Co lepsze i bardziej zorganizowane plemiona o tak ciągle zbierały (i aktualizowały) informacje o swoich wojskach. Czy to zapisując to w tabelach w exelu które wioski są obstawione czy na plemionach robiąc listę, czy wchodząc na zastępstwo, czy to korzystając np. z skryptów które robią spis gdzie są twoje wojska i generują listę. Lub po prostu zbierają takie informacje przez PW albo ankietę.
Więc generalnie "władze plemienia" czy osoby które są upoważnione do posiadania takich informacji o wojskach plemienia generalnie i tak mają w tej chwili do nich dostęp w większości plemion, czy tego chcecie czy nie.
Jedyne co ta aktualizacja zmieni, to dostęp i zbieranie owych informacji - będzie to dużo łatwiejsze i bardziej dostępne dla plemion bardziej początkujących, mniej zorganizowanych, które nie koniecznie mają wszystkie systemy organizacji na miejscu.
Odnośnie kretów, podzielam uwagę, że jest to dość krytyczna sytuacja gdy jedna osoba wyniesie informacje o położeniu wojsk na kilku kontynwntach frontu - miałoby to kolosalny wpływ na wynik wojny. Nawet sobie wyobrażam, jak nadchodzi świat 150, że znajdą się osoby które będą chciały zapłacić za takie informacje... Jak kogoś stać kupić w 2 tyg 100 000 PP to dlaczego od razu nie kupi informacji o wojskach wroga i darmowych wiosek (bo będą defacto bezbronne)?
Jednak nie rezygnowałbym z funckji z powodu jednego mankamentu - tak naprawdę to każde plemię musi zdecydować komu ufa & dzieli informacje i odpowiada za to aby nie trafiły w ręce wroga.
Z strony gry proponowałbym dać każdemu plemieniu możliwość wyboru komu dzieli takie informacje. Dodać podobną funkcjonalność jak dzielenie komend, tylko w tym wypadku władze plemienia (administratorzy i założyciele) będą mogli wybrać które osoby będą miały dostęp do informacji o wojskach danego gracza z nich plemienia.
Piszę osoby, tutaj mam na myśli gracze, też ci z poza plemienia (tak samo jak można dać komendy przyjacielom) aby można było dzielić informacje z swoimi sojusznikami i innymi członami jeżeli plemię ma kilka członów.
(Jeżeli tej funkcji nie będzie, to inne człony/sojusznicy i tak uzyskają dostęp poprzez jakieś konto na zastępstwie - więc skoro wchodzi nowa opcja która ma ułatwić grę "władzom plemienia" to warto pomyśleć o wszystkim.)
Dlaczego sugeruje aby dostęp do informacji o wojskach był segregowany?
W dużych plemionach działa zazwyczaj kilka grup np. podzielonych na kontynenty, gdzie każda grupa ma swoich członów, koordynatorów i "władze" którzy nimi dowodzą. Oni nie mają potrzeby widzieć wojsk innych grup, muszą tylko widzieć swoją za którą odpowiadają.
W razie sytuacji gdy będzie kret w plemieniu, wtedy wycieknie tylko część informacji i plemię nie będzie od razu położone na łopatki przez jedną złą decyzję (albo przekupioną osobę). Ponadto wtedy plemię będzie mogło zlokalizować gdzie wyciekają informacje, mając ograniczony krąg podejrzanych będzie można znaleźć kreta lub po prostu zabrać dostęp do informacji wszystkim z tej grupy.
To z perspektywy "władz plemienia", dalej myśląc o graczach to zdaje sobie z tego sprawę, że powiększy to kontrolę plemienia nad indywidualną jednostką. Czy to jest dobre czy złe to całkiem inna dyskusja której się tutaj nie podejmę, lecz chciałbym tylko zauważyć że są to plemiona - jest to gra zespołowa gdzie plemię stoi centralnie.
Myslę, że gracze będą też sami zmuszeni trochę bardziej się pomyśleć do którego plemienia chcą dojść i nie będą plemiona zmieniane jak skarpetki . Czy to złe, że będą karani za zdradę plemienia i odejście? Osobiście myślę, że nie, i moim zdaniem im się nawet należy. W idealnym świecie odejdą ale bez wiosek, i jak będziemy mieć funkcję która pomoże nam się zbliżyć do tego stanu, to tylko lepiej.
PS: Zapowiada się jedna z lepszych (jak nie jedynych) aktualizacji która coś wniesie do gry. Eventy, twierdzę, wioski runiczne i temu podobne trochę nie były zbyt popisowymi funkcjami moim zdaniem.