Rozwój na światach bez farmienia

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser180111
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser180111

Guest
Tak mnie wzięło na napisanie czegoś dłuższego na ten temat :)

Tytułem wstępu - na światach bez farmienia, jak sama nazwa wskazuje, nie da się uzyskiwać surowców z napadu. Z tego powodu takie światy rządzą się zupełnie innymi prawami niż światy regularne. Pierwsza i najważniejsza rzecz - jedynym źródłem surowców są budynki produkcyjne - tartak, cegielnia, huta żelaza. Na początku gry na tym świecie należy zadbać najpierw o rozbudowę tych trzech budynków. Plemiona to gra długodystansowa - zbudujesz wcześniej koszary, stajnię, wsadzisz rekrutację przy eko 20/20/20 to będziesz wprawdzie miał sporo wojska, ale sąsiedzi będą mieli eko 25/25/25, a zanim ty się ockniesz, postawisz wyżej eko i zrekrutujesz grubego to wszyscy wkoło będą mieli po kilka wiosek i mogą Cię zjeść na kolację.

Pora na właściwą część poradnika, czyli jak rozbudowywać wioskę na samym tylko eko.

1) Tartak lvl 1, cegielnia lvl 1 - odbieramy pierwszą nagrodę z misji.
2) Piedestał - kolejna nagroda, zwrot kosztów budowy. od razu rekrutujemy rycka - za to też dostaniemy nagrodę.
2a) Kiedy zrekrutowaliśmy już rycka puszczamy go na jakąś barbarkę obok - jest misja za przeczytanie raportu z bitwy, za którą też dostaniemy nagrodę.
2b) Robimy wszystkie misje polegające na zrobieniu takich pierdół, jak nazwanie swojej wioski, wysłanie wiadomości do sąsiada itp.
3) Tartak lvl 4, cegielnia lvl 3, huta żelaza lvl 1 - odbieramy kolejną nagrodę.
4) Spichlerz lvl 3 - osobiście moja ulubiona misja - dostajemy 500 drewna, 300 gliny i 200 żelaza - na tym etapie to bardzo dużo.
5) Pod koniec pierwszego dnia powinniśmy mieć eko na poziomie co najmniej 9/8/6 - odbieramy kolejną nagrodę za eko.
6) Przez pierwsze 12-14 dni podnosimy tylko i wyłącznie eko, spichlerz i w miarę potrzeb zagrodę. Pilnujmy, aby spichlerz się nam nie zapełniał! Każde przelanie się surki w spichlerzu oznacza przerwę w produkcji i zacofanie w rozwoju. Jeśli nie wyrabiamy z budową - podnosimy ratusz. Na razie nie więcej niż na 5. W zupełności wystarczy.
7) Po 12-14 dniach powinniśmy mieć eko na poziomie co najmniej 25/24/22. Możemy się powoli zabrać za rekrutację minimalnych ilości deffa. Stawiamy ratusz na 10, koszary, stajnię (stajnia pozwoli nam odebrać nagrodę za eko na 15), murek na 8 i rekrutujemy 200 pik i 200 mieczy. Tyle nam wystarczy, chyba że nasze plemię leży w nieciekawej okolicy i wymagana jest większa ilość żelaznego defa.
<cfaniak> Kolejny tydzień to podciąganie eko + rekrutacja deffa, w międzyczasie stawiamy ratusz na poziom 20. W 3 tygodnie od rozpoczęcia gry powinniśmy mieć eko na 28/27/25 + 1000 jednostek deffa + 500 zwiadu (przy okazji odbieramy nagrodę za questa), bez względu na to, czy gramy off czy deff. Dlaczego tak dużo? Otóż na tym etapie znajdzie się zawsze jakiś troll okolicy, który na słabszym eko będzie rekrutował offa i katapulty i walił tymi katapultami w nasze kopalnie. Warto poprosić też plemię o wsparcie w celu zaprzestania burzenia eko.
9) Podciągamy eko na 29/29-30/29.
10) Zaczynamy w końcu myśleć o specjalizacji naszej wioski. Rozglądamy się po okolicy. Warto śledzić akta wioski każdego lepszego po kolei w twstats. Dzięki temu możemy się domyśleć, jakie ma eko, czy postawił pałac, czy leci bardziej w wojsko czy w punkty itp. Jest to prawdziwa skarbnica wiedzy o każdym graczu. Dzięki temu możemy sprawdzić, czy ktoś stanowi dla nas zagrożenie, czy nie. Warto przeskanować wioskę delikwenta dla pewności (tymi 500 zwiadowcami których zrekrutowaliśmy wcześniej). Jeśli dominujemy w okolicy - stawiamy w wiosce offa, wtedy podnosimy o jeden poziom hutę żelaza, stawiamy koszary na 15-18, stajnię na 10-13 i warsztat żeby zrobić tarany i wstawiamy rekrutację. Jeśli okolicę mamy nieciekawą, gramy deffowo. W tym wypadku podnosimy tartak na 30, koszary na poziom 21-24 oraz stajnię i kuźnię po to aby zbadać CK. W obu przypadkach podnosimy jednocześnie murek na maxa.
11) Kiedy będziemy mieli zagrodę na poziomie co najmniej 24-25 w całości zapełnioną tym co zrekrutowaliśmy wcześniej oraz offem/deffem zaczynamy myśleć o ekspansji terytorialnej. Podnosimy kuźnię, rekrutując za surki, które zostały, i w miarę potrzeb zagrodę, oraz rynek. Stawiamy pałac - i - co bardzo ważne! - stopujemy z rekrutacją, zbierając surki na grubych.
12) Kiedy gramy deffowo a nie mamy w okolicy żadnego współplemieńca grającego off, który mógłby nam pomóc - klepiemy 1-3 monety, rekrutujemy 1-2 grubych i przejmujemy jedną-dwie barby obok - w dłuższej perspektywie to lepsze niż gdybyśmy kisili wojsko w jednej wiosce. Kiedy gramy off - sprawa jest prosta - skanujemy okolicę, robimy 4 grubych, puszczamy synchro na gracza stwarzającego największe zagrożenie, potem 3 grubych na inny cel, potem 2 na jeszcze inny i ostatniego puszczamy na jakąś osadkę koczowniczą obok i już cieszymy się 5 wioskami :)
13) W głównej wiosce podnosimy eko na maxa, rynek na 16-18, a resztę osadek rozwijamy dokładnie tak samo jak kiedy mieliśmy 1 wioskę, dodatkowo dosyłając surkę z głównej wioski. Kolejne osady przejmujemy już kiedy będziemy mieli pełnego offa w głównej wiosce albo kiedy we wszystkich osadach będzie już pałac :) i tak do 10 wiosek.

Przy grze od 10 wiosek to, co różni świat bez farmienia od światów z farmieniem jest to, że:
1) deff musi być tani i taki, żeby produkcja eko nadążała za rekrutacją, najlepszy deff w takim przypadku (w proporcjach moc/czas rekrutacji) to 4000 pik, 6000 łuków, trochę zwiadu i reszta CK.
2) off - 8000 toporków, 2500 lekkiej, 400 taranów.
3) od 15-20 wiosek zaczynamy zagęszczać teren wokół siebie, czyli przejmować barbarki. na świecie bez farmienia nie ma co trzymać barb odłogiem, tym bardziej że mają one po 1000 pkt.

Reszta jest generalnie taka sama jak w wyżej przytoczonym poradniku Dybuka :)
Pozdrawiam.

Koniec może być taki sobie bo już chce mi się spać ;D, ale jak będę kiedyś na forum i jak będzie mi się chciało go poprawiać to z pewnością zajrzę do tego tematu i zrobię aktualkę.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Całkiem ciekawy poradnik :)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser181407

Guest
Nic nowego ważne jest na takich światach rozwijanie eko a potem dobra współpraca plemienia,pamiętajmy że życie to nie schemat bo różnie bywa,a taktyk jest na prawdę dużo.Ta taktyka mimo wszystko jest banalna :)
Defensywnie grać na początku jest ciężko moim zdaniem lepszą alternatywą jest ruszyć w wojsko i niszczyć eko dobrych sąsiadów, szybko i skutecznie, ale nie zawsze się to opłaca.Taktyka zależy od lokalizacji także nie ma najlepszej taktyki,są tylko najlepsi gracze :)

wracając do meritum ;D
Nic nowego nie wniesione, chyba gdzieś są podobne poradniki i oprócz paru zmienionych zdań nic się nie rozni od tamtych:)

Pozdrawiam przyszłych sąsiadów z 91 ;D
 

DeletedUser147486

Guest
Burzenie eko sąsiadów to jak burzenie własnych wiosek :idiot:
 

DeletedUser180001

Guest
Przejmowanie wiosek na pełny off ?
Jakoś tego nie widzę, przecież lepiej zrobić pałac na eko 27/28/27 i przejąć wieś bez strat.
Oczywiście jak sąsiedzi lecą wyżej z kopalniami ^^

Ale co do innych punktów nie mam zastrzeżeń ;)
 

DeletedUser180884

Guest
jak zawsze podobnie... na start Darma sane eko 25 i offik powoli i budynki pod wojsko eko 27 i pałac
 
Status
Zamknięty.
Do góry