Instalacja skryptu w Edge (wersje przed-Chromium)

Status
Zamknięty.

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
Najmłodsza z przeglądarek, wbudowana w Windows od Dziesiątki, czerpiąca pełnymi garściami z dziedzictwa Chrome (więc teoretycznie kompatybilna programowo), na której stosunkowo niedawno pojawiła się możliwość instalacji rozszerzeń, również posiada możliwość obsługi skryptów do gry.

Przy czym należy pamiętać, że:
  • Edge obsługuje skrypty dokładnie tak samo, jak rozszerzenia i NIE MA tu wyjątków w stylu Chrome, czyli jednej magicznej opcji zmieniającej w ogóle sposób wykonania, a dodającej się samoczynnie przy przekształcaniu skryptu w rozszerzenie. Skrypt po prostu wykonuje się jak rozszerzenie i obowiązują go te same ograniczenia, co rozszerzenia.
  • Skrypty (tak samo, jak i rozszerzenia) NIE MAJĄ dostępu do kodu JS strony, a jedynie do kodu HTML. Zatem nie będą działać skrypty korzystające z JQuery, bibliotek standardowych gry, ani jakiekolwiek podpinające się pod API gry. Skrypty mogą mieć swoje prywatne API, ale jest ono odrębne od czegokolwiek innego.
  • Skrypty mają dostęp do tworzenia i edycji obiektów DOM HTML, mogą tworzyć nowe, mogą usuwać, mogą zmieniać układy, oczywiście dopóki nie próbują zawezwać jakiegoś kawałka JS.
  • Skrypty MOGĄ wykonywać swój kawałek kodu JS, ale TYLKO w kontekście skryptu i NIE mogą tego "wołać" z poziomu strony, ale dodając handlery do zdarzeń, np. kliknięcia jakiegoś linku.

I najważniejsza sprawa - plik *.user.js tu NIE WYSTARCZY. Potrzebny jest dodatkowo plik manifestu, który trzeba po prostu do skryptu przed jego instalacją napisać. Poniżej zamieszczę parę wskazówek, by to maksymalnie uprościć (zakładając, że deweloper nie dołączył do skryptu swojego, gotowego manifestu - bo oczywiście może to zrobić i wówczas wystarczy tylko wypakować archiwum ze skryptem i przejść do punktu 4).

Przed instalacją jakichkolwiek skryptów musimy uruchomić instalację skryptów spoza Microsoft Store. Aby to wykonać, wchodzimy na stronę about:flags i w pierwszej sekcji uaktywniamy opcję "Włącz funkcje rozszerzeń dla deweloperów (może to spowodować zagrożenie urządzenia)" po czym restartujemy przeglądarkę.

  1. Rozpakowujemy archiwum ze skryptem do osobnego folderu (gdziekolwiek na dysku).
  2. Otwieramy plik ze skryptem dowolnym edytorem skryptów i szukamy nagłówka.
    ALE: jeżeli adresy dostępowe zaczynają się od @Include, a nie od @match, to możemy skończyć - skrypt na pewno nam nie zadziała - deweloper użył zbyt starej wersji manifestu nagłówka i może być motyw niezgodności z nowymi zasadami. W przeciwnym wypadku kontynuujemy. Bierzemy z nagłówka zmienne @name, @description, @version, @author (jeżeli jest, jeżeli nie ma, to autora ze Skryptoteki) i wszystkie wpisy @match, będą potrzebne nam dalej.
  3. Tworzymy nowy plik w edytorze skryptów według wzoru:
    Kod:
    {
      "name" : "tu wklejamy @name",
      "description" : "tu wklejamy @description",
      "version" : "tu wklejamy @version",
      "author" : "tu wklejamy @author",
      "content_scripts" : [
        {
          "js" : ["tu wklejamy nazwę pliku .user.js (SAMĄ NAZWĘ, bez ścieżki!)"],
          "matches" : ["pierwsza regułka @match", "druga regułka @match", "...kolejne regułki analogicznie"]
        }
      ],
      "permissions" : [
        "pierwsza regułka @match", "druga regułka @match", "...kolejne regułki analogicznie",
        "storage"
      ]
    }
    Plik ów zapisujemy jako manifest.json w tym samym katalogu, co skrypt. Kodowanie znaków UTF-8.
  4. Otwieramy w przeglądarce panel rozszerzeń (Menu -> Rozszerzenia).
  5. Wciskamy przycisk Załaduj rozszerzenie i wskazujemy folder, gdzie jest obecny skrypt i jego manifest (folder, NIE plik!).
  6. Sprawdzamy, czy skrypt jest włączony i działa. Jeżeli działa, w porządku - jeżeli nie, w tej sprawie prosimy kontaktować się bezpośrednio z twórcą skryptu.
Miłej gry ze skryptami (legalnymi) w Edge!
 
Status
Zamknięty.
Do góry