Wersja 8.0 i nowe światy

Bryfft

Emeryturka
Wynik reakcji
182
Z radością przedstawiamy nową wersję Plemion :). W ciągu ostatniego roku postawiliśmy w większym stopniu niż dotychczas na "wyciągnięcie" z forów ogólnych najlepszych pomysłów przedstawionych przez graczy (zarówno nowych, jak i tych starszych stażem). Mamy nadzieję, że efekty działań zespołu pracującego nad grą są zadowalające.

Dotychczasowi gracze powinni ucieszyć się z znacznych ulepszeń w wojnach plemiennych, systemu wstępnej rejestracji na światy, a także nowego narzędzia plemiennego planera ofensywy. Natomiast nowi gracze nauczą się jak obsługiwać grę dzięki samouczkowi złożonemu z mini-zadań wprowadzających w mechanikę gry. Wszyscy gracze natomiast poznają nowy (nareszcie sensowny) sposób kończenia rozgrywki na światach - Odkrycia Cywilizacji.

Jak to zwykle bywało z nowymi wersjami Plemion, przy tej okazji odpalimy także dwa nowe światy zanim pozostałe zostaną zaktualizowane.


plemiona8.gif


Zachęcamy do zapoznania się z listą zmian! :)


System zaproszeń
- Wstępne logowanie na świat - wejście na świat jeszcze przed rozpoczęciem gry, dzięki czemu wioska pojawi się na mapie od razu po starcie świata
- Zapraszanie kolegów do wspólnej gry, by można było rozpocząć razem w stosunkowo bliskiej okolicy

Zakończenie gry na świecie
- Odkrycia Cywilizacji - kompletny scenariusz kończenia gry na światach
secrets%20of%20power.png


Samouczek
- Mini-zadania do wykonania dla nowych graczy

By gra stała się bardziej przyjazna dla nowych graczy, stworzyliśmy nowy, oparty na zadaniach samouczek. Gracz będzie otrzymywał cel do wykonania (np. "zbuduj koszary") a następnie nagrodę za sukces. Między innymi zadania dotyczą podstawowej mechaniki gry, faktu, że wojska wbrew pozorom są ważne też na początku, farmienia i komunikacji z innymi graczami.

Poprawiona początkowa faza gry
- Gracze "zaczynający od nowa" w czasie ochrony początkowej nie pozostawią po sobie wiosek barbarzyńskich. Ta zmiana będzie dotyczyła tylko nowych światów (światy już istniejące pozostaną z aktualnymi zasadami w tym zakresie).
- Czas budowy na samym początku został znacznie skrócony

By początek gry był bardziej dynamiczny, zdecydowaliśmy się na znaczne obniżenie czasów budowy dla większości budynków na niskich poziomach, dzięki czemu pierwsze dni będą teraz nieco "szybsze". Dla wyrównania, najwyższe poziomy będą budować się nieco dłużej. Ta zmiana będzie dotyczyła oczywiście tylko nowych światów (światy już istniejące pozostaną z obecnymi czasami rozbudowy).

Mapa
- Planer ofensywy [dla Konta Premium]
attackplanning.png


- Zmienny rozmiar minimapy [KP]
minimapresizing.png


- Zapamiętywanie ostatnio przeglądanej lokalizacji
- Skrót nazwy plemienia dodany do rezerwacji wioski [KP]

Najważniejszą nowością jest tutaj plemienny planer ofensywy, który pozwala szefostwu plemienia przyporządkować określone wioski na mapie do określonych członków plemienia w celu przedstawienia planu ataków. Mogą one następnie być przejrzane przez członków plemienia i wykonane w określony sposób. Można też eksportować przygotowane przez narzędzie BB-Codes z wioskami i wklejać je na forum plemienia. Warto wspomnieć, że narzędzie to zostało zasugerowane przez naszego gracza :).

Wojny plemienne
- Wojny między wieloma plemionami
- Więcej wykresów
newgraph1.png


- Ranking wojenny

Przede wszystkim, od teraz do wojen będą mogły dołączać dodatkowe plemiona popierając jedną lub drugą stronę konfliktu, dzięki czemu statystyki będą przedstawione w ramach jednej wojny. Dla fanów danych przedstawionych graficznie przygotowaliśmy też wykres pokazujący zmiany w czasie wojny. Oczywiście stary wygląd statystyk wojennych też będzie dostępny.
Pojawi się też nowa zakładka w rankingach, która pozwoli na pokazanie które plemiona naprawdę realizują swoje groźby o panowaniu nad światem.

Przeglądy
- Możliwość sortowania wg zawartości większości kolumn [KP]
- Dodatkowe filtry w przeglądzie komend do usuwania wiosek bez określonych komend [KP]

BB-Codes
- [claim] do wyświetlania rezerwacji wiosek
- [building] do wyświetlania ikon budynków
- dodane przyciski do wklejania kodów

Menedżer Konta / Asystent Farmera
- Widżet poparcia w wiosce dodany do przeglądu Menedżera [MK]
- Edycja szlaków handlowych i określanie czasu dotarcia [MK]
- Dużo pomniejszych ulepszeń w Asystencie Farmera [MK/AF]

W Asystencie można teraz zobaczyć ostatnie informacje o murze i surowcach oraz bezpośrednio kasować raporty. Dla każdej wioski będzie tam też pokazany tylko najnowszy raport, aby uniknąć przypadkowego wysyłania wielu ataków na jedną wieś. I co ważne: dodana została opcja wyświetlenia tylko wiosek atakowanych wcześniej z obecnie wybranej własnej wioski, by nie wysyłać wojsk na wielogodzinne podróże przez pół świata.

Przegląd wioski
- Okienka z informacjami mogą być układane inaczej albo ukryte, zgodnie z upodobaniami gracza
- Okienko z budynkami w kolejce budowy [KP]

Raporty
- Rozszerzone filtry raportów [KP]
- Czerwono-niebieska kropka w raportach (
red_blue.png
)
- Możliwość ukrycia koordynatów przy publikowaniu raportu

Plemię
- Dziennik planera podbojów
- Przycisk "Podziękuj" w forum plemiennym
- Pozycja w rankingu świata na stronie członków plemienia
- Nowe predefiniowane listy do masowych wiadomości

Udogodnienia
- "OK" na stronie potwierdzenia ataku będzie od razu zaznaczone
- Maksymalna możliwa objętość łupu pokazana na stronie potwierdzenia ataku
- Notatnik może być zamieszczony na stałe na górze ekranu [KP]
- Pop-up listy wiosek zostaje zapamiętany między przeładowaniami strony [KP]
- Informacja o wojskach wspierających będzie pokazywana na stronie informacji o wiosce [KP]
- Zaznaczanie wielu checkboxów za jednym zamachem (przytrzymaj przycisk myszy i przeciągnij, by zaznaczyć wiele checkboxów)
- Przycisk "Poprzednie" w placu
- Masowe anulowanie zleceń rekrutacji
- Zmienianie kolejności zleceń w kuźni [KP]

Inne
- Nowe odznaczenie: Niszczyciel murów
- Kilka starych narzędzi do ignorowania innych zostało połączone w jedno
- Przycisk burzenia w ratuszu nie może już być użyty gdy poparcie jest mniejsze niż 100
- "Pokaż wszystkie budynki" w ratuszu będzie domyślnie włączone
- Lista wyboru kierunku na mapie przy restartach i zakładaniu konta, będzie miała przy każdym wyświetleniu losową kolejność, by rozłożenie wiosek na mapie było bardziej równomierne
- Wybór grup na stronie "wiosek w sąsiedztwie" [KP]
- Przycisk do wyczyszczenia wszystkich okienek w symulatorze
- Link do zalogowania na zastępstwo w tym samym oknie
- Możliwość zmiany rozmiaru okienka do wpisania zawartości linka na pasku skrótów
- Oferty na rynku mogą teraz być zmieniane [KP]
- Opcja ukrycia pełnych wiosek w masowej rekrutacji od teraz będzie współgrała z "zabezpieczeniem" [KP]
- Liczba surowców w spichlerzu będzie wyświetlana na brązowo, jeżeli będzie się zbliżać do limitu
- Nowe możliwości konfiguracyjne światów (szczegóły w ogłoszeniach o nowych światach).

Zapraszamy do dyskusji na temat wersji 8.0 i nowych światów!



Wasz Plemiona Team
 
Ostatnia edycja:

Bryfft

Emeryturka
Wynik reakcji
182
Odkrycia Cywilizacji - scenariusz zakończenia rozgrywki na światach


O co chodzi?
A więc... Zbudowałeś swoje wojska, przejąłeś wrogów, dołączyłeś do potężnego plemienia i jesteście postrachem wszystkich innych na świecie. I co teraz? Co dalej? Z tym problemem nasza gra borykała się od zawsze. Wreszcie zostało znalezione sensowne rozwiązanie.
Gdy gra zacznie powoli zbliżać się do zaawansowanej fazy, tak zwane "Odkrycia Cywilizacji" pojawią się w losowych wioskach barbarzyńskich na mapie. Owe Odkrycia, to wynalazki i osiągnięcia, które zakończyły średniowiecze i doprowadziły świat do nowej ery. Stanowią więc naturalne zakończenie gry. Są one głównym celem: plemię, które zdobędzie i utrzyma cały zestaw Odkryć przez określony czas będzie dominującą siłą w nowym świecie i w ten sposób zwycięży grę.
Naturalnie ten sposób kończenia gry nie będzie zaimplementowany na żadnym z już istniejących światów.

Kontrola nad Odkryciem

Kontrolę nad Odkryciem zdobywa się podbijając wioskę, w której w danym momencie znajduje się dane odkrycie (takie wioski są oznaczone na mapie specjalnymi flagami) bądź wtedy, gdy Odkrycie zostaje przeniesione do jednej z Twoich wiosek. W przeciwieństwie do żołnierzy, Odkrycie może być przeniesione tylko o małą liczbę pól za jednym razem. Po przeniesieniu nie może być od razu przeniesiony dalej, lecz musi odczekać określony czas (określany w konfiguracji świata). Gdy wydany zostaje rozkaz przeniesienie Odkrycia, tracisz nad nim kontrolę: nie możesz przerwać podróży ani przywołać go ponownie do swojej wioski (chyba, że właściciel wioski docelowej go odeśle), zatem uważaj kogo obdarzasz zaufaniem.

Rozpowszechnianie się Odkryć

Po pewnym czasie Odkrycia zaczną się rozpowszechniać. Gracze będą otrzymywać okresowe informacje na temat prawdopodobnego czasu i możliwego miejsca rozpowszechnienia się. Nowa "kopia" każdego Odkrycia ma tę samą wartość co oryginał. W końcu Odkrycia będą występować w coraz większej liczbie wiosek czyniąc ich utrzymanie coraz trudniejszym.

Zwycięstwo

Aby wygrać świat, plemię musi utrzymać pełen zestaw Odkryć Cywilizacji. Nie trzeba więc zdobyć wszystkich, które znajdują się na mapie. Wystarczy posiąść po jednej kopii każdego z nich. Gdy więc plemię zdobędzie cały zestaw, zostanie uruchomiony zegar odliczający czas. Jeżeli aż do końca odliczania plemię zachowa kontrolę nad całym zestawem Odkryć - zwycięży grę na świecie. Warto zauważyć, że liczy się tylko cały zestaw Odkryć; jeżeli więc plemię kontroluje więcej niż jedną kopię któregoś z nich, sensowne będzie porzucenie jego ochrony na rzecz lepszego zabezpieczenia pojedynczej kopii każdego z nich.

Gdy plemię zwycięży, gra automatycznie przejdzie w ustawienia "pokoju" i zostanie zamknięta po określonym czasie.
 
Ostatnia edycja:

Bryfft

Emeryturka
Wynik reakcji
182
Światy 56 i 57*
*Numeracja świata 57 została zmieniona na 58 z powodu "awaryjnego" startu świata 56 bis

Jak to zwykle bywa przy nowej wersji gry, odpalamy dwa nowe światy. Oraz także "jak zwykle", jeden z nich będzie przeznaczony dla bardziej doświadczonych graczy, drugi natomiast zostanie sprofilowany tak, by być odpowiednim dla nowicjuszy. Światy naturalnie będą "tandemowe" (jeden nick będzie mógł istnieć tylko na jednym z nich) i na razie tylko na nich będzie wersja 8.0 (na pozostałe światy zostanie wgrana z opóźnieniem).
Na obu światach wystąpi scenariusz zakończenia gry Odkrycia Cywilizacji.


Najpierw, 17 listopada w godzinach popołudniowych, wystartuje świat 56 dla doświadczonych. Będzie miał "stary" styl, oraz tradycyjne ustawienia z pewnymi dodatkami wnoszonymi przez wersję 8.0.
Ponieważ jest to świat głównie dla już istniejących graczy, to przed jego rozpoczęciem uruchamiamy system wstępnego logowania. To znaczy, że można zalogować się na świat przed jego rozpoczęciem i zaprosić do gry znajomych, z którymi grało się już kiedyś albo też zaprosić przyjaciół wysyłając im maile. Rozpoczną oni grę w stosunkowo bliskiej odległości od zapraszającego ich gracza, co pozwoli ekipom na lepszy start. Pozwoli to także na automatyczne rozpoczęcie zaraz po uruchomieniu gry na serwerze.

Prędkość: 1.6
Prędkość jednostek: 0.625
Morale: tak, na podstawie punktów
Technologia: 15 poziomów na wioskę
Komendy: milisekundy, odstęp 200ms.
Łuki: nie
Kościół: nie
Wioski koczownicze: nie
Ochrona początkowa: 4 dni
Ochrona małych graczy (stosunek 1:20): 25 dni
Pospolite ruszenie: tak
Noc: od pierwszej do ósmej
Rycerz: nie
Zwiad: jeśli przeżyje wystarczająco dużo zwiadu i był on odpowiednio zbadany, to można wyszpiegować budynki, surowce i wojsko poza wioską
Wybór kierunku: tak, dla graczy którzy wejdą już po rozpoczęciu świata. Gracze z wstępnego logowania, zaproszeni przez jedną osobę, i tak zaczynają w tej samej okolicy.
Farmienie: lekko ograniczone, wg wzoru (dni_na_świecie + liczba_posiadanych_wiosek) * 7000, jednak nie więcej niż 700000 na ostatnie 24h
Szlachta: paczki
Ograniczenie fake'ów: 1%
Handel: tylko oferty, ich stosunek musi mieścić się między 0.8 a 1.5
Rozwój wiosek barbarzyńskich: tak, do ok. 1500 punktów
Ograniczenie liczby graczy w plemieniu: do 60 członków
Wsparcie wojskowe: tylko do plemienia
Zastępstwo: od 2 dnia gry.



Następnie, 21 listopada w godzinach okołopołudniowych, ruszymy ze światem 58, dla mniej doświadczonych i nowych graczy. Przybierze on styl 5.0 z kościołem i będzie nieco bardziej wykorzystywał nowości wersji 8.0. Między innymi pojawi się losowe dodawanie bądź odejmowanie czasu do trwania komend przez system gry. Na tym świecie każda komenda będzie mogła trwać dłużej lub krócej o maksymalnie 10 sekund w stosunku do zwykłego czasu. Przykładowo: trasa, która nominalnie ma trwać 3 minuty i 30 sekund może w rzeczywistości potrwać od 3 minut i 20 sekund do 3 minut i 40 sekund. Czas trwania i dokładna godzina dotarcia będzie pokazana od razu po wysłaniu komendy. Jeżeli ostatecznie dwie komendy będą wchodzić na tę samą sekundę, to jak zwykle na światach bez milisekund pierwsza wejdzie ta, która wysłana została wcześniej.
Wykorzystana zostanie też właściwość zmniejszających się wiosek barbarzyńskich. Tzn. wioski barbarzyńskie będą rosły w określonym tempie do 4 tysięcy punktów, jednak jeżeli jakieś konto zostanie skasowane, to budynki w wioskach będą burzone z taką samą prędkością, aż do osiągnięcia tego samego pułapu punktowego.
Ponieważ jednak ten świat jest przeznaczony raczej dla nowych graczy, to nie będzie tutaj wstępnego logowania z zapraszaniem znajomych graczy.

Prędkość: 1
Prędkość jednostek: 1
Morale: tak, na podstawie punktów i czasu
Technologia: prosta - niezbadane/zbadane
Komendy: bez milisekund, czas trwania podróży może być zmieniony o max. 10 sekund
Łuki: tak
Kościół: tak
Wioski koczownicze: tak, nowe
Ochrona początkowa: 5 dni
Ochrona małych graczy (stosunek 1:20): 60 dni
Pospolite ruszenie: tak
Noc: od północy do siódmej
Rycerz: tak, z nowymi przedmiotami
Zwiad: jeśli przeżyje wystarczająco dużo zwiadu, to można wyszpiegować budynki i surowce
Wybór kierunku: nie
Farmienie: ograniczone, wg wzoru (dni_na_świecie + liczba_posiadanych_wiosek) * 4000, jednak nie więcej niż 300000 na ostatnie 24h
Szlachta: monety, cena od początku niższa: 0.7 standardowej ceny (tj. 19600, 21000, 17500)
Ograniczenie fake'ów: 1%
Handel: tylko oferty, jedyny stosunek to 1:1
Rozwój wiosek barbarzyńskich: tak, do ok. 4000 punktów (większe wioski barbarzyńskie będą zmniejszać się do tego poziomu)
Ograniczenie liczby graczy w plemieniu: do 40 członków, do rankingu liczy się najlepsza 30
Wsparcie wojskowe: tylko do plemienia
Zastępstwo: od 3 dnia gry.
 
Ostatnia edycja:
Do góry