Luźna analiza :)

PanOdAnalizy

Chłop
Wynik reakcji
147
Mapka.png

Na początku zaznaczę, że w analizie NIE są brane pod uwagę stosunki dyplomatyczne między plemionami (jest to bardzo wczesny etap świata, gdzie PONy czy Sojki są z reguły niewiele warte, a z powodu dużej ilości różnych plemion dyplomacja jest zawiła i dosyć niejasna)

Elite - Dosyć ciekawe plemię z położeniem wskazującym na rozwój w stronę górnej granicy mapki. Łatwy dostęp do obrzeży, od jakiegoś czasu utrzymują się w czołówce jeśli chodzi o wartość punktową, co wskazuje na dosyć fajną aktywność graczy. Ze statystyk przejęć wynika, że walczą bardziej z barbami, niż z realnym przeciwnikiem (mimo to RA na poziomie około 1 mln punktów, RO słabiutko lekko ponad 200k punktów). W statystykach przewijają się także wioski Hordy. W ekipie kilka powiedzmy, że znajomych nicków (dla mnie oczywiście), na pewno dosyć spory odsetek graczy z łapanki. Mimo tego, mają bardzo fajną pozycję na mapie, a dzięki umiejętnej dyplomacji mogą pograć jeszcze długo długo. Ciężko powiedzieć o nich teraz coś więcej, bo wiele zależy od tego czy skupią się na północno-zachodniej, czy może na północno-wschodniej stronie mapki. Wybiorą pewnie słabsze ich zdaniem plemię, front z drugą ćwiartką zamrożą i dopiero wtedy zobaczymy co potrafią :)

NP - Jeśli nie dogadają się z PIES lub z ELITE to nie wróżę im długiej gry na tym świecie. Od dołu gracze ze sporym doświadczeniem i ciekawą ekipą, a od góry plemię z bardzo dobrym położeniem i możliwością rozwoju na granicach kontynentu (co zresztą wydają się robić). Patrząc na statystyki bronią się ostro (RO prawie 900K - dla porównania Elite wyżej 200 K rozłożone na 3 człony xD), ale i starają się odgryzać (RA 450k). W historii przejęć widzę dużo wymian wiosek z Hordą (której swoją drogą na mapie już niestety nie mamy). Ciężko jest mi niestety stwierdzić, czy jest to po prostu walka, czy przejmowanie resztek graczy Hordy, którzy nie skończyli gry po incydencie z władzami plemienia. Sytuacja skomplikowana, ale być może udało im się wybrnąć z tego dyplomatycznie. Najlepszy potencjalny kierunek przebicia to słabo jeszcze zagęszczone CIACH, ale problemem jest fakt, że jeśli rzucą się na nich i nie zaczną drastycznie wygrywać to zje ich albo ELITE albo PIES.

Pies (wybaczcie za kolorek, dopiero uczę się edytora na forum)- chyba najbardziej rozpoznawalne pod względem nicków plemię na tym kontynencie (ponownie zaznaczam, DLA MNIE), znajdują się w zasadzie w centrum świata co jest zarówno wadą jak i zaletą. Jeśli przejedziesz się po przeciwnikach, to nie ma lepszego miejsca na rozpoczęcie gry (łatwe, fajnie rozwinięte wioski i potem kolosalna przewaga nad plemionami z obrzeży, ze względu na brak potrzeby rozwijania barb od zera). Gorzej jest, jeśli trafisz na silnego przeciwnika i wykrwawiacie się razem nawzajem bez większych korzyści dla obu stron. Suche statystyki mówią, że mają obecnie nabite prawie 2 mln RA, RO "zaledwie" 550k. Najwięcej przejęć oczywiście na graczach bez plemienia, niemniej jednak są także dwucyfrowe wartości przejętych wiosek od SVER oraz BNP. Są bardzo zbici, co skutkuje łatwiejszą obroną, ale i wymusza na nich ofensywę w kierunku obrzeży, żeby móc swobodnie się rozwijać (już teraz widać, że powoli brakuje im wiosek w środku). Pytanie tylko, czy wybiorą natarcie w kierunku NP >Ciach czy rozbiór NP razem z Elite i marsz przez KLASYK.

NwK - Całkowity środek kontynentu, co nie oznacza, że są bez szans. Twierdzą, że niby nie jest im wesoło, ale 700K RA i 600 K RO na pewno sprawia, że nie mogą liczyć na nudę! Położenie na ćwiartce wymaga na dobrą sprawę sojków z jedną stroną ćwiartki, żeby przebijać się powoli w kierunku centrum. Najciekawszym kierunkiem natarcia wydaje się być terytorium KLASYK, ponieważ jest jeszcze słabo zagęszczone, a tym samym trudniejsze w obronie. Dodatkowo koordynowanie obroną plemienia składającego się z 4 członów nie może i na pewno nie jest łatwe, więc ten kierunek natarcia wydaje się raczej oczywisty (chociaż może to być oczywiste tylko dla mnie ;) ) Rozwój nie jest może imponujący, ale na pewno zadawalający biorą pod uwagę położenie. Z pobieżnego przejrzenia statystyk przejęć wynika, że bili się ze Smerfami o kilka wiosek, a obecnie widoczne są także zaczepki właśnie z KLASYKiem, co pozwala sugerować brak stosunków dyplomatycznych z tymże plemieniem.

KLASYK - największe członowo plemię na ćwiartce (aż 4 prawie pełne człony i piąty zapełniony w 40%) daje im z pewnością do ręki argument masy i siły. Zabiera natomiast argument dobrego zgrania (a przynajmniej w standardowych warunkach zgranie prawie 5 członów plemienia jest dosyć trudne do wykonania). Razem mają około 1,6 mln RA oraz 1,3 mln RO, co oznaczać może dwie rzeczy. Po pierwsze, stosunkowa bierność w czyszczeniu graczy bez plemienia (1,6mln/5 = 320K), a także niezbyt intensywne walki z którymkolwiek plemieniem. Przeglądając statystyki przejęć widać walkę z Zadymą (opis kolejnej ćwiartki jeśli odbiór tej będzie pozytywny), oraz zagęszczanie terenu (co biorąc pod uwagę teren jaki zajmują wydaje się być koniecznym i stosunkowo mało kosztownym rozwiązaniem). Naturalnym kierunkiem rozwoju wydają się być zachodnie obrzeża, gdzie przy takiej masie pokonanie BR czy samego SoA nie powinno stanowić ogromnego problemu nawet dla mało zgranego plemienia.

BR - 450 K RA oraz niecałe 100 K RO pokazują, że plemię to zajmuje się głównie łapaniem barb na obrzeżach (co wcale przecież nie jest zabronione czy złe, zwłaszcza, że jest to stosunkowo świeże plemię na mapie), kierunek jest tylko jeden (wg. mnie), i są nim przyjazne stosunki z KLASYKIEM, a rozwój powinni przenieść na sam skraj mapy, ewentualnie spróbować przebić się przez SoA. Z czystej ciekawości zerknąłem do statystyk przejęć i faktycznie nie znalazłem tam nic ciekawego poza barbami :) Życzę im powodzenia, natomiast moim zdaniem nie mają dużych szans na przejście do późnego etapu gry (chyba, że namieszają w dyplo)

SoA - plemię podobnie jak BR łykające barby, z łatwym przejściem na obrzeża. Wymieszane z CIACH, natomiast nie znalazłem w statystykach (poza chyba 1 przypadkiem) przejętych wiosek między nimi. RA 280 K (co ciekawe BR ma 1,5 raza większe, ale ma również 2 człony), RO 106K jednoznacznie pokazują, że plemię skupia się na czyszczeniu i zagęszczaniu podwórka. Co ciekawe razem z NP jako jedyni mają po jednym członie na ćwiartce. Nie oznacza to jednak, że gracze SoA czy NP to sama śmietanka plemion, a raczej jest to krok poczyniony ku ułatwieniu zarządzania plemieniem. Pozycje mają ciekawą, jeśli tylko dogadają się z CIACH (a CIACH również powinno być to na rękę). Pod żadnym pozorem nie powinni natomiast dołączać do koalicji przeciw PIES (jeśli takowa się tworzy), ponieważ mogą się na tym mocno przejechać, a raczej skupić się na wyeliminowaniu BR z obrzeży.

CIACH - stosunkowo młode plemię powstałe po rozpadzie WAR. Fajna pozycja sprzyja rozwojowi ku centrum jak i ku obrzeżom. Co ciekawe mimo krótkiego okresu istnienia RA widnieje już na poziomie 1,5 raza większym niż SoA - 430K, RO natomiast to skromne 110 K. Na pewno muszą szybko zagęścić własne podwórko, a następnie poza obrzeżami wybrać kierunek dalszego rozwoju. Do wyboru jest przeprawa przez Elite bądź SoA. Bardziej prawdopodobny jest kierunek przez SoA, a następnie przez KLASYK. Chociaż z drugiej strony mogą także dogadać się z SoA i razem z PIES rozebrać KLASYK dzieląc się ogromnymi połaciami terenu.


Wbrew pozorom na ćwiartce dosyć istotna jest pozycja plemienia KLASYK, ponieważ wiele plemion jest potencjalnie zainteresowanych ich terytorium (czy to plemię od dołu z południowo-zachodniej ćwiartki, czy SoA, PIES, NwK, a nawet i CIACH). Natomiast są oni na pewno znaczącą siłą na tym kontynencie i przy dobrym zarządzaniu mogą sprzątnąć zarówno BR, a także NwK.
Moim zdaniem SoA dogada się z CIACH, żeby mieć większe szanse w późniejszym etapie rozgrywki, KLASYK (o ile dyplomata nie dał ciała i radni ogarną te 5 członów), skupią się na Zadymce i BR, PIES dogada się z ELITE i podzielą się NP. Tym samym drogą eliminacji tworzą się nam 4 duże plemiona na ćwiartce.

Proszę pamiętać, że jest to LUŹNA interpretacja sytuacji na mapce i w ŻADEN sposób nie skreślam całkowicie żadnego plemienia znajdującego się na ćwiartce!

BR, KLASYK - przepraszam, ze pominięcie jednego członu na mapce :/
Pozdrawiam :) I liczę na wyrozumiałość!
 

Backmonster

Łucznik
Wynik reakcji
493
Fajna analiza ale się z dyplo trochę następnym razem lepiej zaglebic bo nie jest jakąś wielką tajemnicą przynajmniej oficjalnie. Część plemion już dogadana, całe obrzeża wyponowane że wszystkimi jak leci stąd takie wyniki w Ra/RO xd
Ale + za chęci :)
 

PanOdAnalizy

Chłop
Wynik reakcji
147
Cieszę się bardzo z tak fajnej reakcji, dzisiaj jeśli tylko czas pozwoli to postaram się zrobić ćwiartkę południowo-zachodnią.
Macie rację co do dyplomacji, ale trochę boje się jej na tym etapie ruszać ze względu na znaczne zawiłości między plemionami i kruchość tych postanowień (przykład H czy Sver).
Pozdrawiam i dziękuję za wyrozumiałość!
 
Wynik reakcji
12.229
Fajnie, że ktoś się zebrał i coś naskrobał, do herbatki fajnie sobie poczytać :D

Z nudów, aż sam zacząłem się zbierać do napisania czegoś, także zależnie od czasu dziś/jutro może się pojawi analiza jednej z ćwiartek ode mnie ;) A tutaj czekam na więcej ^^
 

KingofPersiaz

Chłop
Wynik reakcji
0
Fajnie, że ktoś w końcu o nas napisał.

Jeśli chodzi o HORDE, to zaczęliśmy z nimi wojować jeszcze jak mieli PON z Pieskami. Prosiłem o pomoc inne plemiona bo byli oni dwa razy więksi ale bez odzewu. Zorganizowałem akcje OFF poświęcając cała nocke żeby wszystko dopiąć na ostatni guzik. 6/0 dla nas. Nastepnie oni przeprowadzili akcje xD zająłem się ruchami deffensywy i ubiliśmy około 20 offow, 16 grubych i nie straciliśmy żadnej wsi. Tego samego dnia PIESKI wypowiedziały im wojnę co przyczyniło sie do ich rozpadu.

Niestety z tego co wiem Pieski ugadują sie z ELITE co nie daje nam najmniejszych szans na przetrwanie choćbym siedział 24/7 i koordynował OFF, DEFF.
Także jak coś jestem otwarty na propozycje ;)
 

peposki

Chłop
Wynik reakcji
0
Hej, sam ogranizowalem jak to nazwales akcje xD.
Powiem jak to wygladalo ze strony naszej, juz na spokojnie.
Nasza rada, kazala nam czekac ze wszystkimi offami i grubymi bo 26.05 miala byc wielka akcja na Was, wiec to wszystko dusilismy.
Nastal 26.05 i wiadomosc grupowa z samego rana, z ktorej wynikalo ze nie chcialo im sie nic robic, brzmiala ona, atakujcie wszystko i wszystkich, oni nie maja deffa, jazda z nimi. Tak mniej wiecej to wygladalo. Jak to juz bywa, jesli nie pokierujesz owieczek to nic same nie zrobia, jedni zaczeli dzialac razem, inni probowali sami cos zdzialac. Jednak jednym offem i jednym grubym nic nie mogli zrobic przez co tracili wszystko. Nastepnie okazalo sie ze nasz KO stwierdzil ze przestaje grac i zostal rozebrany. Nikt nie dowodzil, Vados staral sie ratowac i bronic innych lecz sam nie byl w stanie wszystkiego ogarnac, a reszta nic nie robila..
Zaoferowalem sie ze sam rozpisze akcje, zglosilo sie do mnie 11 offow (nie pelnych) i 20 grubych, musialy isc po 14h czasem.
Akcja fejkowa w inny rejon nie przyniosla skutkow, bylo za malo atakow z naszej strony niestety aby Was zmusic do deffowania ich, do tego drugi czlon lezal rowniez pod wzgledem organizacji.
Akcje rozpisalem na 5 wiosek, na wiecej nie liczylem, kazdy mial dokladna godzine wyslania ataku. Jednak jak to juz bywa, ktos zapomnial, ktos nie mial taranow, ktos nie mial zasiegu, lipa.. Zrezygnowalismy z jednej wioski, bo grube nie szly, wiec czekalismy z nia na kolejna fale. Mielibysmy wioske Gosi gdyby wszyscy wyslali off, tak sie nie stalo i zostalo jej 600pik, ktore wystarczylo aby ubic pierwszego grubego, po atakach zostalo jej 30 pop.
Jedna Wam zabralismy a koles powedrowal na top3 w RO takze nie bylo tego malo.
To ze jestescie aktualnie w top3 RO to zasluga tych ludzi ktorym sie chcialo cos zrobic. Teraz jako gracze ktorzy mieli dosc Hordy, obici i atakowani przez Psy, nadal jestesmy w stanie zabrac wam wioske :D

Powodzenia!
 

KingofPersiaz

Chłop
Wynik reakcji
0
Jedną wioske sie Wam wtedy udało przejąć, która zaraz odbiliśmy ;)

Może i obecnie jesteście, dlatego, że nie mogę sobie pozwolić na 24/7 przy telefonie :D

Powodzenia(na innym świecie)
 

PanOdAnalizy

Chłop
Wynik reakcji
147
Mapka K54 — kopia.png

Zgodnie z obietnicą po ciepłym przyjęciu wstawiam LUŹNĄ analizę K54 :)
Założenia są takie same, jak w przypadku poprzedniej ćwiartki, NIE biorę pod uwagę obecnych stosunków dyplomatycznych ze względu na zawiłość dyplomacji przy tak dużej liczbie plemion na jednej ćwiartce.

LEB - Bardzo mocne plemię na tej ćwiartce, myślę że ze znakomitą szansą na świetny wynik w dalszym etapie rozgrywki. Dlaczego? Już mówię. Samo już położenie daje im solidny dostęp do obrzeży, pod warunkiem, że dobiorą się do skóry BA (opisywanym w poprzedniej ćwiartce), a raczej nie powinno być to dla nich większym problemem. Od północy graniczą z KLASYKIEM, który raczej na początku nie będzie się z nimi wymieniał ciosami chcąc posprzątać własne podwórko i również zająć obrzeża, zatem jest to dwustronna korzyść. 1,95 mln RA nabitym głównie na rozpadającym się już od dawien dawna DSA pokazuje świetnie wykorzystaną okazję do przejęcia kilkunastu fajnych wiosek, co na tym etapie gry jest doprawdy fajnym wzmocnieniem. Około 670K RO wygląda przy tym dosyć mizernie, co wywołuje u mnie przekonanie, że nie do końca zostali jeszcze sprawdzeni w defensywie (przypomnę jednoczłonowe NP ma obecnie już ponad 900K!). O ile ogarnęli porządnie dyplo to mają istotnie przyjemny start na tym świecie. Zagrożeniem może być dla nich (o ile takowa się utworzy) koalicja plemion MORDOR oraz Zadymka. Muszą także uważnie patrzeć na północ, żeby nagle nie okazało się, że wjeżdża w nich wschodnia część K54 w porozumieniu z KLASYK. Kilka nicków znam, bardziej jednak z faktu, że miałem przyjemność kiedyś coś tam z nimi pograć, aniżeli zaleźli mi za skórę na innych światach.

ZADYMA - Znajdują się w samym centrum świata, mając obok ogromne MORDOR, pędzące z RA LEB, a na plecach TI oraz TRYB ON. No chciałoby się powiedzieć, że sytuacja nie napawa optymizmem, i z pewnością bez dobrej dyplo zostaną prędzej czy później rozebrani. Jedyną szansą na przebicie się do obrzeży wydaje się być walka z KLASYKIEM, co zresztą powoli czynią. To, że trzymają się nieźle punktowo zawdzięczają upadkowi Vandetta (plemię od którego przejęli najwięcej wiosek pomijając graczy bez plemienia). 1,04 mln RA pokazuje, że faktycznie czyszczą własne podwórko, ale są mniej zbici od PIES, a już powoli brakuje im łatwych wiosek do przejęcia. RO na poziomie lekko ponad 1 mln pokazuje, że przeszli już chrzest bojowy, pytanie tylko czy wystarczy sił przy takiej okolicy. Mogą podjąć jeszcze próbę walki z rodziną plemion MORDOR, ale zanim przebiją się do obrzeży, to dostaną na ŁEB :) Mimo wszystko upatruję dla nich szansę poprzez soja właśnie z MORDOR (dzięki temu mogliby się fajnie wymieszać i wbić na obrzeża), a deffa od 4członowego plemienia prędko nie zabraknie nawet przeciwko LEB.

MORDOR - Wybaczcie ze nazwę, ale nie miałem kompletnie idei jak mogę was nazwać, więc przypisałem wam w analizie skrót najlepiej rozwiniętego członu. Za to nazewnictwo to powinniście po uszach dostać, bo trzeba każdy człon w tw stats po kolei szukać xD. Jeśli chodzi o położenie, jest z pewnością dosyć ciekawe bo są rozrzuceni prawie przez całą wschodnią długość kontynentu 54, co jest i wadą i zaletą. Zaletą, bo masz ogromne połacie terenu, masz dostęp do obrzeży, a także do dobrze rozwiniętych wiosek innych plemion w centrum. Wadą jest jednak to, że nigdzie na tym kontynencie nie zaznają świętego spokoju. Na północnym zachodzie jeszcze trochę, a będzie się w nich pewnie wbijać LEB, na obrzeżach mają RWP, U, a na dodatek są trochę wymieszani z NZ. Łączne RA na poziomie ponad 1,7 mln także robi wrażenie, jednak pamiętajmy, że mamy tutaj 4, a nie 3 człony. Niecałe 1mln RO już niestety takiego wrażenia nie robi, bo dzieląc to na człony to wychodzi koniec końców podobnie jak większość plemion obecnie. Widać, że podwórko jest w trakcie czyszczenia, a wokół poklepane sojki/PONy, z Zadymką to nie wymienili się nawet jedną wioską xD. Poszperałem trochę w TW stats i widzę, że bardzo dobrze wykorzystali rozpad DSA i Vandetty, a teraz biorą się za RWP i Husarię na obrzeżach. Widać tutaj konsekwencje w działaniu na rzecz przejęcia całkowitej kontroli nad obrzeżami, co oczywiście dobrze prognozuje na przyszłość. Co zrobią dalej? No sojek z Zadymą jak nic będzie klepany, a potem spróbują urwać LEB plemieniu na zachód od nich.

RWP - Sytuacja na mapce robi się dla nich powoli nieciekawa, ze względu na zapędy grupy MORDOR ku krańcowi ćwiartki. RA 255K RO ponad 200K jak na takie małe plemię wygląda całkiem całkiem, a dodatkowo mają plusik za fajne logo gildii :) Ale plusy na tym powoli zaczynają się kończyć, ponieważ widać, że ponad 40 % nowo przejętych wiosek to barby, które zanim zostaną rozwinięte do odpowiedniego poziomu mogą być już atakowane grubymi przez MORDOR. Na domiar złego mają U oraz NZ zaraz obok, a część ich wiosek jest trochę bliżej centrum kontynentu. Mimo wszystkiego trzymam za nich kciuki, bo już nie raz małe plemiona pokazywały, że nie zawsze masa daje łatwe zwycięstwo :) Mogą coś kombinować z pozostałymi plemionami z obrzeży (U, czy NZ), żeby opóźnić lub zatrzymać marsz MORDORU.

U - jak tylko MORDOR upora się z RWP, to niestety są kolejni w kolejce do odstrzału, dlatego istotne powinno być dla nich ułożenie się dyplomatycznie z NZ, RWP, a nawet i z LEB. Im później MORDOR zajmie obrzeża, tym większa szansa tych 3 mniejszych plemion na dłuższą, bardziej wyrównaną walkę. RA na poziomie 300K wygląda całkiem nieźle, w tw stats widać, że walczą z NZ, chociaż RO to skromniutkie 37k. Nikogo nie zaskoczę, jak powiem, że prawie 50% zdobywanych przez nich wiosek to wioski barbarzyńskie. I to, że przytaczam taką statystykę nie jest w ŻADEN sposób uwłaczające, ponieważ logicznym jest, że gdy masz dostęp do obrzeży to z tego korzystasz podobnie jak RWP. Proste? Proste. Niemniej jednak są wymieszani z RWP, z którym najpewniej klepnięty jest sojek albo PON, bo statystyki nie wykazują żadnych przejęć. Czy to wystarczy na MORDOR? Pożyjemy, zobaczymy :)

N_Z - Są w zasadzie między 4 młotami, a kowadłem w postaci braku obrzeży. 250K RA oraz niecałe 300K RO jak na jednoczłonowe plemię startujące kilka dni po centrum świata jest niezłym wynikiem, natomiast jak tak patrzę na to tw stats to widać, że prawie każde plemię z którym graniczą podbiera im wioski. Widać także, że starają się odgryzać, z różnym skutkiem. Uratować ich może tylko dobra dyplomacja, w szczególności PON z U i LEB, żeby przebijać się na obrzeża. Sytuacja nie jest więc bez wyjścia, jednak dyplomata musi dobrze zadziałać, żeby plemię pozostało na mapie. Wiadomo, klepiąc PONa z każdym plemieniem z okolicy zapewniasz sobie w miarę spokojny rozwój, ale co to jest za rozgrywka? Tym bardziej, jak nie masz dostępu do obrzeży, to musisz wybrać jeden, maksymalnie dwa kierunki natarcia, żeby cokolwiek na tej ćwiartce znaczyć.

BA/BR- było już opisywane, dodam tylko, że są bardzo rozciągnięci między K44, a K54, co utrudnia na pewno skuteczną komunikację między członami. Ułożenie w półksiężyc na dwóch kontynentach, próba zajęcia obrzeży... to nie wróży nic dobrego, ale pokażcie mi, że się mylę :)

Jeśli na mapce nie ma jakiegoś członu to są dwie opcje:
a) człon jest mało istotny
b) zapomniałem za co najmocniej przepraszam.

Ponownie liczę na wyrozumiałość, za uwagi i krytykę również dziękuję :)
Jak trend się utrzyma z dawaniem LIKE na moich analizach to czwartek/piątek wleci analiza północno-wschodniej ćwiartki :).

Pozdrawiam!
 

Tajijin

Topornik
Wynik reakcji
165
Bardzo fajne analizy, ale jednak skubnac trochę wiedzy na temat dyplomacji czy sprawdzic dokladniej twstats by sie przydalo - wiem ze to duzo roboty, ale znajac sytuacje na danym K, to z analizy wychodzą totalne bzdury :p
 
Do góry