Funkcja w grze Scenariusz: Wielkie Oblężenie

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
12.832
wielkie_oblezenie.jpg

Drodzy Gracze,

nadeszła pora aby oficjalnie ogłosić funkcję, którą sygnalizowaliśmy już wcześniej, a teraz nadszedł czas jej debiutu w Polsce: Wielkie Oblężenie.

Jest to całkowicie nowy scenariusz wygrania świata, opracowany z okazji świętowania 15 urodzin Tribal Wars.
Będzie pojawiał się na części nowych światów, pierwszym z takim systemem będzie świat 134, o którym więcej dowiecie się już niedługo.

W tym scenariuszu gracze danego świata walczą o przejęcie kontroli nad ogromnym miastem. Wymaga to rozważnego opracowania strategii. Czy atakować to miasto wszystkimi posiadanymi żołnierzami? Czy starać się przejąć jego strategiczne części z rąk wrogów? A może atakować ich wioski w czasie gdy oni szturmują miasto? Decyzja należy do Was! Oczywiście poza walką o miasto musicie pamiętać o "normalnej" grze, czyli rozwijaniu swoich wiosek i podbijaniu kolejnych. Zatem będzie tutaj mnóstwo decyzji taktycznych do podjęcia!


Dzielnice...

Na świecie rozgrywanym według tego scenariusza znajdziecie specjalne miasto na samym środku mapy. Może mieć ono różne rozmiary i składać się będzie z kilku-kilkudziesięciu dzielnic. Każda z tych dzielnic działa jak normalna wioska, jednak z paroma różnicami: nie można zmienić jej nazwy, jej poparcie zawsze wynosi 1, a podróż do tej wioski zabiera tyle samo czasu z dowolnego miejsca na mapie (także z sąsiedniej dzielnicy). Dodatkowo, dzielnice mają ujemny modyfikator obronny (czyli jakby odwrotność bonusu do obrony), co utrudnia ich bronienie. Wartość tego współczynnika będzie różna dla różnych dzielnic, ale dzielnice o wyższym "ujemnym bonusie" (czyli trudniejsze do obrony) będą także dawały więcej punktów wpływów, które są niezbędne do wygrania świata.

gs_map_city_400300.jpg
gs_ranking_overview_400300.jpg


... i sektory

Punkty wpływów są przyznawane plemieniu za każdą posiadaną przez niego dzielnicę, w zależności od sektora, w jakim się ona znajduje. Podczas gdy wielkość miasta i liczba dzielnic może być różna na różnych światach, tak zawsze miasto będzie się składać z czterech sektorów, w których znajdują się poszczególne dzielnice.
Każdy sektor przyznawać będzie punkty wpływów o innej godzinie w ciągu dnia:
- o 10:00 Rynek miejski
- o 14:00 Centrum finansowe
- o 18:00 Zagłębie rzemieślników
- o 22:00 Port (nie nie, wciąż nie będziemy mieć statków w Plemionach, może innym razem :D)
Punkty wpływów będą przyznawane plemieniu, które będzie właścicielem dzielnic dokładnie o wymienionej porze. To jest jedyna możliwość zdobywania punktów wpływów, więc należy się upewnić, że uda się zapewnić posiadanie danej dzielnicy dokładnie w momencie gdy licznik czasu wskaże 0 i się zresetuje. Zatem upewnijcie się, czy Wasze wojska obronne są wystarczająco solidne, zaś atakujące czy dotrą w idealnym momencie. Brzmi za prosto? To dodajmy kolejną ciekawostkę: w momencie gdy któreś plemię osiągnie wynik 40% liczby punktów wpływów potrzebnych do wygranej, to koszt złotych monet zostanie automatycznie zredukowany o 10% dla każdego gracza na świecie. I proces ten będzie kontynuowany wraz z rozwojem wyniku: każde kolejne osiągnięte 10% oznaczać będzie obniżenie kosztu monet o 10% wartości początkowej. Aż do momentu gdy któreś plemię zdobędzie 90% wymaganych punktów wpływów, czemu towarzyszyć będzie obniżenie kosztu monet do poziomu 40% wartości początkowej.

gs_influence.jpg

Ruszamy do boju!
Wierzymy, że ten scenariusz rozgrywki się Wam spodoba. W praktyce nie jest on skomplikowany, za to takowym będzie utrzymywanie władzy nad dzielnicami! Zatem upewnijcie się, że Wasze plemię opracowało dobrą strategię i wiecie co macie robić!

Czekamy na wszelkie Wasze uwagi czy pytania odnośnie tego scenariusza. Prosimy o umieszczenie ich w tym temacie!

Pozdrawiamy

Wasz Plemiona Team
 
Do góry