Ustawienia świata Arkadia 6

Dyskusja w 'Propozycje dotyczące gry' rozpoczęta przez użytkownika KINGoftheBAR23, 12. Cze 2019.

Poleć tę stronę

?

Na jakiej arkadii ty byś zagrał?

  1. Tylko z kościołem

    3,4%
  2. Wieża + kościół

    10,3%
  3. Tylko wieża

    58,6%
  4. Brak wieży i kościoła

    27,6%
  1. KINGoftheBAR23

    KINGoftheBAR23 Chłop

    Dołączył:
    10. Lut 2016
    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    13
    Dzień dobry wszystkim,
    wprawne oko gracza spragnionego swojej ukochanej gry niczego nie przeoczy i jak można zauważyć na tw stats, support prawdopodobnie zaczął pracę nad otwarciem nowej Arkadii.
    https://pl.twstats.com/plp6/index.php?page=buildings
    Nie wiem na ile prawdziwe są informacje zawarte na tej stronie, jednak wynikałoby z tego to, że zaczęły się zabawy w ustawianie świata i jak można zauważyć aktualne ustawienia budynków zawierają kościół, natomiast brak tam wieży.

    Jako, że grałem zarówno na Arkadiach 2, 3, 4 oraz pośrednio 5, wiem tyle, że mnóstwo graczy irytuje samo istnienie kościoła, nawet nie ze względu na trudność jego zastosowania, ale na ograniczenia jakie za sobą niesie, a dla nowych graczy jest to coś nie do przeskoczenia, NAWET na arkadii, która z zamysłu miała być światem do nauki i zachęcenia do dalszej gry.
    Prostym przykładem na to jest chociażby dysproporcja w rozwinięciu światów A4 i A5, łatwo można zauważyć, że gracze uciekają od kościoła najdalej jak się da, a chyba nie o to chodzi.
    W moim odczuciu zastosowanie wieży mogłoby zachęcać do gry większą ilość osób i na pewno dawać trochę wytchnienia, jest to jeden z niewielu pomysłów, które można ciepło przyjąć w tej grze. Natomiast kościół sam w sobie ma mnóstwo problemów, a jego zasięg działania jest wręcz śmieszny.

    Z rozmów z wieloma graczami (nowymi i starymi wyjadaczami) prowadzonych pod koniec A4, większość chciała tylko aby nie było na A6 kościoła, a wtedy bardzo chętnie by tam zagrali, można powiedzieć że chcieli odzwierciedlenia A4, które było przyjemne do grania i aż zachęcało do kontynuowania gry, głównie dlatego, że nie miało w sobie ograniczeń, bez wieży zagrasz, a bez kościoła? Powodzenia :p

    PS. Ilość osób w plemieniu aktualnie ograniczona tam do 40 to śmiech na sali, jeśli support obserwuje jakiekolwiek światy, a zwłaszcza Arkadie , powinien wiedzieć o tym, że powstają plemiona wieloczłonowe, nie wiem czym może być spowodowana tak mała liczba, może brakuje blaszek do rozdania? :D
    Myślę, że chociaż liczba w postaci 60, 70, a nawet 80 sprawdziła by się znacznie lepiej, biorąc pod uwagę ustawienia "normalnych" światów, na których gra kilkukrotnie mniej osób.

    PS2. Takie pytanko na koniec: Arkadia ma uczyć czy zniechęcać do gry?

    Zapraszam do dyskusji ;)
    Pozdrawiam wszystkich
     
    Shaliz, kamilyyy, dawid960626 and 6 others like this.
  2. bialy988

    bialy988 Chłop

    Dołączył:
    15. Lis 2014
    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    2
    Nad czym tu dyskutować?
    Na arkadii są limity punktowe. Dodawanie do tego kościoła jest tylko i wyłącznie chęcią odepchnięcia ludzi. Ci wytrwali czekają na zmianę i dostali nadzieję w postaci Arkadii 4. Na początku nie byłem przekonany do wież, ale są one przydatne i robią grę ciekawszą co mijało się z moim pierwszym wrażeniem (ale chyba każda zmiana w tej grze wzbudza negatywne uczucia, w końcu przyzwyczajenia robią swoje). Kościół był, jest i będzie czymś co może mieć prawo bytu na normalnym świecie (chociaż zasięg jest, tak jak wspomniał KING, śmieszny), ale na Arkadii występując z limitami jest po prostu opluciem i tych starych graczy, i tych co chcieliby się nauczyć (bo gdzie mają to zrobić? limity pozwalają atakować graczy, ale z kościołem przejmowanie pojedynczej wioski poza obrębem kościoła jest problematyczna na tyle długo, że nie da się normalnie grać)
     
  3. Księżniczka Luna

    Księżniczka Luna Chłop

    Dołączył:
    11. Maj 2019
    Wiadomości:
    2
    Docenione treści:
    1
    Popieram Kościół znacząco zniechęca spowalnia rozwój, a czasami nawet tak odpycha że człowiek kończy grę z powodu tego że podbijanie 1-2 wiosek po za kościołem co są tylko nie ma sensu bo stawiasz kościół i nie nic więcej w wiosce nie postawisz ani offa ani deffa, a dodatkowo trzeba tą wioskę tylko mocniej obstawić, co dodatkowego widzę a zniechęca ludzi coraz bardziej końcowa faza która trwa 3 miesiące a według większej ilości osób powinna trwać do osiągnięcia przez plemię 60-70% dominacji co by tylko zachęciła do efektywniejszej gry a co za tym idzie, po takiej rozrywce można by było powiedzieć że naprawdę się wygrało poprzez grę i walkę a nie poprzez rekrutację graczy z topki
     
  4. KINGoftheBAR23

    KINGoftheBAR23 Chłop

    Dołączył:
    10. Lut 2016
    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    13
    Przedmówca ma wiele racji, faza końcowa trwająca 3 miesiące to... już nie chce rzucać epitetami ale jest słaba
    Lepsza byłoby nawet skrócenie pierwszej części o niezmiennych ustawieniach lub przyspieszenie fazy, w której zmieniają się ustawienia, ale proponowałbym supportowi przemyśleć to i spróbować jakoś wydłużyć fazę końcową.

    Może i takie ustawienia mają sprzyjać rozwojowi biznesu opartego na kupnie PP przez graczy na nowych światach, ale coraz bardziej odbywa się to kosztem oddanych graczy grających od kilka/kilkunastu lat, a to chyba jednak oni wydają najwięcej jeśli chodzi o premki, mogę się mylić ale to jest chyba najbardziej logiczne
     
    dawid960626 lubi to.
  5. kmic

    kmic Mamuś Plemion (III) Plemiona Team Opiekun Projektu

    Dołączył:
    7. Sty 2007
    Wiadomości:
    4.552
    Docenione treści:
    279
    Nie zaczęły się ŻADNE prace nad ustawieniami świata, utworzony został jedynie serwer, wraz z jego domyślnymi parametrami.
    Jakie będą ostateczne ustawienia? Tego dowiemy się z ogłoszenia o jego starcie.

    Przy okazji: proszę pamiętać, że światy Arkadia mają z założenia służyć słabszym graczom jako środowisko do NAUKI gry, strategii itd w spokojniejszych warunkach. Ich parametry nie mają tak naprawdę większego znaczenia. Gracze, którzy mają już swoje preferencje i szukają światów o konkretnej konfiguracji zdają się być gotowi do gry na "normalnych" światach.
     
  6. bialy988

    bialy988 Chłop

    Dołączył:
    15. Lis 2014
    Wiadomości:
    8
    Docenione treści:
    2
    CZAS też gra ważną rolę. Arkadia jest dobrym światem dla kogoś kto ma ograniczony czas na grę w ciągu dnia - to chyba stało się już dawno, że arkadia nie jest tylko dla nowych.
    Chcecie uczyć gry na arkadiach, ale nie słuchacie że zniechęcajcie tam każdego do gry upychaniem takiego syfu i utrudnianiem wszystkiego co w tej grze niesie przyjemność. Od dawna grać da się tylko z wbudowanym bankomatem lub poświęcając masę czasu na zarabianie PP na giełdzie albo świat bez farmienia (nie ma innej opcji niestety). Zacznijcie robić z tej gry przyjemność albo inaczej zacznijcie słuchać graczy. Po coś jest to forum i dział propozycji. Padła taka propozycja i w sumie w informacji zwrotnej dostajemy informacje, że mało kogo obchodzi czego chcą gracze.
    Może powinien być założony temat, żeby w ogóle zrezygnować z koncepcji kościołów, bo jest on wręcz irytujący i myślę, że znaczna większość się ze mną zgodzi, ale czy jest sens skoro nie mamy na to wpływu?
    Może usuńmy forum, kontakt z graczami jest zbędny, bo arkadia to świat tylko dla NOWYCH. Nie musimy grać wydając PP, ale bez nich w sumie nie osiągniemy nic albo stracimy tyle czasu, że nie będziemy go mieli nawet na potrzeby fizjologiczne. Chcesz farmic? Męcz się na świecie gdzie jakiś random może kupić surki za PP i postawić pałac w 3 dni. Nie otworzymy świata z farmieniem bez giełdy, bo Inno straci pieniądze (szkoda, że tracą przez swoje wymysły).

    Także kmic daruj sobie to swoje "przy okazji". Arkadia jest jedynym mniej spaczonym światem, na którym nikt na PP się nie wybije nie wiadomo gdzie i nie trzeba tam siedzieć całe dnie, żeby czerpać frajdę i coś sobie osiągać. Okazuje się, że Arkadia bez kościoła jest bardzo ciekawa opcją, więc wyszliśmy jako gracze z propozycją, jak widać popartą na razie przez większość głosujących (szkoda, że nie każdy kto tu wchodzi oddaję głos).

    PS. Jakby nie patrzeć do prac nad światem należy też otworzenie serwera i jest też jasno napisane "prawdopodobnie" w poście głównym. Twój post rozwiewa jedynie to, że ustawienia mogą ulec zmianie. Ale czy mamy jakiś wpływ? Jak widać niezbyt.
     
    dawid960626 lubi to.
  7. KINGoftheBAR23

    KINGoftheBAR23 Chłop

    Dołączył:
    10. Lut 2016
    Wiadomości:
    4
    Docenione treści:
    13
    Szanowny kmic'u
    Albo mam złudne wrażenie albo Twoja wypowiedź niesie w sobie delikatną spinę dotyczącą samego wspomnienia o nowym świecie.
    Zamysł był taki aby zbudować jakąkolwiek świadomość, ponieważ od dawna plemiona/inno/support (nieważne jak to nazwać i od kogo to wychodzi) trzyma się utartych schematów, nie zwracając uwagi na to, czego mogliby chcieć gracze..
    Został mi podesłany link do tw, więc wpadłem na pomysł napisania czegoś na forum ze względu na to, że uważam takie sprawy warte przegadania.

    Myślę, że spora część grających wręcz tęskni za dawnymi klasycznymi światami, na których walka trwała przez wiele miesięcy, a wygranie świata niosło za sobą jakikolwiek prestiż, aktualnie nowe światy zamykają się coraz szybciej i może warto byłoby poszukać przyczyny. Tzn ja rozumiem sens otwierania tak wielu światów bo jest to jedna wielka machina biznesowa.

    A co do samej Arkadii, sami powtarzacie, że Arkadia jest światem dla nowych graczy i dla tych, którzy mają mniej czasu, ale może wysłuchalibyście właśnie czego gracze oczekują od właśnie takiego świata. Arkadia jest ostatnim formatem świata, na którym do wygrania potrzebne jest coś więcej niż ruszenie swoją dawną, zgraną ekipą. Wbrew pozorom stosunek graczy nowych do tych powiedzmy doświadczonych wcale nie wskazuje na to, że jest to świat dla nowych, jeśli tak by miało być to musiałaby być blokada, że można zagrać na jednej Arkadii i nie więcej. Nowi gracze to mogli się pojawiać na A1 i A2 ale w tym momencie w większości są tam gracze, którym bardziej podoba się właśnie Arkadia niż "klasyczny" świat, a nie gracze nowi.

    Nowych graczy jest coraz mniej i generalnie wydaje się, że w plemiona gra coraz mniej osób, a twórcy gry nie robią nic aby to zmienić.
    Tak jak napisał biały, są tylko dwie opcje światów i nic więcej, a Arkadia to ostatni bastion "normalności".

    Na koniec, jeśli uważacie że A4 nie była sukcesem, a większym jest np A5 to ja nie wiem jakimi kryteriami się kierujecie.
     
    dawid960626 lubi to.
  8. dawid960626

    dawid960626 Chłop

    Dołączył:
    23. Wrz 2012
    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    0
    W pełni popieram moich przedmówców, Arkadia 6 powinna nie mieć kościoła. Owszem kiedyś było takie założenie, że na arkadie wbijają gracze słabi by się uczyć.
    Te czasy dawno minęły a dlaczego?, bo nowe światy są coraz mniej atrakcyjne dla starych graczy. Coraz nowe wprowadzane "udziwnienia" i ograniczenia wcale nie wpływają na atrakcyjność tej gry. Przeciwnie służą jedynie tym, co graja za pp i tworzą multikonta.
    Kiedyś plemię było naprawdę jak rodzina , zżyte , ludzie chętnie ze sobą rozmawiali ( a nie obrażali się wzajemnie na pw i forum) bo nie było właściwie wiadomo jak długo na danym świecie będą grać ze sobą.Zakończenie świata zależało naprawdę od gry, od zdobycia dominacji wiosek a nie ograniczone czasowo już od początku.
    Plemiona były większe terytorialnie to dawało możliwości lepszego rozwoju.Teraz dajecie nam kilkanaście góra k i jak tu grać kiedy na początku wbije ekipa co od razu na 5 członów?
    Zwiększcie liczbę graczy w członach do np. 60-70 a nie będzie takich sztucznych kolosów masówek akademii .
    Od wielu już lat starzy gracze proszą o dawne ustawienia całkowicie ich ignorujecie.
    Owszem coś tam ze starych dacie, za to dołożycie nowości i ograniczycie świat do minimum.
    Na arkadie wbijają w większości stare ekipy po to by wreszcie pograć jak dawniej bez zarwanych nocy bo za niedługo świat się skończy choć niedawno się zaczął.
    Chcemy grać na luzie to jest gra i to ma być dla nas" rozrywka", przyjemność a nie tylko nabijanie kasy właścicielom plemion.
    Wysłuchajcie nas wreszcie w pełni - dajcie Arkadie 6 bez kościoła , w większym zakresie kontynentów, a szczególnie bez ograniczenia czasowego czyli świat się zakończy gdy plemię osiągnie dominację np. 60% wiosek .Nie dodawajcie ,że jeśli w okresie tym a tym tego nie osiągnie to...fazy końcowe.
    Dajcie nam naprawdę pograć z przyjemnością.
     
  9. kmic

    kmic Mamuś Plemion (III) Plemiona Team Opiekun Projektu

    Dołączył:
    7. Sty 2007
    Wiadomości:
    4.552
    Docenione treści:
    279
    Dziękuję za wszystkie posty, zawsze to miło widzieć graczy, którzy interesują się losem projektu i mają swoje uwagi/wnioski/przemyślenia.
    Dlatego pozwolę sobie nieco dokładniej odnieść się do pojawiających się tutaj wypowiedzi.

    Skoro chcemy uczyć gry, to siłą rzeczy chcemy uczyć na świecie mającym jak najwięcej funkcji, które można spotkać na "normalnych" światach. Byłoby raczej dziwne, gdybyśmy zrobili Arkadię np. bez farmienia czy z 10-stopniową technologią, a potem wyszkolego tam gracza wysłali na taki standardowy świat typu 142.

    Problem polega na tym, że gdybyśmy słuchali jedynie "większości" to mielibyśmy 140 jednakowych światów. Naszą ambicją jest zaspokojenie gustów jak największego grona graczy. Jedni lubią kościoły (bo jest to dodatkowy element strategii, który wymusza myślenie w czasie gry), inni swiaty bez farmienia (i nawet nie rozważają gry na innych), jeszcze inni cenią sobie 3-stopniowy poziom badań. Dlatego staramy się wypuszczać jak najwięcej różnorodnych światów, tak aby co jakiś czas każdy mógł znaleźć coś dla siebie. No i zresztą nie o to przecież chodzi aby każdy grał na każdym świecie.

    Hmmm? Przecież otwieramy regularnie. Na światach nieparzystych cały czas powstają światy z farmieniem, zarówno nieograniczonym jak i ograniczonym.

    Nie, moja wypowiedź miała być jedynie sprostowaniem, że widoczna obecnie konfiguracja świata jest domyślna. I każdy z jej parametrów może równie dobrze zostać zmieniony, jak też oczywiście pozostać na swoim miejscu.

    Na większości obecnych światów limit graczy w plemieniu wynosi właśnie 60-70. Ale tak naprawdę ta wartość nie ma bezpośredniego przełożenia na zjawisko członów-akademii. Bo jeśli mamy grupę chcącą wystartować z 300 kontami, to nie ma większego znaczenia czy stworzą 3 plemiona po 100 osób czy 5 plemion po 60 osób. Różnica jest taka, że ostatecznym zwycięzcą może być jedno plemię, dlatego mniejszy limit członków (powodujący rozbicie grupy na więcej małych członów) utrudnia dojście do wygranej. I dodatkowo daje nam możliwości "utrudniania życia" w postaci ograniczeń w wysyłaniu wsparcia, utraty prestiżu z powodu skakania między plemionami itd.

    Właśnie to jest temat, którego nie do końca rozumiem. Więc może dopytam: o jakie konkretnie "dawne ustawienia" chodzi?
    Bo światy ze starymi ustawieniami powstają na bieżąco (i "starzy gracze" nie muszą wcale prosić o nie "od wielu już lat"), często wręcz słyszę skargi z tego powodu, że po co wrzucamy jakieś głupoty w stylu poziomy badań czy paczki surowcowe. Nie da się natomiast ukryć, że w międzyczasie sporo się w grze zmieniło i dużo elementów z dawnych czasów jest już po prostu obecnie niedostępna i nie da się ich wykorzystać na nowym świecie, jak np. kiedyś były 4 różne systemy dotyczące działania zwiadowców (teraz jest tylko jeden, taki sam dla wszystkich światów), różne warianty rycerza (wycofany już system zbrojowni) czy wiosek bonusowych (kiedyś były "stare" i "nowe" bonusy, obecnie zostały tylko "nowe").
    Za to niektóre rzeczy, które kiedyś były opcją, obecnie stanowią stały element gry, który nie podlega modyfikacjom. Dlatego na każdym świecie (nawet mającym stare ustawienia) będzie np. mapa polityczna, odznaczenia, możliwośc burzenia budynków, ranking pokonanych czy samouczek. Bo nie są to parametry, które możemy sobie wyłączyć.

    Odnośnie kościoła to czas pokaże, zakres kontynentów zależy wyłącznie od ilości chętnych do gry. Ograniczenie czasowe niestety mogę z góry zapowiedzieć że będzie, bo to jest obecnie jeden z podstawowych elementów funkcjonowania tego świata. Dodatkowo Arkadia 4 była ostatnim światem, na którym mechanizm ten był obsługiwany ręcznie. Już od Arkadii 5 wszystkie zmiany ustawień odbywają się w sposób całkowicie automatyczny i nadzorowany przez mechanizm, z którym mie ma możliwości negocjacji - bo jest to jeden system, który obsługuje wszystkie światy typu Arkadia na całym świecie i jakakolwiek zmiana w jego kodzie wpływałaby na wszystkie podległe mu światy.

    Dziękuję serdecznie za Wasze cenne uwagi oraz zainteresowanie jakie poświęcacie temu tematowi. Mam nadzieję, że ostateczny kształt Arkadii 6 spotka się z Waszą aprobatą, a przy okazji spodobają się Wam także któreś z "normalnych" światów :) Miłego dnia!
     
    kamilyyy lubi to.
  10. dawid960626

    dawid960626 Chłop

    Dołączył:
    23. Wrz 2012
    Wiadomości:
    15
    Docenione treści:
    0
    Dziękuje za odpowiedzi i ..czekamy na A 6 niecierpliwie.