- Wynik reakcji
- 12.832
Drodzy Gracze,
uczestnicy światów 117 i 118 mieli okazję już zaobserwować naszą nową funkcję - umiejętności plemienia, której podstawowym celem jest polepszenie współpracy i 'team spirit' w plemieniu. Mechanizm ten nagradza Graczy za lojalność wobec plemienia, oferując w zamian możliwość korzystania z różnego rodzaju benefitów przydatnych w rozgrywce.
Za każdy tydzień spędzony w plemieniu Gracze otrzymują prestiż. Może on być wykorzystany do aktywowania bonusów dotyczących wioski i/lub jednostek, lub też wpłacony do puli plemienia, za pomocą której może ono zdobywać kolejne poziomy, odblokowywać nowe bonusy i zwiększać korzyści z już posiadanych.
Podstawowe zasady działania tej funkcji możecie zobaczyć na filmiku:
Prestiż może być trzymany na koncie do późniejszego wykorzystania, jednak trzeba pamiętać, że wraz z opuszczeniem plemienia zostanie on utracony.
Umiejętności są aktywowane natychmiastowo i pokazywane po prawej stronie okna. Licznik czasu oraz pasek postępu pokazują jak długo jeszcze będzie trwał dany bonus.
Oto mały przewodnik po możliwych do zdobycia umiejętnościach:
Przyjaźń
Wymagany poziom plemienia: 1
Koszt aktywowania: 50
Efekt działania: przychodzące wsparcie wysłane podczas trwania bonusu będzie podróżowało n% szybciej. Nie wpływa na wojska wysłane wcześniej (przed aktywowaniem).
Szybkie farmienie
Wymagany poziom plemienia: 2
Koszt aktywowania: 70
Efekt działania: ataki wysłane na wioski barbarzyńskie będą podróżować n% szybciej.
Nadgodziny
Wymagany poziom plemienia: 4
Koszt aktywowania: 100
Efekt działania: produkcja wszystkich surowców zwiększona o n%.
Postęp techniczny
Wymagany poziom plemienia: 6
Koszt aktywowania: 100
Efekt działania: konstrukcja budynków jest przyspieszona o n%.
Pobór
Wymagany poziom plemienia: 8
Koszt aktywowania: 100
Efekt działania: rekrutacja jednostek jest szybsza o n%.
Awangarda
Wymagany poziom plemienia: 10
Koszt aktywowania: 140
Efekt działania: siła ataku topornika i lekkiej kawalerii zwiększona o n%
Gwardia królewska
Wymagany poziom plemienia: 10
Koszt aktywowania: 140
Efekt działania: siła obrony pikiniera i miecznika zwiększona o n%.
Plemię może utracić posiadane XP gdy wyrzuca Gracza z plemienia. Liczba traconego w ten sposób XP zależy od tego jak długo danych Gracz przebywał w plemieniu, oraz aktualnej liczby Graczy plemienia (dokładny wzór tego mechanizmu nie będzie ujawniony). Liczba XP jaką utraci plemię wyrzucając konkretnego Gracza jest wyświetlana w okienku z ostrzeżeniem przed wykonaniem tej operacji.
Plemię nie traci XP gdy gracz samodzielnie opuszcza plemię, a także gdy wypraszany jest z niego Gracz nieaktywny (czyli posiadający czerwoną kropkę na liście członków plemienia).
Na skutek utraty XP może dojść do spadku poziomu plemienia - wówczas część umiejętności może zostać ponownie zablokowanych, aż do czasu odzyskania wymaganego poziomu.
Są to tygodniowe zadania przydzielane plemieniu, w których mogą uczestniczyć wszyscy jego członkowie. Prestiż będzie przyznawany za każdy z osiągniętych indywidualnie celów, a także za postęp całego plemienia, który jest kalkulowany jako średnia z liczby celów osiągniętych przez wszystkich członków plemienia.
Obecnie jest 6 różnych zadań plemiennych, które są przyznawane plemionom losowo na dany tydzień. Oznacza to, że wszyscy członkowie plemienia mają to samo zadanie, ale inne plemiona mogą mieć różne. Poziom celów kalkulowany jest na podstawie stażu danego gracza na tym konkretnym świecie, dlatego będą się one zmieniały wraz z długością gry.
Uwaga: obecnie wszystkie 6 zadań jest dostępnych na każdym ze światów (oczywiście mówimy o światach posiadających funkcję 'umiejętności plemienia'). Dlatego może się zdarzyć, że - z uwagi na konkretne parametry danego świata - niektóre zadania mogą być trudne do wykonania lub wręcz niewykonalne (np. zadanie z rabowaniem surowców na świecie bez farmienia). Niestety na chwilę obecną musimy się z tym pogodzić. Wiemy jednak o tej niedogodności i myślimy o sposobie jej wyeliminowania w przyszłości.
Dodatkowe informacje na temat tej funkcjonalności możecie przeczytać klikając na ikonkę "i" w prawym górnym rogu ekranu z zadaniami (jak na powyższym screenie).
Życzymy miłej zabawy!
Wasz Plemiona Team
uczestnicy światów 117 i 118 mieli okazję już zaobserwować naszą nową funkcję - umiejętności plemienia, której podstawowym celem jest polepszenie współpracy i 'team spirit' w plemieniu. Mechanizm ten nagradza Graczy za lojalność wobec plemienia, oferując w zamian możliwość korzystania z różnego rodzaju benefitów przydatnych w rozgrywce.
Za każdy tydzień spędzony w plemieniu Gracze otrzymują prestiż. Może on być wykorzystany do aktywowania bonusów dotyczących wioski i/lub jednostek, lub też wpłacony do puli plemienia, za pomocą której może ono zdobywać kolejne poziomy, odblokowywać nowe bonusy i zwiększać korzyści z już posiadanych.
Podstawowe zasady działania tej funkcji możecie zobaczyć na filmiku:
- Prestiż
Prestiż może być trzymany na koncie do późniejszego wykorzystania, jednak trzeba pamiętać, że wraz z opuszczeniem plemienia zostanie on utracony.
- Umiejętności
Umiejętności są aktywowane natychmiastowo i pokazywane po prawej stronie okna. Licznik czasu oraz pasek postępu pokazują jak długo jeszcze będzie trwał dany bonus.
Oto mały przewodnik po możliwych do zdobycia umiejętnościach:
Przyjaźń
Wymagany poziom plemienia: 1
Koszt aktywowania: 50
Efekt działania: przychodzące wsparcie wysłane podczas trwania bonusu będzie podróżowało n% szybciej. Nie wpływa na wojska wysłane wcześniej (przed aktywowaniem).
Szybkie farmienie
Wymagany poziom plemienia: 2
Koszt aktywowania: 70
Efekt działania: ataki wysłane na wioski barbarzyńskie będą podróżować n% szybciej.
Nadgodziny
Wymagany poziom plemienia: 4
Koszt aktywowania: 100
Efekt działania: produkcja wszystkich surowców zwiększona o n%.
Postęp techniczny
Wymagany poziom plemienia: 6
Koszt aktywowania: 100
Efekt działania: konstrukcja budynków jest przyspieszona o n%.
Pobór
Wymagany poziom plemienia: 8
Koszt aktywowania: 100
Efekt działania: rekrutacja jednostek jest szybsza o n%.
Awangarda
Wymagany poziom plemienia: 10
Koszt aktywowania: 140
Efekt działania: siła ataku topornika i lekkiej kawalerii zwiększona o n%
Gwardia królewska
Wymagany poziom plemienia: 10
Koszt aktywowania: 140
Efekt działania: siła obrony pikiniera i miecznika zwiększona o n%.
- Poziom plemienia
Plemię może utracić posiadane XP gdy wyrzuca Gracza z plemienia. Liczba traconego w ten sposób XP zależy od tego jak długo danych Gracz przebywał w plemieniu, oraz aktualnej liczby Graczy plemienia (dokładny wzór tego mechanizmu nie będzie ujawniony). Liczba XP jaką utraci plemię wyrzucając konkretnego Gracza jest wyświetlana w okienku z ostrzeżeniem przed wykonaniem tej operacji.
Plemię nie traci XP gdy gracz samodzielnie opuszcza plemię, a także gdy wypraszany jest z niego Gracz nieaktywny (czyli posiadający czerwoną kropkę na liście członków plemienia).
Na skutek utraty XP może dojść do spadku poziomu plemienia - wówczas część umiejętności może zostać ponownie zablokowanych, aż do czasu odzyskania wymaganego poziomu.
- Zadania plemienne
Obecnie jest 6 różnych zadań plemiennych, które są przyznawane plemionom losowo na dany tydzień. Oznacza to, że wszyscy członkowie plemienia mają to samo zadanie, ale inne plemiona mogą mieć różne. Poziom celów kalkulowany jest na podstawie stażu danego gracza na tym konkretnym świecie, dlatego będą się one zmieniały wraz z długością gry.
Uwaga: obecnie wszystkie 6 zadań jest dostępnych na każdym ze światów (oczywiście mówimy o światach posiadających funkcję 'umiejętności plemienia'). Dlatego może się zdarzyć, że - z uwagi na konkretne parametry danego świata - niektóre zadania mogą być trudne do wykonania lub wręcz niewykonalne (np. zadanie z rabowaniem surowców na świecie bez farmienia). Niestety na chwilę obecną musimy się z tym pogodzić. Wiemy jednak o tej niedogodności i myślimy o sposobie jej wyeliminowania w przyszłości.
Dodatkowe informacje na temat tej funkcjonalności możecie przeczytać klikając na ikonkę "i" w prawym górnym rogu ekranu z zadaniami (jak na powyższym screenie).
Życzymy miłej zabawy!
Wasz Plemiona Team
Ostatnia edycja: