Szlachta i obstawa

  • Rozpoczynający wątek tomekw7402
  • Data rozpoczęcia

Czy należy ustalić granice wytrzymałości Szlachcica

  • Tak należy

    Głosy: 50 62,5%
  • Nie dobrze jest tak jak teraz

    Głosy: 21 26,3%
  • obojętnie

    Głosy: 9 11,3%

  • W sumie głosujących
    80
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Guest
Witam zapewne wielu graczy spotyka się z dziwnymi raportami w których to ginie lub nie szlachta podczas ataku
można by ustalić daną granicę kiedy szlachcic ma zginąć a kiedy nie np do 60% zabitego wojska szlachcic przeżyje od +61% szlachcic ginie

spotykałem już raporty sam nawet takie miałem w których z obstawy 100 ck pada 99 a szlachcic i tak podbijał wioskę co jest wręcz śmieszne 99% wojska (obstawy) pada a szlachcic podbija wioskę również działa to w 2 stronę sam często tego doświadczyłem kiedy to z obstawy 100 ck padnie 9ck i szlachcic ..... to jest jak rosyjska ruletka może wejdzie może nie

dogłębniej się przyglądając administracja może czerpać z tego zyski czym więcej graczy tym więcej KP i więcej pieniędzy (taka mała teoria spiskowa:D)

nie jestem pewien czy taki temat nie znajdował się już kiedyś na forum przynajmniej ja sobie takiego nie przypominam jeżeli znajdował to przepraszam ;]
 

DeletedUser

Guest
Nie spotkałem sie z takim przypadkiem ( może to po prostu jeden z błędów jakie czasami sie pojawiają w grze)
Pisałeś w tej sprawie do suportu?

- pytanie raczej powinno brzmieć " Czy należy ustawić granice wytrzymałości obstawy szlachcica, jeśli faktycznie takowe przypadki mają miejsce i nie są wynikiem powstałym z powodu błędu w grze.


pozdro.
 

DeletedUser49296

Guest
Ja nie wiem, mi sie tez nigdy takie cos nie zdarzylo, chociaz symulator pokazal mi jasno, ze moze zdechnac nawet cala obstawa i gruby przejmuje wioske xD
 

DeletedUser133840

Guest
Na Tak! Kilka razy już miałem podobną sytuację gdy próbowałem ubijać grubych na wioskach barb.
Puszczasz grubego bez obstawy , a nie dość ,że nie padnie to jeszcze zbija pop:<
 

DeletedUser

Guest
to zależy od szczęścia, czy gruby padnie, czy nie, szczerze, to trudno mi uwierzyć, że po puszczeniu 100 ck i grubego, ginie 99 ck i gruby podbija wiochę, widziałem wiele rapków, które wzbudzały kontrowersje z powodu ataku grubym i zbijania popa, ale tak kontrowersyjnego jeszcze nie:) to jest kwestia szczęścia, im słupek bardziej zielony, lub czerwony, tym bardziej cudowne podboje lub fatalne ubicia:) manipulowanie w tej kwestii obniży poziom trudności moim zdaniem, jestem więc przeciwko:)
 

DeletedUser75292

Guest
A czy nie jest przypadkiem tak, że szlachcic ginie po stracie 50% wojsk?
 

DeletedUser

Guest
macie tu ciekawa obserwacje z symutalora... :D

http://img802.imageshack.us/f/beztytuut.png/

jesli ktos chce kwestionowac autentycznosc w/w obrazka, to najpierw prosze sprawdzic w symutalorze :D
Akurat tutaj braku logiki nie widzę. :) Dlaczego gruby, skoro przeżył, miałby nie zbijać poparcia? I dlaczego miałby nie przeżyć, mimo, że padła jego obstawa, skoro padła też cała obrona?
To akurat zły przykład.
Ale dla mnie np. nielogiczne jest już coś takiego:

clipboard01ijm.jpg


Zaznaczam, że jest to przy aż 8% szczęścia dla agresora. Tutaj już kompletnie nie ma logiki.
 

DeletedUser121235

Guest
Jaki brak logiki... jak dla mnie sprawa jest prosta i jak najbardziej logiczna :)

"Granica wytrzymałości" jest ustawiona, gdy puści się z grubym samą piechotę (bez łuka) - wtedy jak padnie 50%, pada i gruby.

Prosty powód... grubas ma atak taki sam jak piechota, słaby co prawda, ale ma. Koniki natomiast mają atak kawalerii...

I teraz oba przykłady co podaliście...
obrazek kedziora - obstawę stanowią kawalerzyści, a na obronie pikinierzy... a jak wiadomo nie od dziś piki są jednostkami przeciw kawalerii, natomiast piechota stanowi dla nich wyzwanie... dlatego też mimo, że całą obstawa pada gruby ma się dobrze - nie ma co go zabić tak naprawdę :) Sytuacja ma się tak samo z pikiem/mieczem/toporem zamiast grubego.

obrazek marcinio - na obronie masz ciężką bardzo dobrze radzącą sobie piechotą, natomiast z kawalerią już gorzej... dlatego też bez problemu zabija ona grubasa, mimo, że dostaje łupnia od obstawy :) Po prostu tutaj obrona ogólna jest wystarczająca, by zabić grubasa, natomiast niewystarczająca jest obrona przeciw kawalerii, by wybić obstawę (odwrotnie, niż w poprzednim przykładzie)

Wyjaśnienia mam za sobą, czemu tak się dzieje, to teraz czas na wytłumaczenie, czemu jestem na NIE.

Prosta sprawa - teraz narzekacie, że gruby nie pada mając obstawę o innym ataku niż on sam, która pada cała/gruby pada, podczas gdy obstawa o innym rodzaju ataku jest praktycznie bez szwanku. Jednak zmiana rodzaju ataku grubego nic nie zmieni - będziecie dalej narzekać w tym samym stylu, zmieni się tylko rodzaj obstawy.

Innym rozwiązaniem mogłoby być modyfikacja ataków tak, by jak coś przeżyje, to żeby wojo padało w offie równomiernie jak w deffie - ale to za bardzo ingeruje w grę.

I jak dla mnie - nie ma potrzeby tego zmieniać

Tyle ode mnie.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
ja na przykład dziś, chciałem trzech grubych ubić, żeby ich w innej wiosce wyprodukować, puściłem trzech na barbę, zawsze, jak tak robiłem, to szlachta ginęła, a dziś trzy grube zbiły poparcie, i to o 35!!!!:D

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wysłane: 26.07.10 12:40
[SIZE=+1]Agresor zwyciężył[/SIZE]
Szczęście:
rabe.png
-7.4%
Morale: 100%
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Agresor: mr jackeyl
Wioska: (612|614)
_____________
unit_spear.png
......
unit_sword.png
......
unit_axe.png
......
unit_archer.png
......
unit_spy.png
......
unit_light.png
......
unit_marcher.png
......
unit_heavy.png
......
unit_ram.png
......
unit_catapult.png
......
unit_knight.png
......
unit_snob.png

Kod:
Ilość:    0     0     0     0     0     0     0     0     0     0     0     3  
Straty:   0     0     0     0     0     0     0     0     0     0     0     0
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Obrońca: ---
Wioska: (611|614)
_____________
unit_spear.png
......
unit_sword.png
......
unit_axe.png
......
unit_archer.png
......
unit_spy.png
......
unit_light.png
......
unit_marcher.png
......
unit_heavy.png
......
unit_ram.png
......
unit_catapult.png
......
unit_knight.png
......
unit_snob.png

Kod:
Ilość:    0     0     0     0     0     0     0     0     0     0     0     0  
Straty:   0     0     0     0     0     0     0     0     0     0     0     0
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Łup: drewno 0 glina 0 żelazo 0 0/0
Poparcie: Spadek z 100 do 65
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Straty jednostek agresora: 0k ( drewno 0 glina 0 żelazo 0) miejsc w zagrodzie: 0
Straty jednostek obrońcy: 0k ( drewno 0 glina 0 żelazo 0) miejsc w zagrodzie: 0

Agresor zyskał: 0 pkt Obrońca zyskał: 0 pkt; zajętość zagrody: 0/0
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
konwerter by Livius
 

DeletedUser

Guest
1 gruby powinien ginąć na wiosce bez muru a 3 (wszystkich zabija) 2lv muru
choć zdarza się że 1 gruby wchodzi na wioskę z 20lv i przeżyje

w odpowiedzi dostałem że jest to błąd gry szkoda tylko że ten błąd jest już bardzo dużo czasu ;/
 

DeletedUser

Guest
Tomek, nupie, ale nie zauważyłeś, że to potwierdza naszą słynną teorię, że zagrodzie grubych żadna wiocha się nie oprze. xD
Ot, jeden gruby, to jeden gruby, ale kolega puścił tutaj 3 grubych i od razu 35% popa zbitego. oO To wyobraź sobie, co jest w stanie uczynić 2000 grubasów... ^
 

DeletedUser

Guest
Tomek, nupie, ale nie zauważyłeś, że to potwierdza naszą słynną teorię, że zagrodzie grubych żadna wiocha się nie oprze. xD
Ot, jeden gruby, to jeden gruby, ale kolega puścił tutaj 3 grubych i od razu 35% popa zbitego. oO To wyobraź sobie, co jest w stanie uczynić 2000 grubasów... ^
Dziecko, nawet jak wyślesz 10000000 grubasów to tylko jeden zbija poparcie, jeden zostaje a reszta wraca z powrotem, a gruby zbije poparcie od 20-35 więc widocznie miał szczęście że akurat wysłał 3 a 1 zbił 35, no nie?
A co do symulatora gdzie zginęło 9 ciężkich i 1 grubas, mur był na 20 poziomie więc nie ma się czemu dziwić, mur 20 poziom=1020 obrona gruntowa, szlachta gdzie atakuje 30, padł przez mur, logiczne chyba, nie?
DZIECI! ABY SZLACHTA PRZEŻYŁ, POTRZEBA 50X SILNIEJSZEGO ATAKU SAMEJ OBSTAWY, ABY GRUBAS PRZEŻYŁ (OBSTAWA TEŻ MUSI PRZEŻYĆ)
Kiedy obliczałem jak wioskę zdobyłem (2 grubasy mi padły na barbarce no i niestety trzeba było nowe monety wybijać :() kiedy grubas przeżył, obstawa była 50x lub więcej silniejsza od samego gruntu, a kiedy mi padł, to słabiej niż 50x (silniejsza obstawa 10x i 2x) cała tajemnica, więc teraz zwróce się do pomysłu: pomysł jest zbyteczny, ponieważ wymieniłem, jaka musi być silna obstawa, więc temat do zamknięcia
 

DeletedUser

Guest
Dziecko, nawet jak wyślesz 10000000 grubasów to tylko jeden zbija poparcie, jeden zostaje a reszta wraca z powrotem, a gruby zbije poparcie od 20-35 więc widocznie miał szczęście że akurat wysłał 3 a 1 zbił 35, no nie?
Dzięki, tatuśku za wykład. Oświecił mnie. ;)
 

DeletedUser19566

Guest
Maders1 napisał wam na jakiej to dziala zasadzie :) Obrona przeciw piechocie a przeciw kawalerii :) Kazda jednostka ma swoja obrone i atak przypisana wszystko jest obliczane z wzorow:) Nic nie bedzie na % logika w tym jest i to nawet wieksza niz te % :) Temat zamykam :)
 
Status
Zamknięty.
Do góry