Bryfft
Emeryturka
- Wynik reakcji
- 182
Z radością przedstawiamy nową wersję Plemion . W ciągu ostatniego roku postawiliśmy w większym stopniu niż dotychczas na "wyciągnięcie" z forów ogólnych najlepszych pomysłów przedstawionych przez graczy (zarówno nowych, jak i tych starszych stażem). Mamy nadzieję, że efekty działań zespołu pracującego nad grą są zadowalające.
Dotychczasowi gracze powinni ucieszyć się z znacznych ulepszeń w wojnach plemiennych, systemu wstępnej rejestracji na światy, a także nowego narzędzia plemiennego planera ofensywy. Natomiast nowi gracze nauczą się jak obsługiwać grę dzięki samouczkowi złożonemu z mini-zadań wprowadzających w mechanikę gry. Wszyscy gracze natomiast poznają nowy (nareszcie sensowny) sposób kończenia rozgrywki na światach - Odkrycia Cywilizacji.
Jak to zwykle bywało z nowymi wersjami Plemion, przy tej okazji odpalimy także dwa nowe światy zanim pozostałe zostaną zaktualizowane.
Zachęcamy do zapoznania się z listą zmian!
System zaproszeń
- Wstępne logowanie na świat - wejście na świat jeszcze przed rozpoczęciem gry, dzięki czemu wioska pojawi się na mapie od razu po starcie świata
- Zapraszanie kolegów do wspólnej gry, by można było rozpocząć razem w stosunkowo bliskiej okolicy
Zakończenie gry na świecie
- Odkrycia Cywilizacji - kompletny scenariusz kończenia gry na światach
Samouczek
- Mini-zadania do wykonania dla nowych graczy
By gra stała się bardziej przyjazna dla nowych graczy, stworzyliśmy nowy, oparty na zadaniach samouczek. Gracz będzie otrzymywał cel do wykonania (np. "zbuduj koszary") a następnie nagrodę za sukces. Między innymi zadania dotyczą podstawowej mechaniki gry, faktu, że wojska wbrew pozorom są ważne też na początku, farmienia i komunikacji z innymi graczami.
Poprawiona początkowa faza gry
- Gracze "zaczynający od nowa" w czasie ochrony początkowej nie pozostawią po sobie wiosek barbarzyńskich. Ta zmiana będzie dotyczyła tylko nowych światów (światy już istniejące pozostaną z aktualnymi zasadami w tym zakresie).
- Czas budowy na samym początku został znacznie skrócony
By początek gry był bardziej dynamiczny, zdecydowaliśmy się na znaczne obniżenie czasów budowy dla większości budynków na niskich poziomach, dzięki czemu pierwsze dni będą teraz nieco "szybsze". Dla wyrównania, najwyższe poziomy będą budować się nieco dłużej. Ta zmiana będzie dotyczyła oczywiście tylko nowych światów (światy już istniejące pozostaną z obecnymi czasami rozbudowy).
Mapa
- Planer ofensywy [dla Konta Premium]
- Zmienny rozmiar minimapy [KP]
- Zapamiętywanie ostatnio przeglądanej lokalizacji
- Skrót nazwy plemienia dodany do rezerwacji wioski [KP]
Najważniejszą nowością jest tutaj plemienny planer ofensywy, który pozwala szefostwu plemienia przyporządkować określone wioski na mapie do określonych członków plemienia w celu przedstawienia planu ataków. Mogą one następnie być przejrzane przez członków plemienia i wykonane w określony sposób. Można też eksportować przygotowane przez narzędzie BB-Codes z wioskami i wklejać je na forum plemienia. Warto wspomnieć, że narzędzie to zostało zasugerowane przez naszego gracza .
Wojny plemienne
- Wojny między wieloma plemionami
- Więcej wykresów
- Ranking wojenny
Przede wszystkim, od teraz do wojen będą mogły dołączać dodatkowe plemiona popierając jedną lub drugą stronę konfliktu, dzięki czemu statystyki będą przedstawione w ramach jednej wojny. Dla fanów danych przedstawionych graficznie przygotowaliśmy też wykres pokazujący zmiany w czasie wojny. Oczywiście stary wygląd statystyk wojennych też będzie dostępny.
Pojawi się też nowa zakładka w rankingach, która pozwoli na pokazanie które plemiona naprawdę realizują swoje groźby o panowaniu nad światem.
Przeglądy
- Możliwość sortowania wg zawartości większości kolumn [KP]
- Dodatkowe filtry w przeglądzie komend do usuwania wiosek bez określonych komend [KP]
BB-Codes
- [claim] do wyświetlania rezerwacji wiosek
- [building] do wyświetlania ikon budynków
- dodane przyciski do wklejania kodów
Menedżer Konta / Asystent Farmera
- Widżet poparcia w wiosce dodany do przeglądu Menedżera [MK]
- Edycja szlaków handlowych i określanie czasu dotarcia [MK]
- Dużo pomniejszych ulepszeń w Asystencie Farmera [MK/AF]
W Asystencie można teraz zobaczyć ostatnie informacje o murze i surowcach oraz bezpośrednio kasować raporty. Dla każdej wioski będzie tam też pokazany tylko najnowszy raport, aby uniknąć przypadkowego wysyłania wielu ataków na jedną wieś. I co ważne: dodana została opcja wyświetlenia tylko wiosek atakowanych wcześniej z obecnie wybranej własnej wioski, by nie wysyłać wojsk na wielogodzinne podróże przez pół świata.
Przegląd wioski
- Okienka z informacjami mogą być układane inaczej albo ukryte, zgodnie z upodobaniami gracza
- Okienko z budynkami w kolejce budowy [KP]
Raporty
- Rozszerzone filtry raportów [KP]
- Czerwono-niebieska kropka w raportach (
)
- Możliwość ukrycia koordynatów przy publikowaniu raportu
Plemię
- Dziennik planera podbojów
- Przycisk "Podziękuj" w forum plemiennym
- Pozycja w rankingu świata na stronie członków plemienia
- Nowe predefiniowane listy do masowych wiadomości
Udogodnienia
- "OK" na stronie potwierdzenia ataku będzie od razu zaznaczone
- Maksymalna możliwa objętość łupu pokazana na stronie potwierdzenia ataku
- Notatnik może być zamieszczony na stałe na górze ekranu [KP]
- Pop-up listy wiosek zostaje zapamiętany między przeładowaniami strony [KP]
- Informacja o wojskach wspierających będzie pokazywana na stronie informacji o wiosce [KP]
- Zaznaczanie wielu checkboxów za jednym zamachem (przytrzymaj przycisk myszy i przeciągnij, by zaznaczyć wiele checkboxów)
- Przycisk "Poprzednie" w placu
- Masowe anulowanie zleceń rekrutacji
- Zmienianie kolejności zleceń w kuźni [KP]
Inne
- Nowe odznaczenie: Niszczyciel murów
- Kilka starych narzędzi do ignorowania innych zostało połączone w jedno
- Przycisk burzenia w ratuszu nie może już być użyty gdy poparcie jest mniejsze niż 100
- "Pokaż wszystkie budynki" w ratuszu będzie domyślnie włączone
- Lista wyboru kierunku na mapie przy restartach i zakładaniu konta, będzie miała przy każdym wyświetleniu losową kolejność, by rozłożenie wiosek na mapie było bardziej równomierne
- Wybór grup na stronie "wiosek w sąsiedztwie" [KP]
- Przycisk do wyczyszczenia wszystkich okienek w symulatorze
- Link do zalogowania na zastępstwo w tym samym oknie
- Możliwość zmiany rozmiaru okienka do wpisania zawartości linka na pasku skrótów
- Oferty na rynku mogą teraz być zmieniane [KP]
- Opcja ukrycia pełnych wiosek w masowej rekrutacji od teraz będzie współgrała z "zabezpieczeniem" [KP]
- Liczba surowców w spichlerzu będzie wyświetlana na brązowo, jeżeli będzie się zbliżać do limitu
- Nowe możliwości konfiguracyjne światów (szczegóły w ogłoszeniach o nowych światach).
Zapraszamy do dyskusji na temat wersji 8.0 i nowych światów!
Wasz Plemiona Team
Dotychczasowi gracze powinni ucieszyć się z znacznych ulepszeń w wojnach plemiennych, systemu wstępnej rejestracji na światy, a także nowego narzędzia plemiennego planera ofensywy. Natomiast nowi gracze nauczą się jak obsługiwać grę dzięki samouczkowi złożonemu z mini-zadań wprowadzających w mechanikę gry. Wszyscy gracze natomiast poznają nowy (nareszcie sensowny) sposób kończenia rozgrywki na światach - Odkrycia Cywilizacji.
Jak to zwykle bywało z nowymi wersjami Plemion, przy tej okazji odpalimy także dwa nowe światy zanim pozostałe zostaną zaktualizowane.
Zachęcamy do zapoznania się z listą zmian!
System zaproszeń
- Wstępne logowanie na świat - wejście na świat jeszcze przed rozpoczęciem gry, dzięki czemu wioska pojawi się na mapie od razu po starcie świata
- Zapraszanie kolegów do wspólnej gry, by można było rozpocząć razem w stosunkowo bliskiej okolicy
Zakończenie gry na świecie
- Odkrycia Cywilizacji - kompletny scenariusz kończenia gry na światach
Samouczek
- Mini-zadania do wykonania dla nowych graczy
By gra stała się bardziej przyjazna dla nowych graczy, stworzyliśmy nowy, oparty na zadaniach samouczek. Gracz będzie otrzymywał cel do wykonania (np. "zbuduj koszary") a następnie nagrodę za sukces. Między innymi zadania dotyczą podstawowej mechaniki gry, faktu, że wojska wbrew pozorom są ważne też na początku, farmienia i komunikacji z innymi graczami.
Poprawiona początkowa faza gry
- Gracze "zaczynający od nowa" w czasie ochrony początkowej nie pozostawią po sobie wiosek barbarzyńskich. Ta zmiana będzie dotyczyła tylko nowych światów (światy już istniejące pozostaną z aktualnymi zasadami w tym zakresie).
- Czas budowy na samym początku został znacznie skrócony
By początek gry był bardziej dynamiczny, zdecydowaliśmy się na znaczne obniżenie czasów budowy dla większości budynków na niskich poziomach, dzięki czemu pierwsze dni będą teraz nieco "szybsze". Dla wyrównania, najwyższe poziomy będą budować się nieco dłużej. Ta zmiana będzie dotyczyła oczywiście tylko nowych światów (światy już istniejące pozostaną z obecnymi czasami rozbudowy).
Mapa
- Planer ofensywy [dla Konta Premium]
- Zmienny rozmiar minimapy [KP]
- Zapamiętywanie ostatnio przeglądanej lokalizacji
- Skrót nazwy plemienia dodany do rezerwacji wioski [KP]
Najważniejszą nowością jest tutaj plemienny planer ofensywy, który pozwala szefostwu plemienia przyporządkować określone wioski na mapie do określonych członków plemienia w celu przedstawienia planu ataków. Mogą one następnie być przejrzane przez członków plemienia i wykonane w określony sposób. Można też eksportować przygotowane przez narzędzie BB-Codes z wioskami i wklejać je na forum plemienia. Warto wspomnieć, że narzędzie to zostało zasugerowane przez naszego gracza .
Wojny plemienne
- Wojny między wieloma plemionami
- Więcej wykresów
- Ranking wojenny
Przede wszystkim, od teraz do wojen będą mogły dołączać dodatkowe plemiona popierając jedną lub drugą stronę konfliktu, dzięki czemu statystyki będą przedstawione w ramach jednej wojny. Dla fanów danych przedstawionych graficznie przygotowaliśmy też wykres pokazujący zmiany w czasie wojny. Oczywiście stary wygląd statystyk wojennych też będzie dostępny.
Pojawi się też nowa zakładka w rankingach, która pozwoli na pokazanie które plemiona naprawdę realizują swoje groźby o panowaniu nad światem.
Przeglądy
- Możliwość sortowania wg zawartości większości kolumn [KP]
- Dodatkowe filtry w przeglądzie komend do usuwania wiosek bez określonych komend [KP]
BB-Codes
- [claim] do wyświetlania rezerwacji wiosek
- [building] do wyświetlania ikon budynków
- dodane przyciski do wklejania kodów
Menedżer Konta / Asystent Farmera
- Widżet poparcia w wiosce dodany do przeglądu Menedżera [MK]
- Edycja szlaków handlowych i określanie czasu dotarcia [MK]
- Dużo pomniejszych ulepszeń w Asystencie Farmera [MK/AF]
W Asystencie można teraz zobaczyć ostatnie informacje o murze i surowcach oraz bezpośrednio kasować raporty. Dla każdej wioski będzie tam też pokazany tylko najnowszy raport, aby uniknąć przypadkowego wysyłania wielu ataków na jedną wieś. I co ważne: dodana została opcja wyświetlenia tylko wiosek atakowanych wcześniej z obecnie wybranej własnej wioski, by nie wysyłać wojsk na wielogodzinne podróże przez pół świata.
Przegląd wioski
- Okienka z informacjami mogą być układane inaczej albo ukryte, zgodnie z upodobaniami gracza
- Okienko z budynkami w kolejce budowy [KP]
Raporty
- Rozszerzone filtry raportów [KP]
- Czerwono-niebieska kropka w raportach (
- Możliwość ukrycia koordynatów przy publikowaniu raportu
Plemię
- Dziennik planera podbojów
- Przycisk "Podziękuj" w forum plemiennym
- Pozycja w rankingu świata na stronie członków plemienia
- Nowe predefiniowane listy do masowych wiadomości
Udogodnienia
- "OK" na stronie potwierdzenia ataku będzie od razu zaznaczone
- Maksymalna możliwa objętość łupu pokazana na stronie potwierdzenia ataku
- Notatnik może być zamieszczony na stałe na górze ekranu [KP]
- Pop-up listy wiosek zostaje zapamiętany między przeładowaniami strony [KP]
- Informacja o wojskach wspierających będzie pokazywana na stronie informacji o wiosce [KP]
- Zaznaczanie wielu checkboxów za jednym zamachem (przytrzymaj przycisk myszy i przeciągnij, by zaznaczyć wiele checkboxów)
- Przycisk "Poprzednie" w placu
- Masowe anulowanie zleceń rekrutacji
- Zmienianie kolejności zleceń w kuźni [KP]
Inne
- Nowe odznaczenie: Niszczyciel murów
- Kilka starych narzędzi do ignorowania innych zostało połączone w jedno
- Przycisk burzenia w ratuszu nie może już być użyty gdy poparcie jest mniejsze niż 100
- "Pokaż wszystkie budynki" w ratuszu będzie domyślnie włączone
- Lista wyboru kierunku na mapie przy restartach i zakładaniu konta, będzie miała przy każdym wyświetleniu losową kolejność, by rozłożenie wiosek na mapie było bardziej równomierne
- Wybór grup na stronie "wiosek w sąsiedztwie" [KP]
- Przycisk do wyczyszczenia wszystkich okienek w symulatorze
- Link do zalogowania na zastępstwo w tym samym oknie
- Możliwość zmiany rozmiaru okienka do wpisania zawartości linka na pasku skrótów
- Oferty na rynku mogą teraz być zmieniane [KP]
- Opcja ukrycia pełnych wiosek w masowej rekrutacji od teraz będzie współgrała z "zabezpieczeniem" [KP]
- Liczba surowców w spichlerzu będzie wyświetlana na brązowo, jeżeli będzie się zbliżać do limitu
- Nowe możliwości konfiguracyjne światów (szczegóły w ogłoszeniach o nowych światach).
Zapraszamy do dyskusji na temat wersji 8.0 i nowych światów!
Wasz Plemiona Team
Ostatnia edycja: