Jesteście za dodaniem nowych funkcji opisanych niżej?


  • W sumie głosujących
    16

Lodar93

Pikinier
Wynik reakcji
52
Witajcie!
Na forum jest już tyle tematów że ciężko się połapać czy taki pomysł był czy nie, więc jeśli ktoś go przede mną przedstawił to wybaczcie <beczy>

Przychodzę do Was z pomysłem dodania nowych opcji do zakładki "dostawy" w Menadżerze konta. Aktualnie można tam dodawać harmonogramy dostaw z wioski X do wioski Y o godzinie Z. Mało tego można sobie wybrać w które dni ma się to odbywać. Funkcja bardzo przydatna, jednakże dlaczego by jej nie dodać parę funkcji?
Mianowicie mam na myśli funkcje warunkowe (taką uboższa wersję tych które znajdują się przy tworzeniu własnych grup do wiosek).

Najbardziej przydatną funkcją warunkową którą można by dodać to procentowa i ilościową liczba surowców w wiosce z której wysyłamy surowce lub do której je wysyłamy.
Załóżmy że mamy 2 wioski, "nowa" oraz "rozbudowana". Aktualne możliwości pozwalają nam na ustawienie harmonogramu przesyłania surowców o danej godzinie. Np:
Z wioski "rozbudowana" do wioski "nowa" o godzinie 12:00 oraz ilość surowców
Z wioski "rozbudowana" do wioski "nowa" o godzinie 24:00 oraz ilość surowców

Nigdy jednak nie wiecie czy ta ilość oraz częstotliwość wysyłania jest odpowiednia. Zawsze może zdarzyć się przypadek w którym zabraknie surowców (wstrzymując rekrutację/budowę w nowo rozwijanej wiosce) lub w którym wioska nie da rady zużyć wszystkich surowców i zaczną się one marnować w przepełnionym spichlerzu.

Gdybyśmy jednak mieli funkcje warunkowe można by zrobić taki harmonogram:
Z wioski "rozbudowana" do wioski "nowa" o godzinie 12:00 oraz ilość surowców + jeśli surowce w "nowa" < 10k
Z wioski "rozbudowana" do wioski "nowa" o godzinie 24:00 oraz ilość surowców + jeśli surowce w "nowa" < 10k

Tak samo mamy zakładkę "zapasy" która w teorii nie dopuszcza do przepełnienia surowców. Jednakże nie mamy konkretnego wpływu na to do której wioski nasze surowce trafiają. Możemy jedynie określić priorytet grupy wiosek. Jeżeli jednak chcieli byśmy aby nadmiar surowców trafiał do konkretnej wioski to mamy trochę kombinacji. Natomiast z powyższym rozwiązaniem sprawa by się uprościła:
Z wioski "rozbudowana" do wioski "nowa" o godzinie 12:00 oraz ilość surowców + jeśli surowce w "rozbudowana" > 100k
Z wioski "rozbudowana" do wioski "nowa" o godzinie 24:00 oraz ilość surowców + jeśli surowce w "rozbudowana" > 100k

W ten sposób nie tylko unikniemy przepełnienia, ale w prosty sposób będziemy mogli zarządzać w które miejsce mają być przesyłane te surowce. Dzięki temu będziemy mogli "przesuwać" znaczą część zasobów w odpowiadające nam rejony, a następnie rozdysponować je bardziej dokładnie przy pomocy innych filtrów.

Może niektórzy z Was uznają że jest to zbędne, a może część graczy dojrzy w tym wielki potencjał, tego nie wiem. ja osobiście dostrzegam ogromny potencjał w zarządzaniu przepływem surowców w "imperium". Podałem tylko jedną funkcję warunkową, ale jestem pewien że z Waszą pomocną znalazło by się ich więcej.
Ponadto wierze że jest tu paru zapaleńców którzy wykorzystali by te opcję w bardziej pomysłowy sposób niż mój :D

P.S: Właśnie wpadłem na pomysł aby dodatkowo dodać transporty cykliczne. Czyli nie tylko o X godzinie (np. 12:00 oraz 24:00), ale takżę co X godzin (czyli np. co 2 godziny).
 
Ostatnia edycja:

Leandere

Szlachcic
Wynik reakcji
4.919
Zgodnie z regulaminem działu, pkt 4 (czyli: "Każdy temat obowiązkowo musi zawierać ankietę, która powinna składać się z pytania i odpowiedzi pozwalających stwierdzić czy pomysł ma poparcie wśród graczy. Propozycje bez ankiety bądź z ankietą zrobioną w sposób niepoważny będą kasowane. ") proszę o dodanie ankiety. :)
 
Do góry