Przegląd plemienia - komentarze odnośnie planu zmian

Marseusz

Operator Gry
Operator Gry
Wynik reakcji
558
Pewnych rzeczy nie rozumiem, proszenie o zastępstwo (wisielec) zostało zastrzeżone i grozi za to ban, a teraz ma wejść coś takiego i to ze władze będą miały wgląd do wszystkiego. Nie mowie, że to źle, bo władze plemienia powinni mieć wszystkie informacje o graczach, ale jedno z drugim nie jest do końca spójne
Wchodząc na zasta możesz zrobić wszystko. wysłać wojska w cholerę, zmienić nazwy wiosek, profil namotać na PW itp itd.

W nowym przeglądzie widzisz tylko to co powinieneś ale nie ingerujesz w konto.

Taka jest różnica:)

A, co do ataków to nie rozumiem, jak ktoś ma się bronić nie wiedząc kiedy dany atak wejdzie na wioskę, a w takim razie, co będzie z wieżami???? Tutaj taka zmiana wpłynie negatywnie na grę
Nie obroni się samą wiedzą. Jednak jeśli ma np telefon do atakowanego to może go obudzić i wtedy obrona jest łatwiejsza:) albo wejdzie na wisielca danego gracza i już po kłopocie.
 
Wynik reakcji
2.416
O ile dla mnie pokazywanie ataków to też przegięcie to akurat cieszę się z argumentu, że nocne przejmowanie będzie mocno utrudnione. Wreszcie społeczność plemion będzie mogła spać spokojnie:D a jak człowiek wyspany to od razu milszy dla współplemieńców i nie będzie tylu banów za obrażanie itp:p
Ataki nocne po prostu oznaczały, że poświęcasz więcej czasu niż przeciwnik to masz większe korzyści. Przed tym można się przecież na luzie bronić na przykład obstawianiem wiosek zwiadem. Zazwyczaj ludzie skanują koło 2 i jak wracają raporty to wysyłają i to raczej tam gdzie zwiad wykryje pustą wioskę. Więc obstawiasz np. po tysiąc zwiadu i większość graczy odpuści. Nie wiem czy ta zmiana jest już klepnięta, ale ta część zmian z atakami jest na minus i wspiera warzywa.
 

DeletedUser197112

Guest
Szczerze mówiąc to mnie się wydaje, że powinniśmy się cieszyć, że w ogóle coś nam dali w zamian za zakaz proszenia o zastępstwa. xD
 
Wynik reakcji
2.416
Rynek chyba działa jednak tak, że to InnoGames musi wprowadzać takie zmiany, które zachęcą graczy, a nie odwrotnie.
 

DeletedUser198719

Guest
a wg mnie to wszystko o kant d... y mozna rozbic.
znowu zaczna sie problemy , (bo funkcje mozna udostepnic lub nie ) i tlumaczen a dlaczego chcesz to widziec .a po co ci potrzebne .itp;
gram od sw. 30; dopoki bylo tylko zastepstwo, bez zadnych udziwien typu uprawnienia do tego czy tego.
bylo najlepiej.

wprowadzic tylko jedna sprawe , kasacja konta dla wykorzystujacego je do wlasnych celow i sw spokoj. kedys wystarczylo 1 Gb do gry przez m-c teraz przez te wszystkie aktualizacje 6 jest minimum.
rozumiem ze wszystko idzie do przodu , ale nie dajmy sie zwariowac.
jak wspomnialem , dla mnie jest to nastepny krok do udziwien na tw.
pomyslcie , gra z czasow ok 12 - 15 w.
i oni tam mieli sw czasomierze ze potrafili se wstrzelic w 0.02 sek.
to tylko przyklad.na poczatku ta gra bylo chociaz troche bliska realnosci.
w tej chwili to jest gra 21 wieku.za dwa lata bedzie gra 30 wieku

czy nie mozna bylo zostawic choc trovche dobrych pomyslow.
pamietajcie ze lepsze jest wrogiem dobrego.
 

DeletedUser197112

Guest
a wg mnie to wszystko o kant d... y mozna rozbic.
znowu zaczna sie problemy , (bo funkcje mozna udostepnic lub nie ) i tlumaczen a dlaczego chcesz to widziec .a po co ci potrzebne .itp;
gram od sw. 30; dopoki bylo tylko zastepstwo, bez zadnych udziwien typu uprawnienia do tego czy tego.
bylo najlepiej.

wprowadzic tylko jedna sprawe , kasacja konta dla wykorzystujacego je do wlasnych celow i sw spokoj. kedys wystarczylo 1 Gb do gry przez m-c teraz przez te wszystkie aktualizacje 6 jest minimum.
rozumiem ze wszystko idzie do przodu , ale nie dajmy sie zwariowac.
jak wspomnialem , dla mnie jest to nastepny krok do udziwien na tw.
pomyslcie , gra z czasow ok 12 - 15 w.
i oni tam mieli sw czasomierze ze potrafili se wstrzelic w 0.02 sek.
to tylko przyklad.na poczatku ta gra bylo chociaz troche bliska realnosci.
w tej chwili to jest gra 21 wieku.za dwa lata bedzie gra 30 wieku

czy nie mozna bylo zostawic choc trovche dobrych pomyslow.
pamietajcie ze lepsze jest wrogiem dobrego.
Starcze pitolenie jak nic xd
To co wprowadzili jest dobre, a wprowadzili to z uwagi na nadużywanie zastępstw w niewłaściwych celach
Jedyne co jest nie fajne to, to iż będzie widać gdy na kogoś idą ataki, ale to będzie trzeba niestety przeboleć.
 

demon z hael

Topornik
Wynik reakcji
242
Brakuje mi w sumie jeszcze jednego usprawnienia - jeśli ataki idące na naszego gracza będą dostrzeżone przez wieżę fajnie by było dostać takie samo info jak on - wielkość ataku i gdzie leci szlachta
 

Rafsaf

Łucznik
Wynik reakcji
905
Jak wspomniano wyżej uczyni to z radnych ludzi którzy mogą wszystko(jakby już nie mogli) i może prowadzić do takich chorych nadużyć w przypadku kretów, że pozostawiam waszej wyobraźni szczegóły.

No chyba że administracja nie za bardzo dostrzega, że krety na stałe weszły do kanonu społeczności plemion i były/są/będą i zmiany trzeba tak planować by CHOCIAŻ SPRAWY NIE POGARSZAĆ jeśli(tu się chyba wszyscy zgadzamy) w tej kwestii jakiejś rewolucji nie będzie.

I jednej rzeczy nie rozumiem, motywacji do wprowadzenia tego:
To że jedne plemiona radzą sobie lepiej, bo gracze grają uczciwie pod plemię i każdy robi swoje a inne plemiona dostają uber lanie bo nie ma tam wcale zgrania i każdy gra pod siebie albo w ogóle warzywi w najlepsze TO COŚ DOBREGO.

Po wprowadzeniu takich zmian wszystkie plemiona zostaną spłaszczone i wyśrodkowane, bo ukarane zostaną dobre plemiona(które i bez takiego systemu szpiegowskiego sobie dobrze radzą i właściwie AŻ tak dużo im to nie da), natomiast słabe patologiczne ekipy dostaną TURBO boosta bo nagle ten totalny warzywniak będą w stanie kontrolować 2-3 osoby(nawet 1 przy odpowiedniej dozie dobrej woli) i trzymać za morde do tego stopnia, że nie będzie miejsca na kiszenie deffa, offa i ogólnie walenia w bambus .

Dochodzimy do sytuacji kiedy pare osób i paczka warzyw jest w stanie na spokojnie ograć świat i to walcząc z prosami(dyplo i gra w przewadze a na froncie? a na froncie nasze warzywka nie stracą wiosek na bonusie bo ich trzymamy za rączkę, nasze warzywka obronią jako tako akcje bo widzimy gdzie leci wróg i obstawiamy ich, nasze warzywka na zapleczu każdą pikę puszczą na front i każdego offa na akcję. CZEGO CHCIEĆ WIĘCEJ?)

Podsumowując
Plemiona to w założeniu gra zespołowa i nie jestem za tym by graczy można było prowadzić za rączkę. Każdy w poważnym plemieniu powinien umieć klikać i prezentować jakiś poziom, ufać swojej radzie a ona ufać jemu(a nie inwigilować...) i robić co mu się każe a jeśli takich graczy nie ma to słusznie nie zasługują na wygraną,

A NOWY SYSTEM ułatwiałby takim graczom walkę o zwycięstwo bo byliby jak psy na smyczy, wystarczyłoby słuchać pana, czasem oberwać batem i absolutnie nie używać mózgu- po co skoro ktoś może użyć go za nas dzięki cudownej aktualizacji administracji...
 

DeletedUser128033

Guest
Kto wymyślił pomysł z tymi atakami?
To zabije połowę frajdy z gry.
Ta gra nazywa się plemiona czy radni plemion?
Zarządzanie kontem w obronie to podstawowy element gry a wy to niszczycie prowadząc do tego że radni będą bronić plemienia zamiast samych graczy.
 

DeletedUser197112

Guest
Interesujące z tego, co widzę wprowadzili to, o co większość ludzi prosiła, a i tak są obiekcie xd
Choć zgadzam się, że pomysł z tym iż, każdy będzie widział gdy idą ataki jest bardzo kiepski, ale najwyraźniej większość ludzi to chciała, także niestety musimy się z tym pogodzić.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

stiv.ens

Szlachcic
Wynik reakcji
1.875
@rafsaf jak masz krety w radzie to i tak zycze powodzenia. Poza tym nie kazdy radny musi miec admina.
 

Rafsaf

Łucznik
Wynik reakcji
905
@rafsaf jak masz krety w radzie to i tak zycze powodzenia. Poza tym nie kazdy radny musi miec admina.

Kret może pojawić się w trakcie gry a nie tylko celowo podstawiony, po takiej aktualizacji będą się pojawiać tacy oportuniści częściej bo dużo więcej są w stanie zaproponować a i pokusa większa, bo wyobraźmy sobie jak "dobry radny" nagle uświadamia sobie że to jednak nie to i zaczyna grać dla wroga, w normalnej sytuacji jest lipa zgodzę się ale nie oznacza to końca plemienia a w sytuacja kiedy nasz radny jest BOGIEM(a BOGIEM uczyni go aktualizacja) i wie wszystko o wszystkim rozwala plemię właściwie bez żadnego problemu i tutaj plemię czeka definitywny koniec.
 

Ashayas

Chłop
Wynik reakcji
14
Ale co wy dajecie.. to jest kozak opcja dla agresora na plus, wystarczy zwiadem częściej po różnych ludziach latać to nie dość że większą grupę ludzi będzie męczył to zawsze będzie pośrednie zamieszanie widząc 50 krzyży na x graczy ;) uhuhu jeszcze się nie wyświetli na kiedy to wgl
 

pa1111

Miecznik
Wynik reakcji
106
Co lepsze i bardziej zorganizowane plemiona o tak ciągle zbierały (i aktualizowały) informacje o swoich wojskach. Czy to zapisując to w tabelach w exelu które wioski są obstawione czy na plemionach robiąc listę, czy wchodząc na zastępstwo, czy to korzystając np. z skryptów które robią spis gdzie są twoje wojska i generują listę. Lub po prostu zbierają takie informacje przez PW albo ankietę.

Więc generalnie "władze plemienia" czy osoby które są upoważnione do posiadania takich informacji o wojskach plemienia generalnie i tak mają w tej chwili do nich dostęp w większości plemion, czy tego chcecie czy nie.

Jedyne co ta aktualizacja zmieni, to dostęp i zbieranie owych informacji - będzie to dużo łatwiejsze i bardziej dostępne dla plemion bardziej początkujących, mniej zorganizowanych, które nie koniecznie mają wszystkie systemy organizacji na miejscu.

Odnośnie kretów, podzielam uwagę, że jest to dość krytyczna sytuacja gdy jedna osoba wyniesie informacje o położeniu wojsk na kilku kontynwntach frontu - miałoby to kolosalny wpływ na wynik wojny. Nawet sobie wyobrażam, jak nadchodzi świat 150, że znajdą się osoby które będą chciały zapłacić za takie informacje... Jak kogoś stać kupić w 2 tyg 100 000 PP to dlaczego od razu nie kupi informacji o wojskach wroga i darmowych wiosek (bo będą defacto bezbronne)?

Jednak nie rezygnowałbym z funckji z powodu jednego mankamentu - tak naprawdę to każde plemię musi zdecydować komu ufa & dzieli informacje i odpowiada za to aby nie trafiły w ręce wroga.

Z strony gry proponowałbym dać każdemu plemieniu możliwość wyboru komu dzieli takie informacje. Dodać podobną funkcjonalność jak dzielenie komend, tylko w tym wypadku władze plemienia (administratorzy i założyciele) będą mogli wybrać które osoby będą miały dostęp do informacji o wojskach danego gracza z nich plemienia.

Piszę osoby, tutaj mam na myśli gracze, też ci z poza plemienia (tak samo jak można dać komendy przyjacielom) aby można było dzielić informacje z swoimi sojusznikami i innymi członami jeżeli plemię ma kilka członów.
(Jeżeli tej funkcji nie będzie, to inne człony/sojusznicy i tak uzyskają dostęp poprzez jakieś konto na zastępstwie - więc skoro wchodzi nowa opcja która ma ułatwić grę "władzom plemienia" to warto pomyśleć o wszystkim.)

Dlaczego sugeruje aby dostęp do informacji o wojskach był segregowany?
W dużych plemionach działa zazwyczaj kilka grup np. podzielonych na kontynenty, gdzie każda grupa ma swoich członów, koordynatorów i "władze" którzy nimi dowodzą. Oni nie mają potrzeby widzieć wojsk innych grup, muszą tylko widzieć swoją za którą odpowiadają.

W razie sytuacji gdy będzie kret w plemieniu, wtedy wycieknie tylko część informacji i plemię nie będzie od razu położone na łopatki przez jedną złą decyzję (albo przekupioną osobę). Ponadto wtedy plemię będzie mogło zlokalizować gdzie wyciekają informacje, mając ograniczony krąg podejrzanych będzie można znaleźć kreta lub po prostu zabrać dostęp do informacji wszystkim z tej grupy.

To z perspektywy "władz plemienia", dalej myśląc o graczach to zdaje sobie z tego sprawę, że powiększy to kontrolę plemienia nad indywidualną jednostką. Czy to jest dobre czy złe to całkiem inna dyskusja której się tutaj nie podejmę, lecz chciałbym tylko zauważyć że są to plemiona - jest to gra zespołowa gdzie plemię stoi centralnie.

Myslę, że gracze będą też sami zmuszeni trochę bardziej się pomyśleć do którego plemienia chcą dojść i nie będą plemiona zmieniane jak skarpetki . Czy to złe, że będą karani za zdradę plemienia i odejście? Osobiście myślę, że nie, i moim zdaniem im się nawet należy. W idealnym świecie odejdą ale bez wiosek, i jak będziemy mieć funkcję która pomoże nam się zbliżyć do tego stanu, to tylko lepiej.

PS: Zapowiada się jedna z lepszych (jak nie jedynych) aktualizacji która coś wniesie do gry. Eventy, twierdzę, wioski runiczne i temu podobne trochę nie były zbyt popisowymi funkcjami moim zdaniem.
 

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
724
Dodam swoje spostrzeżenie, dotyczące zmiany wyglądu strony powitalnej. Dotychczas, w zakładce "przejęcia" każdy zysk i każda strata wioski była uzupełniona o kolor (zieleń/czerwień) oraz o informacje na temat gracza i plemienia gracza, któremu członek plemienia zabrał wieś lub który zabrał wieś członkowi plemienia - pozwalało to w bardzo łatwy sposób monitorować bieżące przejęcia plemienia i reagować na wypadek utraty wsi. Teraz:

View attachment 7830

wygląda to fatalnie i traci swoją funkcjonalność w stosunku do wersji pierwotnej <beczy>Nie wiem, po co ta część była w ogóle ruszana, skoro dobrze się sprawdzała...
To był błąd. Jutrzejsza aktualizacja powinna go skorygować.
 

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
724
Czekam aż dodadzą do regulaminu podpunkt, że nie możesz wymuszać oddania przeglądu :D
Dziękuję za cenną uwagę. Przekażemy Twój postulat do osób decyzyjnych, jako zmiana OCZEKIWANA (skoro "czekam") przez graczy. A przynajmniej przez jednego gracza :cool: