Dyskusja o sytuacji na świecie 156

Maialen

Miecznik
Wynik reakcji
180
A ja bym powiedziała, że na froncie mało opłacalne. Jak masz front w miarę ułożony i sąsiadów to zdecydowanie lepiej, szybciej i opłacalniej klepać normalne offy i mobila z pik/ck.
Za to jak grasz wyspą offy z ck są świetne. Przetestowane, polecam. A co do ck to raczej do klinów, ew obstawy grubaska na odbitki;p Szkoda bronić offy ck, lepiej zbić je na odbitce, chyba że jak ktoś wspomniał zbierze się kilka k w bonusie.

Edit: Nie uznaję diody za wyspę, więc tu się zgodzę z rote jeśli mowa o jednej wsi;p
 
Ostatnia edycja:

rotescorp

Szlachcic
Wynik reakcji
1.899
jak masz wyspe to lepiej zrobic po prostu więcej wsi pod piki + CK jeśli jest taka potrzebna.
Zresztą mając solidnie rozbudowana wyspę to wrog raczej obstawia wioski w jej pobliżu plus nie zostawia wiosek pustych więc tez znacznie skuteczniejszy jest standardowy off :p
 

Świetlisty Władca

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.854
oj z checia, ale omijam randomowe plemiona ;v

ps. wygrałem świat bez farmy więc to jednak nie takie trudne
No jak dotąd to Ty tu robisz z siebie największego randoma na sali xd

śmieszne jest to że z 30-40 światów temu to światy bez farmy były wyśmiewane XD.



wtedy były argumenty rzucane że swiaty bez farmy to sie w sumie "kto wiecej darm sobie załatwi ten wygrywa"

"na światach z farmą trzeba farmić bo inaczej sie z tyłu zostaje"

" swiaty bez farmowe to tylko czekanie aż świat bedzie miec 5 wiosek na gracza"





ohh pamiętam jak jeszcze speed/apk wyśmiewało na 100 swiecie, wygraną na 83 "HeHEhehewheh światy bez farmy są dla słabiaków"



ale teraz sie zmieniło XD bo speed zaczeło grać i każdy chce im dupe lizać
A co mnie to obchodzi co Speedy mówiły na 100, ja grałem u nich na 76 może trzy miesiące sfocusowany na 61 XD odkąd zagrałem na 117 pierwszą bezfarmę to dużo bardziej lubię bezfarmę, pomimo, że największa liczba darm jaką przytargałem to dwie, z czego jedną oddałem. Bezfarma wymaga przede wszystkim kozackich umiejętności organizacji plemienia, a nie indywidualnych umiejętności.

offy z CK sa jako tako spoko gdy grasz na froncie gdzie regularnie dostajesz akcje na łeb. Wtedy i tylko wtedy ma to jakikolwiek sens bo nie tracisz całkowicie możliwości ofensywnych A też masz więcej wojsk defensywnych do obrony.



Nad sensownością budowy offa z CK w diodzie się nie będę rozwodził, bo zwyczajnie nie dostrzegam tutaj żadnych zalet tego typu manewru a sytuacje o których mówicie to są albo mocno abstrakcyjne albo można je z powodzeniem rozwiązać zwykłą zagroda defa z rycerzem.
Jak masz jedną diodę, a przeciwnik ma aktywnych graczy wokół to szanse na utrzymanie są większe jak masz więcej mobila, bo LK to sobie możesz tyłek podetrzeć a nie kliny wbijać xd próbowałem kiedyś klinować lk, ale to się już bardziej odbijać opyla.
 

Maialen

Miecznik
Wynik reakcji
180
jak masz wyspe to lepiej zrobic po prostu więcej wsi pod piki + CK jeśli jest taka potrzebna.
Zresztą mając solidnie rozbudowana wyspę to wrog raczej obstawia wioski w jej pobliżu plus nie zostawia wiosek pustych więc tez znacznie skuteczniejszy jest standardowy off :p
Nie do końca się zgodzę, bo jak oprócz utrzymania się chcesz też coś przejmować to zaczyna brakować tego offa wtedy. Jak przejmujesz szlachtą z ck to też od razu atak przejmujący broni. A jak klepiesz zwykłe offy to szkoda Ci klinować lk, bo jest to dość nieopłacalne. Ck jest uniwersalne;p A jak masz pełne zagrody to nie ma szans, że Ci coś skubną bez zorganizowanej akcji, a i tutaj masz pole do popisu.
 

rotescorp

Szlachcic
Wynik reakcji
1.899
Jak masz jedną diodę, a przeciwnik ma aktywnych graczy wokół to szanse na utrzymanie są większe jak masz więcej mobila, bo LK to sobie możesz tyłek podetrzeć a nie kliny wbijać xd próbowałem kiedyś klinować lk, ale to się już bardziej odbijać opyla.
No jak masz jedna diode to raczej zawsze przy wbiciu drugiej sie gra na odbitki wiec bardziej sie przydaje jednak to lk :p

Nie do końca się zgodzę, bo jak oprócz utrzymania się chcesz też coś przejmować to zaczyna brakować tego offa wtedy. Jak przejmujesz szlachtą z ck to też od razu atak przejmujący broni. A jak klepiesz zwykłe offy to szkoda Ci klinować lk, bo jest to dość nieopłacalne. Ck jest uniwersalne;p A jak masz pełne zagrody to nie ma szans, że Ci coś skubną bez zorganizowanej akcji, a i tutaj masz pole do popisu.
Mówię z perspektywy wyspy która miałem na 145. Tam miałem tak ustawione konto ze mogłem w ciągu 1,5 - 2h postawić bunkier w każdej diodzie która wbijalem i zwyczajnie nie było potrzeby budowania CK w offach. Dodatkowo jednak standardowy off budował się szybciej i był silniejszy co pozwalało rozwalić więcej defa.
Jak w nocy ktoś odbijal to sobie wrzucalem nawet lk z wiosek ofensywnych i to robilo robote, bo jednak CK kursowało dłużej.

nadal więc jestem przeciwny mieszaniu offow z CK Ale wiadomo ze co gracz to strategia :D
 

FabcioZiomekPL

Cartographer of the USA
Wynik reakcji
4.198
Nie żeby coś, ale jest kilka rodzajów off’ów i nie można po prostu powiedzieć, który jest najlepszy.

To tak jakbym teraz tutaj wskoczył w debatę i mówił, że off otwierający (Topory/lk + 700 taranów) jest najlepszy, bo najszybciej burzy mur, a przecież ta gra to burzenie bunkrów.

Wiadomo, tak jak Miksa mówi, najbardziej powszechny jest standardowy off (Topory + lk + taran), bo jest po prostu najtańszy, a surowce w początkowej fazie gry są problemem + rekrutuje się najszybciej. Co daje największe value na drugiej+ linii.

Off z CK (Topory + ck) jest droższy i trochę słabszy w ataku bo (3 lk to 2 ck - ludność, a sile ataku maja równa, więc tracimy jakąś 1/3 mocy z kawalerii). Natomiast ten off nadrabia swoją wszechstronnością w obronie, i jest zdecydowanie lepszy na pierwszych liniach frontu. Daje on po prostu, więcej możliwości reakcji.

Są jeszcze Offy Burzące (Mniej spotykane, ale czy są useless? Możliwe, że nigdy nie mieliście zagrody/kuźni na 0, jeżeli tak twierdzicie)
 

Świetlisty Władca

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.854
Zamiast offów burzących częściej wrzuca się tych kilkaset katap w deffówkach i przed nimi puszcza czyścioszka. Reszta jest z grubsza prawdą, z tym, że offy standardowe są po prostu najlepsze na wsie z niską obstawą.
 
Wynik reakcji
263
Będąc na froncie lubię mieć kilka wiosek off składających się z top/ck, ale trzeba je umieć mądrze wykorzystać. Robiłem zawsze 2k ck 7k top reszta taran. Tymi offami przejmowałem wioski które wiedziałem, że będą odbijane a nie bronione. I w przypadku jeśli zdążyłem obronić pierwszą odbitkę to mobil zdąży dojść. Jeśli wiemy że okolica jest wyczyszczona z offów to te 2k ck wybroni odbitkę ze słabej połówki offa, ale tak jak mówię trzeba wiedzieć kiedy tego użyć. Dodatkowo przy deffowaniu wioski na którą nie idzie od razu odbitka to mamy oprócz deffa z wiosek typowo mobilnych kilka kilo ck do obrony dodatkowo. Trzeba być elastycznym :)
 

-OrzESzeK-

Chłop
Wynik reakcji
3
Wiecie co i tak odchodzę z tego świata przez pewne zdarzenia, ale jeszcze się wypowiem na koniec. Szybko na temat w imieniu swoim bo dyplomatą już nie jestem- tajemnica to najwięksi krętacze jakich spotkałem. Im to tylko porządne wiadomo co spuścić. Nie wierzcie w ich dobre intencje i na koniec gratki dla nich, że tak dobrze manipulują. Szkoda tylko, że nie nabrałem się. Co do reszty plemion to niech wygra najlepszy!
 

-OrzESzeK-

Chłop
Wynik reakcji
3
Nie ja nie mam nic do tego, że się nie zgodziłeś. Mam coś do tego, że próbowałeś grać na czas. Jakaś akcja była planowana hm?
 

wolfox

Pikinier
Wynik reakcji
116
Ale przepraszam bardzo troszke szacunku. Pon się skończył, nie przedłużyliśmy go i od razu nas wyzywasz?

Kochajmy sie i z szacunkiem do wszystkich