DeletedUser
Guest
Siemanko!
Jako ,że gram dosyć długo w plemiona i najczęściej na światach bez możliwości farmienia postanowiłem napisać poradnik jak właśnie na takim świecie zacząć grę. Mój poradnik podzielę na kilka etapów w których opiszę jak rozbudowywać po kolei wioskę.
EATP I
Na światach bez farmy nie możemy zdobywać surek z napadu więc trzeba zatroszczyć o eko, czyli kopalnie.
Na początku rozwoju naszej wioski pierwszorzędnym naszym zadaniem jest zrobienie all(całego) eko na 10lv(poziom). Wprost proporcjonalnie do eko robimy spichlerz. Z kopalniami na 10lv musimy mieć spichlerz na minimum 5lv. Ja najczęściej robiłem najpierw eko all na 2lv i spichlerz na 3lv, a jak następnego dnia miałem pełno to robiłem spichlerz na 5lv (lub wyższy) i dalej jechałem eko. W ten sposób nie marnować czasu z przepełnionym magazynem.
Jeżeli mamy wystarczająco surowców robimy rynek, abyśmy mogli pozbywać się nadwyżki. W pierwszym etapie wystarczy na 1lv.
ETAP II
W drugim etapie zajmiemy się rozbudową naszej wioski i rozpoczniemy tworzenie naszej armii.
Pierwszym co powinniśmy zrobić jest kuźnia, która jest nam potrzebna to badania jednostek. Będzie ona nam też potrzebna do budowy pałacu. Aby postawić kuźnie potrzebujemy ratusz na 5lv i koszary na 1lv, więc je budujemy. W zależności od tego jaką mamy sytuacje wokół siebie( jak rozwijają cię gracze, czy nam zagrażają) robimy kuźnie na 2lv i zaczynamy robić wojsko ofensywne- toporników , albo nie rozwijamy kuźni i rozpoczynamy budowę wojska defensywnego- pikinierzy.
W tej części rozwoju wioski rozwijamy też rynek do 4-5lv. Rynek jest naprawdę przydatny na początku ,bo możemy wymienić się surowcami z innymi, a także otrzymać pomoc od członka plemienia.
Poza rynkiem i kuźnią możemy postawić piedestał i wyszkolić rycka, rozwinąć koszary i wybudować mur. Oczywiście pamiętamy o zagrodzie i spichlerzu.
ETAP III
W trzecim etapie znowu budujemy eko. Myślę, że 20lv to minimum, ale najlepiej zrobić nawet na 25 lub wyższy. Im więcej eko tym więcej możemy zrobić wojska na raz, co będzie nam potrzebne w IV etapie. Na tym poziomie najlepiej zacząć ob. eko , potem reszta.
Jeżeli mamy jeż kopalnie na +20lv bierzemy się za budowę stajni. To przyda nam się KP które dostaniemy na 500pkt. Zanim jednak zabierzemy się za stajnie powinniśmy rozbudować spichlerz. Z KP szybko rozwiniemy spichlerz podobnie jak eko na +20lv.
Z takim spichlerzem możemy spokojnie wypełniać wszystkie rozkazy budowy (z KP 5),a nawet więcej, więc nie powinniśmy mieć problemu z szybką budową stajni. Jeżeli lecimy w offa robimy „koniki” na 3 lv i szkolimy w kuźni lekką kawalerie i rozwijamy koszary (+15lv).
Jeżeli mamy wolne eko rozwijamy też choć trochę zagrodę.
ETAP IV
Ten etap poświęcimy na umocnienie militarne naszej wiochy.
Zanim jeszcze zaczniemy szkolić wojsko zadbajmy o mur. Powinniśmy mieć jeszcze KP ,więc na nim robimy tylko mur. Im groźniejsza okolica tym wyżej. Zagrodę też powinniśmy rozbudować przed wojskiem. Gdy mamy już mur, zagrodę (najlepiej +20lv) robimy wojsko.
Jeżeli mamy groźnych sąsiadów robimy pikinierów i mieczników, a jeżeli nie robimy sobie toporki. Możemy też połączyć rozbudowę wiochy z robieniem wojska. Jeżeli nie mamy KP robimy po dwa rozkazy budowy i resztę surków ładujemy w wojo. Z budynków robimy eko zagrodę, spichlerz i możemy dążyć w stronę pałacu.
ETAP V
Kolejną częścią naszej rozbudowy jest postawienie pałacu.
Zanim jeszcze zrobimy pałac walnijmy eko na 30lv ,albo chociaż podobnie i z spichlerz oraz zagrodą na full. Jeżeli zostało nam jeszcze KP to bardzo dobrze, a jeśli nie warto by kupić je na tydzień lub krócej. W ten sposób szybko rozbudujemy wszystkie budynki na potrzeby pałacu. Teraz robimy sztachtę i podbijamy kolejną wioskę.
KILKA PODPOWIEDZI
W tym miejscu podam jeszcze kilka podpowiedzi do tego poradnika. Nie zawarłem tego z poradniku ,bo nie chciałem ,żeby był bałagan.
- warto od początku robić sobie powoli spichlerz i zagrodę ,wtedy rozwój będzie szybszy.
- tak samo z budynkami potrzebnymi do pałacu, a też koszary i stajnie
- wojsko też najlepiej robić od początku powoli, a w IV etapie mieć mniej roboty.
- jeżeli mamy groźną okolice to od początku robimy wojsko defensywne( piki,miecze , łuczników)
Życzę miłej gry! Yamakoshi.
Jako ,że gram dosyć długo w plemiona i najczęściej na światach bez możliwości farmienia postanowiłem napisać poradnik jak właśnie na takim świecie zacząć grę. Mój poradnik podzielę na kilka etapów w których opiszę jak rozbudowywać po kolei wioskę.
EATP I
Na światach bez farmy nie możemy zdobywać surek z napadu więc trzeba zatroszczyć o eko, czyli kopalnie.
Na początku rozwoju naszej wioski pierwszorzędnym naszym zadaniem jest zrobienie all(całego) eko na 10lv(poziom). Wprost proporcjonalnie do eko robimy spichlerz. Z kopalniami na 10lv musimy mieć spichlerz na minimum 5lv. Ja najczęściej robiłem najpierw eko all na 2lv i spichlerz na 3lv, a jak następnego dnia miałem pełno to robiłem spichlerz na 5lv (lub wyższy) i dalej jechałem eko. W ten sposób nie marnować czasu z przepełnionym magazynem.
Jeżeli mamy wystarczająco surowców robimy rynek, abyśmy mogli pozbywać się nadwyżki. W pierwszym etapie wystarczy na 1lv.
ETAP II
W drugim etapie zajmiemy się rozbudową naszej wioski i rozpoczniemy tworzenie naszej armii.
Pierwszym co powinniśmy zrobić jest kuźnia, która jest nam potrzebna to badania jednostek. Będzie ona nam też potrzebna do budowy pałacu. Aby postawić kuźnie potrzebujemy ratusz na 5lv i koszary na 1lv, więc je budujemy. W zależności od tego jaką mamy sytuacje wokół siebie( jak rozwijają cię gracze, czy nam zagrażają) robimy kuźnie na 2lv i zaczynamy robić wojsko ofensywne- toporników , albo nie rozwijamy kuźni i rozpoczynamy budowę wojska defensywnego- pikinierzy.
W tej części rozwoju wioski rozwijamy też rynek do 4-5lv. Rynek jest naprawdę przydatny na początku ,bo możemy wymienić się surowcami z innymi, a także otrzymać pomoc od członka plemienia.
Poza rynkiem i kuźnią możemy postawić piedestał i wyszkolić rycka, rozwinąć koszary i wybudować mur. Oczywiście pamiętamy o zagrodzie i spichlerzu.
ETAP III
W trzecim etapie znowu budujemy eko. Myślę, że 20lv to minimum, ale najlepiej zrobić nawet na 25 lub wyższy. Im więcej eko tym więcej możemy zrobić wojska na raz, co będzie nam potrzebne w IV etapie. Na tym poziomie najlepiej zacząć ob. eko , potem reszta.
Jeżeli mamy jeż kopalnie na +20lv bierzemy się za budowę stajni. To przyda nam się KP które dostaniemy na 500pkt. Zanim jednak zabierzemy się za stajnie powinniśmy rozbudować spichlerz. Z KP szybko rozwiniemy spichlerz podobnie jak eko na +20lv.
Z takim spichlerzem możemy spokojnie wypełniać wszystkie rozkazy budowy (z KP 5),a nawet więcej, więc nie powinniśmy mieć problemu z szybką budową stajni. Jeżeli lecimy w offa robimy „koniki” na 3 lv i szkolimy w kuźni lekką kawalerie i rozwijamy koszary (+15lv).
Jeżeli mamy wolne eko rozwijamy też choć trochę zagrodę.
ETAP IV
Ten etap poświęcimy na umocnienie militarne naszej wiochy.
Zanim jeszcze zaczniemy szkolić wojsko zadbajmy o mur. Powinniśmy mieć jeszcze KP ,więc na nim robimy tylko mur. Im groźniejsza okolica tym wyżej. Zagrodę też powinniśmy rozbudować przed wojskiem. Gdy mamy już mur, zagrodę (najlepiej +20lv) robimy wojsko.
Jeżeli mamy groźnych sąsiadów robimy pikinierów i mieczników, a jeżeli nie robimy sobie toporki. Możemy też połączyć rozbudowę wiochy z robieniem wojska. Jeżeli nie mamy KP robimy po dwa rozkazy budowy i resztę surków ładujemy w wojo. Z budynków robimy eko zagrodę, spichlerz i możemy dążyć w stronę pałacu.
ETAP V
Kolejną częścią naszej rozbudowy jest postawienie pałacu.
Zanim jeszcze zrobimy pałac walnijmy eko na 30lv ,albo chociaż podobnie i z spichlerz oraz zagrodą na full. Jeżeli zostało nam jeszcze KP to bardzo dobrze, a jeśli nie warto by kupić je na tydzień lub krócej. W ten sposób szybko rozbudujemy wszystkie budynki na potrzeby pałacu. Teraz robimy sztachtę i podbijamy kolejną wioskę.
KILKA PODPOWIEDZI
W tym miejscu podam jeszcze kilka podpowiedzi do tego poradnika. Nie zawarłem tego z poradniku ,bo nie chciałem ,żeby był bałagan.
- warto od początku robić sobie powoli spichlerz i zagrodę ,wtedy rozwój będzie szybszy.
- tak samo z budynkami potrzebnymi do pałacu, a też koszary i stajnie
- wojsko też najlepiej robić od początku powoli, a w IV etapie mieć mniej roboty.
- jeżeli mamy groźną okolice to od początku robimy wojsko defensywne( piki,miecze , łuczników)
Życzę miłej gry! Yamakoshi.