Poprawa generacji mapy

Unikać gęstego mieszania na starcie?

  • Tak

    Głosy: 17 85,0%
  • Nie

    Głosy: 3 15,0%

  • W sumie głosujących
    20

Leszcz Kartograf

Szlachcic
Wynik reakcji
3.895
Dobry,
Patrząc dzisiaj na mapki z ostatnich paru światów i widząc, że ze świata na świat mapa jest coraz mniejsza przychodzę z propozycją.
Aktualnie plemiona na etapie początkowym są ze sobą solidnie wymieszane. Dodatkowo na każdym serwerze mamy tylko 2 etapy gry tak naprawdę:
- etap pierwszych przejęć gdzie rozstrzygana jest większość konfliktów szybko
- wojna północ-południe/wschód-zachód

Możnaby "sztucznie" powiększyć mapę i rozciągnąć czas trwania świata przez poprawę generowania mapy i unikanie mieszania ze sobą plemion. Domyślam się, że początkowo celem było ściśnięcie jak największej liczby graczy na mapie (początkowe światy!), ale teraz graczy ubywa i nic tego nie zmieni.
Jeśli oddzielimy plemiona od siebie, przepleciemy graczami bez plemienia i większą ilością wiosek barbarzyńskich to mamy większe i ciekawsze światy, które trwają też dłużej, a zbudowanie przewagi nad przeciwnikiem nie odbywa się na etapie pierwszych przejęć
 

Dżobi

Szlachcic
Wynik reakcji
6.350
Ja do dzis tego nie rozumiem, dlaczego po prostu na starcie gracze nie mają powiedzmy 2, 3 wiosek. To od razu z miejsca zwiększa nam świat. Większą ilość wiosek barbarzyńskich i wracamy do gry na 30 paru kontynentach, czego gracze pożądają. Obecnie na s178 wypełnienie mapy zajmuje 80% 4 kontynentów xD
 

Obywatel Leszcz

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.514
Co do kilku wiosek na start
W dwójce masz dwie wioski na start, druga buduje się tydzień od startu :D
 
Wynik reakcji
4.490
Ja do dzis tego nie rozumiem, dlaczego po prostu na starcie gracze nie mają powiedzmy 2, 3 wiosek. To od razu z miejsca zwiększa nam świat. Większą ilość wiosek barbarzyńskich i wracamy do gry na 30 paru kontynentach, czego gracze pożądają. Obecnie na s178 wypełnienie mapy zajmuje 80% 4 kontynentów xD

Z tego co pamiętam, s176 nie wyglądał lepiej. Niby gracze narzekają na te z funkcjami premium a i tak gra tam więcej osób.

Czy kilka wsi byłoby dobre? Ciężko stwierdzić. Raczej ten etap jednej wsi pokazuje czy jakkolwiek jesteś sobie w stanie poradzić od początku.

Chyba najlepiej by było sztucznie rozciągać te mapy bo w marketing przyciągający graczy to raczej wątpię ;/
 
Wynik reakcji
6.901
Ja do dzis tego nie rozumiem, dlaczego po prostu na starcie gracze nie mają powiedzmy 2, 3 wiosek. To od razu z miejsca zwiększa nam świat. Większą ilość wiosek barbarzyńskich i wracamy do gry na 30 paru kontynentach, czego gracze pożądają. Obecnie na s178 wypełnienie mapy zajmuje 80% 4 kontynentów xD
Niszczysz założenie tej gry, dając na starcie kilka wiosek, a do tego marzyciele mieli by tych wiosek więcej niż ustawa przewiduje.

Co z tego, że będziesz miał 30 kontynentów jak ostatnie światy pokazują, że końcowa faza świata 50/50+- w dwóch koalicjach wygląda tak, że jedna koalicja się poddaje i druga zjada 45% za darmo bo x koalicji nie chce się walczyć na cięższym świecie niż zakładali, ciężki świat? to poddajemy i idziemy na kolejny łatwiejszy. Co ty myślisz, że większe światy i będzie inaczej? To tylko doprowadzi do tego, że wydłuży czas wbijania dominacji, a ludzie bez rąk do tej gry będą budowali duże konta, które padną na pierwszą akcję gdzie x plemie się podda przez to, że pół frontu straca. Pominę fakt, że jesteś w topce ludzi, którzy płaczą o 'wydawaniu pp' więc na twoim sztucznym powiększeniu świata ludzie wydający pp tylko będą mieli dodatkowy przyrost.

A świat 178 ma cztery kontynenty nie przez czas, ludzi czy ustawienia. Ludzie zabili sami światy bez premki swoimi mulciakami, milionem sztucznych wysp i pushingiem. Nie bez powodu ekipy z non premium idą i grają światy premium nie chce im się szarpać z vpnami przeciwnika i tym kto więcej się naje wiosek bez utraty wojska w początkowej fazie gry.
Do tego wybraliście start na świecie 'letnim' gdzie większość ekip nie startuje w okresie maj-wrzesień z wiadomych przyczyn i te światy są od zawsze malutkie. To już nie są czasy, że startowała masa osób bo wakacje, dużo czasu i poklikają w giereczkę.
Dobry,
Patrząc dzisiaj na mapki z ostatnich paru światów i widząc, że ze świata na świat mapa jest coraz mniejsza przychodzę z propozycją.
Aktualnie plemiona na etapie początkowym są ze sobą solidnie wymieszane. Dodatkowo na każdym serwerze mamy tylko 2 etapy gry tak naprawdę:
- etap pierwszych przejęć gdzie rozstrzygana jest większość konfliktów szybko
- wojna północ-południe/wschód-zachód

Możnaby "sztucznie" powiększyć mapę i rozciągnąć czas trwania świata przez poprawę generowania mapy i unikanie mieszania ze sobą plemion. Domyślam się, że początkowo celem było ściśnięcie jak największej liczby graczy na mapie (początkowe światy!), ale teraz graczy ubywa i nic tego nie zmieni.
Jeśli oddzielimy plemiona od siebie, przepleciemy graczami bez plemienia i większą ilością wiosek barbarzyńskich to mamy większe i ciekawsze światy, które trwają też dłużej, a zbudowanie przewagi nad przeciwnikiem nie odbywa się na etapie pierwszych przejęć
Gra z założenia jest PVP, a nie PVE. TO właśnie początkowa faza jest najciekawsza i weryfikuje większość ekip. Ty chciałbyś założenie, że dana ekipa ma swój kontynent i swoje barbki, a jak zje wszystko zacznie się dopiero bić? A pomyślałeś jak to odbije się na ostatnimi czasy uskutecznianej dyplomacji? Masa fuzji, rozrost masówek i pozyskiwanie kolejnych terenów rekrutacją na zbudowanych dobrze kontach, mulciakach czy szpagatach wsadzonych do przeciwnych ekip, które miały by założenie zdobycia jak największego terenu do czasu przyjścia kumpli.
 
Do góry