Twierdza - komentarze

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Drodzy Gracze,

zapraszamy Was do podzielenia się z nami swoimi opiniami na temat nowej funkcji w naszej grze, jaką jest Twierdza.

Wasz Plemiona Team
 

Miksa

Lekki Kawalerzysta
Zasada prosta Masówka > normalne plemię

masz 10 członów = 10 twierdz = 10 offów z zagrodą powiększoną jak na filmiku

10k toporów
3.800 lk
1400 taranów
rycerz z bonusami


i bunkier sobie może possać.

@edit


Nawet więcej powiem.

Mniejsze plemiona mają jeszcze większy bonus do ataku jak atakują większe plemiona.
Dodatkowo rycerz.
(No i ciekawe czy bonusy jakieś nie przechodzą jeszcze na tą wieś. np jak załozyciel uruchomi 15% do toporów czy wioska też dostaje).


Suma Summarum

taki off vs wioska z 10 zagrodami


czyli 10 zagród pada po 9 takich offach, a ja wziąłem tylko pod uwage bonusy rycerza.

A jest jeszcze wiele czynników dodające siły ataku.
 
Ostatnia edycja:

Rok Szczura

Miecznik
na filmiku zagroda ma 28,8k popa a atak leci z losowej koczo z powiększnym rynkiem i spichlerzem która ma zagrodę przepełnioną 46534/24000 czyli wyliczenia wyżej są kompletnie nie przydatne.
Już więcej popa można mieć w koczo +10% zagrody z roszącymi uprawami + flaga do zagrody a po tym, że twierdza nie ma piedestału rycerza raczej tam nie zrekrutujemy ani nie odpalimy bonusów z inwentarza przez co zwykła koczownicza z zagrodą będzie tak samo efektywna w ataku
 
Ostatnia edycja:

erielle

Topornik
Mam wrażenie, że już kiedyś był świat z czymś podobnym. Chyba jeszcze przed światem z odkryciami ?

edit: Znalazłam : obóz wojskowy, świat 42. Nieudany eksperyment :)
 

lens3dobry

Miecznik
@Miksa, chyba wychodzisz z błędnym założeniem, że będzie można mieć tyle twierdz, co członków plemienia... To nie miałoby prawa działać, ale z tego co przeczytałem, to raczej będzie jedna twierdza na plemię (człon), jako budowla o którą wszyscy mają dbać i pilnować.

Co do pomysłu twierdzy, to może urozmaicić grę tym, którzy szukają nowych wrażeń. Jednak wydaje mi się, że w większości przypadków (nie posiadając w plemieniu odpowiednio ogromnego zaplecza def) wybudowanie twierdzy będzie wystawieniem się na ataki wroga, oddaniem mu bonusów i surki.
Serio, trzeba napchać mnóstwo defa do takiej twierdzy, żeby to się sensownie broniło przed atakami na niskim poziomie (z niskim murkiem) albo od razu budować do 8 poziomu co najmniej. Inaczej agresor wrzuci sobie jakieś bonusy do ataku i wytnie w pień całego defa wrogiego plemienia w takiej twierdzy. <lol>

Co do testowania twierdzy na 142... Twierdza ma swój mechanizm - bitność - żeby działała w pewien zamierzony sposób. Na 142 nie ma poziomów plemienia, a wsparcie wojskowe jest nieograniczone (tu pytanie: do twierdzy też? o_O), także raczej nic nie stoi na przeszkodzie, żeby kilku większych graczy wyskoczyło z plemienia przed puszczeniem atakiem z twierdzy, tylko po to, żeby zwiększyć jej bitność.
Prawdopodobnie nie ma też ograniczenia, które mówiłoby, że jeśli nie było ich w plemieniu w momencie puszczenia ataku z twierdzy na inną twierdzę, to nie dostaną bonusu za obniżenie poziomu wrogiej twierdzy. Tak zakładam, skoro twierdzę można atakować również ze zwykłych wsi (dobrze myślę, że można?).


Ogólnie to pomysł jest złożony i ciekawy, ale wprowadza bardzo dużo <niepotrzebnych> taktycznych niuansów, więc nie znajdzie poparcia ze strony większej części graczy ;)
 

Miksa

Lekki Kawalerzysta
@Miksa, chyba wychodzisz z błędnym założeniem, że będzie można mieć tyle twierdz, co członków plemienia... To nie miałoby prawa działać, ale z tego co przeczytałem, to raczej będzie jedna twierdza na plemię (człon), jako budowla o którą wszyscy mają dbać i pilnować.
"Zasada prosta Masówka > normalne plemię

masz 10 członów = 10 twierdz = 10 offów z zagrodą powiększoną jak na filmiku"
 

Debren

Miecznik
Pomoc Twierdzy w grze:
Pamiętaj, że jeśli plemię nie zdoła dostarczyć wystarczającej ilości zasobów i ukończyć budowy pierwszego poziomu w określonym przedziale czasu, to budowa zostanie usunięta z mapy, wraz ze wszystkimi dostarczonymi zasobami.
https://forum.plemiona.pl/index.php?threads/nowość-w-grze-twierdza.126994/:
Teraz plemię musi dostarczyć w określonym czasie wymaganą liczbę surowców na jej budowę, w przeciwnym wypadku konstrukcja zostanie anulowana i wszystkie dostarczone do niej surowce przepadną.
https://forum.tribalwars.net/index.php?threads/start-of-world-107-strongholds.282616/:
the tribe must deliver the needed resources in time and the duke must begin the construction;
(plemie musi dostarczyc potrzebne surowce i przywodca musi ROZPOCZAC konstukcje)

Poniewaz sama budowa po zebraniu surowcow wymaga 24h, to roznica miedzy informacjami na forach (60h) a tym, co widac w pomocy w grze (60-24= 36h) odnosnie czasu na zgromadzenie surowcow jest raczej duza.