Mapa treningowa do nauki m.in. kontry, klina

Czy jesteś za wprowadzeniem mapy treningowej


  • W sumie głosujących
    33

Morbital

Chłop
Wynik reakcji
0
Światy idą do przodu. Dlaczego do przodu nie może iść system nauki w grze?

Wielu graczy ma kłopoty z opanowaniem kontry, klina obronny, klin zbijający, ucieczki przed kontrą itp. Najczęściej z powodu braku dostatecznej ilości ćwiczeń. Wszak, to ćwiczenie czyni mistrza.

Gracze z KP, którzy by tego chcieli, powinni mieć możliwość na indywidualnej mapie treningowej ćwiczyć dowolną ilość razy puszczania kontry czy wbijania klina na różne sposoby.

Mapa zawierałaby różne scenariusze do wyboru.
Każdy scenariusz opisuje daną technikę i warunki konieczne do wykonania zadania.
Gracz, na własne żądanie [start], mógłby ćwiczyć.
System symuluje sytuację w czasie nierzeczywistym, np. podczas ataku karety - gdy nie powiedzie się klin z taranem, bez czekania może próbować z kolejną wolniejszą jednostką lub wznowić ćwiczenie.
System jawnie ocenia skuteczność i prowadzi statystykę.

Za ćwiczenia byłaby odpłatność ryczałtowa np. 10pp za 24h, 100pp za miesiąc.
 
Wynik reakcji
356
Czy taka mapa jest konieczna? - nie
Czy jest szansa na stworzenie takiego tutorialu? - nie
Dobrze, że nasi przodkowie cechowali się większą dociekliwością i chęcią podjęcia wyzwania, bo gdybyśmy stosowali Twoje podejście nadal bylibyśmy w paleolicie.
Powiem więcej, takim zachowaniem niszczysz kreatywność innych dookoła siebie. Na pewno wszyscy to bardzo doceniają :)

Pomysł by umożliwić nowym graczom naukę podstaw takich jak kontry/kliny/ustawianie obrony na placu zabaw z perspektywy użytkownika jest bardzo ciekawy. Zakładam, że za chwilę poznamy 1000 argumentów, dlaczego nie da się tego zrobić, albo propozycja zostanie zlana.

Samouczek, który proponuje ta gra jest śmieszny w porównaniu do rzeczywistości. Samouczek powinien mieć nazwę "jak rozwinąć wioskę doświadczonym graczom w 2 tygodnie". - To należy zmienić.
 

BambusKFC

Szlachcic
Wynik reakcji
1.029
Jak najbardziej za, może przez dobry "tutorial techniczny" więcej osób nowych przekona się do plemion, bo aktualne samouczki są tragiczne. Nowa osoba totalnie nie zdaje sobie sprawy jak grać i z czym co się je, a klikanie budynków x dni po czym zostaje zjedzonym nie napawa optymizmem do dalszej gry :)
 

adekkolt1

Miecznik
Wynik reakcji
24
Dobrze, że nasi przodkowie cechowali się większą dociekliwością i chęcią podjęcia wyzwania, bo gdybyśmy stosowali Twoje podejście nadal bylibyśmy w paleolicie.
Powiem więcej, takim zachowaniem niszczysz kreatywność innych dookoła siebie. Na pewno wszyscy to bardzo doceniają :)

Pomysł by umożliwić nowym graczom naukę podstaw takich jak kontry/kliny/ustawianie obrony na placu zabaw z perspektywy użytkownika jest bardzo ciekawy. Zakładam, że za chwilę poznamy 1000 argumentów, dlaczego nie da się tego zrobić, albo propozycja zostanie zlana.

Samouczek, który proponuje ta gra jest śmieszny w porównaniu do rzeczywistości. Samouczek powinien mieć nazwę "jak rozwinąć wioskę doświadczonym graczom w 2 tygodnie". - To należy zmienić.
Chęcią podjęcia wyzwania? - oj nie, w 99% cechowali się dążeniem do ułatwienia sobie życia i nadal tak jest.
Niszczę kreatywność? - może, albo po prostu jestem realistą i wolałbym, żeby poprawić to, co nie działa tu i teraz niż tworzyć coś nowego, co też może nie wyjść tak jak by się chciało. Tak jak wspomniałeś samouczek, tudzież zadania początkowe mające na celu wprowadzenie w grę tylko spowalniają rozwój. Także jest sporo rzeczy do poprawy .
Dlaczego uważam, że taka mapa nie jest konieczna? - bo to nie minecraft. Gra ułatwiła już robienie fejk karet poprzez funkcję ,,dodaj atak", może w przyszłości wprowadzi automatyczne kliny, wszystko, żeby ułatwić grę <cisza>. Ujmę to tak, kto chce się nauczyć grać, a właściwie klinować, bo jeżeli ktoś umie klinować to z technicznych spraw nic więcej nie potrzeba to zrobi to w 15 minut na normalnym świecie.
a) W tym celu został stworzony system opieki ,,mentora", gdzie na każdym świecie mam to aktywowane, ale nikt nie jest mi przypisywany jako uczeń. Także wrócę do tematu poprawy tego, co nie funkcjonuje.
b) Napiszesz, że to umożliwi nowym graczom naukę. Oczywiście, że tak, ale czy są do tego chętni, czy mają czas to już inna sprawa. Jest mnóstwo poradników na yt, jakoś nie ma chętnych, żeby z nich się uczyć gry. Ja również stworzyłem kiedyś plemię, w którym oferowałem naukę, ale na co to komu xD. Żeby ta mapa była zachęta dla nich do nauki to naprawdę musiałaby zostać zrobiona, żeby przynosiła tyle frajdy, co odrębna gra.

Nie mówiąc o tym, że decyzję podejmują Ci, do których ten post nawet nie trafił, a ja wyrażam tylko swoją opinię popartą własną obserwacją.
 

Morbital

Chłop
Wynik reakcji
0
@adekkolt1
Przykro, że trafiło na mnie wyprowadzanie z błędu - ułatwiane sobie życia, to motor postępu. Gdyby nie czyste lenistwo, to być może dalej pralibyśmy zgrzebne giezło w rzekach i jeziorach.

Podejście, że kto chce to i tak się nauczy jest podobne do nauki pływania - rzucanie na głęboką wodę, daleko od brzegu - kto dopłynie ten żyć będzie, kto nie ...

Uczymy się wszystkiego. Bez wyjątku. Uczymy się jeść łyżeczką. Nikt nie kładzie jej na stół mówiąc jak ją używać.

To, że firma dokonała zmian w grze i nie wszystkim to się podoba? To firma zainwestowała w grę i to ona ryzykuje zyskami lub plajtą. Jeśli komuś nie podoba się ułatwienie w wysyłaniu karety, to nie ma obowiązku tego stosować. Może nadal robić po swojemu.

Skąd przypuszczenie, że nowicjusze nie zaglądaliby na taką mapę? Zrobiłeś odpowiednie badania lub masz tych graczy upoważnienie do wypowiadania się w ich imieniu?

Wszelkie poradniki są tylko poradnikami. Podobnie jak podręczniki, skrypty i poradniki na YT do nauki jazdy. Jednak na samych pomocach naukowych nie da się zdać praktycznego egzaminu.
Bez poczucia tych emocji, adrenaliny, stresu, strachu gdy siada się pierwszy i kolejny raz za kierownicą, nie nauczysz się jazdy po ulicach i drogach.
 
Do góry