- Wynik reakcji
- 12.832
Drodzy Gracze,
parę miesięcy temu prosiliśmy Was o opinie odnośnie usprawnień w zarządzaniu plemieniem, co zaowocowało pozytywnie przez Was przyjętym pakietem modyfikacji.
Dlatego kolejny raz zwracamy się do Was z prośbą o podzielenie się z nami Waszym zdaniem:
W 2020 roku chcielibyśmy zmodernizować system zadań (questów) w grze. Myślimy, że jest tutaj duże pole do usprawnień, które pozwolą uczynić zadania lepszą nauką dla nowych graczy, a doświadczonym dadzą możliwość efektywniejszego ich wykorzystania.
Podstawowe niedoskonałości, które chcielibyśmy wyeliminować poprzez zmiany:
1. Questy nagradzają graczy za wykonanie konkretnych akcji, więc jeśli gracz nie podąża wytyczoną przez nie ścieżką, to mogą "utknąć" na wiele godzin w oczekiwaniu na surowce.
2. Questy nie wyjaśniają dokładnie dlaczego gracze mają robić to co robią, więc gracze uczą się po prostu klikać w rozmaite ekrany, ale nie otrzymują np. instrukcji odnośnie wyboru strategii i przetrwania w grze.
3. Ponieważ zadania oferują dużo surowców za określone budowle, gracze czują się często "zmuszani" do konkretnej kolejki budowy, która niekoniecznie odpowiada ich życzeniom. To oznacza, że początkowa strategia gry musi uwzględniać nagrody z zadań, bo ich nieotrzymanie na czas byłoby niekorzystne.
Jak widzielibyśmy nowy system?
1. Gracze otrzymywaliby surowce za każdą ukończoną budowę (aż do osiągnięcia ustalonego limitu).
Celem jest, aby gracze byli nagradzani za swoje interakcje z systemem budowania, ale mogli wykonywać te operacje wg własnego planu, nie będąc karanymi za nietrzymanie się określonego schematu.
2. Linie zadań nie będą się plątać ze sobą i będą mniej uzależnione od siebie, co pozwoli graczom skupić się na konkretnych pojedynczych zadaniach.
3. Questy nie muszą każdorazowo nagradzać surowcami lub jednostkami. Niektóre mogą być bez jakiejkolwiek nagrody, zaś inne mogą wciąż oferować surowce, jednostki czy zasoby do inwentarza. Ale bardziej za osiągnięcie określonych kamieni liniowych typu osiągnięcie połowy danej linii zadań, czy ukończenie jej.
4. Ogólnym celem jest to, aby gracze mogli wydawać polecenia budowy zgodnie z ich strategią, bez konieczności wstrzymywania się ze "złymi" (z punktu widzenia linii zadań) decyzjami. A także uczynienie tych linii zadań prostszymi i skuteczniej dostarczającymi wiedzę o grze dla nowych graczy.
Pytania do Was:
1. W jakim stopniu zgadzacie się lub nie z naszymi propozycjami zmian? Jakie widzicie ich plusy oraz minusy?
2. Czy uważacie, że zmiany są niepotrzebne i powinniśmy zachować obecny system? Jeśli tak to dlaczego?
3. Jakie widzicie największe plusy oraz minusy obecnego systemu zadań?
4. Co byście zmienili/dodali do naszych planów odnośnie nowego systemu?
5. W jaki sposób, Waszym zdaniem, system zadań mógłby lepiej przygotować nowych graczy do poradzenia sobie w grze?
6. Czy zadanie powinny być ukierunkowane na bardziej defensywny styl gry aby nowi gracze mieli szansę na przetrwanie?
7. Czy gdyby gracze nagradzani byli za sam fakt konstruowania budynków, to uważacie że większość skupi się na wielokrotnym ulepszaniu tych samych budynków? Jakich?
8. Czy dostrzegacie możliwości nadużyć w tak proponowanym nowym systemie?
9. Jakiej wiedzy czy umiejętności nie da się nauczyć za pomocą zadań?
10. Czy zadania powinny obejmować bardziej zaawansowane elementy taktyczne jak wysyłanie karet, zasadzki czy kontrowanie?
Zapraszamy do dyskusji i z góry dziękujemy za wszystkie Wasze opnie. To NAPRAWDĘ jest dla nas cenne źródło wiedzy, pozwalające na wyznaczanie kierunków zmian w grze.
Pozdrawiamy
Wasz Plemiona Team
parę miesięcy temu prosiliśmy Was o opinie odnośnie usprawnień w zarządzaniu plemieniem, co zaowocowało pozytywnie przez Was przyjętym pakietem modyfikacji.
Dlatego kolejny raz zwracamy się do Was z prośbą o podzielenie się z nami Waszym zdaniem:
W 2020 roku chcielibyśmy zmodernizować system zadań (questów) w grze. Myślimy, że jest tutaj duże pole do usprawnień, które pozwolą uczynić zadania lepszą nauką dla nowych graczy, a doświadczonym dadzą możliwość efektywniejszego ich wykorzystania.
Podstawowe niedoskonałości, które chcielibyśmy wyeliminować poprzez zmiany:
1. Questy nagradzają graczy za wykonanie konkretnych akcji, więc jeśli gracz nie podąża wytyczoną przez nie ścieżką, to mogą "utknąć" na wiele godzin w oczekiwaniu na surowce.
2. Questy nie wyjaśniają dokładnie dlaczego gracze mają robić to co robią, więc gracze uczą się po prostu klikać w rozmaite ekrany, ale nie otrzymują np. instrukcji odnośnie wyboru strategii i przetrwania w grze.
3. Ponieważ zadania oferują dużo surowców za określone budowle, gracze czują się często "zmuszani" do konkretnej kolejki budowy, która niekoniecznie odpowiada ich życzeniom. To oznacza, że początkowa strategia gry musi uwzględniać nagrody z zadań, bo ich nieotrzymanie na czas byłoby niekorzystne.
Jak widzielibyśmy nowy system?
1. Gracze otrzymywaliby surowce za każdą ukończoną budowę (aż do osiągnięcia ustalonego limitu).
Celem jest, aby gracze byli nagradzani za swoje interakcje z systemem budowania, ale mogli wykonywać te operacje wg własnego planu, nie będąc karanymi za nietrzymanie się określonego schematu.
2. Linie zadań nie będą się plątać ze sobą i będą mniej uzależnione od siebie, co pozwoli graczom skupić się na konkretnych pojedynczych zadaniach.
3. Questy nie muszą każdorazowo nagradzać surowcami lub jednostkami. Niektóre mogą być bez jakiejkolwiek nagrody, zaś inne mogą wciąż oferować surowce, jednostki czy zasoby do inwentarza. Ale bardziej za osiągnięcie określonych kamieni liniowych typu osiągnięcie połowy danej linii zadań, czy ukończenie jej.
4. Ogólnym celem jest to, aby gracze mogli wydawać polecenia budowy zgodnie z ich strategią, bez konieczności wstrzymywania się ze "złymi" (z punktu widzenia linii zadań) decyzjami. A także uczynienie tych linii zadań prostszymi i skuteczniej dostarczającymi wiedzę o grze dla nowych graczy.
Pytania do Was:
1. W jakim stopniu zgadzacie się lub nie z naszymi propozycjami zmian? Jakie widzicie ich plusy oraz minusy?
2. Czy uważacie, że zmiany są niepotrzebne i powinniśmy zachować obecny system? Jeśli tak to dlaczego?
3. Jakie widzicie największe plusy oraz minusy obecnego systemu zadań?
4. Co byście zmienili/dodali do naszych planów odnośnie nowego systemu?
5. W jaki sposób, Waszym zdaniem, system zadań mógłby lepiej przygotować nowych graczy do poradzenia sobie w grze?
6. Czy zadanie powinny być ukierunkowane na bardziej defensywny styl gry aby nowi gracze mieli szansę na przetrwanie?
7. Czy gdyby gracze nagradzani byli za sam fakt konstruowania budynków, to uważacie że większość skupi się na wielokrotnym ulepszaniu tych samych budynków? Jakich?
8. Czy dostrzegacie możliwości nadużyć w tak proponowanym nowym systemie?
9. Jakiej wiedzy czy umiejętności nie da się nauczyć za pomocą zadań?
10. Czy zadania powinny obejmować bardziej zaawansowane elementy taktyczne jak wysyłanie karet, zasadzki czy kontrowanie?
Zapraszamy do dyskusji i z góry dziękujemy za wszystkie Wasze opnie. To NAPRAWDĘ jest dla nas cenne źródło wiedzy, pozwalające na wyznaczanie kierunków zmian w grze.
Pozdrawiamy
Wasz Plemiona Team