Poradnik-Początek

  • Rozpoczynający wątek SuperProGamer
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser

Guest
Poradnik dla początkujących
Zapraszam do lektury


Skróty
Off - wojska ofensywne (toporki, katapulty, lekka kawaleria, łucznicy na koniach i toporki)
Deff - wojska defensywne ( CK, piki, miecze, łuki)
Pełny off - Wojsko ofensywne zajmujące min 19 00 miejsc w zagrodzie, np. 7000 toporków, 3000 lekkiej 250
taranów.
Grube - szlachcice
Synchro - ataki synchroniczne np. 5 ataków wchodzących w ciągu 1 sek
Klin - atak, który przepuszcza 1+ ataków i wchodzi tylko i wyłącznie aby zaatakować szlachciców
Kontra - atak puszczony tak aby wchodził 1 sekundę po wracających wojskach przeciwnika

Początek gry - rozwój do ok 2000 pkt
Na początek garść porad. Potem schemat - będzie to też jedyny fragment poradnika, gdzie pokazujemy co
budować krok po kroku. Rozumiem, że są różne strategie. Część graczy twierdzi, że nie posiada taktyki. Niemniej
jednak 80% tego co jest napisane poniżej zostaje. Zmieniają się tak naprawdę detale. Dopiero dalszy rozwój
zależy od zaistniałej sytuacji.
Poradnik nie jest do końca przeznaczony dla graczy zielonych. Musicie mieć względne pojęcie o grze. Często
stosowane są tu skróty.

Offtop:
Nie wyobrażam sobie gry bez Konta Premium(KP). Owszem można grać bez. Szczególnie na początku. To bez
dwóch zdań. Niemniej jednak warto złożyć się po 10-15 zł w kilka osób z plemienia i wykupić od razu większą ilość
punktów, które potem przesyłamy sobie nawzajem. Dzięki temu KP może kosztować 10 zł na miesiąc. Czy to dużo
? Dziennie KP potrafi zaoszczędzić masę czasu. Farming, który bez KP zajmie nam ok 1 godziny, wraz ze skryptem
farmiącym, który możemy użyć mając KP skraca ten czas do kilku- kilkunastu minut. Konto KP to nie tylko kolejka
budowania, możliwość podczepienia skryptów. To tez masowa rekrutacja, masowe wybijanie monet, mapa,
rezerwacje wiosek, lepszy przegląd wioski. Niestety - przy dobrej grze KP to podstawa. Znam osoby, które
ogarniały konto na poziomie TOP20 S i 100+ wiosek. Niemniej jednak osobiście pracuję. Wystarczy, aby KP
skróciło mi czas potrzebny do posiedzenia na plemionach o godzinę miesięcznie, która mogę wygospodarować np.
na nadgodziny i bardziej mi się to opłaca. W efekcie końcowym - nawet jeśli KP skraca Ci czas potrzebny na
plemionach tylko o 3 min/logowanie się, a logujesz się 5 razy dziennie. Oznacza to, że zyskujesz 450 minut na
miesiąc. To jest 7 i pół godziny. Za cenę 10 zł - naprawdę niewiele. Miejmy nadzieję, że operator gry jednak nie
będzie podnosić cen, bo duża liczba osób odejdzie. Jeśli nie masz KP - nie przejmuj się. Da się grać. Również na
wysokim poziomie, po prostu będzie Ci to zajmowało trochę więcej czasu.

Farming
Podstawą w tej grze jest farming, czyli atakowanie przeciwnika/wiosek barbarzyńskich jednostkami wszelkiego
typu. Idealnie do farmingu nadaje się lekka kawaleria. Na początku jednak farmi się czym tylko się da.
Kolejnym priorytetem dobrego rozpoczęcia gry jest w miarę częste odwiedziny plemion przez pierwsze 2-3
tygodnie gry. W związku z posiadaniem 1 wioski i stosunkowo małej ilości wojska nie trzeba spędzać więcej na 1
logowanie jak 2-3 min. Im częściej jednak siedzimy - np. 7 rano, 12 w południe, 14-16, 18, 22-23 tym więcej
jesteśmy w stanie ataków wysłać. To jest absolutną podstawą dobrej gry. Nie ilość, ale częstotliwość logowania.
Nie da się nie odstawać od czołówki i grać mniej jak 5 razy dziennie. Nie mylcie jednak tego pojęcia przed
ślęczeniem na komputerze. Wystarczy wejść na konto, wysłać armię i wylogować się. Możesz łącznie siedzieć 15
min dziennie na plemionach, ale być 10 razy w ciągu dnia i będziesz miał lepszy wynik niż osoba, która spędzi 4h,
ale tylko w jednym ciągu od 18-22.
Ważne jest tez samo wybranie miejsca do gry. Musicie pamiętać, że przysługuje wam "Ustawienia/Zacznij od
nowa". Im, więcej barbarek w okolicy tym lepiej. jeśli w kwadracie 7x7 nie posiadasz ani jednej barbarki - zacznij
od nowa. Jeśli masz min 2. - okolica jest dobra. Warto rozglądnąć się tez dalej. W kwadracie 15x15 powinniście
mieć 4-5 wiosek barbarzyńskich(liczę łącznie z osadami koczowniczymi). Jeśli takowe kryteria spełniacie - macie
wszelkie predyspozycje, aby mieć dobry start. Uważajcie jednak bo zacząć od nowa moŜecie tylko raz na 2
tygodnie.
Najważniejsze to nie mieć żadnych sojuszników w swoim kwadracie 15x15. Tak dobierajcie plemiona,
aby wam nie przeszkadzały w farmingu. Możesz mieć 20 wiosek barbarzyńskich w kwadracie 15x15, ale jak
będziesz go dzielił z 3 współplemieńcami to zostaną Ci tylko ochłapy. Sojuszników szukaj poza kwadratem 15x15.
Ustal z nimi południki i równoleżniki, do których będziecie farmić.
Na początku lepiej dogadać się z 2-3 osobami obok w kwadratach niż od razu dochodzić do pierwszego lepszego
plemienia - zwłaszcza, że nigdy nie wiesz, kogo zaraz obok Ci rekrutują, jeśli plemię jest źle prowadzone(90%
przypadków).
Dlaczego wybieramy farming, a nie eko ?
Prosta kalkulacja:
1 PIK kosztuje łącznie 90 surowców. Może nosić 25 jednostek. Zatem aby jego budowa zwróciła się w ciągu 1 dnia
musi zrobić 3.6 pełnych rund 1 dnia. Czy to dużo ? Zaraz odpowiem.
Podniesienie tartaku z poziomu 1 do poziomu 2 kosztuje:
63/77/50. Łącznie 190 jednostek. Dzięki temu produkcja zwiększa nam się z 30 do 35. Zatem na godzinę
dostajemy dodatkowe 5 jednostek. Zatem podniesienie tartaku z poziomu 1 do 2 zwróci nam się po 38
godzinach(półtorej dnia).
Analogicznie podniesienie tartaku z poziomu 2 do 3 kosztuje:
238 jednostek, zaś podnosi produkcję o 6 (zatem zwraca się po 39 godzinach- tendencja wzrostowa).
Dla przykładu poziom 9 do 10 kosztuje 948 jednostek, podnosi produkcję o 14, czyli zwraca się po ok 67
godzinach.
Wracając do naszych dzielnych rycerzy. Armia złożona z 11 pik(bez rycerza) przynosi 250 jednostek(1 pik ginie),
zatem przy jednym rzucie zwraca się ok 160 jednostek na plus. Nie za dużo. Dlatego podstawową zasadą
farmienia jest:Farming aby był w pełni opłacalny musi być wykonywany bez strat. W związku z tym
zawsze polecam symulacje. Na murek 0 - wystarczy 32 piki bez rycka. Z rycerzem każda ilość nie ginie. Warto
tworzyć "grupy farmiące" złożone po 32-40 pik. Sytuacja dotyczy oczywiście pierwszych 3 dni. Potem farmimy
głównie lekką kawalerią.
Niemniej jednak ile taki farming może przynieść surowców ?
Tak jak napisałem wcześniej podniesienie eka z 1 do 2, zwróci nam się po 38 godzinach. Mając 32 piki wydaliśmy
łącznie 2880 surowców. 32 piki "uniosą 800 łupu"(+100 rycerz). Zatem aby 2880 surowców zwróciło mi się w
ciągu 38 godzin(tak jak eko) będziemy potrzebowali 3.6 pełnych przebiegów(3.2 w przypadku puszczenia ich z
ryckiem). Daje to ok. 2.27 przebiegu dziennie. Jeśli masz 5 barbarzyńskich wiosek koło siebie i nikt inny ich nie
farmi - gwarantuję Ci, że pełnych przebiegów możesz zrobić 10-15.Pamiętajcie, że wioski barbarzyńskie w większości wypadków rozwijają się same. Warto je odwiedzić po 3-4 razy
dziennie każdą. Tak aby inny gracz, który też wpadnie na pomysł farmienia zawsze wchodził w pustą wioskę -
wtedy w większości wypadków sam zrezygnuje.
Co robić jak sami wchodzimy w pusta wioski już na początku świata ? W takim wypadku podkładamy przysłowiową świnię. Do wioski barbarzyńskiej położonej najbliżej gracza wstawiamy 20-30 pik. Czekamy na atak
przeciwnika i po ataku wycofujemy wojsko. Mamy spokój na chwilę. Zróbcie sobie symulację jaki będzie efekt 40
pik vs 30 pik w obronie. Jeśli jeden taki zabieg nie pomoŜe - stosujemy jeszcze raz. W większości wypadków
wystarczy do zniechęcenia.
Na początku gry przydaje się zgrana ekipa. Dzięki temu, nie musicie co chwilę wchodzić na plemiona. Lepiej
ugadać się z sąsiadem i np - on będzie wchodził w godzinach 12-18, a ty rano i wieczorem. To jest antidotum na
chroniczny brak czasu. Większość osób z naszego składu ludzi wbrew pozorom nie poświęcała duŜą ilość czasu na
plemiona. Na początku często wymienialiśmy się zastępstwami. Pilnujcie jednak komend ! Bardzo łatwo moŜna
zostać zbanowanym. Warto przestudiować regulamin.
Pamiętać należy, że cały czas zwiększamy dysproporcję opłacalności eko/farming. Budowanie eka kosztuje coraz
więcej, a zwraca się po coraz dłuższym okresie. Koszt pik/lekkiej kawalerii pozostaje ten sam, a masz coraz więcej
jednostek przynoszących łupy.
Nie ma też ilości maksymalnej, ile powinniśmy posiadać wojska. Wojsko w tej grze to absolutna podstawa. Dybuki
na początku wyznaczały sobie fragment o wycinku 2-3h lekką kawalerią(kwadrat ok 30x30) i tam tez farmiliśmy.

Rozbudowa wioski-Podsumowanie
Dzień 1
1. Eko 1/1/1. Absolutnie nie podnosimy więcej.
2. Budujemy piedestał, rekrutujemy rycerza, zaczynamy atakować barbarki samym rycerzem.
3. Zaczynamy budować ratusz lvl 3, koszary i ew. spichlerz. Nic więcej.
4. Mamy koszary - całą surówkę przeznaczamy na piki.
5. Stawiamy jeszcze tylko rynek i w razie potrzeby podnosimy spichlerz.
5. Jak miałeś dobry dzień to masz 20-40 pik
Dzień 2 i 3
1. Farmimy, farmimy, farmimy.
2. Całość surowców przeznaczamy na piki.
3. Powinniśmy dojść dzisiaj do poziomu 120 pik. W momencie posiadani 120 pik - zaprzestajemy produkować
wojsko.
4. Cały czas farmimy.
5 Podnosimy ratusz 10, kuźnia 5, koszary 5.
6. Budujemy stajnię i badamy Lekką kawalerię
Dzień 4
Farming, farming, farming.
Pod koniec czwartego dnia powinniśmy badać lekką.
Od tego momentu budujemy tylko i wyłącznie 3 rzeczy - spichlerz, zagrodę (w ramach potrzeb) i rekrutujemy
lekka kawalerię. Budujemy też 20-40 jednostek zwiadu.
Od tego momentu - jeśli mamy czas farming wygląda następująco. Farmimy po 5-10 jednostek lekkiej + 1
jednostka zwiadu. Następnie te rundy lekkiej, które przynosiły pełne pakunki - sprawdzamy co tam zostało(po to
ten 1 zwiadowca) i dobijamy już odpowiednią ilością lekkiej.
Jak zobaczymy, że lekka zaczyna nam przynosić tylko i wyłącznie pełne pakunki - podnosimy ilość wysyłanej
lekkiej odpowiednio do 15,20,30,40,50,70,100. Więcej nie przekraczamy.
Dzień 5 ty i następne
Schodzi nam ochrona graczy. Od dziś oprócz farmienia barbarek będziemy również farmić innych graczy.
Bierzemy kalkulator i liczymy punktu poniżej ilu mamy pewność, że delikwent nie posiada koszar. Osobiście farmię
wszystko poniżej 76 punktów. Te wyżej zostawiam. Skanują wszystkie wioski na początek. W tym momencie
wiem mniej więcej co kto gra. Graczy idących w eko zostawiam - innych farmię.
W tym momencie bardzo dużo zależy od okolicy. Jeśli farming jest dobry - oznacza to, że niewiele osób farmi. W
takim wypadku warto sobie kilka wiosek zostawić na późniejsze przejęcie. Jeśli farming jest kiepski - ktoś
podkrada złoża. Warto zatem zbadać toporki i takich graczy zaatakować.
Należy pamiętać o kilku rzeczach:
1) Na tym etapie gry nie budujemy Żadnych budynków poza - zagrodą, spichlerzem, koszarami, stajnia.
2) Eko dalej mamy 1/1/1. Nie podnosimy. Nawet jak mamy nadmiary surowców.
3) Skupujemy żelazo na rynku(ten warto podnieść do 4-5 poziomu).
4) Farmimy non stop.
5) Pilnujemy wojska. Pamiętajcie, że macie 1/1/1. Jak na tym etapie stracicie całe wojsko - możecie się pożegna​
 

DeletedUser165130

Guest
Tak mi się zdawało że już gdzieś to czytałem. A po zdaniu " Niemniej jednak osobiście pracuję. Wystarczy, aby KP
skróciło mi czas potrzebny do posiedzenia na plemionach o godzinę miesięcznie, która mogę wygospodarować np.
na nadgodziny i bardziej mi się to opłaca" wiedziałem że to podróbka jakaś. Gratuluje pomysłowości.
 

DeletedUser

Guest
tak tak...ja tego poradnika nie pisałem -.-
Ale większości tutaj nawet nie chce sie wpisać w google,aby poszukać jakiś poradnik...Tylko głupie pytania...Dlatego to wkleiłem :)
 

DeletedUser159480

Guest
Temat do kasacji, nie potrzebuje dublujących się wątków. I minusik dla autora za kopiowanie czyjejś pracy i wrzucanie na FO, nawet nie sprawdzając czy już coś takiego tutaj się znajduje.
 

DeletedUser

Guest
Jaki temat do kasacji?!
Ma być poradnik to jest...nie mojej pracy ale jest.
Zaraz napisze kto stworzył temat...
 

DeletedUser

Guest
Tekst powstał w celu zwiększenia poziomu graczy na polskich plemionach. Głównymi autorami są Malenstwo06,
Mediuś10,Kłapek2,Wojownik oraz całe plemię Dybuk ze szczególnym wskazaniem na Młodyx1, Jaazda którzy
wrzucali pomysły, poprawiali, dopowiadali część tematów.

O.to są autorzy poradnika.Ja nic sobie nie przywłaszczam ;__;
 

DeletedUser166892

Guest
No i co z tego że sobie nie przywłaszczasz ? Ale taki poradnik już jest i nie potrzeba go dublować... ;)
 

DeletedUser177399

Guest
Poradnik jest i bardzo dobrze. Jeżeli komuś się nie chcę szukać to ma go tutaj. Nie wiem po co ta kłótnia, skoro na 100% nowi gracze korzystali i są wdzięczni za ten poradnik. Może moja odpowiedź nic nie znaczy bo na forum jestem pierwszy raz ale wiem, że tego poradnika nikt nie powinien kasować .
 

DeletedUser

Guest
OddajWioske popieram ja właśnie jestem nowym graczem i skoro znalazłam ten poradnik pierwszy to chyba kopiowanie ma jakiś sens.
Kłótnia niepotrzebna nie wy pisaliście w oryginale ten artykuł. Chociaż mała informacja na początku że nie ty pisałeś by się przydała ;).
Wielkie dzięki autorom (a także SuperProGamer) nw co bym bez was zrobił. :D
 
Status
Zamknięty.
Do góry