Mur obronny.

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser79795
  • Data rozpoczęcia

Jakie jest twoje zdanie?

  • Jestem ZA.

    Głosy: 14 29,8%
  • Jestem PRZECIW.

    Głosy: 33 70,2%

  • W sumie głosujących
    47
Status
Zamknięty.

DeletedUser79795

Guest
Od dłuższego czasu zastanawiałem się, czy podnieść dyskusje w tej sprawie, czy nie. Zdecydowałem się jednak, gdyż bardzo nurtował mnie ten problem.
Przejdźmy więc do rzeczy.

Jak wszyscy wiemy, mur obronny ma 20 poziomów. Moim skromnym zdaniem jest to jednak za mało. Żeby zbudować 20 poziom muru, wystarczy żałosne
4k drewna, 10k gliny i 1.5k żelaza. W ten sposób 20lvl muru spotykamy właściwie w 90% wiosek, które mają ponad 3k. Z drugiej strony, żeby zburzyć cały mur, wystarczy 400 taranów z obstawą. Uważam, że powinno się podwyższyć liczbę poziomów muru do 30, tak, aby wioska z takim murem stała się prawdziwą fortecą. Oczywiście należałoby za wyższe poziomy muru pobierać odpowiednia liczbę surowców tak, aby maksymalnie rozbudowany mur nie stał się rutyną wśród wiosek, lecz był dostępny tylko dla kogoś, kto bardzo starał by się, aby go mieć.
Moja propozycja wymagań surowcowych i siły defensywnej muru na 30lvl jest taka:

drewno: 162k. glina: ~300k żelazo: ~115k

Obrona gruntowa: ~22000, bonus dla obrońcy: ~ 1700%

Oczywiście takie detale są do ustalenia już dla twórców gry, mi chodzi mi głównie o samą ideę twierdzy nie do zdobycia.

PS Łaskawie proszę o powstrzymywanie się od komentarzy typu "nie" "po co to" itp. Liczę na KOSTRUKTYWNĄ krytykę.
 

DeletedUser73475

Guest
no cóż ,napisał bym krótko NIE ale wypada cos dodać choć nie wiem po co .
Czy pomyslałes o tym że przy kilkunastu ,kilkudziesieciu wioskach mało kto sie liczy z surowcami?jesli trzeba by wydac nawet wiecej surowca to i tak kazdy wybuduje taki mur i co wioski ma nikt nie podbic?Juz teraz jest za duzo ułatwień dla obrońcy ,a to morale ,a to szczescie z punktu widzenia agresora ,to znowu bonusy nocne ,jesli wprowadzono by jeszcze mur taki jak opisujesz to ile tych zagród offa by trzeba wysyłać na przykład przy morale 65 procent?System gry obecny i tak wspiera obronców więc to według mnie jest już zbędne
 

DeletedUser

Guest
Oczywiście na NIE. powód?
Kolejny bonus dla obrońcy. naucz się bronić wojskiem a nie bonusami
 

DeletedUser17290

Guest
nie wystarczy 400 taranow z obstawa aby zburzyc mur i burzenie jest wprost proporcjonalne do obrony czyli im wiecej bedzie obrony tym mniej leveli muru padnie i policz ile leveli ci obnizy mur off np 7000 topory 3000 lk 400 taran przy obronie np 7000 mieczy 5000 luki 4000 pik a ile przy obronie dodajac jedynki z przodu czyli 17k mieczy 15k luki 14k pik:)
chcesz obejsc wojsko chyba aby mur decydowal a nie wojo:p
pomysl calkowicie chybiony i na -nie
 

DeletedUser

Guest
Mur obronny

Powiem krótko - jestem na NIE!
Wszystkie przeciw zostały już podane i nie będę ich powtarzał.
 

DeletedUser

Guest
Jestem graczem raczej deffensywnym więc dla mnie pomyśł jest ok :)
Ale nie można myśleć tylko o sobie a muszę pomyśleć o agresorach którzy chcieliby zawitać w moje progi :p

Ten bonus muru np. przy pełnej zagrodzie deffa, moralach 60% byłby dla agresora zabójstwem, nie żebym płakała z tego powodu no ale gra jest nie tylko dla deffensywnych ale i dla offensywnych graczy :D

Powstrzymuję się od głosu.

pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser36580

Guest
system gry i tak juz wystarczająco promuje graczy z deffensywnym nastawieniem, w pozniejszej fazie gry surowcow i tak nie brakuje. oczywiscie na NIE
 

DeletedUser

Guest
jestem na nie. Gdyż jak ma agresor 3000LK i powiedzmy 4000toporów to ma bardzo małe szanse przebicia się przez wojsko liczące 10k pik i 10k mieczy i z 1k łuków powiedźmy, a jakby jeszcze podniosło by się mur to nie da się przebić.
Na nie
 

DeletedUser102550

Guest
Moim zdaniem dobry pomysł ale mogłoby być takie coś jeśli ten mur możnaby wybudować tylko w pierwszej wiosce
Czyli coś takiego jak pierwszy kościół
 

DeletedUser99724

Guest
Hehe

Wiesz co? Wystąp z tą propozycją w kabarecie, wzyscy padną ze śmiechu. Na nie. Dlaczego? Ponieważ gracze i tak wybudują mur bez względu na koszty i co? 2 miecze rozwalą ok. 1500 toporników!!! Wiesz jak to utrudni życie graczom? Nikt nie zdobędzie większej wioski bez kupy taranów! Pomysł całkowicie bez sensu.
 

DeletedUser102578

Guest
znowu bonusy dla obrońców ?
a co dla atakujących?
powinno być do 25 i już
 

DeletedUser38268

Guest
Obecnie mur na 20 poz. daje 207% bonusu, czyli sila wojska x3.
Ty proponujesz 1700%, co da sile wojska x18 - odpowiednik 6 zagrod defa z jednej...
Z malej zabawy symulatorem wyszlo mi, ze do rozbicia takiej obrony bedzie potrzeba ok. 24 offow (obecnie 2)... oznacza to faktycznie skonstruowanie twierdzy nie do zdobycia. A przynajmniej nie bez wspolnej akcji co najmniej 4-5 graczy, przy zalozeniu, ze obronca w miedzyczasie nie dosle nic do obrony.

Proponowany przez Ciebie koszt takiej nietykalnosci to juz zakrawa na kpine.
300k gliny? To koszt zaledwie odpowiadajacy kosztowi monet potrzebnych na 10 szlachcica... koszt w pozostalych surowcach jest nawet nizszy... Po 2 miesiacach gry cale top mialoby juz co najmniej 2-3 takie twierdze... i to limitem nie bylby koszt, tylko czas budowy takiego muru. Czym by sie to skonczylo dla slabszych graczy, to juz chyba nie trzeba wyjasniac... bo o odgryzieniu sie w jakikolwiek sposob to juz raczej nawet pomarzyc by nie mogli.

Pomysl zupelnie nieprzemyslany po katem wplywu na przebieg rozgrywki...
 

DeletedUser79795

Guest
Cóż... Czytam te posty i myślę, że jednak powinienem posypać głowę popiołem.
Przyjrzałem się temu pomysłowi z punktu widzenia agresora w późniejszym etapie gry i jednak przyznaję, pomysł jest głupi. Szczerze mówiąc, pewnie sam byłbym mu przeciwny, gdyby zaproponował go ktoś inny.

Pomimo to jednak myślę, że powinniśmy przedyskutować liczbę surowców potrzebnych do zbudowania maksymalnego poziomu muru. Jak na dość ważną ze strategicznego punktu widzenia budowlę brakuje proporcji w stosunku do potrzebnych surowców. 30 mur to byłaby przesada, ale 20 poziom zdobywa się zdecydowanie za łatwo.

Tak na marginesie, można by to nieco przewrotnie uznać jako małe ułatwienie dla agresorów :)
 

DeletedUser

Guest
NIE

Jestem na nie nie będę wyjaśniał dlaczego ponieważ moi przedmówcy wszystko wyjaśnili
 

DeletedUser

Guest
pomysł jest dobry :) Jestem na tak. Zdecydowanie za łatwo zdobywa się 20 pozim muru. Ale może niech 30 lvl muru kosztuje 400.000 każdego surowca, niech to będzie już taki mur, aby wioska była nie do zdobycia!
 

DeletedUser96857

Guest
co może jeszcze podnieść do poziomu 400.000 każdy poziom kosztujejeden każdego surka jestem na NIE po co podnosić poziom muru ? :confused: jeśli chcerz tracić surowce na budowie muru to poproś innych graczy aby wysyłali tarany i jeszcze katapulty z komędoł napadu na mur
 

DeletedUser85083

Guest
Pół na pół...

Jestem na... tak. Ale nie z murem, a z surowcami. Z tym murem trochę przesada, ale z surkami już jest trochę racji. Jak na taki poziom moim zdaniem jest to trochę mało. Ale 30 poziomów muru?! I dla Ratusza niech będzie ich 42, i jeszcze niech wystarczy 2k każdego, żeby 2 poziom koszar dawał bonus 2000 niezniszczalnych pikinierów? I żeby w koncie premium była opcja zamawiania pizzy? I piracki Wiedźmin na deser?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser79795

Guest
Proponuję zamknąć temat. Otwieram nowy, z poprawkami.
 
Status
Zamknięty.
Do góry