Ale bezsensowny punkt widzenia. Jeśli byłby Itemek tylko ze skróconym czasem działania to gracze po prostu by się sprężyli i szybciej napchali darm i zagęszczenia bo wiedzieliby, ze później już nie będzie możliwości. Obojętnie jakie będą czasowe ustawienia tego itemka to tak czy siak będzie on generować nieczysta grę.
Już wyjaśniłem wyżej czemu - za dużo bawienia się na początek, gdy nie wiadomo czy wyjdziesz z ćwiartki. Dodatkowo ostra polityka supportu z pushingiem nie ułatwia wcinania darm.
A tak jak ty myślisz to jest coś w stylu, ze jeśli sklep jest otwarty do 23 i zmieniamy godziny działania do 15 to dużo mniej osób pójdzie na zakupy - tak, ale w momencie jak jutro tez jest otwarte, a jakby sklep miałby już nigdy nie działać to wszyscy i tak rzucili by się tam wcześniej.
A co do wyłapywania darm przez support to tylko ludzi którzy nie używają mózgu da się wyłapać.
I mówisz, ze na start nie Syfia mulciakami bo jest niewidoma i każdy może dostać bęcki, jak to właśnie moim zdaniem mulciaki maja największe znaczenie na etapie 1 wioski, wystarczy trafić na okolice mulciakow które sa offowkami/deffowkami i pozamiatane
Różnica między sklepem a tworzeniem darm/mulciaków/sztucznego zagęszczenia jest taka, że do sklepu siłą rzeczy musisz się udać chyba, ze rodzice/druga połówka chodzą za Ciebie. No albo żyjesz o korzonkach lub jak Beduin. Ale odpowiadając - cały czas problem przedmiotu do przenosin opiera się na tym, że obecnie plemiona są na etapie gry, gdzie powstało już większość składów, ekip. W zasadzie co świat widzisz te same buzie, ale w innych ekipach - z tego powodu wroga nie traktuje się jak wroga, ale jako przeciwnika. Nie wiesz z kim kolejny świat rozegrasz. Przedmiot do przenosin lub wstępne logowanie z możliwością do zapraszania musi być, bo Plemiona już ewoluowały i randomowe ekipy już nie pograją. To już przeszłość. A wielu już ma dość grania z no-name, więc jak będą mieli do wyboru grać z ekipą, a nieliczni wystartują z kimś nowym, bo grają by poklikać. Zatem trzeba znaleźć równowagę, między tworzeniem możliwości dla gry ekipie, a utrudnianiem pushingu. Nie ma opcji raczej opcji, która wyeliminuje sztuczne zagęszczanie, a nie uderzy w ekipy, na których obecnie ta gra się opiera.
Co do mulciaków i właśnie przedmiotu do przenosin - traktuję to jako argument, żeby zakazać sprzedawania noży, bo przecież można nimi kogoś zabić. Na start największy wpływ ma zgranie plemienia i aktywność. Obecnie bana za pushing (w końcu coś z tym mulciakiem musisz zrobić) można dostać nawet jak na początku zjesz współplemieńca. Sam miałem przypadek, gdzie napisałem ticketa o końcu gry przez gracza z pytaniem, czy go można rozebrać - informacje odnośnie pushingu są tajne to odpowiedzi jasnej nie dostałem. Profilaktycznie i tak ban wleciał za pushing
mulciaki, zagęszczenie, rozłożenie pod siebie graczy w dane rejony
+dochodzi fakt ze w centrum nawet pomimo, ze jest ta opcja zapraszania graczy i tak jednak ekipy są wymieszane, wiec zrobienie multi to jedno ale wygrać swój teren to drugie.
Na obrzeżach już nie ma tego problemu bo ustawiasz sobie wszystko pod siebie od kopa i cacy
Mulciaki przecież ludzie tworzą nawet jak nie ma przedmiotu do przenosin i wyboru kierunku - randomowe tworzone konta pod to, aby wywaliło w odpowiednim miejscu. A jeżeli nie będzie przedmiotu do przenosin to i tak zrobią na wstępnym logowaniu. A jak jego też nie będzie to znowu będzie śmieszny świat jak 166.
Bez wątpienia na korzyść braku przedmiotu do przenosin jest to, że centrum znowu będzie zagęszczone. Ale brak możliwości "manewrowania" tj. ewakuacji z rejonu to też element strategii i zarządzania. Na 174 świecie przeniosłem ze 130 osób i większość (może z 4 osoby) się potrafiły przenieść w przeciągu 1,5h.
Reasumując - nie widzę zbytnio możliwości rozwiązania kwestii walki z darmami i sztucznym zagęszczaniem, bo gdy tylko pojawią się opcja "zaproś graczy" i przedmiot do przenosin to zawsze ktoś to wykorzysta. IMO Support powinien ogarnąć, że Plemiona się już zmieniły i dopasowywać się do obecnych realiów - tu mam na myśli nie robienie na siłę światów w stylu 1 świata. Na mulciaki, konta pod darmy i sztuczne zagęszczanie nie dam przyzwolenia. Rzecz w tym, że należy sobie zadać pytanie po co to gracze robią - aby im było łatwiej, a na dodatek mają ku temu możliwości. Najlepsza opcja walki ze sztucznym zagęszczaniem jest większa liczba barb, nadal przytoczę przykład Classica, który bardzo dużo osób chwali. Dlaczego najlepszy? Bo już jesteś zagęszczony od początku, a nawet (tu nie mam pewności) jak stworzysz konto pod zagęszczanie to jeżeli załóżmy ja 1 gracza robi się 2-3 barby to taki deal nawet może być szkodliwy dla tworzącego mulciaki, bo dla 1 wioski dla siebie tworzysz 2-3 dla ewentualnego wroga, bo barby chyba się respią od razu po pojawieniu się gracza, czyli po przenosinach już barby się nie przenoszą.