DeletedUser19562
Guest
0.Niektórym trudno jest czegoś poszukać więc wrzucę tu parę rzeczy tak dla lepszego oswojenia z grą.
Rozkład kontynentów na świecie:
A tak powinna wyglądać nasza gra
0.Kilka ważnych rzeczy
1.Dobry początek.
2.Jak uniknac bycia farmionym.
2.1 Obrona przeciwko słabemu agresorowi
2.2 Obrona przeciwko mocnemu agresorowi.
3.Jednostki wojenne.
3.1 Najlepsza\Najgorsza jednostka
3.1.1 Najdrozsza\Najtansza jednostka
3.1.2 Najlepsza\najgorsza jednostka atakująca
3.1.3 Najlepsza\najgorsza jednostka obronna przeciwko kawaleri
3.1.4 Najlepsza\najgorsza jednostka obronna przeciwko łuczniką
4.Podzial wiosek.
4.1 Wioska zwiadowcza
4.2 Wioska atakująca
4.3 Wioska obronna
5.WAZNE
poradnik farmienia
______________________________________________________________________________
1.Dobry początek
Od momentu zalogowania macie 5 dni ochrony w tym czasie nie bedziecie atakowani wiec polecam sie skupic na budynkach wydobycia surowcow tylko, oczywiscie pilnowac aby starczylo wam miejsca w magazynie
Na 5 dzien nalezy wzniesc piedestal i po kliknieciu na niego wyprodukowac paladyna/rycerza.
Jest to bardzo dobra i tania jednostka jak na poczatek gry.
Nastepnie podniesc ratusz do lvl 3 i schowek nawet do max. 10 lvl ( co zapewnia schowanie 2k surowcow - nie mozna ich farmic) oraz wybudowac koszary.
Gdy bedziemy mieli do dyspozycji pikiniera i miecznika nalezy zaczac ich produkowac, przy czym w proporcji pikinier 1, miecznik 2
Starajac sie utrzymywac jednoczesnie proporcje ilosci wojska w stosunku do posiadanych punktow (na kazde 100pkt. nalezy miec ok 20 do 50 wojska)
Jezeli mamy 500 pkt i posiadamy armie zlozona ze 100 wojska to nalezy miec ok 30-40 pikinierow i 60-70 miecznikow.
Armia zlozona w takiej proporcji przy 500 pkt, zapewnia dobra ochrone przed graczem, ktory ma 500 - 1500 pkt.
W pozniejszej fazie dopiero wybudujemy lucznikow, a wtedy proporcje beda troszke inne, ale o tym pozniej.
______________________________________________________________________________
2.Jak uniknac bycia farmionym
To dosc bardzo wazny temat i od tego zaleza nasze dalsze losy w grze.
Postaram sie mozliwie jasno opisac jak tego uniknac.
2.1 Obrona przeciwko słabemu agresorowi.
Zaczynajac gre, bardzo wazne jest aby zrobic to wlasciwie osoby, ktore zapoznaly sie tym samouczkiem (calym dzialem) pewnie nie maja az tak duzych klopotow ze swoimi sasiadami, natomiast ci bez doswiadczenia co nie dbaja o rady doswiadczonych graczy pewnie nie raz doswiadczyli zawodu i zdumienia, ze jest ktos silniejszy w ich okolicy.
Ale przejdzmy do tematu, jak zaczac opisalem w innych tematach, tutaj skupie sie na tym jak nie byc farmionym.
Po pierwsze rozbudowywac swoja wioske weglug moich rad i wskazuwek od samego poczatku, ale jezeli nie bylo to mozliwe lub z jakis powodow robilismy inaczej, oto najskuteczniejsza metoda.
W stosunku do gracza, ktory ma podobna ilosc punktow co my ( do 1000) postepujemy nastepujaco.
Po ataku widzimy jakimi jednostkami nas zaatakowano, jezeli sa to pikinierzy miecznicy i lucznicy, nie ma wielkiego strachu, musimy:
1.Zbudowac schowek do 10 poziomu - ukryje to 2000 kazdego surowca (nie mozna ich spladrowac)
2.Podnosimy mury obronne do ok 5-10 poziomu - podnosi to skutecznosc naszej obrony, nawet jak nie ma wojska w wiosce, moga mu zginac jednostki (zabija sie o mury hehe)
3.Wydajemy surowce na bierzaco tak aby nie miec nigdy wiecej niz 2000 kazdego podczas ataku.
4.Rozbudowywujemy nasze budynki z surowcami, tak aby posiadac wieksza produkcje na godz. niz nasz napastnik (jezeli wydaje on na jednostki to moze nie miec na inne sprawy).
5.Rozbudowac nalezy rynek do ok 6 poziomu (aby miec 6 kupcow)
6.Jezeli nie mozemy wydac reszty surowcow a mamy pow. 2000 to wysylamy nadwyzke do brata/siostry zakonnej, ktora nie jest atakowana (w naszym wypadku moze to byc lider)
7.Jezeli mamy niewielka ilosc wojska, ale za malo aby stawic czola napsatnikowi, to tez wysylamy je do kogos z misja "pomoc"
Jezeli postapimy jak powyzej (wiaze sie to z tym aby regolarnie logowac sie na koncie), napastnik za kazdym razem gdy nas zaatakuje nic nie zdobedzie a jeszcze moze stracic jednostki, wiec jego ataki stana pod znakiem zapytanie i moze on stwierdzic, ze sie nie oplaca, ale niekoniecznie.
Jezeli bedzie uparty i dalej nas atakowal, wtedy:
8.Zaczynamy produkowac swoja obrone. Jezeli atakuje nas piechota (pikinierzy, miecznicy i lucznicy) produkujemy tylko miecznikow - sa najskutecznijsza obrona na piechote (odsylam tu do dzialu - jednostki wojenne).
9.Wysylamy je do kogos z misja pomocy, oczywiscie nie za daleko (ktos z naszego sasiedztwa, ale osoba, ktora juz ma dobra obrone)
10.Gdy atakuje nasz piechota i lekka kawaleria, wtedy musimy produkowac pikinierow - najskuteczniejsza jednostka na konnych
11.Gdy mamy juz dosc swojego wojska, prosimy sasiada/ow o wsparcie oraz zabieramy swoje jednostki, ktore wyslalismy, wazne jest aby doszly one w miare jednym czasie. Nalezy tu podac czas kiedy jednostki maja pojawic sie w naszej wiosce, jest to bardzo latwe bo przed wyslaniem widzimy ile czasu zajmie droga i na ktora dotra.
Teraz juz tylko czekamy, gdy natapi atak i dobrze sie przygotowalismy, jest wielkie BUMMMM!!!! i nasz oprawca przestaje sie liczyc w terenie, jezeli nam sie uda to stracil wszystkie jednostki, ale nie mozemy beyc tego pewni, czekamy wiec i jezeli nie stracil to pewnie wysle na nas reszte wojska, z ktora tez musimy sobie poradzic. Jezeli nie, to proponuje go zeszpiegowac, przez kogos z plemienia aby dowiedziec sie co za jednostki ma w wiosce i ile. Jezeli wszystko poszlo zgodnie z planem, wtedy podajemy jego namiary i wszyscy z plemienia co sa blisko farmia ile wlezie, az odejdzie mu ochota do grania.
2.1 Obrona przeciwko mocnemu agresorowi.
Trudniej sprawa wyglada gdy farmi nas ktos z duza przewaga punktowa i o wiele wieksza armia i surowcami rozwinietymi na wysoki poziom.
Lecz nie ma paniki jezeli ma on do 3000 pkt, najprawdopodobniej nie ma szlachcica wiec nie zajmie naszej wioski.
Postepujemy dokladnie tak samo jak wyzej, z ta tylko roznica, ze masze mury moga byc zniszczone przez tarany wiec szkoda na nie wydawac surowcow, a nasze budynki moga byc zaatakowane przez katapulty, wtedy sytuacja jest krytyczna.
W takim przypadku potrzebna jest pomoc calego plemienia, aby zebrac wszystkie sily u naszego brata/siostry do jego obrony, jednakze odradzam, iz ze wzgledu na odleglosci moze to byc utrudnione, a gdy nam sie nie uda stracimy i nasze wojska, moze byc to skuteczne gdy posiadamy wieksza liczbe w okolicy, a owy napastnik nie ma wielu wspolplemiencow, rownie silnych jak on
Sadze, ze najlepsza metoda w tym przypadku jest nie pozwolic mu sie farmic, czyli postapic jak na pocztku i wysylac wszystkie surowce do kogos innego, zamiast dotowac napastnika, pomozemy naszemu bratu/siostrze w rozbudowie.
Prowadzic z nim rozmowy dyplomatyczne aby zawrzec pakt, przynajmniej na jakis czas.
Oto co nalezy zrobic aby polepszyc swoje samopoczucie i posuwac sie z punktami do przodu.
Nie zalecam odwetow, zemsty ani innych tego typu akcji, musimy zachowac zimna krew i planowac swoje ruchy rozwaznie.
Jezeli zostaliscie zaatakowani i puscily wam nerwy, prosze skontaktowac sie ze mna.
______________________________________________________________________________
3.Jednostki wojenne
Jednostki dzielimy na:
1. Atakujace:
sluza do atakowania TYLKO
- Topornicy
- Lekka Kawaleria
- Lucznik Konny
naleza tu jeszce machiny obleznicze:
- Taran
- Katapulta
2. Obronne:
sluza do obrony TYLKO
- Pikinier
- Miecznik
- Łucznik
- Rycerz
3. Zwiadowcze:
dostarczaja informacji o wrogu i neutralizuja obcych zwiadowcow TYLKO
- Zwiadowca
4. Atakujaco-Obronne:
sa zarowno dobre w obronie jak i w ataku
- ćiężka kawaleria
5. Inne:
sluzy do zajmowania innych wiosek TYLKO
- Szlachcic
Patrzac na tabelke zamieszczona wyzej, niektorzy moga sie zastanawiac co znacza poszczegolne liczby, mianowicie:
Zaczynajac od lewj mamy 10 kolumn,
Pierwsze trzy pokazuja nam ile potrzeba surowcow (drewno, glina i zelazo) na wybudowanie danej jednostki.
Nastepna okresla ilosc populacji (ludzi) potrzebnych aby dana jednostka powstala, maxymalna liczba populacji w wiosce jest 24.000.
Nastepne 4 okreslaja zdolnosci i walory militarne naszych zolnierzy, w kolejnosci sa to: sila ataku, sila obrony przed jednostkami pieszymi, sila obrony przed jednostkami konnymi, sila obrony przed lucznikami.
Przedostatnia tabela pokazuje predkosc poruszania sie naszej jednostki w minutach na jedno pole. Jedna wioska zajmuje jedno pole.
Ostatnia kolumna okresla lup jaki poszczegolna jednostka jest w stanie zabrac ze soba.
3.1 Najlepsza/Najgorsza jednostka
Jezeli teraz wybierzemy „najlepsza/najgorsza jednostke” z poszczegolnych kolumn to mamy (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):
3.1.1 Najdrozsza\Najtansza jednostka
Najdrozsza jednostka: lucznik zuzywa lacznie 190 surowcow na jednego mieszkanca
Najtansza jednostka: pikinier zuzywa 90 surowcow na jednego mieszkanca
Ale te kryteria nie sa az tak wazne, gdyz surowce nie stanowia o mozliwosciach bojowych a ponadto populacja jest ograniczona co za tym idzie lepiej jest posiadac najlepsze jednostki z mozliwych, nawet gdy wiecej kosztuja. Co teraz omowie:
3.2.2Najlepsza\najgorsza jednostka atakująca
Zajmiemy sie teraz sila ataku (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):
Najsilniejsz jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Topornik 40/na 1 mieszkaniec.
Najslabsza jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Pikinier 10/na 1 mieszkaniec.
Wszystkie ogolnie od najlepszej zaczynajac:
Topornik--------------------------40/na 1
Lekka Kawaleria-------------------32.5/na 1
Ciezka Kawaleria------------------25/na 1
Miecznik--------------------------25/na 1
Lucznik Konny---------------------24na /1
Lucznik---------------------------15/na 1
Pikinier--------------------------10/na 1
3.1.3 Najlepsza\najgorsza jednostka obronna przeciwko piechocie
Sila obrony przed jednostkami pieszymi (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):
Najsilniejsz jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Miecznik i Lucznik oboje 50/na 1 mieszkaniec
Najslabsza jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Lekka Kawaleria 7.5/na 1 mieszkaniec.
Wszystkie ogolnie od najlepszej zaczynajac:
Miecznik--------------------------50/na 1
Lucznik---------------------------50/na 1
Ciezka Kawaleria------------------33,33/na 1
Pikinier--------------------------15/na 1
Topornik--------------------------10/na 1
Lucznik Konny---------------------8/na 1
Lekka Kawaleria-------------------7.5/na 1
3.1.4 Najlepsza\najgorsza jednostka obronna przeciwko kawaleri
Sila obrony przed jednostkami konnymi (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):
Najsilniejsz jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Pikinier 45/na 1 mieszkaniec
Najslabsza jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Topornik 5/na 1 mieszkaniec.
Wszystkie ogolnie od najlepszej zaczynajac: :
Pikinier----------------------------45/na 1
Lucznik-----------------------------40/na 1
Miecznik----------------------------15/na 1
Ciezka Kawaleria--------------------13,33/na 1
Lekka Kawaleria---------------------10/na 1
Lucznik Konny-----------------------6/na 1
Topornik----------------------------5/na 1
3.1.5 Najlepsza\najgorsza jednostka obronna przeciwko łuczniką
Sila obrony przed lucznikami (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):
Najsilniejsz jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Miecznik 40/na 1 mieszkaniec
Najslabsza jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Lucznik 5/na 1 mieszkaniec.
Wszystkie ogolnie od najlepszej zaczynajac:
Miecznik--------------------------40/na 1
Ciezka Kawaleria------------------30/na 1
Pikinier--------------------------20/na 1
Topornik--------------------------10/na 1
Lucznik Konny---------------------10/na 1
Lekka Kawaleria-------------------7.5/na 1
Lucznik---------------------------5/na 1
Po tej charakterystyce i jak sadze dosc szczegolowym opisaniu widzicie, ze jednostki dziela sie na roizne typy w zaleznosci od statystyk jakie posiadaja i akcji jaka wykonuja.
Np.: jezeli wyslemy do ataku miecznikow to ich sila bedzie 25 wiec niewiele i poniesiemy ogromne straty, statystki obrony tu sie nie licza gdyz atakujemy. Natomiast gdy ta sama liczba miecznikow bedzie sie bronic wtedy ich efektywnosc wzrasta nawet dwukrotnie jezeli przed jednostkami pieszymi, sa za to slabi przed jednistkami konnymi (nie mylic z lucznikami na koniu, oni zaliczaja sie do lucznikow)
Wynika z tegi, iz nalezy odpowiednio dobrac obrone i posiadac rozne jednostki w swojej wiosce, gdyz przeciwnik moze atakowac zarowno topornikami, lekka kawaleria jak i lucznikami konnymi.
Pikinierzy – jednostka obronna TYLKO, swietny oddzial przeciwko lekkiej kawalerii, nie ma lepszego, ktory by sie przeciwstawil jej sile, powoduje ogromne straty w szeregach lekkiej jazdy.
Miecznicy – jednostka obronna TYLKO, swietny oddzial obronny przeciwko piechocie lacznie z lucznikami, uwazam, ze to kluczowa jednostka obronna.
Topornicy – jednostka atakujaca TYLKO, w przeliczeniu na jednego mieszkanca najlepsza jednostka i dosc tania, powoduje ogromne straty w szeregach pikinierow, lucznikow konnych i lekkiej kawalerii.
Lucznicy – jednostka obronna TYLKO, obok miecznikow swietna jednostka obronna przeciwko piechocie i jezdzie, jedyna jej slabosc to konni lucznicy, ktorzy sa wyspecjalizowani w ich zabijaniu.
Lekka Kawaleria – jednostka atakujaca TYLKO, zaraz po topornikach druga najlepsza jednostka specjalizujaca sie w wyzynaniu miecznikow, w polaczeniu z topornikami stanowia smiertelna sile i malo kto moze sie im oprzec, jedynie zwiekszone oddzialy lucznikow moga troche zmniejszyc ich niszczycielska moc.
Rozkład kontynentów na świecie:
A tak powinna wyglądać nasza gra
0.Kilka ważnych rzeczy
1.Dobry początek.
2.Jak uniknac bycia farmionym.
2.1 Obrona przeciwko słabemu agresorowi
2.2 Obrona przeciwko mocnemu agresorowi.
3.Jednostki wojenne.
3.1 Najlepsza\Najgorsza jednostka
3.1.1 Najdrozsza\Najtansza jednostka
3.1.2 Najlepsza\najgorsza jednostka atakująca
3.1.3 Najlepsza\najgorsza jednostka obronna przeciwko kawaleri
3.1.4 Najlepsza\najgorsza jednostka obronna przeciwko łuczniką
4.Podzial wiosek.
4.1 Wioska zwiadowcza
4.2 Wioska atakująca
4.3 Wioska obronna
5.WAZNE
poradnik farmienia
______________________________________________________________________________
1.Dobry początek
Od momentu zalogowania macie 5 dni ochrony w tym czasie nie bedziecie atakowani wiec polecam sie skupic na budynkach wydobycia surowcow tylko, oczywiscie pilnowac aby starczylo wam miejsca w magazynie
Na 5 dzien nalezy wzniesc piedestal i po kliknieciu na niego wyprodukowac paladyna/rycerza.
Jest to bardzo dobra i tania jednostka jak na poczatek gry.
Nastepnie podniesc ratusz do lvl 3 i schowek nawet do max. 10 lvl ( co zapewnia schowanie 2k surowcow - nie mozna ich farmic) oraz wybudowac koszary.
Gdy bedziemy mieli do dyspozycji pikiniera i miecznika nalezy zaczac ich produkowac, przy czym w proporcji pikinier 1, miecznik 2
Starajac sie utrzymywac jednoczesnie proporcje ilosci wojska w stosunku do posiadanych punktow (na kazde 100pkt. nalezy miec ok 20 do 50 wojska)
Jezeli mamy 500 pkt i posiadamy armie zlozona ze 100 wojska to nalezy miec ok 30-40 pikinierow i 60-70 miecznikow.
Armia zlozona w takiej proporcji przy 500 pkt, zapewnia dobra ochrone przed graczem, ktory ma 500 - 1500 pkt.
W pozniejszej fazie dopiero wybudujemy lucznikow, a wtedy proporcje beda troszke inne, ale o tym pozniej.
______________________________________________________________________________
2.Jak uniknac bycia farmionym
To dosc bardzo wazny temat i od tego zaleza nasze dalsze losy w grze.
Postaram sie mozliwie jasno opisac jak tego uniknac.
2.1 Obrona przeciwko słabemu agresorowi.
Zaczynajac gre, bardzo wazne jest aby zrobic to wlasciwie osoby, ktore zapoznaly sie tym samouczkiem (calym dzialem) pewnie nie maja az tak duzych klopotow ze swoimi sasiadami, natomiast ci bez doswiadczenia co nie dbaja o rady doswiadczonych graczy pewnie nie raz doswiadczyli zawodu i zdumienia, ze jest ktos silniejszy w ich okolicy.
Ale przejdzmy do tematu, jak zaczac opisalem w innych tematach, tutaj skupie sie na tym jak nie byc farmionym.
Po pierwsze rozbudowywac swoja wioske weglug moich rad i wskazuwek od samego poczatku, ale jezeli nie bylo to mozliwe lub z jakis powodow robilismy inaczej, oto najskuteczniejsza metoda.
W stosunku do gracza, ktory ma podobna ilosc punktow co my ( do 1000) postepujemy nastepujaco.
Po ataku widzimy jakimi jednostkami nas zaatakowano, jezeli sa to pikinierzy miecznicy i lucznicy, nie ma wielkiego strachu, musimy:
1.Zbudowac schowek do 10 poziomu - ukryje to 2000 kazdego surowca (nie mozna ich spladrowac)
2.Podnosimy mury obronne do ok 5-10 poziomu - podnosi to skutecznosc naszej obrony, nawet jak nie ma wojska w wiosce, moga mu zginac jednostki (zabija sie o mury hehe)
3.Wydajemy surowce na bierzaco tak aby nie miec nigdy wiecej niz 2000 kazdego podczas ataku.
4.Rozbudowywujemy nasze budynki z surowcami, tak aby posiadac wieksza produkcje na godz. niz nasz napastnik (jezeli wydaje on na jednostki to moze nie miec na inne sprawy).
5.Rozbudowac nalezy rynek do ok 6 poziomu (aby miec 6 kupcow)
6.Jezeli nie mozemy wydac reszty surowcow a mamy pow. 2000 to wysylamy nadwyzke do brata/siostry zakonnej, ktora nie jest atakowana (w naszym wypadku moze to byc lider)
7.Jezeli mamy niewielka ilosc wojska, ale za malo aby stawic czola napsatnikowi, to tez wysylamy je do kogos z misja "pomoc"
Jezeli postapimy jak powyzej (wiaze sie to z tym aby regolarnie logowac sie na koncie), napastnik za kazdym razem gdy nas zaatakuje nic nie zdobedzie a jeszcze moze stracic jednostki, wiec jego ataki stana pod znakiem zapytanie i moze on stwierdzic, ze sie nie oplaca, ale niekoniecznie.
Jezeli bedzie uparty i dalej nas atakowal, wtedy:
8.Zaczynamy produkowac swoja obrone. Jezeli atakuje nas piechota (pikinierzy, miecznicy i lucznicy) produkujemy tylko miecznikow - sa najskutecznijsza obrona na piechote (odsylam tu do dzialu - jednostki wojenne).
9.Wysylamy je do kogos z misja pomocy, oczywiscie nie za daleko (ktos z naszego sasiedztwa, ale osoba, ktora juz ma dobra obrone)
10.Gdy atakuje nasz piechota i lekka kawaleria, wtedy musimy produkowac pikinierow - najskuteczniejsza jednostka na konnych
11.Gdy mamy juz dosc swojego wojska, prosimy sasiada/ow o wsparcie oraz zabieramy swoje jednostki, ktore wyslalismy, wazne jest aby doszly one w miare jednym czasie. Nalezy tu podac czas kiedy jednostki maja pojawic sie w naszej wiosce, jest to bardzo latwe bo przed wyslaniem widzimy ile czasu zajmie droga i na ktora dotra.
Teraz juz tylko czekamy, gdy natapi atak i dobrze sie przygotowalismy, jest wielkie BUMMMM!!!! i nasz oprawca przestaje sie liczyc w terenie, jezeli nam sie uda to stracil wszystkie jednostki, ale nie mozemy beyc tego pewni, czekamy wiec i jezeli nie stracil to pewnie wysle na nas reszte wojska, z ktora tez musimy sobie poradzic. Jezeli nie, to proponuje go zeszpiegowac, przez kogos z plemienia aby dowiedziec sie co za jednostki ma w wiosce i ile. Jezeli wszystko poszlo zgodnie z planem, wtedy podajemy jego namiary i wszyscy z plemienia co sa blisko farmia ile wlezie, az odejdzie mu ochota do grania.
2.1 Obrona przeciwko mocnemu agresorowi.
Trudniej sprawa wyglada gdy farmi nas ktos z duza przewaga punktowa i o wiele wieksza armia i surowcami rozwinietymi na wysoki poziom.
Lecz nie ma paniki jezeli ma on do 3000 pkt, najprawdopodobniej nie ma szlachcica wiec nie zajmie naszej wioski.
Postepujemy dokladnie tak samo jak wyzej, z ta tylko roznica, ze masze mury moga byc zniszczone przez tarany wiec szkoda na nie wydawac surowcow, a nasze budynki moga byc zaatakowane przez katapulty, wtedy sytuacja jest krytyczna.
W takim przypadku potrzebna jest pomoc calego plemienia, aby zebrac wszystkie sily u naszego brata/siostry do jego obrony, jednakze odradzam, iz ze wzgledu na odleglosci moze to byc utrudnione, a gdy nam sie nie uda stracimy i nasze wojska, moze byc to skuteczne gdy posiadamy wieksza liczbe w okolicy, a owy napastnik nie ma wielu wspolplemiencow, rownie silnych jak on
Sadze, ze najlepsza metoda w tym przypadku jest nie pozwolic mu sie farmic, czyli postapic jak na pocztku i wysylac wszystkie surowce do kogos innego, zamiast dotowac napastnika, pomozemy naszemu bratu/siostrze w rozbudowie.
Prowadzic z nim rozmowy dyplomatyczne aby zawrzec pakt, przynajmniej na jakis czas.
Oto co nalezy zrobic aby polepszyc swoje samopoczucie i posuwac sie z punktami do przodu.
Nie zalecam odwetow, zemsty ani innych tego typu akcji, musimy zachowac zimna krew i planowac swoje ruchy rozwaznie.
Jezeli zostaliscie zaatakowani i puscily wam nerwy, prosze skontaktowac sie ze mna.
______________________________________________________________________________
3.Jednostki wojenne
Jednostki dzielimy na:
1. Atakujace:
sluza do atakowania TYLKO
- Topornicy
- Lekka Kawaleria
- Lucznik Konny
naleza tu jeszce machiny obleznicze:
- Taran
- Katapulta
2. Obronne:
sluza do obrony TYLKO
- Pikinier
- Miecznik
- Łucznik
- Rycerz
3. Zwiadowcze:
dostarczaja informacji o wrogu i neutralizuja obcych zwiadowcow TYLKO
- Zwiadowca
4. Atakujaco-Obronne:
sa zarowno dobre w obronie jak i w ataku
- ćiężka kawaleria
5. Inne:
sluzy do zajmowania innych wiosek TYLKO
- Szlachcic
Patrzac na tabelke zamieszczona wyzej, niektorzy moga sie zastanawiac co znacza poszczegolne liczby, mianowicie:
Zaczynajac od lewj mamy 10 kolumn,
Pierwsze trzy pokazuja nam ile potrzeba surowcow (drewno, glina i zelazo) na wybudowanie danej jednostki.
Nastepna okresla ilosc populacji (ludzi) potrzebnych aby dana jednostka powstala, maxymalna liczba populacji w wiosce jest 24.000.
Nastepne 4 okreslaja zdolnosci i walory militarne naszych zolnierzy, w kolejnosci sa to: sila ataku, sila obrony przed jednostkami pieszymi, sila obrony przed jednostkami konnymi, sila obrony przed lucznikami.
Przedostatnia tabela pokazuje predkosc poruszania sie naszej jednostki w minutach na jedno pole. Jedna wioska zajmuje jedno pole.
Ostatnia kolumna okresla lup jaki poszczegolna jednostka jest w stanie zabrac ze soba.
3.1 Najlepsza/Najgorsza jednostka
Jezeli teraz wybierzemy „najlepsza/najgorsza jednostke” z poszczegolnych kolumn to mamy (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):
3.1.1 Najdrozsza\Najtansza jednostka
Najdrozsza jednostka: lucznik zuzywa lacznie 190 surowcow na jednego mieszkanca
Najtansza jednostka: pikinier zuzywa 90 surowcow na jednego mieszkanca
Ale te kryteria nie sa az tak wazne, gdyz surowce nie stanowia o mozliwosciach bojowych a ponadto populacja jest ograniczona co za tym idzie lepiej jest posiadac najlepsze jednostki z mozliwych, nawet gdy wiecej kosztuja. Co teraz omowie:
3.2.2Najlepsza\najgorsza jednostka atakująca
Zajmiemy sie teraz sila ataku (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):
Najsilniejsz jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Topornik 40/na 1 mieszkaniec.
Najslabsza jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Pikinier 10/na 1 mieszkaniec.
Wszystkie ogolnie od najlepszej zaczynajac:
Topornik--------------------------40/na 1
Lekka Kawaleria-------------------32.5/na 1
Ciezka Kawaleria------------------25/na 1
Miecznik--------------------------25/na 1
Lucznik Konny---------------------24na /1
Lucznik---------------------------15/na 1
Pikinier--------------------------10/na 1
3.1.3 Najlepsza\najgorsza jednostka obronna przeciwko piechocie
Sila obrony przed jednostkami pieszymi (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):
Najsilniejsz jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Miecznik i Lucznik oboje 50/na 1 mieszkaniec
Najslabsza jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Lekka Kawaleria 7.5/na 1 mieszkaniec.
Wszystkie ogolnie od najlepszej zaczynajac:
Miecznik--------------------------50/na 1
Lucznik---------------------------50/na 1
Ciezka Kawaleria------------------33,33/na 1
Pikinier--------------------------15/na 1
Topornik--------------------------10/na 1
Lucznik Konny---------------------8/na 1
Lekka Kawaleria-------------------7.5/na 1
3.1.4 Najlepsza\najgorsza jednostka obronna przeciwko kawaleri
Sila obrony przed jednostkami konnymi (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):
Najsilniejsz jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Pikinier 45/na 1 mieszkaniec
Najslabsza jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Topornik 5/na 1 mieszkaniec.
Wszystkie ogolnie od najlepszej zaczynajac: :
Pikinier----------------------------45/na 1
Lucznik-----------------------------40/na 1
Miecznik----------------------------15/na 1
Ciezka Kawaleria--------------------13,33/na 1
Lekka Kawaleria---------------------10/na 1
Lucznik Konny-----------------------6/na 1
Topornik----------------------------5/na 1
3.1.5 Najlepsza\najgorsza jednostka obronna przeciwko łuczniką
Sila obrony przed lucznikami (nie uwzgledniam tu taranu, katapulty, rycerza, zwiadowcy i szlachcica):
Najsilniejsz jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Miecznik 40/na 1 mieszkaniec
Najslabsza jednostka w przeliczeniu na jednego mieszkanca: Lucznik 5/na 1 mieszkaniec.
Wszystkie ogolnie od najlepszej zaczynajac:
Miecznik--------------------------40/na 1
Ciezka Kawaleria------------------30/na 1
Pikinier--------------------------20/na 1
Topornik--------------------------10/na 1
Lucznik Konny---------------------10/na 1
Lekka Kawaleria-------------------7.5/na 1
Lucznik---------------------------5/na 1
Po tej charakterystyce i jak sadze dosc szczegolowym opisaniu widzicie, ze jednostki dziela sie na roizne typy w zaleznosci od statystyk jakie posiadaja i akcji jaka wykonuja.
Np.: jezeli wyslemy do ataku miecznikow to ich sila bedzie 25 wiec niewiele i poniesiemy ogromne straty, statystki obrony tu sie nie licza gdyz atakujemy. Natomiast gdy ta sama liczba miecznikow bedzie sie bronic wtedy ich efektywnosc wzrasta nawet dwukrotnie jezeli przed jednostkami pieszymi, sa za to slabi przed jednistkami konnymi (nie mylic z lucznikami na koniu, oni zaliczaja sie do lucznikow)
Wynika z tegi, iz nalezy odpowiednio dobrac obrone i posiadac rozne jednostki w swojej wiosce, gdyz przeciwnik moze atakowac zarowno topornikami, lekka kawaleria jak i lucznikami konnymi.
Pikinierzy – jednostka obronna TYLKO, swietny oddzial przeciwko lekkiej kawalerii, nie ma lepszego, ktory by sie przeciwstawil jej sile, powoduje ogromne straty w szeregach lekkiej jazdy.
Miecznicy – jednostka obronna TYLKO, swietny oddzial obronny przeciwko piechocie lacznie z lucznikami, uwazam, ze to kluczowa jednostka obronna.
Topornicy – jednostka atakujaca TYLKO, w przeliczeniu na jednego mieszkanca najlepsza jednostka i dosc tania, powoduje ogromne straty w szeregach pikinierow, lucznikow konnych i lekkiej kawalerii.
Lucznicy – jednostka obronna TYLKO, obok miecznikow swietna jednostka obronna przeciwko piechocie i jezdzie, jedyna jej slabosc to konni lucznicy, ktorzy sa wyspecjalizowani w ich zabijaniu.
Lekka Kawaleria – jednostka atakujaca TYLKO, zaraz po topornikach druga najlepsza jednostka specjalizujaca sie w wyzynaniu miecznikow, w polaczeniu z topornikami stanowia smiertelna sile i malo kto moze sie im oprzec, jedynie zwiekszone oddzialy lucznikow moga troche zmniejszyc ich niszczycielska moc.
Ostatnio edytowane przez moderatora: