O Skryptotece

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
Zapis o licencji w regulaminie ma swoje plusy, ale też słabe strony - nie wszyscy byliby raczej z tego zadowoleni, zwłaszcza ci, którzy do tej pory publikowali je closed-source :) akurat społeczność deweloperów to nie tylko autoryzowani skrypterzy, którzy mają swoje zalecenia i publikują swoje skrypty tak, a nie inaczej :)
Tak, pamiętam, w końcu w deweloperce kręciłem się właśnie w owych latach, dostawszy wówczas autoryzację skleciliśmy pierwszy w pełni autoryzowany dev-team z pierwszą tzw. skryptoteką (wówczas tylko dla autoryzowanych, opartą o SVN) i wypuściliśmy między innymi grupowanie raportów/wiadomości kolorami, parę przydatnych zegarków, pierwsze context-menu (tak, to od nas IG zerżnęło ten pomysł) czy nawet pomysł z niemieckich Plemion, ze względów licencyjnych (i dla optymalizacji) przepisany od podstaw - czyli słynne VPE Nexcesa.
Akurat autoryzacja to jest świetna sprawa - kiedy dostajesz autoryzację, publikujesz, co tylko napiszesz i jest zgodne z regulaminem i z zaleceniami, bez czekania, poza kolejnością - przynajmniej tak było za "naszych" czasów :)

Muszę jednak sprostować sprawę prowadzenia skryptoteki przez Kurier (a konkretniej jego III edycję) - przyczyną niskiej aktywności wcale nie był team, lecz mało zgłoszeń - przez cały okres działalności rozpatrzyliśmy dokładnie PIĘĆ zgłoszeń skryptów od graczy, w tym 3 negatywnie (z czego wszystko oczywiste przypadki typu podrzucenie nielegalnego TWE). A delegalizacja rozwiązań wprowadzonych już w grę jest rzeczą raczej oczywistą, tylko o tym się nie za wiele mówi - jak wiadomo jeżeli w pewnym momencie postanawia się dany "ficzer" wprowadzić np. tylko dla użytkowników Premium, a wcześniej był to publiczny skrypt, no to czego można się spodziewać ;) inna sprawa, że wiele użytecznych rzeczy, do których kiedyś służyły skrypty, dziś można zrobić samym interfejsem gry - przykładem jest chociażby wysyłanie ataków enterem, wcześniej trzeba było pofatygować się myszką albo skryptem na focus (czyli też myszką :D).
 

DeletedUser

Guest
No to prawda, teraz sporo ludzi w to nie gra i nie ma wsparcia skryptów i to widać gdzie tylko pomiędzy graczami przechodzą i nikt o nich nie wie, poza tym wątpię aby ta skryptoteka ruszyła wgl.
 

DeletedUser174849

Guest
A delegalizacja rozwiązań wprowadzonych już w grę jest rzeczą raczej oczywistą, tylko o tym się nie za wiele mówi - jak wiadomo jeżeli w pewnym momencie postanawia się dany "ficzer" wprowadzić np. tylko dla użytkowników Premium, a wcześniej był to publiczny skrypt, no to czego można się spodziewać ;) inna sprawa, że wiele użytecznych rzeczy, do których kiedyś służyły skrypty, dziś można zrobić samym interfejsem gry - przykładem jest chociażby wysyłanie ataków enterem, wcześniej trzeba było pofatygować się myszką albo skryptem na focus (czyli też myszką :D).

tu nie do końca się zgodzę. Przykład który jest bardzo oczywisty. ETYKIETA. Miała zastąpić skrypty opisujące ataki a ma ona zerową konfiguracje, głupie ręczne "Pokaż czas podróży (Skrótownik)" daje przynajmniej w nazwie ataku kordy a Etykieta nie, znajdz w synchornizowanych 8 atakach które wszystkie wchodzą w ciągu sekund karete? Każdy będzie opisany nazwą jednostki a jak etykietujesz z opóźnieniem to grubas ci się chowa pod przykrywką Tarana.

A teraz stare (i nowe angielskie, między innymi cheasaurusa ) skrypty do opisu ataków:
-Możliwość konifguracji jak mają wyglądać opisane ataki, co zawierać, np:
*Nazwa gracza
*Kordy wiochy atakującej <- esencja obrony (TEGO W ETYKIECIE NIE MA)
*Odległość <-super istotne przy setkach ataków aby znaleść nowe dograne z bliska ataki (TEGO W ETYKIECIE NIE MA)
*Wiele, wiele więcej
-Możliwość oopisywania z uwzględnieniem czasu kiedy nas nie yło, np o 30min (jeżeli ostatnio na koncie bylismy 30 min temu), wtedy widać wszystkie grube i nie ma niespodzianek.


A my mamy etykiete która jest jak wersja Demo starych i nowych skryptów do opisywania ataków.
 

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
Ale nikt nikomu nie zabrania napisać skryptu, który mógłby oznaczać ataki według własnych preferencji. Jeżeli tylko będzie działał i nie łamał zasad (przede wszystkim jednej akcji na jedno kliknięcie - można pootwierać w przeglądach wojsk okienka do edycji i powpisywać nowe nazwy, ale z poziomu skryptu już nie wolno zatwierdzić zmian - musi to zrobić ręcznie użytkownik), to zostanie zalegalizowany i umieszczony w Skryptotece, jeżeli tylko autor opublikuje skrypt na zezwalającej na to licencji.
 

DeletedUser174849

Guest
Ale nikt nikomu nie zabrania napisać skryptu, który mógłby oznaczać ataki według własnych preferencji. Jeżeli tylko będzie działał i nie łamał zasad (przede wszystkim jednej akcji na jedno kliknięcie - można pootwierać w przeglądach wojsk okienka do edycji i powpisywać nowe nazwy, ale z poziomu skryptu już nie wolno zatwierdzić zmian - musi to zrobić ręcznie użytkownik), to zostanie zalegalizowany i umieszczony w Skryptotece, jeżeli tylko autor opublikuje skrypt na zezwalającej na to licencji.

Dodaliście masową zmiane wiosek BEZ RĘCZNEGO POTWIERDZANIA zmiany nazwy więc to się kłoci z tym co piszesz.

Dowód ze skryptoteki:
Masowa zmiana nazwy wiosek. Skrypt pozwala zmienić nazwy wszystkich widocznych wiosek w przeglądzie. Oprócz zwykłej nazwy można dodać: numerowanie, numer kontynentu, odległości od konkretnej wioski, położenie wioski itd. Można też dodać te opcje przed, albo po istniejącej nazwie. Wszystko w dość intuicyjnym okienku. autor: cheesasaurus 8.23
w pełni automatyczny bez klikania akceptacji żadnej wioski i to z poziomu skryptu. Jedno kliknięcie zmienia nazwy wszystkich wsi - czyli łamie zasady o których sam piszesz.


Więc dodajcie jeszcze to:
https://forum.tribalwars.co.uk/showthread.php?23534-Approved-Mass-Incoming-Tagger
autor: cheesasaurus

Oba są tego samego autora, po co pisać od nowa skrypt który jest dostępny. A jak mi ktoś wyjedzie o prawach autorskich to prosze mi wyjaśnić w takim razie jak znalazł się w skryptotece skrypt o zmianie nazw z angielskiej wersji tego samego autora?
 

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
prosze mi wyjaśnić w takim razie jak znalazł się w skryptotece skrypt o zmianie nazw z angielskiej wersji tego samego autora?

Bo jest na GPLv3 - jednej z wolnych licencji. Czytanie kodu nie boli. Linijka 16:
Kod:
    This program is free software: you can redistribute it and/or modify
    it under the terms of the GNU General Public License as published by
    the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
    (at your option) any later version.
 

DeletedUser177928

Guest
Czy istnieje skrypt do wyrównywania surowców między własnymi wioskami?
Jeśli tak, to proszę o wklejenie :)
 

DeletedUser198747

Guest
Jest skrypt, który umożliwia symulacje zasięgu kościołów ?
 

DeletedUser198747

Guest
Konto premium ma taką możliwość, na mapie zaznaczasz opcję: "Pokaż zasięg kościoła".

Pytam bo na niemieckim serwerze jest taki skrypt, który umożliwia wejście na mapie na dna wioskę i symulowanie zasięgu kościoła po przez wpisywanie wielkości 4,6 i 8 pól. Tu nie znalazłem a nie wiem kogo mogę i jak mogę pytać się o pozwolenie/dopuszczenie używanie skryptów de na polskim serwerze. Chodzi mi o skrypty de co tez są dopuszczone...
 

DeletedUser180750

Guest
Pytam bo na niemieckim serwerze jest taki skrypt, który umożliwia wejście na mapie na dna wioskę i symulowanie zasięgu kościoła po przez wpisywanie wielkości 4,6 i 8 pól. Tu nie znalazłem a nie wiem kogo mogę i jak mogę pytać się o pozwolenie/dopuszczenie używanie skryptów de na polskim serwerze. Chodzi mi o skrypty de co tez są dopuszczone...
Nie ma go w skryptotece, bo bym o nim słyszał, możesz napisać w propozycjach o wprowadzenie takiej opcji.
 

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
To najlepiej pogadaj z autorem - skoro rozpowszechnił skrypt tylko na jednej wersji językowej, to "zapożyczenie" jej bez jego zgody będzie zwyczajnym komputerowym piractwem, a tego chyba nie chcielibyśmy :)
 
Do góry