Rachunek prawdopodobieństwa

Status
Zamknięty.

złodziej marzeń

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
31
Szukam tematu który dawno dawno temu był w tym dziale (było to chyba wtedy jak po świecie chodziły jeszcze dinozaury) nt. zbijania poparcia przez szlachcica i obliczenia rachunku prawdopodobieństwa dla ataku 4 szlachcicami. Wypowiadali się tam kmic i szatdafakap.

Widzę, ze archiwum zostało mocno skrócone i tego tematu nie widzę. Można go gdzieś odnaleźć?
 

DeletedUser98080

Guest
Nie widziałem tego tematu, ale wiem że prawdopodbieństwo przejęcia wioski 4 szlachcicami to 86,7%
 

DeletedUser163855

Guest
Myślę, że to, czego potrzebujesz, to owa matematyczna stronka: http://anydice.com/

Jest to strona, która pozwala ci policzyć rozkład prawdopodobieństwa sumy oczek, włączając kumulatywne prawdopodobieństwa, przy rzucie wieloma kostkami o dowolnej, zadanej przez nas ilości ścianek!
Nie wiadomo o co chodzi? Już tłumaczę :)

Atak jednym szlachcicem to wylosowanie liczby od 20 do 35, czyli to sam co rzut 16-oczkową kostką i dodanie 19 (mniejsza o to, czy fizycznie taka kostka istnieje, chodzi o ideę). Możemy to zapisać jako: 1d16 + 19

2da5d12db5.png


Liczby obok słupków oznaczają jakie jest prawdopodobieństwo na wylosowanie danej liczby, np. jest 6.25% szansy na to, że szlachcic zbije 27 poparcia, itd.

Teraz, atak trzema szlachcicami to będzie 3d16 + 57
4a72a6b0c8.png


↑↑ wykres ten leci aż do 105, co jest maksymalną ilością poparcia, którą może zbić trzech szlachciców.
Można też napisać: (1d16+19)+(1d16+19)+(1d16+19), zamiast dodawać ręcznie. To będzie to samo (kalkulator sobie to już doda i policzy dokładnie to samo).

Powiecie teraz: No dobra, ale potrzeba zbić poparcie o co najmniej 100, aby podbić wioskę. Czy muszę te wszystkie liczby ręcznie dodawać?

Otóż nie! Po prostu kliknijcie przycisk At Least, a kalkulator sam to dla was zsumuje!
549e65ea3f.png


Na przykład, dla trzech szlachciców otrzymamy, że szansa na podbicie wioski trzema grubymi to około 1.37%

26171a9dbc.png


Zaś czterema grubymi (czyli 4d16+76) to 86.7%

46312abc8f.png


Można też dodawać różne kostki! Np. ( 2d6 + 1d20) da nam rozkład sumy oczek dla rzutu dwiema kostkami 6-ciościennymi i jedną kostką 20-stościenną. Po co nam to?

Otóż, jeśli szlachcic z berłem zbija 30-35 poparcia, to możemy to zapisać jako 1d6 + 29.

Na przykład, atak dwoma szlachcicami + jeden z berłem to 1d6+2d16+67. Możecie to też zapisać jako (1d6+29)+(2d16+3<cfaniak>, kalkulator sam sobie doda te liczby, a jest bardziej przejrzyste: widzimy, że pierwszy nawias to szlachcic z berłem, a drugi to dwaj zwykli szlachcice

e9b7a05f5c.png


Szansa na podbicie wioski wynosi wtedy około 3.65%


87290d6047.png


Dla grubego z berłem i trzech zwykłych grubych

5482af255a.png


szansa na podbicie wioski wynosi aż 97.23% !

W ten sposób możecie też łatwo uwzględnić Wzmocnienie Szlachcica. Jeśli 20-35 zwiększymy o +5, to mamy 25-40, prawda?
Czyli 1d16+24.

Atak trzema wzmocnionymi grubymi to (1d16+24)+(1d16+24)+(1d16+24), albo inaczej 3d16+72. Szansa na podbicie wioski to: 40.67%.

330b14bdaa.png


Podobnie można dodać do tego Berło, czyli policzyć (1d6+29)+(1d16+24)+(1d16+24), co da nam 66.47% szansy na podbicie wioski trzema wzmocnionymi grubymi, z czego jeden z Berłem!

5271ce67b3.png


de2c8d1baf.png


Takie przykładowe użycia tego kalkulatora, który może być przydatny także w wielu innych grach.
Mam nadzieję, że nieco pomogłem :D

Edit:// Jeśli gdziekolwiek powyżej wkradł się jakiś błąd (mam nadzieję, że nie!), to piszcie, a poprawię:)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Status
Zamknięty.
Do góry