Dyskusja o sytuacji na świecie 156

Świetlisty Władca

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.758
Max liczba graczy to 145 bodajże, wg tutejszych praw 4 człony, a wg starych limitów praktycznie jak 2x70 xd to jest masówka?

Na starszych światach bywało, że plemiona miały 4 człony i 280 graczy w nich się mieściło i nawet o tym nie mówiło się, że to masówka xd

Masówka to nie tylko pojęcie ilościowe, definiuje ją przede wszystkim chaos i niezdolność do wykorzystania swojej przewagi liczebnej. Przeważnie też branie do siebie wszystkiego co na Arkadię nie ucieka. Masówką było np. SAI (bo rekrutowało na potęgę bez żadnego przesiewu), ale NHH o podobnej liczbie graczy już niezbyt. Masówki charakteryzuje brak, bądź wyjątkowo słaby rdzeń graczy, którzy pchają plemię do przodu, oraz brak przywiązania graczy do plemienia.

Także pisanie dziś, że coś jest masówką bo ma trzy i pół członu wg obecnych reguł gry to czysty debilizm, bo nie bierze się pod uwagę kluczowych cech masówki.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

FabcioZiomekPL

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
2.927
Co do pojęcia to można się zgodzić. Faktem jest, że większe plemiona nie zawsze są przepełnione wybitnie słabymi graczami.

Aczkolwiek, raczej nie zaprzeczysz, że jest pewien niesmak, jeżeli jakieś plemię przebija 4/5-cio krotnie ilością graczy całą resztę.

Nie chcę tu wskazywać palcem, ale na 141, 145, 152 to można było zauważyć dość dobitnie, z naciskiem na ten 152-gi, gdzie jak widać 9 członów stało się normą.

Choć, zauważyłem, że na światach premium to od dawna jest już praktykowane. [Nie mówię tu o czasach sprzed laty, gdzie były plemiona po 49k osób..]
 

Szari.

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
3.000
Bo gra obniza limit osob w plemionach zeby swiaty dluzej trwaly (ciezej wbic dominacje , zmusza to czesto do walki 1vs1 na koniec sojusznikow itd.). To nie jest winna tych plemion najczesciej ( chyba ze nazywasz sie kartony ). Jak ktos gdzie rusza na powaznie i ma znajomych z kilku swiatow+ znajomi znajomych to czy chcesz czy nie i tak ci wyjdzie 150 osob na start.
 

Świetlisty Władca

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.758
Co do pojęcia to można się zgodzić. Faktem jest, że większe plemiona nie zawsze są przepełnione wybitnie słabymi graczami.

Aczkolwiek, raczej nie zaprzeczysz, że jest pewien niesmak, jeżeli jakieś plemię przebija 4/5-cio krotnie ilością graczy całą resztę.

Nie chcę tu wskazywać palcem, ale na 141, 145, 152 to można było zauważyć dość dobitnie, z naciskiem na ten 152-gi, gdzie jak widać 9 członów stało się normą.

Choć, zauważyłem, że na światach premium to od dawna jest już praktykowane. [Nie mówię tu o czasach sprzed laty, gdzie były plemiona po 49k osób..]
Ostatni poważny start zacząłem mając około 60 osób licząc kilkanaście od Alka, co dawało człon z hakiem, a w międzyczasie zdążyliśmy mieć tych członów nawet pięć, bo w trakcie świata zrobiliśmy dwie fuzje i jedną sporą rekrutację. To nie jest niemożliwe, żeby nieduża ekipa grała o duży wynik, problem bez farmy nie mającej ograniczeń w rotowaniu graczami (czyli kiedy nie cofa się wsparcie) jest taki, że im więcej masz członów tym bezpieczniej, bo zawsze możesz mieć dwa czy trzy człony dla dwóch, czy trzech frontów dookoła i dwa kolejne jako krowy do dojenia deffa. Szybciej w ten sposób masz do dyspozycji większy potencjał, łatwiej wysforować się na czoło wyścigu, ale nadal to organizacja i dyplomacja decyduje. Gdyby plemiona miały tyle miejsc w członie co dawniej to by te plemiona zamiast członów 9 po 40 osób miały 5 po 70 (powiedzmy że 10 miejsc to margines błędu). Problemem nie jest to, że każdy ciśnie na wiele członów, tylko to, że za mało ekip powstaje i po jakimś czasie każdy zna się z każdym. Trochę jak na wsi xd

Zgadzam się z Szarim. Myślę, że ten zabieg ma zmobilizować plemiona do walki o samodzielne wygrane, z tym, że to jest głupie, bo praktycznie każdy świat kończy się układem dwóch plemion, dawniej i trzech, bo nikt na bezfarmie nie zaryzykuje, że padnie bijąc się sam na dwóch - jeśli plemię A nie zechce z tego powodu dogadać się z B, to B chętnie dogada się z C. Potem na końcu nikt już nie myśli o graniu o serwer, który nikogo nie interesuje, bo zostali tylko FOntowcy drugiej ekipy. Co to da, że się wygra samemu? Trochę więcej blaszek dla graczy (dla których i tak nie wystarczy, bo na koniec te dwa człony zwykle zostają każdemu) i zagrożenie, że dotychczasowy sojusznik mnie pojedzie. Reasumując - nikomu się to nie opyla.
 
Wynik reakcji
186
Max liczba graczy to 145 bodajże, wg tutejszych praw 4 człony, a wg starych limitów praktycznie jak 2x70 xd to jest masówka?

Na starszych światach bywało, że plemiona miały 4 człony i 280 graczy w nich się mieściło i nawet o tym nie mówiło się, że to masówka xd

Masówka to nie tylko pojęcie ilościowe, definiuje ją przede wszystkim chaos i niezdolność do wykorzystania swojej przewagi liczebnej. Przeważnie też branie do siebie wszystkiego co na Arkadię nie ucieka. Masówką było np. SAI (bo rekrutowało na potęgę bez żadnego przesiewu), ale NHH o podobnej liczbie graczy już niezbyt. Masówki charakteryzuje brak, bądź wyjątkowo słaby rdzeń graczy, którzy pchają plemię do przodu, oraz brak przywiązania graczy do plemienia.

Także pisanie dziś, że coś jest masówką bo ma trzy i pół członu wg obecnych reguł gry to czysty debilizm, bo nie bierze się pod uwagę kluczowych cech masówki.
Jesteście masówkami, prowadząc 40stu z nerem na św 33 mieliśmy 40 graczy.

Ba nie dość że jesteście masowkami na 4 człony to jeszcze podpisujecie sojusze haha boicie się otwartej walki.
Bo trzeba kontrowac klinowac , walczyć.
^^
 

lens3dobry

Miecznik
Wynik reakcji
213
Do walki tak czy siak dojdzie. Bardziej boją się zostać pokonani przez przewagę liczebną przeciwnika, bo o to nie tak ciężko, gdy różnice w skillu są niewielkie.
Po prostu znają swoje siły i realia, a chcą ugrać jak najwięcej...
Na 33 były zupełnie inne realia gry. Tam na kilkunastu ogórków trafiał się gracz z jako takim doświadczeniem. Tutaj na etapie pierwszych przejęć masz mniej więcej po równo i owe ogórki znikają błyskawicznie.
 

Świetlisty Władca

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.758
Jesteście masówkami, prowadząc 40stu z nerem na św 33 mieliśmy 40 graczy.

Ba nie dość że jesteście masowkami na 4 człony to jeszcze podpisujecie sojusze haha boicie się otwartej walki.
Bo trzeba kontrowac klinowac , walczyć.
^^
Bardzo jesteśmy masówką mając obecnie niepełne dwa człony, czyli 74 osoby XD Weź leki bo już pora.
 

Frejas933

Topornik
Wynik reakcji
653
To ładnie Zabij pogrywa. Najpierw kosa w Tajemnicę, teraz w VeA. Pewnie z Orłami wygrali, bo mieli kreta w Radzie.
Kiedyś tego nie było.
 

ZawodowyESLowiec

Miecznik
Wynik reakcji
150
29.08 rozpadły się 4ukryte człony SPQR, które grały pod nazwą FALANGA <szampan> Falanga zostały stworzona, żeby w łatwy sposób zdobyć obrzeża przez SPQR i miała im wysyłać deffika, ewidentnie coś nie pykło <rotfl>

1598744353179.png
 

Po co mi paka?

Zwiadowca
Wynik reakcji
653
29.08 rozpadły się 4ukryte człony SPQR, które grały pod nazwą FALANGA <szampan> Falanga zostały stworzona, żeby w łatwy sposób zdobyć obrzeża przez SPQR i miała im wysyłać deffika, ewidentnie coś nie pykło <rotfl>

View attachment 15970

Ale spokojnie takie plemiona brzydza się masa XDDD


Jak to grzybiarz ma wpisane w profilu:


"Lepsza mala zgrana ekipa niż masówka co nie ma co robić z darmami" xD