Funkcja w grze Przebudowany planer ataków

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
10.615
Drodzy Gracze!

Tego przepięknego wiosennego dnia jesteśmy podekscytowani mogąc ogłosić Wam coś, nad czym nasi deweloperzy pracują od pewnego czasu:

Przebudowany planer ataków!

Planer ataków w obecnej formie jest niewygodny w użyciu i często słyszymy głosy ze strony społeczności gry, z prośbą o uczynienie tego narzędzia bardziej użytecznym.
Prace nad tą funkcją wciąż trwają, więc wciąż możliwe są pewne zmiany i poprawki. Chcielibyśmy jednak pokazać Wam jak wygląda ona na aktualnym etapie rozwoju i zaprosić Was do podzielenia się z nami swoją opinią oraz sugestiami.


Planowane zmiany



Nowy planer ataków zostanie podzielony na 3 kluczowe sekcje i będzie dostępny w taki sam sposób jak obecny planer.
Te trzy sekcje to: mapa, lista rozkazów i przydział rozkazów. Zostaną one wyświetlone gdy gracz kliknie na klucz "Pokaż planer ataków" na ekranie mapy. Taki podział zapewnia czytelny widok dla każdej sekcji narzędzia i umożliwia korzystanie z niego bez zbędnego zamieszania.
Omówimy teraz działanie każdej z tych sekcji.

Mapa

Pozwala graczowi na wybór wioski-celu bezpośrednio z poziomu mapy. Kliknięcie na wioskę wpisze jej koordynaty do formularza przydziału rozkazów, podczas gdy powowne kliknięcie usunie je z tego formularza.
Wyświetlać będzie unikalne ikony przy wioskach, w zależności od ich przypisanych rozkazów: osobne dla ataku, fake ataku oraz wsparcia. Aby uniknąć nieporozumień będą to ikony unikalne, wykorzystywane tylko przez planer ataków (są jeszcze opracowywane, dla zobrazowania na grafice użyto ikon tymczasowych).



Lista rozkazów

Widoczne tu będą rozkazy, które gracze przypisali swoim współplemieńcom (za pomocą kolejnej sekcji). Rozkazy będą wyświetlane w porządku chronologicznym: od najnowszych do najstarszych. Zawierać będą nazwę, typ i czas rozkazu, przypisanych graczy oraz przypisane ilości jednostek. Gracze mogą edytować rozkaz poprzez przycisk "edycja" widoczny w jego prawym górnym rogu. Gdy przypisany gracz wykona rozkaz, to przy jego nicku pojawi się zielony "ptaszek" potwierdzający wysłanie przez niego wskazanych na rozkazie jednostek. Rozważamy kwestię uzależnienia tego od ustawień prywatności/udostępniania gracza.


Przydzielone rozkazy będą widoczne dla graczy w ich placu, pozwalając im na szybki przegląd jakie ataki muszą wysłać oraz kiedy. Wystarczy, że gracz kliknie na wioskę widoczną na liście rozkazów i pojawi się ekran z wypełnionym adresem wioski oraz wymaganą liczbą jednostek. Potem wystarczy wysłać atak, tak jak zawsze. Gracze mogą wypełniać rozkazy za pomocą dowolnych ze swoich wiosek.
Gdy rozkaz zostanie zrealizowany, przy jego nazwie pojawi się "ptaszek", potwierdzający jego wykonanie. X godzin [nieustalone jeszcze] po czasie podanym w rozkazie, pozycja ta automatycznie zniknie z listy na placu gracza.



Formularz przydziału rozkazów

Ostatnia sekcja planera służy do przydzielania rozkazów członkom plemienia za pomocą formularza.
Rozkazy te można nazywać, domyślnie otrzymują nazwy w porządku numerycznym (więc pierwsze rozpisane polecenie automatycznie będzie się nazywało Rozkaz #1). Będzie tu możliwe ręczne dodawanie wiosek po ich koordynatach jak i dodawanie ich do rozkazu poprzez klikanie ich na mapie. Gracz może określić dokładny rodzaj i ilości jednostek do wysłania oraz typ rozkazu (atak, wsparcie, fake). Jeśli gracz nie określi ilości jednostek danego typu wojsk, to automatycznie zostaną one wykluczone z rozkazu.

Ponieważ gracze przypisują rozkazy innym graczom, bez precyzowania ich wiosek, możliwe jest określenie tylko czasu dotarcia rozkazu do celu. Gracze dopisani do rozkazu będą widzieć potrzebny czas wysłania poszczególnych komend z poziomu listy rozkazów na placu danej wioski. Przypisywanie graczy polega na ich wyborze z listy członków plemienia, możliwe jest też skorzystanie z funkcji wyszukiwania nicku konkretnego współplemieńca.

Stworzony rozkaz pojawi się na liście rozkazów plenera ataków oraz na placu przypisanych do niego graczy.

W jednym rozkazie będzie można umieścić maksymalnie 50 wiosek jako cel. Limit ten wynika z ograniczeń technicznych i może zostać zmieniony po testach na serwerze Beta i/lub w późniejszej fazie, gdy funkcja ta zostanie już zaimplementowana na "normalnych" światach i zbierzemy odpowiednią liczbę danych by określić jej wpływ na stabilność pracy serwerów. Limit ma także zapobiec zawyżaniu liczby wiosek do zaatakowania, co mogłoby być przytłaczające dla poszczególnych graczy.
Sama liczba rozkazów jest zaś nielimitowana.



Twoja opinia?

Chcemy by planer ataków był narzędziem przyjaznym i używanym przez jak największą liczbę graczy, stąd też projekt zakładający jego całkowitą przebudowę.
Dlatego chcielibyśmy gorąco usłyszeć Waszą opinię na temat tego projektu! Jeśli macie jakieś pytania, to także dajcie nam znać.
Chcielibyśmy , by wszyscy z Was uznali tę funkcję za przydatną, więc jeśli jest coś co moglibyśmy Waszym zdaniem ulepszyć, to czekamy na Wasze sugestie.
Zapraszamy do dyskusji w tym temacie - z góry dziękujemy za wszelkie opinie!

Wasz Plemiona Team