Wolny Handel

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser184656
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser184656

Guest
Czemu ta opcja jest wyłączona na światach gdzie rekrutacja jest już zamknięta. Gdzie gracze już raczej nie zaczynają od nowa a świat się wyludnia.

Była to przydatna opcja np. w sytuacji gdy chcemy szybko narobić grubasów w nowej wiosce ale nie mamy surowców... a chcemy przenieść się na front.

Czy była by możliwość włączenia wolnego handlu na starych światach?

Przecież jest to tylko ochrona przed multikinami, oszustwami itd ale te są tylko na początku gry.
 

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
13.005
Przecież jest to tylko ochrona przed multikinami, oszustwami itd ale te są tylko na początku gry.

Baaardzo oryginalna refleksja...

Proponowane rozwiązanie na starych światach służyłoby tak naprawdę jednemu celowi: masowemu rozsyłania surowców z kont rozbieranych będących na "wiecznych zastępstwach". Czyli de facto poszerzałoby patologię.
 

DeletedUser184656

Guest
Myślisz że by ludzie tak to wykorzystywali jeśli nawet tak to można by wprowadzić ograniczenia że z kąta zastępcy nie można wysyłać surowców do innych graczy.
 

DeletedUser184656

Guest
Im mniej ograniczeń tym lepiej.



Z czego???

Na razie są same ograniczenia a ja tu walczę by je częściowo znieść i mógł mi gracz podsyłać surowce do wioski frontowej bm mógł szybko zrobić grubych i przenieść się dalej bo do swoich wiosek mam w tej chwili ponad 200h. Moim zdaniem można by wprowadzić częściowo wolny handel. Myślę że support ma głowę by nie była by taka funkcja nadużywana a nie od razu całkowicie zamykać....
 

DeletedUser160591

Guest
Ja się w pełni z tobą zgadzam. Ostatni raz wolny handel był dostępny na świecie 54 (a przynajmniej mniej więcej bo w statystykach nie ma zamkniętych światów). Później ograniczono przesył surowców do własnego plemienia a następnie całkowicie to zablokowano.
Dla porównania na niemieckich plemionach wolny przesył surowców jest cały czas stosowany na kolejnych otwieranych światach. Link do ustawień najnowszego świata.

"Freier Handel aktiv, zeitliche Einschränkung auf Basis des einzelnen Spielerstarts" - czyli wolny handel aktywny, ograniczenie czasowe zależne od czasu rozpoczęcia gry przez danego gracza.

W Niemczech nie ma oszustów? A może po prostu tam admini potrafią sobie z nimi radzić.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
13.005
Ostatni raz wolny handel był dostępny na świecie 54

A konkretnie: na 77.

W Niemczech nie ma oszustów? A może po prostu tam admini potrafią sobie z nimi radzić.

To jest w sumie ciekawe zagadnienie socjologiczne... oszuści są wszędzie, natomiast różne jest podejście graczy do nich. Gdy członek plemienia dostaje bana to w Niemczech częściej spotyka się to z reakcją typu "co za dureń, po co oszukiwał? teraz tylko plemię cierpi, a akurat mamy wojnę z X, masakra!", a w Polsce? Typowa reakcja to "znowu naszych banują za niewinność! I to akurat w czasie wojny z X? Wiadomo że to nie przypadek, na pewno w ich plemieniu gra admin i pozbywa się wrogów... piszemy wszyscy do supportu aby przestali bezpodstawnie banować naszych kolegów, jak to nie pomoże to piszemy do Inno aby zrobili z tym porządek i wyrzucili tych oszukujących adminów!!!"

Poza tym w tym konkretnie przypadku trudno mówić wprost o oszukiwaniu, bardziej o "kombinowaniu" (jak to polsko brzmi, prawda?). Czyli "załóż konto na świecie X i będziesz mi wysyłał z niego surowce i wsparcie, a ja tak samo będę Ci robił na świecie Y" (w najłagodniejszej wersji).

Jeszcze jedna refleksja: większość ograniczeń jakie powstały w grze (istniejącej przecież w kilkudziesięciu krajach!) to efekt działalności właśnie POLSKICH graczy. Przecież bardzo długo nie było żadnych restrykcji związanych z wysyłaniem surowców, wsparcia, nie było żadnych ograniczeń związanych z długością zastępstwa... i "przypadkiem" to właśnie w Polsce gracze wpadli na pomysł wykorzystania tego, m.in. poprzez "wieczne zastępstwa", które rozsyłały do innych członków plemienia miliardy (tak, o takim rzędzie liczb mówimy) surowców i potrafiły zabunkrować wioski setkami tysięcy wojsk...
Notabene - ograniczenia w rozsyłaniu Punktów Premium nabytych niektórymi metodami (i ich całkowita blokada w przypadku punktów zdobytych za darmo) to też konsekwencja gigantycznych nadużyć polskich graczy... A cierpi teraz na tym cały świat (bo ograniczenia te funkcjonują w jednakowy sposób we wszystkich lokacjach) i to nawet w dużo większym stopniu (bo na zachodzie czy USA odsetek płatności dokonywanych kartami kredytowymi i przez PayPal jest nieporównywalnie wyższy do Polski).

Więc tak naprawdę to pytanie "W Niemczech nie ma oszustów?" bynajmniej nie jest retoryczne... ale skłania do jakże smutnych przemyśleń...

Podsumowując: nie jest sztuką wypuścić świat "bez ograniczeń" i wiemy, że na pewno wiele osób by się z niego ucieszyło. Ale nie oszukujmy się - to nie byłby świat dla NORMALNYCH graczy, tam liczyłoby się kto ma więcej znajomych, którzy chcą go wspomagać w rozwijaniu konta. Na pewno takie światy będą mimo wszystko powstawały, ale bardziej jako ciekawostka dla "fanatyków", bo to bardziej jest zbliżone do świata "no rules" niż do prawdziwej uczciwej rozgrywki, mającej pokazać kto jest lepszy. A zdecydowanie nie jest to kierunek do którego chcemy dążyć.
 

DeletedUser175007

Guest
Na dobrą sprawę wysyła surowców w ramach plemienia nie jest głupia. Wystarczyłoby pomyśleć jak ograniczyć łamanie Regulaminu. Tak jak wyżej było pisane z Zastów nie można wysyłać... i już rozbiórki odpadają. druga zmiana ustawienie proporcji graczy który wysyła do odbiorcy... np. gracz 6mln nie moze wysłac surowców do gracza 12mln... w drugą stronę wstawić ograniczenie dzienne...

I o ile to podnosi współpracę... Bo zawsze myślałem że plemiona to gra zespołowa a tu połowa funkcji jest zablokowana teraz. A z zastami racja szkoda że 60 dni bo mogłoby być dłużej te 70-75 dni to zawsze 2 tygodnie więcej tym bardziej na światach gdzie ciężko z paczkami już xD :)
 

DeletedUser

Guest
No to całe kombinatorstwo, to się pewnie u nas jeszcze w czasach komuny wytworzyło i jest do tej pory dobrze zakorzenione ;) Kiedyś wybijał się w górę tylko ten, który potrafił kombinować, a ciężka praca dawała przeważnie średnie efekty. Mnie tam ogólnie to całe kombinowanie nie przeszkadza, uważam to nawet za ciekawszą rozgrywkę. Wygrywa ten który jest sprytniejszy i wpadnie na coś lepszego. Rozgrywka kiedyś a teraz, można by porównać do tęczy i szarego pochmurnego nieba. Był wolny handel- był, nieograniczone farmienie- było, wieczne zastępstwo- było. Można by tak jeszcze trochę wyliczać... Drodzy admini- Ludzie kombinowali, kombinują i będą kombinować, nie ważne ile zakazów i blokad wprowadzicie. To będzie zawsze istnieć!!! Nie widzę sensu w poszkodowaniu całej społeczności z powodu krętactwa kilku jednostek. Zamiast wszystkich ograniczać i psuć im przyjemność z rozgrywki, spróbujcie znaleźć nowe sposoby, jak walczyć z tymi oszustami. Miałem całkiem sporą przerwę w plemionach- mój ostatni porządny świat był nr.42 Gram znowu od kilku dni, i moje pierwsze odczucie co do nowej sytuacji, to tak jakbym znajdował się we więzieniu. Wszędzie widzę tylko ograniczenia ruchu. Mam nadzieję, że rozmyślicie moje słowa i dacie się namówić i spróbujecie wrócić do konserwatywnego trybu gry, jak to było w starych dobrych czasach...
 
Status
Zamknięty.
Do góry