Ja jestem za stylem 4.0 właśnie przez wzgląd na wioski barbarzyńskie i koczownicze, które automatycznie się rozwijają. Cała reszta mnie już mniej interesuje. Chociaż w sumie zabawnie by było, gdyby był i rycerz i możliwość rozwijania poziomów jednostek
Gwoli wyjaśnienia mojego wyboru - to że ktoś lubi farmić, czy podbijać wioski koczownicze nie oznacza od razu, że jest nobkiem. Można np nie mieć czasu. Jeśli podbija się jakiegoś gracza, to często trzeba usiąść, wyliczyć godziny, o odpowiedniej porze wypuścić wojo, czuwać nad przebiegiem, itp. Ja mogę zrozumieć, że osoby które nie chcą wiosek koczowniczych mają full wolnego czasu i nic nie muszą robić poza siedzeniem na plemionach, ale jest też sporo graczy, którzy pracują, uczą się, mają rodzinę, czy jakieś inne życie. I takim osobom ciężko jest codziennie podbijać nowego gracza. A dzięki wolnym wioseczkom, mogą po prostu o każdej porze dnia i nocy puścić 4 grubasów i wrócić do roboty/nauki. Nie wszyscy też lubią farmić graczy. Bądź mają dość wiadomości typu: "błagam, przestań mnie atakować
" Dzięki wioskom wolnym mogą sobie farmić nie gnębiąc słabszych. Za to bez względu na to czy będą wioski wolne, czy nie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podbijać wioseczki graczy. Jaki to problem? A jeśli będzie gracz, który jest na tyle słaby, że zajmuje same wolne wioski, to co z tego? Po prostu widać, że jest łatwym łupem. Poza tym te wioseczki koczownicze i ich bonusy są ciekawym urozmaiceniem gry.
Jeszcze 2 sprawy
1. Czas startu - czy mogłaby być 16.30, czy 17? Jest sporo osób, które chodzą do szkoły, pracy, itp i nie mogą być o tej 11 na necie.
2. Czemu prędkość jednostek jest tak mała? Przy normalnej prędkości niektóre ataki trwają 20-30 godzin, to przy takiej człowieka szlag trafi. Niech prędkość ogólna będzie większa - będzie zabawniej, ale nie zmniejszajcie prędkości jednostek.. :/ Nie dość, że będzie to męczące, to jest to też spore utrudnienie na osób zajętych (pracujących, uczących się), którzy mogą nie mieć tyle czasu, żeby tak długo czuwać nad przebiegiem ataku..