@Miksa, chyba wychodzisz z błędnym założeniem, że będzie można mieć tyle twierdz, co członków plemienia... To nie miałoby prawa działać, ale z tego co przeczytałem, to raczej będzie jedna twierdza na plemię (człon), jako budowla o którą wszyscy mają dbać i pilnować.
Co do pomysłu twierdzy, to może urozmaicić grę tym, którzy szukają nowych wrażeń. Jednak wydaje mi się, że w większości przypadków (nie posiadając w plemieniu odpowiednio ogromnego zaplecza def) wybudowanie twierdzy będzie wystawieniem się na ataki wroga, oddaniem mu bonusów i surki.
Serio, trzeba napchać mnóstwo defa do takiej twierdzy, żeby to się sensownie broniło przed atakami na niskim poziomie (z niskim murkiem) albo od razu budować do 8 poziomu co najmniej. Inaczej agresor wrzuci sobie jakieś bonusy do ataku i wytnie w pień całego defa wrogiego plemienia w takiej twierdzy.
Co do testowania twierdzy na 142... Twierdza ma swój mechanizm - bitność - żeby działała w pewien zamierzony sposób. Na 142 nie ma poziomów plemienia, a wsparcie wojskowe jest nieograniczone (tu pytanie: do twierdzy też?
), także raczej nic nie stoi na przeszkodzie, żeby kilku większych graczy wyskoczyło z plemienia przed puszczeniem atakiem z twierdzy, tylko po to, żeby zwiększyć jej bitność.
Prawdopodobnie nie ma też ograniczenia, które mówiłoby, że jeśli nie było ich w plemieniu w momencie puszczenia ataku z twierdzy na inną twierdzę, to nie dostaną bonusu za obniżenie poziomu wrogiej twierdzy. Tak zakładam, skoro twierdzę można atakować również ze zwykłych wsi (dobrze myślę, że można?).
Ogólnie to pomysł jest złożony i ciekawy, ale wprowadza bardzo dużo <niepotrzebnych> taktycznych niuansów, więc nie znajdzie poparcia ze strony większej części graczy