Funkcja w grze Scenariusz: Wojny runiczne

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
12.832
Legenda zapomniana już od stuleci. Zagrzebana w zakurzonych tomach ciężkich książek. Pamiętana tylko przez najstarszych ludzi zgromadzonych wokół ogniska, aby utrzymać ciepłe serca w mroźne zimowe noce. Opowieść o próbie, sprzeciwie i zdradzie, mówiąca o miejscach wielkiej mocy - o legendarnych magicznych kamieniach runicznych, rzeźbionych w starożytnych czasach. Potężnych ale złośliwych, mających siłę zniszczenia. Uznanych przez ich twórców za zbyt niebezpieczne dla dłoni śmiertelników i ukrytych na wieki. Ujawnią się tylko w sytuacji prawdziwej potrzeby. Aby znaleźć dostatecznie potężnego władcę, który wykorzysta ich moc w odpowiedni sposób - kończąc walki i zapewniając wieczny spokój.

runestone_header.png

Drodzy Gracze,

chcielibyśmy przedstawić Wam nowy scenariusz kończenia światów, nazwany "Wojny runiczne". Wymagać on będzie przejęcia określonych miejsc na mapie świata i utrzymaniu ich posiadania aby móc świętować zwycięstwo.

Światy takie same w sobie nie będą się specjalnie różniły od tych, które już znacie, więc Wasze doświadczenie i wypracowane strategie przydadzą się i tutaj. Ale po pewnym czasie czekać nas będzie ekscytująca odmiana!

W pewnym momencie tajemnicze wioski runiczne pojawią się na mapie świata, czekając na śmiałków, którzy je podbiją. Przejęcie kontroli nad nimi będzie kluczem do wygrania świata, ale nie będzie to takie proste jak zdaje się brzmieć! Będzie bowiem parę wyzwań, które trzeba przezwyciężyć.

Pierwszym wyzwaniem będzie konieczność pokonania wojowników broniących wioski - starożytny kult przysiągł bronić sekretu kamieni runicznych!
Drugie wyzwaniem, to konieczność utrzymania wioski w posiadaniu. Kamienie runiczne obniżają moc wojsk będących w ich pobliżu, więc bronienie tych wiosek będzie prawdziwym wyzwaniem, któremu będą mogły sprostać tylko potężne plemiona.
Trzecim wyzwaniem będzie przejęcie i utrzymanie takiej liczby wiosek, aby pozwoliło to na udowodnienie swojej wartości. Zadaniem nie będzie przejęcie określonej liczby wiosek, ale 60%* wiosek runicznych na każdym kontynencie.

Plemię, które będzie w stanie sprostać tym wyzwaniom i utrzymać 60%* spośród wiosek runicznych na każdym kontynencie przez 14* dni skorzysta z mocy kamieni runicznych i wygra świat!

Aby dać Wam lepszy podgląd jak będzie wyglądała gra na takim świecie, przygotowaliśmy krótki przegląd wyjaśniający przebieg takiej rozgrywki. Generalnie na świeci z wioskami runicznymi można wyróżnić trzy fazy:

Faza przygotowawcza
Początkowa gra wygląda tak samo jak standardowe Plemiona, które znacie i kochacie. Rozbudowujecie swoją wioskę, rekrutujecie armię, walczycie z wrogami i powiększacie swoje terytorium. Ale wtedy... pojawią się wioski runiczne!

Faza podbijania
Gdy pojawią się wioski runiczne, to sens gry ulega zmianie. Teraz plemiona powinny się zająć przejmowaniem wiosek runicznych na wszystkich kontynentach. Przebiegli przywódcy powinni oczywiście wziąć ten fakt pod uwagę już wcześniej i odpowiednio dostosować strategię już podczas fazy przygotowawczej. Mniejsze plemiona także mogą czerpać korzyści z tych nowych rozwiązań, np. poprzez uderzenie w odpowiednim czasie aby przejąć cenne wioski runiczne z rąk większych plemion, które uprzednio pokonały tamtejszych obrońców.

Podczas gdy na początku tej fazy głównym zadaniem jest pokonanie wrogich żołnierzy i zdobywanie wiosek runicznych, tak w późniejszej części każde plemię będzie musiało bardziej skupić się na obronie tych wiosek. Ze względu na osłabioną moc obronną (-50% siły defensywnej) utrzymanie tych wiosek może być trudniejsze niż ich przejęcie. Trzeba będzie na bieżąco kontrolować ruchy wrogich oddziałów i odpowiednio przesunąć siły obronne między wioskami. Stały zapas uzbrojonych oddziałów będzie niezbędny aby podbić a następnie utrzymywać odpowiednią liczbę wiosek runicznych.

Faza kontrolowania
Kiedy plemię wejdzie w posiadanie wymaganej liczby wiosek runicznych, to rozpocznie się odliczanie. Gdy zostanie ono zakończone, to świat jest wygrany! W tej fazie dominujące plemię musi zdecydować czy chce skupić swoją uwagę na utrzymywaniu kontroli nad posiadanymi obecnie wioskami runicznymi, czy może zaryzykować dalszą ekspansję na wypadek utraty którejś z obecnych wiosek? Ale inne plemiona także muszą teraz zmienić swoją strategię gry. Najbardziej oczywista to oczywiście próby odbicia wiosek runicznych z rąk liderującego plemienia, aby zatrzymać odliczanie czasu do wygrania świata. Ale równie dobrze ataki mogą być skierowane na "normalne" wioski liderującego plemienia, aby powstrzymać rekrutację nowych wojsk, mogących zostać wykorzystanych do obrony wiosek runicznych. Decyzja oczywiście należy do Was!

Jak to będzie wyglądało w praktyce? Możecie sprawdzić już niedługo! Pierwszym polskim światem na którym pojawi się ten system będzie Świat 120, który wystartuje już 27 lipca, a wstępne logowanie na niego już trwa! KLIK!

Czekamy z niecierpliwością na Wasze opinie na temat tego systemu, zapraszamy do dyskusji w tym temacie.

Życzymy dobrej zabawy!

Wasz Plemiona Team

* - parametry liczbowe mogą być różne na różnych światach, zależą od konfiguracji danego serwera
 
Ostatnia edycja:
Do góry