Stworzenie/Prowadzenie Plemienia (zarys) cz 1

  • Rozpoczynający wątek Generał Wojny Absolutnej
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Guest
Szukam graczy/ekip/dowódców do Największego projektu w grze plemiona, który miałby wystartować na św 80/81. Zapraszam do zapoznania się z nim, klikając w poniższy link:
http://forum.plemiona.pl/showthread.php?109873-Projekt-Wojsk(Jednostek)-L%C4%85dowych-Nab%C3%B3r-graczy-ekip-kadr-Dow%C3%B3dc%C3%B3w

Na początku zaznaczam, że jest tu mój pogląd na najważniejszą kwestię w grze,- plemię.

Celem poradnika lub jak kto woli, opisu systemu, jest propagowanie wiedzy dot. prowadzenia plemienia i wszystkich kwestii z tym związane. Tak więc poradnik daje możliwość zmiany pewnych form w plemieniu, dzięki poznaniu innych możliwości.

Wszystkie zagadnienia podaje w kolejności hierarchicznej, z perspektywy czasu ich wykorzystania bądź ich wagi.

Osoba która posiada plemię, nie jest Dowódcą. Jest tylko i wyłącznie założycielem jednego z tysiąca bądź kilku tysięcy plemion. Dowódcą jest gracz która dała sobie radę z tym trudnym wyzwaniem, i której bystrość, trzezwość umysłu i przenikliwość pozwoliły wywołać na tyle duże zaufanie u graczy, że odwzajemnili się współpracą która jest główną siłą plemienia.

1. Założenie plemienia.
Są różne taktyki, najpopularniejsze z nich:
- Klasyczna,- łapanka osób "niepewnych/nieznanych" która jest podyktowana naszymi wymogami dotyczącymi pożądanej lokalizacji.
- Przygotowana,- czyli rusza dana grupa, która zna się z danego plemienia/świata itd.

a) Klasyczna. 90% tego typu plemion kończy się fiaskiem. Dlaczego? Bo jest to najpopularniejsza forma, z której korzystają zarówno dzieci nie mające pojęcia jaka jest różnica pomiędzy założeniem plemienia i zaproszeniem 80 graczy, a pomiędzy prowadzeniem plemienia.

I tu moja rola, by nie rozpisując się zbytnio, przekazać jak największą wiedzę dla ambitnych osób, które chcą się sprawdzić w roli Dowódcy lub pogłębić swoją wiedzę na ten temat.


Zakładamy że posługujemy się metodą klasyczną Tworzenia plemienia.
1. Najważniejsze jest wybrać odpowiednią lokalizację. strefy
Na mapie są zaznaczone 3 strefy którymi oznaczyłem kontynenty.

5gf4.png


Czerwona strefa - najgorszy/najgłupszy z możliwych wyborów, sam środek mapy, niesamowita gęstość graczy, plemion, konkurencja potężna która wraz z czasem zacznie się sama wyniszczać, stanowiąc w przeszłości łatwe cele dla plemion rozlokowanych w strefie pomarańczowej.

Pomarańczowa strefa - jest to wybór średni. Można trafić sporadycznie na dobre plemiona, ale czy to wada? To plus, bo możemy przetestować nasze umiejętności, przegrać lub zostać "zasłużonym" władcą kontynentu, a nie niesprawdzonym.
Dlaczego średnia? mamy tutaj silny front z drugim pomarańczowym kontynentem, silny front z doświadczonymi graczami z czerwonej strefy, oraz rosnące nam szybko i niepotrzebnie plecy, które w przyszłości się odezwą.

Zielona strefa - najlepszy wybór miejsca, dla początkującego Dowódcy. Są to kontynenty krańcowe, gdzie nowi gracze nie zagęszczają tak szybko kontynentu dzięki czemu można sprawnie prowadzić rekrutację i w zarodku niszczyć opozycję dzięki czemu nasza pozycja jako Dowódcy oraz naszego plemienia szybko urośnie w siłę.
Plemię zakładamy na świeżym kontynencie, więc praktycznie wtedy gdy rzutowanie graczy na kontynent zielony dopiero się zacznie, nie wtedy gdy już będzie tam kilka bardziej zgranych plemion, i kilkaset graczy.

Podkreślam z góry, że nigdy nie spotkałem się by trafić na "brak" dobrych graczy w zielonych strefach. Zawsze znajdzie się co najmniej 20 porządnych graczy, a należy pamiętać że to właśnie my, Dowódcy mamy szansę uczestniczyć w progresie tych graczy, co zostanie później napisane.

Tak więc kończąc jeden z najważniejszych tematów - zawsze powinniśmy wybierać strefy zielone, chyba że mamy już mniejszą/większą grupkę znajomych, dzięki czemu zdławienie kontynentu w pomarańczowej strefie będzie dużo prostsze.
Oczywiście wiadomo że zielona strefa gwarantuje duże bezpieczeństwo, ale czy któryś z Dowódców szuka bezpieczeństwa? W życiu. Dowódca musi mieć charyzmę i chęć walki, choćby nie wiadomo ile plemion i jak silnych go w tym zniechęcało, to Dowódca który nie szuka wyzwań i wojen, powinien zostać dyplomatą.

Między 1 a 2.
Należy ustawić na szybki i zwięzły opis plemienia, bez zbędnych pierdół, same konkrety. Docenią to gracze dobrzy, i miejmy nadzieję że zniechęci to niepożądanych graczy.
Również na szybko forum, oraz w jakiś sposób poinformować graczy że plemię jest dopiero formowane, i płynność organizacyjna zostanie zapewniona ciągu najbliższych dni, gdy plemię będzie się składało z minimalnej ilości osób. (w formie postu na forum bądź wiadomości powitalnej).

2. Rekrutacja.
Założyliśmy plemię i co teraz? Należy szybko zdobyć dobrych graczy, gdyż dobrzy gracze na kontynencie których nie przeciągniemy na naszą stronę, będą w przyszłości naszymi wrogami. Przez ten pryzmat należy patrzeć na rekrutację, jako na jedną z najważniejszych spraw plemiennych.

Oczywiście być może trafi się tak dumny Dowódca, że będzie chciał żeby to osoby do niego pisały. I być może będzie to na tyle sprawny Dowódca, że dobrych graczy którzy stworzą jakieś konkurencyjne plemię na kontynencie, zmiażdzy szybko i ostatecznie. Ale i tak uważam takiego Dowódcę za Dowódcę ograniczonego, bo w wypadku gdyby przyjął dobrych graczy nie dość że spotęgował by siłę swojego plemienia, to na dodatek zaoszczędził by sobie niepotrzebnej, malutkiej wojny "o kontynent", która niepotrzebnie hamuje rozwój plemienia i odkłada termin większych wojen.

Podsumowując, nigdy nie niszcz dobrych graczy, gdyż tacy gracze są w stanie docenić Twoje zdolności i walczyć po Twojej stronie.

Najlepszym sposobem rekrutacji jest rekrutacja za pomocą wiadomości.
W wiadomości musimy napisać nasze doświadczenie, zalety, ofertę. Chociażby wiek, który przynajmniej dla mnie na tego typu stanowiskach ma wielkiego znaczenie.

Kończąc wiadomość, należy napisać by gracz w razie chęci dołączenia, "odpisał na następujące pytania", po których "dostanie zaproszenie".
Pytania te mogą dotyczyć jego wieku, doświadczenia itd.
Po odpowiedzi na wiadomość, wysyłamy zaproszenie chyba że gracz okaże się analfabetą bądź dzieckiem.

Pamiętaj, rekrutacja zajmie Ci nieco czasu, ale odpłaci się to w przyszłości. Kluczem może tu być sprawdzanie np. top 100/200 graczy bądź wyszukiwanie wyróżniających się graczy w okolicy, i dzięki sprawdzeniu ich doświadczenia na tw-stats można w łatwy sposób zmodyfikować wiadomość np. "Dostałeś wiadomość ponieważ jesteś doświadczonym graczem z św ...". Ma to duże znaczenia, gracz taki poczuje się doceniony, i doceni Ciebie, czy jakieś inne klasyczne plemię przebije Twoją propozycję? Wątpliwe.

Poza tym, szybko znajdź osobę ambitniejszą, którą zapoznasz z systemem rekrutacji, i która pomoże Ci wyszukiwać takie nicki, przesyłając je na Twój priv. By osoba dobrze wypełniała tą funkcję, musisz podkreślić by przy nicku pisała dlaczego ten gracz jest bardziej wartościowy od innych. Szybko zdobędziesz informacje które podkreślisz w wiadomości.



cz 2 poradnika
http://forum.plemiona.pl/showthread.php?109875-Stworzenie-Prowadzenie-Plemienia-(zarys)-cz-2&p=1573759#post1573759
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser181407

Guest
To nie projekt to raczej poradnik dla początkujących :p.
Brawo za poświęcenia palców i klawiatury,poradnik aczkolwiek zbędny ale jeżeli jakiś nowicjusz planuje założyć plemię to bardzo przydatny,ale to jest jedynie garstka informacji...Najlepszym sposobem założenia plemienia jest założenie plemienia z 8-12 doświadczonymi graczami a potem rekrutacja 30 najlepszych z kontynentu,ale teraz trzeba bardzo uważać bo niektórzy gracze się wycfanili i robią po 3 konta gdzie w 1 grają normalnie a w 2 innych grają jako szpiedzy.
Więc trzeba zawsze przed rekrutacją prosić o zastępstwo i patrzeć na skrzynke wiadomości i traktować plemie tak jak by tam był kret.Pamiętajcie,że ci mało pozorni gracze są najbardziej nie bezpieczni.
 

DeletedUser171339

Guest
a ja bym nie powiedział, że pomarańczowe punkty jak nazwałeś - do startu są najlepsze.. z czego czerwone najgorsze. Środek to ogromne zagęszczenie i wielki plus dla plemienia które z biegiem czasu opanuje cały ten teren, a ze na początku są spory to normalka- na obrzeżach również jest co robić.
Poza tym wszystko zależy od graczy jacy wystartują i zgrania plemion na "obrzeżach", i żeby wszystko chodziło jak w szwajcarskim zegarku plemie A startując ramie w ramie z pl B i C idą w parze przy czym zwiększa się szansa na zdominowanie swiata :D
Plan jako taki, tylko cięzki do zrealizowania :)
 

DeletedUser

Guest
a ja bym nie powiedział, że pomarańczowe punkty jak nazwałeś - do startu są najlepsze.. z czego czerwone najgorsze. Środek to ogromne zagęszczenie i wielki plus dla plemienia które z biegiem czasu opanuje cały ten teren, a ze na początku są spory to normalka- na obrzeżach również jest co robić.
Poza tym wszystko zależy od graczy jacy wystartują i zgrania plemion na "obrzeżach", i żeby wszystko chodziło jak w szwajcarskim zegarku plemie A startując ramie w ramie z pl B i C idą w parze przy czym zwiększa się szansa na zdominowanie swiata :D
Plan jako taki, tylko cięzki do zrealizowania :)

Zarówno jak Bobik, pomyliłeś tematy.
Mógłby jakiś moderator wyświadczyć nam przysługę.

Pozdrawiam.
 

DeletedUser171339

Guest
Nie sądze
Myśle, że za wysoko mierzysz jak na nowicjusza ;)
 
Status
Zamknięty.
Do góry