Najlepszy OFF i DEFF

DeletedUser137434

Guest
Ja robiłem kilka rodzajów off oraz kilka rodzajów deff.

Dlaczego ? W zależności od sytuacji lokalnej.

1 Deff - 6000 Pik 6000 Łuka 1500 CK 100 zwiadu -> deff standardowy na światy z łucznikami. Szybko się produkuje, mobilny, szybko idzie przesyłać duże ilości CK między wioskami pobliskimi.
2 Deff - 2500 CK \\ 3000 pik \\ 3000 łuka - deff o zwiększonym zapotrzebowaniu na CK. Skuteczne i silne konie z dodatkowym zabezpieczeniem, gdyż same mają wadę (są wrażliwe na ataki złożone z lK)
3 Deff - 3000 katapult + rycek z ogniem - na światy z przedmiotami.

Offy :
1. 6000 toporków // 2500 lekkiej // 400 ŁNK \\ 400 taranów
2. 5000 lekkiej (bardzo szybki i mobilny off, do kontr i uderzeń gdzie liczona jest prędkość i zaskoczenie)
3. 5000 toporków \\ 2000 lekkiej \\ 1000 tarana \\ 100 kat - murorozwalacz, skuteczny na ubicie muru w bunkrach, zmniejsza ilość skutecznie potrzebnego offa do rozbicia bunkra (wpierw pada mur dzięki takim offom, później dodajemy zwykłe by szybciej wybijać jednostki na zerowym poziomie murka)
4. Destruktywny do zbicia punktów przeciwnikowi 3000 toporków 2000 lekkiej i 800 katek.
 

DeletedUser

Guest
ja w offie :

6k topa
3k lk
300 taranów


a w deffie różnie :

1.2500 katapult + rycerz z ogniem olimpijskim
2.10 000 pik + 1666 ck
3.5k pik + 7k mieczy + 4k łuczników + 500 ck + 500 zwiadu
 

DeletedUser86594

Guest
To i ja się tu wpisze :)

deff:
jak daleko od frontu to po 6800pik mieczy i łuków
jak odległość jest do frontu mniej niż 24h to deff zaczyna się tak od 5000pik meczy i łuków reszta ck wychodzi okolo 700 a jak już odległość do frontu jest malutka to tak 1500-1700ck i reszta w piechotę równo piki miecze i łuki wychodz tak coś ponad po 3000

off:
jak daleko od frontu to standard 7k topów 3lk i 300taranów
jak bliżej to 6500topów 2500lk 400ck i 200-250 taranów

wydajność szybkość i elastyczność i masa ck co na froncie gdzie trzeba szybko manewrować nieocenione ;>
 

DeletedUser

Guest
3. 5000 toporków \\ 2000 lekkiej \\ 1000 tarana \\ 100 kat - murorozwalacz, skuteczny na ubicie muru w bunkrach, zmniejsza ilość skutecznie potrzebnego offa do rozbicia bunkra (wpierw pada mur dzięki takim offom, później dodajemy zwykłe by szybciej wybijać jednostki na zerowym poziomie murka)
4. Destruktywny do zbicia punktów przeciwnikowi 3000 toporków 2000 lekkiej i 800 katek.

Ad. 3
Może się takie coś skończyć dużym błedem. Przy bunkrze w którym siedzi powyżej 12-13 zagród defa, taki of nie rozwali muru nawet o 1 poziom, a zbije dużo mniej jednostek, niż standardowy of. Plusem tego ofa jest sporo szybsza produkcja i owszem, ma on praktyczne zastosowanie - ale dopiero w momencie, gdy mur już jest ruszany (albo gdy jest bliziutko). W innym wypadku rozwalamy nawet o połowę mniej jednostek (bez skruszenia muru) niż standardowym ofem.

Ad. 4
Lepiej puszczać traina z katasów z wyliczoną ilością kat potrzebną do zburzenia konkretnego budynku, używając ich mniej, niż wysyłać 800 katapult na raz. :)
 

DeletedUser181577

Guest
Ja przeważnie mam w deffie:
5004łuki
5000mieczy
5000pik
864CK
nie rozbudowywać ratusza na maksa wystarczy 20 poziom a cała wioska na maksa i tak powstaje moja pełna zagroda defa ;)
A w ofie przeważnie mam
300łk
2700lk
300 taranów
5000 topora i rozbudowanie wioski takie same jak poprzednio ;)
 

DeletedUser

Guest
Ja stosuję dwa warianty rozbudowy wioski defensywnej - pierwszy gruntowny i drugi mobilny.

W przypadku pierwszego wariantu wypełniam zagrodę tak mniej więcej po 8.000 sztuk, Pikami i Miecznikami a pozostałe wolne miejsce zapełniam Łucznikami. Tak zagospodarowana zagroda w moim mniemaniu jest najbardziej optymalna, chociaż rozbudowa trwa długo (pracują tylko koszary) stanowi dobrą zaporę przed mieszanym atakiem.

Co zaś się tyczy drugiego wariantu, wypełniam zagrodę tak powiedzmy do 2.000 / 2.500 sztuk, Ciężką Kawalerią (czasem jak wioska posiada bonus do zagrody itp. wyrabiam więcej ale nie przekraczam 3.000 sztuk) pozostałe wolne miejsce zapełniam Pikami i na tym koniec. Co Nam daje taka konfiguracja ? Szybsza rekrutacja jednostek - jednocześnie pracuje i stajnia i koszary. Większa mobilność zagrody - zarówno Ciężka Kawaleria jak i Piki poruszają się stosunkowo szybko. Dodatkowo łatwo jest taką wioskę przekształcić z wioski defensywnej na ofensywną - wystarczy wybić Piki i zastąpić je Toporami. Odnoście efektywności takiej wioski można dyskutować, Ciężka Kawaleria dobrze zastępuje Miecze ale w obronie gruntownej nie sprawdza się już tak dobrze.

Jeżeli zaś chodzi o rozbudowę wioski ofensywnej to twardo trzymam się jednego sprawdzonego szablonu: minimum 2.500 do 3.000 sztuk Lekkiej Kawalerii + 500 sztuk Łucznika na koniu (czasem pomijam jeśli sytuacja/lokalizacja mi na to pozwala) + 250 / 300 sztuk Tarana (taka ilość w zupełności pozwala przebić mur jeśli przeżyje wystarczająca ilość wojska), pozostałe wolne miejsce zapełniam po brzegi Toporami (czasem dodaje kilka Katapult na zbicie Placu). Proporcje mogą oczywiście ulec zmianie w zależności od wioski i położenia, nie mniej jednak taka ofensywa jest jak dla mnie bezkonkurencyjna.
 

DeletedUser189048

Guest
a ciężki kawalerzysta to do czego potrzebny???????? xD
 

DeletedUser188512

Guest
mój off to :

topornik 5867
lk 2450
zwiad 40
łucznik na koniu 500
Taran 500
katapult 10
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser192302

Guest
Takiego lub podobnego zestawu używa pewna żaba, więc uważaj bo nazwie cie plagiatem
 
Do góry