Poradnik

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser68070
  • Data rozpoczęcia

Czy podoba ci się ten poradnik ?

  • Tak :)

    Głosy: 124 55,6%
  • moze byc :]

    Głosy: 45 20,2%
  • nie :/

    Głosy: 54 24,2%

  • W sumie głosujących
    223
Status
Zamknięty.

DeletedUser98935

Guest
No więc, tak to jest gdy brakuje czasu na przeczytanie uważnie forum. Znalazłam odpowiedź na swoje pytanie i wpisuję niech posłuży innym ;)



MACIEX88X napisał:
"Reguła zagrody - ogranicza ilość wojsk, które mogą stacjonować w danej wiosce jako pomoc. Jeżeli w wiosce znajduje się za dużo wojowników, obniża się ich siła walki. Każdy gracz widzi w zagrodzie, ile jednostek się już w wiosce znajduje oraz ile wynosi siła walki tych jednostek.

Siła walki jednostek obliczona zostanie ze wzoru: (Stopień rozbudowy zagrody) x 1200 / (Wojska w wiosce)

Jeżeli:

* wynik jest większy niż 1, wojska zachowują całkowita siłę walki.
* wynik jest mniejszy niż 1, siła walki wojsk będzie obniżona o ten właśnie czynnik.

Wojska w wiosce oblicza się w następujący sposób: dodaje się ilość miejsc w zagrodzie, które zajmuje jedna jednostka danego wojska. Na przykład lekka kawaleria (1 szt.) zajmuje 4 miejsca w zagrodzie.

Przykład: poziom zagrody wynosi 30, 30*1200 = 36000 , czyli w wiosce może stacjonować max 36000 wojsk, by ich siła walki nie opadła. (np 500 ciężkiej kawalerii (3000 miejsc w zagrodzie), 15000 pikinierów i 18000 mieczników, co w sumie daje 36000 miejsc w zagrodzie).

Im więcej jednostek wykracza powyżej tego obliczonego maximum (36000), tym słabiej te jednostki walczą w obronie naszej wioski. Ile dokładnie wynosi siła walki wojsk, będzie pokazane w zagrodzie. Tam również zobaczysz, ile wojsk stacjonuje w wiosce."
__________________
 

DeletedUser

Guest
Nierozumiem was, wszyscy wspominają o taranach tarany i tarany a przeciez katapulta jest duzo lepsza zarowno w ataku jak i w obronie. Pisze to bo moze sie popier**p;ic niektórym noobkom xD. No poradnik jest całkiem całkiem ale sa lepsze. Zbyt mało o poczatkach gry
 

DeletedUser102578

Guest
Celem gry jest rozwój własnej wioski i podbój innych, jeśli chcesz liczyć się w świecie gry musisz ciągle podbijać nowe wsie i rozwijać swoje wojsko. Do podboju wsi niezbędny jest szlachcic. Na cel obieramy sobie dobrą wioskę najlepiej w pobliżu, następnie przeprowadzamy atak (w pierwszym ataku nie może brać udział szlachcic, na wypadek gdyby obrońca miał silniejszą armię od naszej). Jeśli atak wyjdzie pomyślnie i przynajmniej część wojska wróci do Twojej wioski to znaczy, że w wiosce którą atakujesz nie ma już wojsk obrońcy. Teraz przyszedł czas na szlachcica. Atakując szlachcicem w wiosce spada poparcie (jednorazowo od 20p do 35p), gdy poparcie spadnie do 0 wioska należy do Ciebie, jednak nie wolno zapominać o tym, że wysyłając szlachcica musi towarzyszyć mu inne wojsko, na wypadek, gdyby obrońca zyskał pomoc od swojego sojusznika. Możesz liczyć się z tym, że gracz któremu odbiłeś wioskę będzie chciał ją odzyskać.

Pikinierzy – jednostka obronna TYLKO, świetny oddział przeciwko lekkiej kawalerii, nie ma lepszego, który by sie przeciwstawił jej sile, powoduje ogromne straty w szeregach lekkiej jazdy
Miecznicy – jednostka obronna TYLKO, świetny oddział obronny przeciwko piechocie łącznie z łucznikami, uważam, ze to kluczowa jednostka obronna.
Topornicy – jednostka atakująca TYLKO, w przeliczeniu na jednego mieszkańca najlepsza jednostka i dość tania, powoduje ogromne straty w szeregach pikinierów, łuczników konnych i lekkiej kawalerii.
Łucznicy – jednostka obronna TYLKO, obok mieczników świetna jednostka obronna przeciwko piechocie i jeździe, jedyna jej słabość to konni łucznicy, którzy są wyspecjalizowani w ich zabijaniu.
Lekka Kawaleria – jednostka atakująca TYLKO, zaraz po topornikach druga najlepsza jednostka specjalizująca sie w wyżynaniu mieczników, w połączeniu z topornikami stanowią śmiertelną siłę i mało kto może sie im oprzeć, jedynie zwiększone oddziały łuczników mogą trochę zmniejszyć ich niszczycielska moc.
Łucznicy Konni – jednostka atakująca TYLKO, chociaż walory ataku nie są duże, to jest to jeżdżąca śmierć dla łuczników, gdyż z dystansu i poza zasięgiem ich strzał, ściągają ich jak snajperzy, jedyny oddział, który jest w stanie się oprzeć to miecznicy ze swoimi tarczami.

Ciężka Kawaleria -dla wielu graczy ogromny problem stanowi ciężka kawaleria, gdyż jest to dobra jednostka we wszystkich dziedzinach (ani najlepsza, ani najgorsza), jedni uważają, że należy ją mieć i cenią za jej uniwersalność i szybkość, inni natomiast, ze jest zbędna.
W tym przypadku pozostawiam wam do wyboru jej posiadanie każdy powinien dopasować swój styl gry, może w odpowiednich rękach będzie ona niezastąpiona.

Jeżeli chodzi o pozostałe jednostki, których tutaj nie wymieniłem, to:

Taran – jednostka atakująca, TYLKO, służy do niszczenia murów przeciwnika i jest w tym niezastąpiona, nie należy jednak posiadać jej więcej niż 300 w jednej wiosce, gdyż większa ilość osłabia naszą armię a niewiele więcej przyczynia się do burzenia murów.
Powinna być używana zawsze gdy atakujemy wioskę, która posiada mury, zmniejsza to straty naszej armii.

Katapulta – jednostka atakująca TYLKO, uniwersalny oddział atakujący, ale zabiera aż 8 mieszkańców do jej obsługi. Jedyna jednostka, którą można niszczyć cele w wiosce przeciwnika. Wielkość ratusza określa ilość celów do wyboru, ale zawsze tylko jeden. Nie należy używać jej do niszczenia murów, gdyż jest w tym dużo słabsza od taranu, a przy okazji nasze wojska ponoszą wtedy dużo większe straty.

Rycerz – jego cel jest jeden na początku gry chronić naszą wioskę, gdyż jest tani i bardzo silny, ale zabiera 10 mieszkańców (do noszenia jego ekwipunku :) ), później gdy wysyłamy armie razem z nim powoduje on, ze nasza armia
wędruje szybciej.

Szlachcic – bardzo droga, leniwa i opasiona „świnia”, jednakże bez jego dyplomatycznych umiejętności nie jesteśmy w stanie zająć żadnej wioski, jest więc kluczowym nierobem do powiększania naszej siły, wielkości i obszaru wpływów.

PODZIAŁ WIOSEK (dylemat egzekutora)

Posiadając więcej niż jedna wioskę należy dokonać podziału na wioski obronne i atakujące.

Jest to bardzo ważne gdyż atakować możemy tylko jednostkami z danej wioski, wiec im więcej dana wioska wyprodukuje jednostek jednego typu (w tym wypadku atakujących) tym silniejszy jest jej atak i siła przebicia. Nie możemy łączyć armii atakujących z kilku wiosek w jedną.

Dlatego posiadając dwie lub więcej wiosek należy je podzielić na wioski atakujące i obronne, po to by dysponować możliwie największą siłą uderzeniową jaka jest możliwa w grze.

Jak już wspominałem limit populacji w wiosce to 24.000 ok 4000 do 6000 z populacji zajmują robotnicy (zależnie od poziomu budynków w wiosce) natomiast całą resztę można przeznaczyć na jednostki

- w wiosce atakującej, jednostki atakujące (topornicy, l.kawaleria, łucznicy konni, tarany, katapulty, pamiętać trzeba szlachcicu, ze zabiera on 100 z populacji i jest potrzebny do przejęcia wioski)

- w wiosce obronnej, jednostki obronne (miecznicy, pikinierzy, łucznicy, c. kawaleria pozostawiam wam do wyboru i odsyłam do opisu w jednostkach wojennych)
Co nam daje taki podział? Jak pisałem wcześniej:

- Największą z możliwych siłę ataku, gdyż nie można łączyć jednostek atakujących z różnych wiosek w jedną armię.

- Nie cierpi na tym obrona gdyż następna wioska jest w 100% złożona z jednostek obronnych z czego połowa (może być więcej, mniej, dowolna proporcja) wędruje do obrony wioski atakującej i tam stacjonuje. W każdej chwili można te wojska wycofać lub dosłać więcej w chwili ataku. Jednostki obronne są kumulowane w wioskach, gdyż populacja ich nie jest wliczana na stan populacji w wiosce gdzie przebywają jednostki, tylko na stan wioski gdzie zostały wyprodukowane.

Co za tym idzie możemy mieć dowolną liczbę jednostek obronnych w wiosce.

- Z tego też, że można łączyć jednostki obronne w jeden oddział do obrony, tak ważne jest żeby posiadać wielką armię do ataku, gdyż im większa armia atakująca tym mniejsze straty poniesie podczas wygranego ataku lub spowoduje największe z możliwych strat podczas ataku przegranego. Bywa tak na innych serwerach, ze 10 max. dużych atakujących armii z taranami nie są w stanie zdobyć jednej wioski, która ma mur na 20lvl i ok 50.000 każdych jednostek do obrony (pikinierzy, miecznicy, łucznicy).

Gdy posiada sie więcej niż 2 wioski należy mieć więcej wiosek obronnych niż atakujących, gdyż obrona w tej grze jest bardzo ważna, jak sami sobie nie pomożecie to plemię może nie zdążyć.

Zalecam posiadać w przyszłości:

Na jedną wioskę atakującą od 2-4 wiosek obronnych, zależnie od stylu indywidualnej gry i czasu jaki możecie na to poświęcić.
Ponadto gdy będziecie mieć ok 10 wiosek należy też posiadać wioskę zwiadowczą.

Gdy mamy 10 wiosek tak oto może wyglądać ich podział:
2-3 wioski atakujące

1 wioska zwiadowcza

6-7 wiosek obronnych
Wioska zwiadowcza

W wiosce tej budujemy głównie zwiadowców, minimum to 5000 (każdy zabiera 2 z populacji = 10.000 ludności) a resztę przeznaczamy na OBRONĘ. Można też posiadać typowo zwiadowczą wioskę a wtedy wszystko przeznaczamy na zwiadowców, ok 10.000 takiej sile nie oprze sie żadna wioska i zawsze dostaniemy dobry raport.

Układ sił w wiosce atakującej

Topornicy ok. 6000 do 7000

Lekka kawaleria ok. 2000

Łucznicy na koniu ok. 1000

co nam łącznie daje 19000 do 20000 z populacji

posiadając więcej wiosek atakujących można te proporcje zmieniać i dobierać atak zależnie od raportu szpiegowskiego jaki dostaniemy.

Jeżeli ktoś posiada 15.000 pikinierów i 5.000 mieczników to logiczne jest aby zaatakować armią, która jest złożona głównie z toporników i łuczników konnych.

Jeżeli ktoś posiada 15.000 mieczników i 5.000 pikinierów to lekka kawaleria dokonają rzezi.

Jeżeli natomiast ktoś posiada duże ilości łuczników to w armii obowiązkowo powinno sie znaleźć spory oddział łuczników konnych

Układ sił w wiosce obronnej

Zalecam posiadać: podawałem już wcześniej ową proporcję, ale teraz podam liczby na wioskę z maksymalna populacja

pikinierzy - 4000 do 5000

miecznicy - ok. 9000

łucznicy - 6000 do 7000

zwiadowcy - 500 do 1000, w niektórych przypadkach można odstąpić, szczególnie gdy ma sie silne królestwo i kilka wiosek zwiadowczych
Nie jest to idealny wzór, gdyż takiego nie można stworzyć, ponieważ każdy gracz może atakować inaczej dobraną armią. Jest to natomiast wzór najbardziej zbilansowany i przygotowany na dużą większość armii, stanowi świetną obronę przy każdym ataku i posiadamy najmniej strat z możliwych innych kombinacji. Przy tak zbilansowanej obronie przeciwnik nie będzie w stanie nas czymś zaskoczyć, nawet pod naszą nieobecność.

Natomiast nie należy polegać tylko na takiej obronie podczas ataku, jeżeli to możliwe przesyłamy tak dużo jednostek jak tylko możemy i zdążymy do atakowanej wioski aby zminimalizować straty i na 100% pokonać napastnika.

WAŻNE

Pamiętajcie, że doświadczony gracz może czekać i zaatakować kiedy sądzimy, że nic nam nie grozi z jego strony. Zbiera on armie i atakuje jak lew niszcząc wszystko co mamy i chwilę potem zajmuje naszą wieś.

Dlatego obrona z jednej wsi nam nie wystarczy przed armia, która zawiera ok 20.000 żołnierzy (licząc populacje). Sile takiej musimy przeciwstawić przynajmniej równowartość sile jednostek obronnych w liczbie 20.000 (licząc populacje) dodatkowo wspomagana murem. Jednak podczas ataku zalecam dosłać jednostki z innych wiosek jeżeli jest to możliwe.

Nie zalecam trzymania jednostek atakujących podczas obrony w wiosce, należy je odesłać, jeżeli jest to możliwe (jesteśmy zalogowani podczas ataku), Dlaczego?

Dlatego, ze nie dodają one wiele do obrony a w chwili gdy sie bronią są bardzo słabe i zginie ich ogromna ilość, stracimy tez jedyna możliwość na kontratak i pozbędziemy sie własnej armii, odbudowa jest długa i kosztowna.

nie wiedziałem żeby mieć wioski ofensywne i defensywne
a co zrobić jak cie nie ma na plemionach i atakuje ci wioske ofensywna??
 

DeletedUser17290

Guest
wziąłem to z forum swojego plemienia :)

i jeden poradnik napisałem z kolega z forum ,a drugi był napisany przez założyciela plemienia w którym jestem i wystawiam to za ich zgodą ,więc to nie jest plagiat pozdrawiam :)
te poradniki sa z neta wziete i skopiowane wiec po co ten cyrk:confused:
wystarczy w google wpisac -poradnik do plemion i wyskoczy multum tego jak tez tu na forum sa:D
i jeszcze jedno-po co poradniki jesli 3/4 graczy nie stosuje tego i tak :D
zauwazylem ze w masowkach pelno tego a gracze i tak daza do bycia farmami lub rozwijaja wioske dla sasiada:)
 

DeletedUser73475

Guest
nie wiedziałem żeby mieć wioski ofensywne i defensywne
a co zrobić jak cie nie ma na plemionach i atakuje ci wioske ofensywna??

a powiedz co Ci z deffa wymieszanego z offem ?i tak sie nie oprze zagrodzie offa jesli morale jest w okolicach 100 procent ,mieszanie wojsk w wiosce to mało mądre rozwiązanie ,ani to pózniej zaatakowac tą garstką offa ni to sie bronic paroma pikami
 

DeletedUser105376

Guest
Chyba off na czas nieobecności przemieszczasz do deffowej wioski a jeszcze lepiej obstawiasz ofową:)
 

DeletedUser107616

Guest
Ale wioski z, powiedzmy, połową zagrody deffa już raczej nie zaatakujesz:D poza tym off robi sie prędzej niż deff.
Oczywiście jako jednostka farmiąca sprawują sie idealnie-z bardzo mocnym wskazaniem na pikinierów, najpakowniejsza jednostka w grze=zabiera 25 na głowę, natomiast lekka 80 na4-czyli po 20 na głowę.

Tylko że lekka kawaleria porusza sie prawie 2 razy szybciej :)
 

DeletedUser110717

Guest
W googlach masz wiele poradników, których i tak większość graczy nie stosuję.. A co do offowej wioski, gdy cię nie ma to albo obstawiasz, albo znasz swoją okolicę i wiesz, że nikt Cię nie zaatakuję!;]^^
 

DeletedUser107616

Guest
Ten poradnik jest super szczególnie ta tabelka co jest dobre przeciwko codziennie do niej zagladam zeby zobaczyc czym zaatakowac ;)
 

DeletedUser112659

Guest
ale możecje też zrobici tak

podczas gry wcisnicie ctrl+f wpiszcie tam liczbe swoiego surowca i potem kliknicie podsiwietl i będzjecie mieci więcej surowców
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser112659

Guest
ale kilka

ale kilka razy
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser93933

Guest
podczas gry wcisnicie ctrl+f wpiszcie tam liczbe swoiego surowca i potem kliknicie podsiwietl i będzjecie mieci więcej surowców
Słownik ortograficzny się kłania.

A tak przy okazji to Ty chyba nie wiesz do czego służy skrót Ctrl+F.

To Cię oświecę i powiem, że to służy do wyszukania tekstu na stronie :p.
 

DeletedUser

Guest
Skąd ja go znam ... taki poradnik jest w wielu plemieniach ... znany, nie skutaczny dla nających się na grze choć ciutku, ciutku, ale jeżeli kawałek napisałeś sam, to gratuluję =]
 

DeletedUser112659

Guest
jakub19972 ty

ty gościu to jest bug wiesz wogóle co to jest bug ? no to się nie odzywaj no bo na tym polega bug albo zmieni se date w kompie o 1 dzień albo o 5dni i będziesz miał następny bug !:p
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser93933

Guest
Zmiana czasu w Windowsie to Ci dużo da.

Wypełni Ci spichlerz tyloma surowcami ile zarobiłeś w ciągu zmiany czasu, a przy odświeżeniu strony to i tak zniknie.

Próbowałem Twojego sposobu i przy eko na 30 poziomie to jest niewykonalne (chyba, że ktoś ma super refleks).

I z tego, co wiem to wszystkie błędy trzeba zgłaszać do administracji :p.
 

DeletedUser

Guest
Ja wiem kto napisał pierwszy poradnik.
1 poradnik napisał gracz wodzu.wioski z s14 , z dawnego plemienia AKA MŁODE WILCZKI(ostatnio ,czyli jakeś 9 miescięcy temu był plemieniu w M#W ,czyli Młode Wilczki).

Informacja prawdziwa-byłem w tym plemieniu i na 100% napisał go ten user.
Dalszych szczegółow nie zdradzę.
 
Status
Zamknięty.
Do góry