Giełda Premium | Funkcje Premium - zindywidualizowane ceny

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser199640
  • Data rozpoczęcia

Czy uważasz, że uzależnienie kursów wymiany / cen funkcji Premium, byłoby dobrym krokiem?

  • Tak, oba pomysły mi się podobają

    Głosy: 4 30,8%
  • Indywidualne kursy wymiany na giełdze - TAK | Indywidualne ceny bonusów - NIE

    Głosy: 2 15,4%
  • Indywidualne kursy wymiany na giełdze -NIE | Indywidualne ceny bonusów - TAK

    Głosy: 0 0,0%
  • Dobrze jest jak jest, nic nie zmieniać.

    Głosy: 7 53,8%

  • W sumie głosujących
    13

DeletedUser199640

Guest
Witam,
Ostatnio myślałem nad sposobem w jaki zorganizowany jest system premium i giełda i doszedłem do wniosku że taki globalny system cen rodzi spore problemy, nie tylko dla samych graczy (co często można tu przeczytać) ale również dla samych twórców gry.

W obecnej sytuacji kursy na giełdzie premium są całkowicie niezależne od liczby punktów czy obrotów surowcowych, co prowadzi do tego, że "topka" jest w stanie skupować premium za ułamek swoich obrotów, tym samym są pozbawiani inicjatywy do zakupu owych, jednocześnie też wartość PP dla osoby z 60 wioskami jest o wiele mniejsza niż dla osoby z 1 wioską, więc w dużej mierze te punkty wykorzystywane są do zyskania przewagi na nowych światach.
Całkowite otworzenie rynku premium, oczywiście oznaczałoby, że nowi gracze na starszych światach byliby w stanie za 8zł +vat zyskać absurdalną przewagę i zdominować całą okolicę która nie skorzystała z punktów premium. Mogłoby tez oznaczać spadek dochodów dla twórców. Z kolei model z pojemnością spichlerza sprawia, że w praktyce zyskują tylko skrypciarze z dobrym internetem, którzy sprzedają PP po korzystniejszej niż realna rynkowa cena PP za surowiec, którzy natychmiast gdy zwolni się miejsce wciskają swoje surowce.

Moje propozycje w związku z tym są następujące:

1. Uzależnienie kursu wymiany na giełdzie premium od punktów / wiosek / dochodów / wydatków / farmy / czegokolwiek (nie musi być to zależność liniowa)
Takie rozwiązanie, powodowałoby, że:
a) najbardziej rozwinięci gracze, nie mogliby kupować absurdalnej ilości PP za 0,5% swoich dochodów
b) "mafia giełdowa" zostałaby wyeliminowana, a używanie skryptów na giełdzie nie byłoby premiowane - chcesz wymienić swoje surowce na punkty premium? proszę bardzo, ale po adekwatnej dla Ciebie cenie, tym samym ryzykujesz, że pozbawisz się przewagi nad innymi, zostaniesz przejęty i handel się skończy.
c) brak darmowej przewagi na nowych światach
d) pojemność spichlerza do wywalenia

2. Uzależnienie cen bonusów premium (oczywiście bez AF, MK i KP) od punktów / wiosek / ..
Nie da się ukryć, że skrócenie czasu budowy muru o 50% dla gracza z 40 wioskami, nie ma równej wartości dla gracza z 40 wioskami w których buduje się mur jak dla gracza z 1 wioską, takie uzależnienie cen mogłoby rozwiązać wiele kwestii m.in:
a) Punkty premium mogłyby nie dawać tak nieproporcjonalnej przewagi na samym początku
b) "więksi" gracze mieliby motywacje do korzystania z PP w większym stopniu
c) zostałaby zachowana pewna proporcja siły PP między wczesnym etapem a późniejszym
 

Usman z Diny

Topornik
Wynik reakcji
67
ja jestem świeżak trochę to dla mnie skomplikowane i nawet nie udało mi się jeszcze sprawdzić jak to wygląda w praktyce w różnych przypadkach ale na oko propozycja przedstawia się bardzo dobrze :)
 

DeletedUser196783

Guest
Balcerzak, namieszales, teraz zaden Twoj pomysl nie przejdzie, patrzac po tym, jak ludzie glosuja.
Lepiej skasuj ten temat i zrob odrebne tematy dla kazdego pomyslu, bedzie to mialo wieksza sile przebicia, no i dokladniej wytlumacz.
Ja dalam tak dla gileldy, ale cofnelam glos, bo nie rozumiem, co to znaczy "pojemnosc spichlerza do wywalenia", ale ogolnie bylabym za, gdyby pomysl byl dopracowany.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Do góry