Wygrywanie świata w kilka plemion

Czy uważasz, że należy wyeliminować wspólne wygrywanie świata w kilka plemion.

  • TAK

  • NIE


Wyniki ankiety widoczne po oddaniu głosu.

Mickez

Władca Rohanu
Wynik reakcji
1.106
W obecnym systemie zwycięzcą zawsze jest jedno plemię, które - zgodnie z parametrami świata - zdobędzie np. 80% dominacji w składzie liczącym np. max 40 osób. I tyle. Jeśli pod koniec świata zostaje koalicja plemion AAA, BBB i CCC liczących po 40 osób, to ona w ten sposób nie wygra (kiedyś mogła), bo wygrać może tylko 40 osób. Jeśli składy plemion się przemieszają i powstanie "superplemię" ABC mającą wymaganą dominację to ono wygra. Samodzielnie, w 40 osób i 80 przegranych.
Czy naprawdę ideą pomysłu jest to, że takie "superplemię" to jest ok, ale pod warunkiem że będzie się nazywało AAA, bo jeśli nazwie się ABC (chociaż będzie posiadało identycznie tych samych członków) to już jest zło, patologia i trzeba to tępić?
Może ja czegoś nie rozumiem, może ja się nie znam (a w sumie nawet i bez "może"), ale... serio to miałoby w czymkolwiek pomóc?

Kmic idea jest taka by wymusić na założycielach większą samodzielność i patrzenie na własne plemię. Nie dziwie się, że tego nie rozumiesz, ale z racji tego, że się przyznałeś, że możesz się nie znać to Ci wytłumaczę o co chodzi i na konkretnym przykładzie.

Załóżmy, że na świecie zostały już tylko 4 plemiona co mają równo po 25% dominacji: SPEED, Playersi, JUTRO, SHADOW. Niech będzie, że Shadow gra z Jutrem w sojuszu i na koniec chcą podzielić blaszki na pół między oba plemiona i zakończyć świat jako Jutro + Shadow. Superplemię jak to ładnie nazwałeś to rak współczesnych plemion. Taki układ wymusza na przeciwnej ekipie zawiązanie podobnej koalicji. W momencie jak się umówimy na taką specjalną regułę to gwarantuje, że niezależnie od dyplomacji pomiędzy nimi ego założycieli i przywiązanie do barw nie pozwoli ukończyć im świata pod inną banderą niż własna.
 
Wynik reakcji
591
Niezmiennie uwielbiam osoby, której nie mając zielonego pojęcia o danej sprawie, jednocześnie uważają się za ekspertów w danym temacie, wygłaszających autorytarne tezy :)
Zmiana nazwy plemienia jest czynnością, którą wykonujemy na co dzień, od kilkunastu lat. Nawet nie mam pomysłu kogo w InnoGames mielibyśmy się pytać o zgodę na taką operację... programistów, dział marketingu czy księgowość?
To tyle odnośnie "rewelacji" samozwańczych "znawców".
Nie dziwie sie ze nie wiesz kogo pytac
widac to po wszelkich "apdejtach" rodem z cyrku

Powinienes juz dawno odznaczenie dostac za usmiercenie tej gry
Gdyby Ci UPa wyslali ktory by pozwalal na kupno wiosek za pln to z usmiechem na twarzy bys to przyklepal xD
Kwintesencja twojej pracy sa te twoje smieszne tabelki w exie

@Edit
No dobra z tym usmierceniem gry to odlecialem
Przeciez nie masz wplywu na to co tu sie dzieje
 

ArhelanLUKASZ

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
1.835
Kmic idea jest taka by wymusić na założycielach większą samodzielność i patrzenie na własne plemię. Nie dziwie się, że tego nie rozumiesz, ale z racji tego, że się przyznałeś, że możesz się nie znać to Ci wytłumaczę o co chodzi i na konkretnym przykładzie.

Załóżmy, że na świecie zostały już tylko 4 plemiona co mają równo po 25% dominacji: SPEED, Playersi, JUTRO, SHADOW. Niech będzie, że Shadow gra z Jutrem w sojuszu i na koniec chcą podzielić blaszki na pół między oba plemiona i zakończyć świat jako Jutro + Shadow. Superplemię jak to ładnie nazwałeś to rak współczesnych plemion. Taki układ wymusza na przeciwnej ekipie zawiązanie podobnej koalicji. W momencie jak się umówimy na taką specjalną regułę to gwarantuje, że niezależnie od dyplomacji pomiędzy nimi ego założycieli i przywiązanie do barw nie pozwoli ukończyć im świata pod inną banderą niż własna.
Jak ktoś będzie chciał zakończyć świat w koalicji 2/4 plemion to i tak to zrobi. Samo wybranie nazwy nic nie zmieni. Przecież od razu mogą wybrać np. karton+jUTRO+stefan+wariaty.

Jedyne rozwiązanie to chyba blokowanie możliwości opuszczania plemiania po 90 dniach.
 

Mickez

Władca Rohanu
Wynik reakcji
1.106
No dobra, ale w tym momencie wkracza support, który wie że coś jest nie tak z tą nazwą. Jak wywalisz z nazwy karton+jUTRO+stefan+wariaty
to co jest po karton to ego i sentyment do barw zwycięży. Poza tym mówię o takiej deklaracji nazwy na etapie 10% dominacji.

Blokada, o której mówisz to raj dla potencjalnych kretów albo obrażalskich księżniczek. Nie ma potrzeby wszystko ograniczać technicznie. Niektóre rzeczy mogą być weryfikowane przez support. Tak jak ktoś w nazwie plemienia wrzuciłby wulgaryzmy to support po zgłoszeniu reaguje, tak samo jakby ktoś próbował obejść te nazwy to cyk, zgłoszonko i po temacie.

Arhelan - graliśmy razem na świecie 162 i wiem, że teraz totalna abstrakcja, ale załóżmy że MAG i Shadow wygrało i to my się skasowaliśmy to powiedz mi czy chciałbyś zakończyć świat jako Shadow czy wolałbyś stoczyć ostatnią bitkę z nimi?
 
Wynik reakcji
6.940
Raz walczycie ze stronniczym supportem, który wali bany jednym, a drugim nie, a raz chcecie aby TA SAMA OSOBA ingerowała w grę rozstrzygając spory na podstawie nazwy umownej na początku świata? To co tutaj przedstawiacie ma się nijak w praktyce, a już na pewno nie ma w tym logiki. Jeszcze dorzućcie do waszego pomysłu aby @kmic @Oski 1234 albo @Lateralis dostawali wasze umowy z działu dyplomacji i potem egzekwowali złamane podpunkty na to samo wyjdzie.

Plemiona dogadywały się w koalicjach i będą dogadywać według waszej logiki, ekipa, która była budowana od lat będzie miała monopol na wygrywanie światów, oczywistym faktem jest, że taka ekipa przeora trzy pozostałe w klasyfikacji 25% mapy u każdego, a do tego z góry twój pomysł @Mickez zakłada, że po cichu jedna lub trzy ekipy nie dogadają się z nawet kosztem braku blach tylko i wyłącznie aby utrzeć nosa x ekipie i kasacji im 3v1. Pominę fakt, że waszym zamysłem jest bicie się czterech ekip 1v1v1v1 co jest totalnie nie możliwe i chyba nie muszą tłumaczyć dlaczego.

Fajny macie ten wasz utopijny świat i pomysły ale nie tędy droga^^
 
Ostatnia edycja:

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
12.962
Nie dziwie sie ze nie wiesz kogo pytac
widac to po wszelkich "apdejtach" rodem z cyrku
Poczekaj. Czyli w wymyślonym przez Ciebie świecie zmiany nazw plemion wykonują programiści InnoGames (bo wiadomo że to elita elity, która zna wszystkie języki świata), za to za aktualizacje gry (czyli modyfikacje jej kodu) odpowiada dla odmiany support Plemion, tudzież moja skromna osoba?

Dziękuję za taką nobilitację, ale niestety poziom ignorancji bijący z Twoich postów rośnie wykładniczo...
Ja wszystko rozumiem, ja wiem że są ludzie gotowi krzyczeć na kasjerkę w Biedronce, że czemu cebula jest taka droga (bo wiadomo że to jej wina bo potulnie zgodziła się na taką cenę), ale serio trzeba się tak publicznie kompromitować?

@Mickez - Jakkolwiek jestem zwolennikiem walki z patologią w postaci członów, sojuszników czy znajomych królika, tak idea by kluczem tej walki było kontrolowanie przez support aby plemię nie zmieniło nazwy jest dla mnie czystej postaci absurdem, wybacz.
Tak naprawdę, to sprowadza się to do podobnej propozycji, która pojawiła się jakiś czas temu (nie mogę jej teraz znaleźć, chyba w jakimś innym dziale była), której autor chciał by zakazać wszelkich sojuszy między plemionami i że jeśli plemię A będzie współpracowało z plemieniem B, to powinni zostać zbanowani... I oczywiście też się to spotkało z "ciepłym" przyjęciem...
 

Peter Hathor

Chłop
Wynik reakcji
1
Brakuje mi Waszego stażu, doświadczenia i wiedzy na temat gry, dlatego możliwe, że pytanie jakie przyszło mi do głowy było już zadane na forum.

Czy opuszczając jedno plemię mogę natychmiast być przyjęty do drugiego, czy też obowiązuje okres karencji i jak długi?

I może byłoby lepszym rozwiązaniem wprowadzenie okresu wyczekiwana do np 48/96 godzin po pierwszym opuszczeniu/ wyrzuceniu z plemiona i po każdym następnym ten czas byłby odpowiednio dłuższy aniżeli blokować przemieszczanie się graczy po 90 dniu?
Dotyczyłoby to również zakładania nowych plemion.

Wiem, że doświadczeni gracze dostrzegą słabe i mocne strony takiego rozwiązania lub ich brak.
Być może podobny temat był juz omawiany na forum i zamknięty jeśli tak, proszę zignorować ten post.
Pozdrawiam.
 

ArhelanLUKASZ

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
1.835
Arhelan - graliśmy razem na świecie 162 i wiem, że teraz totalna abstrakcja, ale załóżmy że MAG i Shadow wygrało i to my się skasowaliśmy to powiedz mi czy chciałbyś zakończyć świat jako Shadow czy wolałbyś stoczyć ostatnią bitkę z nimi?
Miałeś okazję stoczyć walkę z jutrem i arryn o wygranie 162 jednak wybraliście zakończenie świata w koalicji.
 

Mickez

Władca Rohanu
Wynik reakcji
1.106
Miałem okazje, ale dotrzymałem danego słowa. Jakby nie było możliwości połączenia nazw obydwu plemion tylko miał do wyboru kończyć jako Jutro czy Arryn to wierz mi, że byliby następni po Was.
 

Tohsaka Rin

Zwiadowca
Wynik reakcji
341
@Mickez masz rację z tym zbyt szybkim wygrywaniem światów przez rekrutację, czy fuzje czy koalicje. Tylko niestety nie proponujesz wyjścia z sytuacji, bo to, co proponujesz zawsze będzie się dało obejść.
Zresztą prócz narzekania, nie proponujesz tak naprawdę konkretnych rozwiązań.
Zgadza się, koalicje I inne ustawki szybko wygrywają światy, co powoduje masowy odpływ graczy. Ale gdzie w Twoim życzeniowym, dziurawym myśleniu jest miejsce dla tych potencjalnych nowych graczy?

Załóżmy, że Twój system nie ma dziur, a arbitraż jest sprawiedliwy. Co takiego zaoferujesz nowym graczom, którzy mieliby wejść I klikać? Ciągle piszesz o przywiązaniu do barw etc. etc. Jednak, czy będąc założycielem plemienia z apetytem na sukces, postawisz na graczy z przypadku? Raczej nie.
A co z tymi osobami z ekipyktóre "nie zmieszczą się" w tej 40? Bo większość jakoś tam zgranych ekip ma zdecydowanie więcej niż 40 osób I to takich grajacych do końca
Więc, co z nimi?
 

Mickez

Władca Rohanu
Wynik reakcji
1.106
Wydaje mi się, że jakbyś przeczytał ze zrozumieniem to byś nie zadawał takich pytań. W którym miejscu blokuje jakikolwiek rozwój dla nowych graczy?
Nie próbuję walczyć z masówkami. Zdaje sobie sprawę, że i tak będą plemiona co mają kilka członów. Próbuje walczyć z tym, że pomimo tego, że te plemiona mają kilka członów to umawiają się z kolejnymi plemionami co też mają kilka członów żeby koniec końców powstało jedno plemię z połączoną nazwą.
 

ArhelanLUKASZ

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
1.835
Wydaje mi się, że jakbyś przeczytał ze zrozumieniem to byś nie zadawał takich pytań. W którym miejscu blokuje jakikolwiek rozwój dla nowych graczy?
Nie próbuję walczyć z masówkami. Zdaje sobie sprawę, że i tak będą plemiona co mają kilka członów. Próbuje walczyć z tym, że pomimo tego, że te plemiona mają kilka członów to umawiają się z kolejnymi plemionami co też mają kilka członów żeby koniec końców powstało jedno plemię z połączoną nazwą.
Czyli przeszkadza Ci tylko z nazwą wygrywającego plemienia? Na 174 walczą witamy i pewni o wygranie, oba plemiona miały po 7/12 członów podpisując sojusz. Według ciebie jest to ok bo wybrali wcześniej nazwę i ustalili, że na koniec między sobą będą walczyć?
 

Tohsaka Rin

Zwiadowca
Wynik reakcji
341
@Mickez A ja mam pewność, że Ty masz problemy z przyjęciem, że ktoś ma inny punkt widzenia od Twojego, co tylko uwypuklasz swoimi odpowiedziami. I niewiele masz do wniesienia, prócz żalów.
Jesteś w stanie odpowiedzieć KONKRETNIE na moje pytania, podając KONKRETNE odpowiedzi, zamiast próbować odwracać kota ogonem?
Nikomu nic nie zabraniasz, nie blokujesz, no okej. Powtórzę pytanie, bo chyba niezbyt do Ciebie dociera
JAKIE REALNE PERSPEKTYWY dajesz nowym graczom w sytuacji gdzie TY MASZ EKIPĘ a ONI NIE MAJĄ.
JAK ICH ZACHĘCISZ SWOIM POMYSŁEM?
Jeśli potrafisz odpowiedzieć na te pytania, będzie mi miło. Jeśli nie, to skończ biadolenie i zanim cokolwiek napiszesz, przemyśl przynajmniej kilka razy, żeby to miało sens. Narazie to przypomina użalanie się
 

Mickez

Władca Rohanu
Wynik reakcji
1.106
Czyli przeszkadza Ci tylko z nazwą wygrywającego plemienia? Na 174 walczą witamy i pewni o wygranie, oba plemiona miały po 7/12 członów podpisując sojusz. Według ciebie jest to ok bo wybrali wcześniej nazwę i ustalili, że na koniec między sobą będą walczyć?

Na pewno lepiej tak niż jakby mieli ustawić sobie nazwę Witamy & Pewni i podzielili blaszkami.

Powtórzę pytanie, bo chyba niezbyt do Ciebie dociera
JAKIE REALNE PERSPEKTYWY dajesz nowym graczom w sytuacji gdzie TY MASZ EKIPĘ a ONI NIE MAJĄ.
JAK ICH ZACHĘCISZ SWOIM POMYSŁEM?
Jeśli potrafisz odpowiedzieć na te pytania, będzie mi miło. Jeśli nie, to skończ biadolenie i zanim cokolwiek napiszesz, przemyśl przynajmniej kilka razy, żeby to miało sens. Narazie to przypomina użalanie się

Wydaje mi się, że dalej nie rozumiesz idei i jak masz ochotę pogadać to Ci chętnie wytłumaczę na discordzie jak chcesz. Czy w jakikolwiek sposób mój pomysł negatywnie wpływa na to, że gracze nie mają własnej ekipy? Co to zmienia? Przecież nie mówię, że gracze, którzy sobie ruszyli sami nagle nie będą mogli założyć swojego plemienia czy tam do kogoś dołączyć.
 

Tohsaka Rin

Zwiadowca
Wynik reakcji
341
Jak tak sobie poczytasz co napisałem, trochę przysiądziesz I pomyślisz, to na pewno załapiesz na czym polega problem.
Oczywiście nie zabraniasz, ale I nie zachęcasz swoim podejściem nowych graczy. Jednocześnie stwierdzasz, że rozgrywka jest za krótka, bo fuzje rekrutacje itd. Zjadasz własne odchody takim podejściem do sprawy.
Rzucasz hasłami o pomyśle, ale brak Ci argumentów, nie tyle żeby go bronić, co zarzucić jakieś konstruktywne argumenty, które rzeczywiście by pomogły uatrakcyjnić i wydłużyć rozgrywki na serwerach. Czy Twój pomysł spowoduje że swiaty będą większe, dłuższe I ciekawsze? No.. Nie bo Twój pomysł ma luki, a napływ nowych graczy niespecjalnie Ciebie interesuje. "Nie zabraniasz " im grać, ale też masz wyjebane czy wejdą co zrobią, czy ilu z nich rzeczywiście będzie chciało grać według Twojego pomysłu.
Bo może się okazać, że Twój jedyny argument " Bo koalicje bo fuzje bo człony " to jednak może być za mało żeby pomysł się wybronił
 

MówMiTadzio

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
994
No dobra, ale w tym momencie wkracza support, który wie że coś jest nie tak z tą nazwą. Jak wywalisz z nazwy karton+jUTRO+stefan+wariaty
to co jest po karton to ego i sentyment do barw zwycięży. Poza tym mówię o takiej deklaracji nazwy na etapie 10% dominacji.

Blokada, o której mówisz to raj dla potencjalnych kretów albo obrażalskich księżniczek. Nie ma potrzeby wszystko ograniczać technicznie. Niektóre rzeczy mogą być weryfikowane przez support. Tak jak ktoś w nazwie plemienia wrzuciłby wulgaryzmy to support po zgłoszeniu reaguje, tak samo jakby ktoś próbował obejść te nazwy to cyk, zgłoszonko i po temacie.

Arhelan - graliśmy razem na świecie 162 i wiem, że teraz totalna abstrakcja, ale załóżmy że MAG i Shadow wygrało i to my się skasowaliśmy to powiedz mi czy chciałbyś zakończyć świat jako Shadow czy wolałbyś stoczyć ostatnią bitkę z nimi?
No to zamiast w nazwie, to w profilu plemienia zamykającego świat sobie wpiszą
"karton+jUTRO+stefan+wariaty win x świata". Poza nazwą plemienia nic się nie zmienia, nadal można wpisać sobie w stopkę "Stefan win x świat". Wątpię, aby zatrzymało to obecny trend koalicji na etapie kilku wiosek.

Już nawet prędzej to zamykanie składu pomoże po kilkudziesięciu dniach, chociaż też ma to sporo wad.
 

MówMiTadzio

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
994
Ogólnie jestem za tym pomysłem, jednak wątpię, że dużo to zmieni, większość plemion i tak zeszmaci się dla jakiejkolwiek blaszki.
Miałem okazje, ale dotrzymałem danego słowa. Jakby nie było możliwości połączenia nazw obydwu plemion tylko miał do wyboru kończyć jako Jutro czy Arryn to wierz mi, że byliby następni po Was.
Wy mielibyście większość wiosek i końcowe plemię miałoby nazwę Rohan, a jUTRO wiedziałoby, że nie ma z Wami większych szans to nawet nie próbowaliby z Wami walczyć i świat zakończyłby się tak samo, tylko nazwa na blaszkach inna. Czyli nic by się nie zmieniło w praktyce, a jutro nadal mogłoby się chwalić blaszkami.
 

Mickez

Władca Rohanu
Wynik reakcji
1.106
Ogólnie jestem za tym pomysłem, jednak wątpię, że dużo to zmieni, większość plemion i tak zeszmaci się dla jakiejkolwiek blaszki.

Wy mielibyście większość wiosek i końcowe plemię miałoby nazwę Rohan, a jUTRO wiedziałoby, że nie ma z Wami większych szans to nawet nie próbowaliby z Wami walczyć i świat zakończyłby się tak samo, tylko nazwa na blaszkach inna. Czyli nic by się nie zmieniło w praktyce, a jutro nadal mogłoby się chwalić blaszkami.

Jutro by się mogło chwalić blaszkami, na których by widniało "Zwycięstwo na Świat 162 z plemieniem Rohan"? Raczej byśmy to dograli bijąc się bo wątpie żeby jakiś rodowity Jutrzak chciał kończyć jako Rohańczyk i w drugą stronę.
 
Do góry