Poradnik by BtBW

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser3200
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser3200

Guest
Przedsłowie
W związku z krytykowaniem użytkownika -pinek-, chciałbym poddać i swoją wiedzę krytyce ludu w celu powiększenia swojej wiedzy. Mogę powiedzieć tylko tyle, że moją wiedzę wyciągałem przez 2 lata z własnego doświadczenia(szczytowo miałem 130 000pkt na świecie 3, do tego po około 100 000 na 4 i angielskim 7), od polskich graczy(miałem przyjemność rozmawiać z Gajuszem Juliuszem Cezarem oraz z wieloma świetnymi współplemieńcami) i angielskich(plemię top20 7 świata angielskiego). To tak, żeby nooby nie podważały tylko ci co lepsi ;)
Przed startem
Na forum pojawia się informacja o starcie świata, a my na nim chcemy być. Co robić? Pytamy znajomych z doświadczeniem, czy tam wystartują. Jeśli tak, to pytamy, czy mają już jakąś grupę do plemienia. Mała dawka szczęścia i uda nam się wbić do niezłej grupy, troszkę więcej tego szczęścia i trafiamy tuż obok nich. Jeśli szczęście nam nie dopisało, to od tego jest następny punkt. Do tego musimy mieć już jakieś założenie-idziemy w eko i dorabiamy defa czy ciśniemy do lekkiej i na farmy. Tutaj ważne jest, ile czasu poświęcacie na grę-jeśli niewiele, to pierwsza jeśli sporo, to druga taktyka. To tyle, co możemy zrobić przed startem.
Plemię
Większa część dobrych plemion powstaje z grupek graczy, którzy zgadali się przed startem. Ale jeśli nie udało nam się tam dostać, to nie jesteśmy jeszcze na przegranej pozycji. Przyjmujemy zaproszenie do jakiejś okolicznej masówki, koniecznie powyżej 200 ludzi po czym lecimy w punkty byle do przodu. Ważne, by utrzymywać się w top40 plemienia. Jeśli macie choć chwilę wolnego czasu, wbijacie na forum i piszecie pw pod jakimkolwiek pretekstem do pobliskich graczy. To ważne, by ludzie kojarzyli twój nick-łatwiej dostaniesz wsparcie. Z takim podejściem przetrwacie selekcje, a wtedy zaczynamy robić wojo według wcześniej wybranej taktyki(mało czasu-def, dużo czasu-of). Punktów musicie mieć tyle, by utrzymać się w około 2/3 tabeli.
Co Jest Ważne
Ważne jest wszystko. Na początku trzeba pójść ostro w eko albo ostro w wojsko-nie ma dobrej taktyki pośredniej. Jeśli idziemy w eko, to robimy kopalnie i sporą ilość defa, żeby nas nie zfarmili-jeśli macie odpowiednio duże wojsko to totalnie was to nie dotyczy, co się dzieje na mapce, chyba że traficie na kamikaze. Jeśli macie więcej czasu, to odsyłam to poradnika CMSNero z forum 25 świata w dziale "Dyskusje". Teraz do sedna tematu-ważny jest ratusz, bo dzięki niemu szybciej budujemy. Ważne są koszary, bo tam robimy wojsko. Ważne są kopalnie, bo to podstawa ekonomii. Ważna jest zagroda, bo bez niej nic nie zrobimy. Ważny jest spichlerz, bo nie nadążysz na bieżąco wykorzystać surowców. Ważny jest mur, bo on podwaja siłę twoich wojsk. Ważne są wojska, bo punktami nie powalczysz. Ważne jest plemię, bo sam świata nie podbijesz. Tyle.
Jak Dzielić Wioski
Pierwsza wioska powinna być pół na pół. Gdy zdobywamy następną, of z pierwszej rozbijamy o najlepszego sąsiada zatrzymując jego rozwój i w wiosce robimy tylko defa. W następnej robimy ofa. W 3 robimy defa. Później już według schematu-na 1 wioskę of 2-3 wioski def. 1 na 10 wiosek powinna mieć zwiadu pełną zagrodę. Jak kombinować wojska w wiosce of wam nie powiem, bo trzeba mieć różne kombinacje i przystosować do obrońcy, a co do defa to 4 000 pik, 8 000 mieczy i 8 000 łuków według mnie.
Pojedyncze Uwagi
1. CK dla mnie jest nie przydatna, ze względu na to, że zajmuje 6 miejsc w zagrodzie. Jak ktoś chce to może zrobić wszystkie wioski z samą CK, a potem mi streścić jak się sprawdziło-sam nie chcę ryzykować.
2. Przed atakiem zużywajcie wszystkie surowce na budynki i wojsko, a wojsko ofensywne wysyłajcie na farmy.
3. Nie bójcie się graczy z 2x większą ilością pkt. Przezwiadujcie im wioski i sprawdźcie, ile mają wojska-jeśli sporo, to teraz możecie się bać.
4. Nie próbujcie grać solo-dobre plemię jest potrzebne.
5. Dobre plemię ma mało członków, jest skupione na jednym k i ma wysoką średnią na gracza.
6. Musicie znać sytuację plemion na kontynencie i graczy na swojej 1/4 kontynentu.
Jak sobie coś przypomnę, to tutaj napiszę.
Posłowie
Proszę o krytykę. Co do uwag, to nie pamiętam wszystkiego, ale pewnie mi przypomnicie ;) Poradnik jest napisany od podstaw tylko i wyłącznie przeze mnie.
 

DeletedUser99662

Guest
Poradnik w porządku, chociaż powstawały lepsze.
 

DeletedUser91121

Guest
hmm... ładnie ładnie chociaż widzę że zbytnio nie przyłożyłeś wagi na gre offensywną i deffensywna! Doswiadczenie które napisałes jest malutkie i mogłeś sobie darowac ten wpisik ale ogólnie dobrze:D
 

DeletedUser98935

Guest
1. CK dla mnie jest nie przydatna, ze względu na to, że zajmuje 6 miejsc w zagrodzie. Jak ktoś chce to może zrobić wszystkie wioski z samą CK, a potem mi streścić jak się sprawdziło-sam nie chcę ryzykować.
2. Przed atakiem zużywajcie wszystkie surowce na budynki i wojsko, a wojsko ofensywne wysyłajcie na farmy.
3. Nie bójcie się graczy z 2x większą ilością pkt. Przezwiadujcie im wioski i sprawdźcie, ile mają wojska-jeśli sporo, to teraz możecie się bać.
4. Nie próbujcie grać solo-dobre plemię jest potrzebne.
5. Dobre plemię ma mało członków, jest skupione na jednym k i ma wysoką średnią na gracza.
6. Musicie znać sytuację plemion na kontynencie i graczy na swojej 1/4 kontynentu.
Jak sobie coś przypomnę, to tutaj napiszę.
Posłowie
Proszę o krytykę. Co do uwag, to nie pamiętam wszystkiego, ale pewnie mi przypomnicie ;) Poradnik jest napisany od podstaw tylko i wyłącznie przeze mnie.

CK jest szybka i częściej używa się jej do obrony niż ataku. Często właśnie jako wsparcie. Jeżeli masz mnóstwo wiosek, to nie stracisz tylko zyskasz jeżeli w kilku zrekrutujesz pożądną ilość ciężkiej k.


Osobiście przeczytałam setki poradników pisanych przez graczy, dodać musze że niektóre to była kupa śmiechu ale...
Twój poradnik podoba mi się :)Jest napisany słownictwem gracza - co bardziej zachęca to przeczytania.
Zagadnienia są opisane zwięźle i na temat - a nie jako książka, w której większość słów jest zbędna
I najważniejsze, że porady w nim zawarte nie są przekłamane. Można go traktować jako "ogólny poradnik".

Brawo :)
 

DeletedUser3200

Guest
hmm... ładnie ładnie chociaż widzę że zbytnio nie przyłożyłeś wagi na gre offensywną i deffensywna! Doswiadczenie które napisałes jest malutkie i mogłeś sobie darowac ten wpisik ale ogólnie dobrze:D

Nie można grać albo of albo def. 4 szlachciców nie skontrujesz, a bez dobrej kontry żadna armia Cię nie obroni-dlatego wolę nie mówić nic o tym, czy lepiej się gra of czy def, bo grać dobrze to znaczy łączyć obronę i atak.
 

DeletedUser91121

Guest
Nie można grać albo of albo def. 4 szlachciców nie skontrujesz, a bez dobrej kontry żadna armia Cię nie obroni-dlatego wolę nie mówić nic o tym, czy lepiej się gra of czy def, bo grać dobrze to znaczy łączyć obronę i atak.

tu sie z tobą nie zgodze:D

masz 100 wiosek z tego 10 wiosek deffa i 10 Ck widzisz idzie na ciebie wojo to kontrujesz a jak koles podsyła szlahte to na ostatniego grubego wysyłasz Ck do obrony i gitara i duzo by tu jeszcze pisac:D
 

DeletedUser3200

Guest
Przyjmując, że będziesz 24h dziennie przy kompie i miał dobrego, stabilnego neta to możesz się wbić między atak a szlachtę, ale normalny człowiek żyjący tu a nie przy ekranie, to może co najwyżej popatrzeć jak mu wioskę odbijają.
 

DeletedUser

Guest
Jeśli byłbym mało doświadczony nic bym się nie nauczył.
 

DeletedUser86401

Guest
co do CK..
Ja w poczatkowym etapie (2-20 wioski) stosuje taktyke robienia piechoty, ck i katapult w wioskach deff (dodatkowo mam tam 400-600lk). Ktos spyta dlaczego?
Ano dlatego, ze w jednym czasie robie az 3 jednostki defensywne;)
Z biegiem czasu jak miejsce w zagrodzie topnieje, redukuje ck i katapsy do poziomu 100-300ck i 50-100katas / na wioske, uzupelniajac wolne miejsce piechota.
Przy 50+ wioskach zaczynam robic jednego-dwa offy / na 10 wiosek off, gdzie zamiast lk robie tylko ck (cos ok.1650). Wioski, w ktorych tak robie to wioski frontowe. Blizej ta taktyke opisywal Sqner na forum swiata classic.

Co do podzialu wiosek to zalezy..
pierwsza wiocha only off (ewentualnie 200p/200m/200ł), druga deff, a trzecia o ile nie strace za duzo offa z pierwszej to tez deff.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser84722

Guest
katapulta to jednostka na defa ??

zmieniło się coś chyba...
 

DeletedUser

Guest
Jedynie bym dodał jedną rzecz ;]
W światach w stylu 5.0, światy 27, 28 i 30, oprócz pierwszego kościoła można wybudować kościół, który zajmuje połowę zagrody. Defacto, druga polowa idzie na mieszkancow. Co robimy? Jedna wioska na 10 będzie z kościołem ;]

PS - nie wspomnialem o swiatach 26, 29 i 31, ktore tego budynku nie maja :)
 
Status
Zamknięty.
Do góry