Operacje Ofensywne wg. Generała (Nauka Wojenna)

  • Rozpoczynający wątek Generał Wojny Absolutnej
  • Data rozpoczęcia
Status
Zamknięty.

DeletedUser93204

Guest
widze, ze rozmowa schodzi na przepychanki, wiec to moj ostatni post ;)

1. dlugo grasz w plemiona? ja gram od przeszlo 6 lat i od okolo 20 swiatow nigdy nie atakowalem w dzien, zawsze w nocy na rano. Wiesz w ilu akcjach obronca do mnie napisal, ze moge isc spac, bo siedzi? w conajmniej polowe. Czesto byl to tez zastepca pilnujacy konta.
Tym bardziej poszuka zastepcy jezeli zaczna sie fejki... szlachta idzie z bliska, dlatego jezeli masz do niego 4-6h, to napewno do 3-4 ktos bedzie czuwal :) Jezeli myslisz inaczej - powodzenia w akcjach.

2. co do tego przykladu z fejkami, rzecz jasna slowa off i szlachta byly omylkowe, ale nie trudno bylo sie domyslisz, ze chodzi o fejki IMITUJACE offa i szlachte.

3. co do ostatniego, to nie rozumiem...
zacytuje "Tak jak napisałeś, fejki ślemy gdy ofiara jest dostępna, i zareaguje na te fejki" - sam wyraznie piszesz, ze po to sie sle ataki kiedy ktos jest online, zeby ZAREAGOWAL. Wiec to nie moze byc szybki atak, skoro reakcja jest juz po poludniu, a gdzie do rana :)
druga sprawa, jezeli ktos WIE, ze sa to fejki, to bedzie pilnowal konta mimo wszystko.

Stad stwierdzenie, ze tak czy siak - sa one bez sensowne.



I tu nie chodzi o jakies wymyslanie czegosc. Poprostu z gory zalozyles, ze gracz spi i spokojnie w nocy mozna atakowac. ok, przy pierwszym, drugim, trzecim przejeciu moze to przejsc, bo duzo noobkow gra. Ale od 10-15 wsi w gore mamy juz mniej wiecej sytuacje jasna i ekipy sie klaruja, wtedy napewno nie zaskoczysz nikogo w ten sposob.

Nadal uwazam, ze poradnik jest zbyt plytki.

Mówisz o etapie 5-10 wiosek bo nigdy dalej nie doszłes - sorry life is brutal..Moje operacje offensywne wyglądają inaczej ..Jaa w plenerze atakow obliczam dokladne czasy na wyslanie atakow na godzinę 12 z 4 godzinami poślizgu w tą i w tą..Wszystkie ataki wychodza tak zwanym "dywanem" i zmieszane z fejkami sieją zamęt u przeciwnika..Dodatkowo dopowiem że fejki sle TYLKO na mocne bunkry lub zaplecze.. PO takim zgraniu przeciwnik ma około 500 krzyżyków, a wyobraź sobie co jest gdy zaatakujesz w grupce 3-4 osób ;) Gracz odpierający ataki dostaje katapultami po kuźni w wioskach obok naszych celów i może sobie pomarzyć o odbitce ;)
 

poxop

Szlachcic
Wynik reakcji
3.117
jak nigdy nie doszedlem :p? mialo sie juz i powyzej 100 wsi... :p

to teraz sproboj tym poradnikiem kamil zaatakowac kogos przy 100 wsiach :p
 

DeletedUser

Guest
Dyskusje Panów powyżej prosiłbym moda o skasowanie, bo to bardziej kłótnia aniżeli dyskusja, i uważam że straszgo nie doszedł powyżej 4 wiosek !:]

Dyskusje często mogą wyglądać jak przepychanki z tym że są prowadzone w kulturalny sposób, bo argumentami nie jest popychanie się tylko argumenty, prawda?
A rozmowa nie zeszła na przepychanki gdyż argumentami wymieniało się dwóch dojrzałych ludzi;)

1. Zależne od miliona powodów, nie odniosę się, ale dużo prawdy piszesz.
Zawsze należy wroga przyzwyczaić, pamiętam jak kiedyś robiłem coś na wzór łowienia ryb.

Karmisz przez 3 dni, aż w końcu jeden kawałeczek kromki jest z niespodzianką.

2. Nie trudno się tego domyślić, ale zwrócenie uwagi zostało przez ciebie wyśmiane "i wlasnie dlatego to ja przejmuje graczy :p "

3. Fejki śle się z tego powodu żeby ktoś zareagował.
Fejki wysłane o 17, by ktoś miał na reakcję czas od 17 - 24 wydają mi się sensowne.
Fejki wysłane od 3 - 7 wydają mi się zbędne, gdyż gdyby ktoś rzeczywiście się naprzykrzał nocy, wolałbym go zmęczyć a akcję przesunąć.
Jak to mówią, co sie odwlecze to nie uciecze.

Z góry założyłem że gracz śpi i do tego dostosowałem poradnik.
Napisz swój z założeniem że gracz nie śpi a będzie miał małą wartość bo wtedy będzie on w głównej polegał na mądrej improwizacji.

Poza tym wtedy ja sobie wejdę do twojego tematu, i poddam wątpliwości to czy gracz oby napewno w nocy nie śpi?
I wtedy rzucę kilka podobnych argumentów;)

Ty uważasz że poradnik płytki,
Ja zaś że jest on prosty co możesz w pierwszej wiadomości sprawdzić.

"Jest to tylko przykład obycia się z Sztukami Wojennymi, na tyle prosty by gracze z pojęciem o możliwościach w tej grze nie powinni mieć trudności w zrozumieniu przykładu choć dostrzeżenie wszystkich możliwości tu wykorzystanych może być trudne, to mimo wszystko przykładowi temu bardzo daleko do wybitnego planu"

Mimo wszystko dziękuje za komentarze przyjacielu,
choć tak jak wspomniałem krytyka polega na podaniu lepszej drogi do osiągnięcia celu przy podanych warunkach.
Tzn. że mając to co ja, oraz przeciwnika takiego jakiego założyłem powinieneś dać metodą na zrobienie tego lepiej.
Ty zmieniając warunki obrzuciłeś moje teorię błotem, przez co krytyka ta nie jest kształcącą krytyką.

Ściągnij na PDF'ie Clausewitza, i poświęć trochę czasu na 10 stron poświęconych krytyce.
 

poxop

Szlachcic
Wynik reakcji
3.117
no ok i tym milym akcentem konczymyyy ;D

jak napisalem na poczatku - poradnik uczy wlasciwego myslenia, ale tylko w jednej kwestii ;P

doczepilem sie do pewnych faktow, bo z tego co slyszalem zajmujesz sie podobnym zawodem, co powinno sie przekladac na gre, a jak wiemy - przeciwnika nie idzie przewidziec, ty to wiesz tym bardziej. Mozna probowac, ale nigdy nie mamy 100% pewnosci, ze akurat tej nocy ten gracz pojdzie spac :p stad - przynajmniej ja - zawsze uwzgledniam, ze gracz jest aktywny do poznej nocy i staram sie jak najmniej fejkowac w dzien gdzie latwo poprosic o wsparcie.
Jak widac kazdy ma inna opcje ataku :)

sukcesow na 75 ;)


btw - nickiem straszgo sie nie przejmuj :p
sprawdz : Superbot, ichigo kurosaki. i poxop.
a no i moj pierwszy nick :p syfon123
 
Ostatnia edycja:

DeletedUser

Guest
poxiu czepiasz się, a poradnik naprawdę jest świetny. Fakt że przykładowa akcja to jeden z sposobów i raczej nie tych pro wygórowanych - ale na pewno pokazuje na cel każdej akcji ofensywnej. Poza tym żeby go zastosować trzeba by było znaleźć się w takiej sytuacji;). Chyba też nawet przy pro-akcjach nie można ominąć żadnego punktu który generał opisał na początku, ani też dodać nic nowego.

Co do Twoich czasów aktywności... hmm nie do końca bym się z Tobą zgodził. Większość plemion po jakimś czasie gry ma problem również z pilnowaniem za dnia. (praca szkoła obowiązki domowe). Nie zgodziłbym się też, że trudno opisać karetę - poradnik ID ataków. Nawet bez "kartoteki" łatwo dojść do tego gdzie lecą fejki gdzie nie.

kkamil82 - gruzowanie to świetna sprawa, ale jedna akcja i gruzowanie kuźni.. hmm szlachtę przygotowuje się na odbitki przed atakami... "zabezpiecza obszar". Owszem gruzowanie ma sens i ogromne znaczenie, ale pojedyncza akcja - jeśli ktoś dobrze ogarnie konto przed - jest mało skuteczna.
Dużo zależy od czasu jaki można poświęcić, od plemienia, ale obronić można niemal wszystko.

Zgodzę się z Wami że zarówno "etap gry" jak i metody mają ogromne znaczenie - jedne skuteczne na początku (tu np kontry) inne opłacalne na etapie powyżej 100 wiosek (gruzowanie), jeszcze inne niezwykle przydatne zawsze i wszędzie - kliny.

Przede wszystkim poradnik wskazuje na odpowiedni tok myślenia - nie pokazuje wszystkich metod (co również jest napisane powyżej). Podany przykład akcji ma swoje założenia (je obalać można dowoli jak każde założenia) ale przy tych warunkach akcja pewnie odniosłaby sukces;).

Generale z takich dyskusji można też się uczyć:)
życze sukcesów w pisaniu poradników jak i na "polu walki" ;)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Ence,
Widać że przeczytałeś dokładnie mój poradnik.

Mądrze piszesz, dogłębnie przejrzałeś cel poradnik oraz w jaki sposób przedstawia on rzecz.
Mam nadzieje że w przyszłości będzie więcej graczy myślących,
I może się do tego przyczynię, dzięki właśnie takim poradnikom i tworzeniem plemion z zasadami.
Dziękuje za komentarz,
I pozdrawiam,

Generał
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser

Guest
Gratuluję chęci do napisania takiego poradnika. Fajnie się czytało ale ktoś z tego poradnika coś wyniesie, coś dzięki temu zrobi?:) wątpię, to jest schemat, schematami nie wygrywasz, wygrywasz zaskoczeniem, czymś czego przeciwnik się nie spodziewa...
Ten poradnik traci sens gdy się wczytujemy dokładniej, jak dochodzimy do co raz dalszych punktów.
Szkoda Twojego czasu na takie rzeczy ale jeśli lubisz to pisz.
Myślę, że i tak mało kto skorzysta z tego poradnika, jest taktyk sporo i są jeszcze lepsze od tego:)
to jest moja opinia, nie musisz do tego wagi przywiązywać.
 

DeletedUser170633

Guest
Gratuluję chęci do napisania takiego poradnika. Fajnie się czytało ale ktoś z tego poradnika coś wyniesie, coś dzięki temu zrobi?:) wątpię, to jest schemat, schematami nie wygrywasz, wygrywasz zaskoczeniem, czymś czego przeciwnik się nie spodziewa...
Ten poradnik traci sens gdy się wczytujemy dokładniej, jak dochodzimy do co raz dalszych punktów.
Szkoda Twojego czasu na takie rzeczy ale jeśli lubisz to pisz.
Myślę, że i tak mało kto skorzysta z tego poradnika, jest taktyk sporo i są jeszcze lepsze od tego:)
to jest moja opinia, nie musisz do tego wagi przywiązywać.

Ja osobiście skorzystam z tego poradnika.
Dlaczego?
Odpowiedź jest prosta. Mało kto pomyślał by o tym aby zaatakować gracza silniejszego lub dominującego na kontynencie samemu. A ten poradnik co ja przeczytałem nauczył (w jakimś stopniu) jak rozgryźć przeciwnika pod względem strategicznym. A ja w tym poradniku schematu na podbijanie przeciwnika nie dopatrzyłem :>
 

DeletedUser

Guest
Ja osobiście skorzystam z tego poradnika.
Dlaczego?
Odpowiedź jest prosta. Mało kto pomyślał by o tym aby zaatakować gracza silniejszego lub dominującego na kontynencie samemu. A ten poradnik co ja przeczytałem nauczył (w jakimś stopniu) jak rozgryźć przeciwnika pod względem strategicznym. A ja w tym poradniku schematu na podbijanie przeciwnika nie dopatrzyłem :>

Siadłbyś z kartką w ręku, popatrzył 5 minut na mapkę i byś coś podobnego wyskrobał, takie klepanie jednej taktyki to schemat, wystarczy, ze trafisz na b.aktywnego gracza który ma o 3/4 wioski więcej i posiada umiejętności,a nie będziesz wiedział co się dzieje i kiedy tracisz wioski.
Na początku świata przewaga 1/2 wiosek jest znacząca, oczywista oczywistość że jak ktoś ma 5 wiosek a to dopiero początek, podbija jak głupi to wojska nie ma, wystarczy obserwować jego rozwój, nic prostszego.
ja tylko wyraziłem swoje zdanie, schematami nie wygrasz, a to jest schemat jakby nie było? 0.0


i mały edit, ja już przeczytałem ten poradnik, jak wiele innych osób także, zaskoczenia by nie było;]
 

DeletedUser

Guest
Siadłbyś z kartką w ręku, popatrzył 5 minut na mapkę i byś coś podobnego wyskrobał, takie klepanie jednej taktyki to schemat, wystarczy, ze trafisz na b.aktywnego gracza który ma o 3/4 wioski więcej i posiada umiejętności,a nie będziesz wiedział co się dzieje i kiedy tracisz wioski.
Na początku świata przewaga 1/2 wiosek jest znacząca, oczywista oczywistość że jak ktoś ma 5 wiosek a to dopiero początek, podbija jak głupi to wojska nie ma, wystarczy obserwować jego rozwój, nic prostszego.
ja tylko wyraziłem swoje zdanie, schematami nie wygrasz, a to jest schemat jakby nie było? 0.0


i mały edit, ja już przeczytałem ten poradnik, jak wiele innych osób także, zaskoczenia by nie było;]

Tak jak wspomniałem, Prosty poradnik dla Prostych graczy.
Natomiast gdybym pokazał nawet go największemu idiocie, ten zdołałby zobaczyć że to jest przykład, który kieruje na właściwy tok myślenia a nie schemat?:eek: Skąd taka dedukcja? Nie mam pojęcia.

Dziękuje za komentarz, i mam nadzieje że nie jest on przesiąknięty "naporem" twoich dwudziestu kumpli z plemienia, którzy byli u mnie przejazdem, i okazali się nazbyt zakłamani (jak to dzieci).
 

DeletedUser

Guest
Tak jak wspomniałem, Prosty poradnik dla Prostych graczy.
Natomiast gdybym pokazał nawet go największemu idiocie, ten zdołałby zobaczyć że to jest przykład, który kieruje na właściwy tok myślenia a nie schemat?:eek: Skąd taka dedukcja? Nie mam pojęcia.

Dziękuje za komentarz, i mam nadzieje że nie jest on przesiąknięty "naporem" twoich dwudziestu kumpli z plemienia, którzy byli u mnie przejazdem, i okazali się nazbyt zakłamani (jak to dzieci).

Nie to nie ich napór, tylko moje odczucia co do Twojego poradnika. Ja będę się trzymał swojego zdania, że jest wiele lepszych i skuteczniejszych taktyk w tej grze, ba nawet możesz lepszą wymyślić po 5 minutowym skupieniu się i zobaczeniu mapki + TWstats.
Gratuluje chęci, umiejętności ale to już od wczoraj jak dla mnie schemat oklepany, który 3/4 ludzi przeczytało do wyrzucenia, 0 zaskoczenia.
Dzieci jak dzieci, to jest gra, my się nią bawimy, i bawić się dalej będziemy.
 

DeletedUser143739

Guest
Poradnik dobry ale jest w nim dużo założeń. Jeżeli kierujesz sie tylko i wyłącznie tym kiedy siedzi to możesz sie mocno rozczarować. Tak naprawdę nie jesteś w stanie przewidzieć czy po twoich fejkach pójdzie spać czy też poświęci czas by wejść sobie o 1 w nocy i zobaczyć czy coś grubszego nie szykujesz.Jest to jeden z milionów sposobów atakowania gracza w dodatku wiele czynników zależy od tego czy twoje założenia są słuszne. Dobry taktyk zakłada z góry najgorszą możliwość i do takiej opcji tworzy plan działania. Nie moze opierać się tylko na tym że "zazwyczaj" osoba w nocy śpi bo tak naprawdę to nie problem wejsc o 1 w nocy na 5 minut sprawdzić co sie dzieje czy przed wyjściem do szkoły/pracy na kliny
 

DeletedUser

Guest
Tak jak wspominałem,
Napisałem przykładowy poradnik, który pobudza myślenie taktyczne osób którzy grają chwilę,
I przypomina podstawy osób które grają dłuższą chwilę.

Jak Ty wspomniałeś,
Możliwości i czynników jest miliony, niczego nie przewidzisz do końca,
Najważniejszą sprawą jest odpowiednia mobilizacja, czyli przygotowanie fundamentów pod budowlę,
Gdyż siły jakimi dysponujemy mają znaczenie, a z reakcjami celu, na jakie musimy improwizować jest różnie.
 
Status
Zamknięty.
Do góry