Drzewko rozwoju

  • Rozpoczynający wątek THC Delirionus
  • Data rozpoczęcia

THC Delirionus

Guest
Czy mógłby ktoś rozpisać mi pod tym tematem drzewo rozwoju do gry eco. i do gry farmą
 

adeq123

Szlachcic
takich tematow,na fo jest sporo,poszukaj sobie



Podstawą w tej grze jest farming, czyli atakowanie przeciwnika/wiosek barbarzyńskich jednostkami wszelkiego typu. Idealnie do farmingu nadaje się lekka kawaleria. Na początku jednak farmi się czym tylko się da.

Kolejnym priorytetem dobrego rozpoczęcia gry jest w miarę częste odwiedziny plemion przez pierwsze 2-3 tygodnie gry. W związku z posiadaniem 1 wioski i stosunkowo małej ilości wojska nie trzeba spędzać więcej na 1 logowanie jak 2-3 min. Im częściej jednak siedzimy - np. 7 rano, 12 w południe, 14-16, 18, 22-23 tym więcej jesteśmy w stanie ataków wysłać. To jest absolutną podstawą dobrej gry. Nie ilość, ale częstotliwość logowania. Nie da się nie odstawać od czołówki i grać mniej jak 5 razy dziennie. Nie mylcie jednak tego pojęcia przed ślęczeniem na komputerze. Wystarczy wejść na konto, wysłać armię i wylogować się. Możesz łącznie siedzieć 15 min dziennie na plemionach, ale być 10 razy w ciągu dnia i będziesz miał lepszy wynik niż osoba, która spędzi 4h, ale tylko w jednym ciągu od 18-22.

Ważne jest tez samo wybranie miejsca do gry. Musicie pamiętać, że przysługuje wam "Ustawienia/Zacznij od nowa". Im, więcej barbarek w okolicy tym lepiej. jeśli w kwadracie 7x7 nie posiadasz ani jednej barbarki - zacznij od nowa. Jeśli masz min 2. - okolica jest dobra. Warto rozglądnąć się tez dalej. W kwadracie 15x15 powinniście mieć 4-5 wiosek barbarzyńskich(liczę łącznie z osadami koczowniczymi). Jeśli takowe kryteria spełniacie - macie wszelkie predyspozycje, aby mieć dobry start. Uważajcie jednak bo zacząć od nowa możecie tylko raz na 2 tygodnie.

Najważniejsze to nie mieć żadnych sojuszników w swoim kwadracie 15x15. Żadnych. Tak dobierajcie plemiona, aby wam nie przeszkadzały w farmingu. Możesz mieć 20 wiosek barbarzyńskich w kwadracie 15x15, ale jak będziesz go dzielił z 3 współplemieńcami to zostaną Ci tylko ochłapy. Sojuszników szukaj poza kwadratem 15x15. Ustal z nimi południki i równoleżniki, do których będziecie farmić.

Na początku lepiej dogadać się z 2-3 osobami obok w kwadratach niż od razu dochodzić do pierwszego lepszego plemienia - zwłaszcza, że nigdy nie wiesz, kogo zaraz obok Ci rekrutują, jeśli plemię jest źle prowadzone(90% przypadków).

Dlaczego wybieramy farming, a nie eko ?

Prosta kalkulacja:

1 PIK kosztuje łącznie 90 surowców. Może nosić 25 jednostek. Zatem aby jego budowa zwróciła się w ciągu 1 dnia musi zrobić 3.6 pełnych rund 1 dnia. Czy to dużo ? Zaraz odpowiem.

Podniesienie tartaku z poziomu 1 do poziomu 2 kosztuje:
63/77/50. Łącznie 190 jednostek. Dzięki temu produkcja zwiększa nam się z 30 do 35. Zatem na godzinę dostajemy dodatkowe 5 jednostek. Zatem podniesienie tartaku z poziomu 1 do 2 zwróci nam się po 38 godzinach(półtorej dnia).

Analogicznie podniesienie tartaku z poziomu 2 do 3 kosztuje:
238 jednostek, zaś podnosi produkcję o 6 (zatem zwraca się po 39 godzinach- tendencja wzrostowa).

Dla przykładu poziom 9 do 10 kosztuje 948 jednostek, podnosi produkcję o 14, czyli zwraca się po ok 67 godzinach.

Wracając do naszych dzielnych rycerzy. Armia złożona z 11 pik(bez rycerza) przynosi 250 jednostek(1 pik ginie), zatem przy jednym rzucie zwraca się ok 160 jednostek na plus. Nie za dużo. Dlatego podstawową zasadą farmienia jest:Farming aby był w pełni opłacalny musi być wykonywany bez strat. W związku z tym zawsze polecam symulacje. Na murek 0 - wystarczy 32 piki bez rycka. Z rycerzem każda ilość nie ginie. Warto tworzyć "grupy farmiące" złożone po 32-40 pik. Sytuacja dotyczy oczywiście pierwszych 3 dni. Potem farmimy głównie lekką kawalerią.

Niemniej jednak ile taki farming może przynieść surowców ?

Tak jak napisałem wcześniej podniesienie eka z 1 do 2, zwróci nam się po 38 godzinach. Mając 32 piki wydaliśmy łącznie 2880 surowców. 32 piki "uniosą 800 łupu"(+100 rycerz). Zatem aby 2880 surowców zwróciło mi się w ciągu 38 godzin(tak jak eko) będziemy potrzebowali 3.6 pełnych przebiegów(3.2 w przypadku puszczenia ich z ryckiem). Daje to ok. 2.27 przebiegu dziennie. Jeśli masz 5 barbarzyńskich wiosek koło siebie i nikt inny ich nie farmi - gwarantuję Ci, że pełnych przebiegów możesz zrobić 10-15. Zatem rozwój za pomocą farmingu może być szybszy nawet 5-7 krotnie. Już nawet nie wspominając co jeśli masz więcej barbarek

Pamiętajcie, że wioski barbarzyńskie w większości wypadków rozwijają się same. Warto je odwiedzić po 3-4 razy dziennie każdą. Tak aby inny gracz, który też wpadnie na pomysł farmienia zawsze wchodził w pustą wioskę - wtedy w większości wypadków sam zrezygnuje.


Co robić jak sami wchodzimy w pusta wioski już na początku świata ? W takim wypadku podkładamy przysłowiową świnię. Do wioski barbarzyńskiej położonej najbliżej gracza wstawiamy 20-30 pik. Czekamy na atak przeciwnika i po ataku wycofujemy wojsko. Mamy spokój na chwilę. Zróbcie sobie symulację jaki będzie efekt 40 pik vs 30 pik w obronie. Jeśli jeden taki zabieg nie pomoże - stosujemy jeszcze raz. W większości wypadków wystarczy do zniechęcenia.


Na początku gry przydaje się zgrana ekipa. Dzięki temu, nie musicie co chwilę wchodzić na plemiona. Lepiej ugadać się z sąsiadem i np - on będzie wchodził w godzinach 12-18, a ty rano i wieczorem. To jest antidotum na chroniczny brak czasu. Większość osób z naszego składu ludzi wbrew pozorom nie poświęcała dużą ilość czasu na plemiona. Na początku często wymienialiśmy się zastępstwami. Pilnujcie jednak komend ! Bardzo łatwo można zostać zbanowanym. Warto przestudiować regulamin.


Pamiętać należy, że cały czas zwiększamy dysproporcję opłacalności eko/farming. Budowanie eka kosztuje coraz więcej, a zwraca się po coraz dłuższym okresie. Koszt pik/lekkiej kawalerii pozostaje ten sam, a masz coraz więcej jednostek przynoszących łupy.

Nie ma też ilości maksymalnej, ile powinniśmy posiadać wojska. Wojsko w tej grze to absolutna podstawa. Dybuki na początku wyznaczały sobie fragment o wycinku 2-3h lekką kawalerią(kwadrat ok 30x30) i tam tez farmiliśmy.

Jak powinna wyglądać rozbudowa.

Dzień 1
1. Eko 1/1/1. Absolutnie nie podnosimy więcej.
2. Budujemy piedestał, rekrutujemy rycerza, zaczynamy atakować barbarki samym rycerzem.
3. Zaczynamy budować ratusz lvl 3, koszary i ew. spichlerz. Nic więcej.
4. Mamy koszary - całą surówkę przeznaczamy na piki.
5. Stawiamy jeszcze tylko rynek i w razie potrzeby podnosimy spichlerz.
5. Jak miałeś dobry dzień to masz 20-40 pik

Dzień 2 i 3
1. Farmimy, farmimy, farmimy.
2. Całość surowców przeznaczamy na piki.
3. Powinniśmy dojść dzisiaj do poziomu 120 pik. W momencie posiadani 120 pik - zaprzestajemy produkować wojsko.
4. Cały czas farmimy.
5 Podnosimy ratusz 10, kuźnia 5, koszary 5.
6. Budujemy stajnię i badamy Lekką kawalerię

Dzień 4
Farming, farming, farming.
Pod koniec czwartego dnia powinniśmy badać lekką.
Od tego momentu budujemy tylko i wyłącznie 3 rzeczy - spichlerz, zagrodę (w ramach potrzeb) i rekrutujemy lekka kawalerię. Budujemy też 20-40 jednostek zwiadu.

Od tego momentu - jeśli mamy czas farming wygląda następująco. Farmimy po 5-10 jednostek lekkiej + 1 jednostka zwiadu. Następnie te rundy lekkiej, które przynosiły pełne pakunki - sprawdzamy co tam zostało(po to ten 1 zwiadowca) i dobijamy już odpowiednią ilością lekkiej.

Jak zobaczymy, że lekka zaczyna nam przynosić tylko i wyłącznie pełne pakunki - podnosimy ilość wysyłanej lekkiej odpowiednio do 15,20,30,40,50,70,100. Więcej nie przekraczamy.

Dzień 5 ty i następne

Schodzi nam ochrona graczy. Od dziś oprócz farmienia barbarek będziemy również farmić innych graczy. Bierzemy kalkulator i liczymy punktu poniżej ilu mamy pewność, że delikwent nie posiada koszar. Osobiście farmię wszystko poniżej 76 punktów. Te wyżej zostawiam. Skanują wszystkie wioski na początek. W tym momencie wiem mniej więcej co kto gra. Graczy idących w eko zostawiam - innych farmię.

W tym momencie bardzo dużo zależy od okolicy. Jeśli farming jest dobry - oznacza to, że niewiele osób farmi. W takim wypadku warto sobie kilka wiosek zostawić na późniejsze przejęcie. Jeśli farming jest kiepski - ktoś podkrada złoża. Warto zatem zbadać toporki i takich graczy zaatakować.

Należy pamiętać o kilku rzeczach:

1) Na tym etapie gry nie budujemy żadnych budynków poza - zagrodą, spichlerzem, koszarami, stajnia.
2) Eko dalej mamy 1/1/1. Nie podnosimy. Nawet jak mamy nadmiary surowców.
3) Skupujemy żelazo na rynku(ten warto podnieść do 4-5 poziomu).
4) Farmimy non stop.
5) Pilnujemy wojska. Pamiętajcie, że macie 1/1/1. Jak na tym etapie stracicie całe wojsko - możecie się pożegnać z grą.
6) Warto rekrutować 200/200 jednostek deff (obok rekrutującej się lekkiej) zanim pełną parą będziemy produkować toporki.

Od dnia 5-6 tego zaczynamy produkować non stop również toporki. One będą służyć do czyszczenia wiosek. Nie zapominajmy również o taranach i katapultach (te tak od 10 dnia)

Od tego momentu zasada gry jest jedna. Liczy się tylko wojsko. Rekrutacja ma iść 24/7. Jeśli będziesz miał min 8-12h nastawionej w przód produkcji lekkiej - dopiero wtedy możesz pomyśleć o innych budynkach(podnoszenie stajni, koszar).

Część graczy po ok 10 dniach zmienia taktykę i buduje kilka poziomów huty żelaza. Jeśli spełniasz warunek rekrutacji 24/7 - możesz to zrobić. Ja z reguły podnoszę do poziomu 1/1/14 i tak trzymam aż do zagrody lvl 28 w całości zapełnionej wojskiem.

Następny tydzień to podnoszenie zagrody,spichlerza i poziomu stajni + rekrutacja, farming.


W momencie jak będziesz posiadał 500-600 sztuk lekkiej wszystko powinno być wstawione 24/7 (koszary, stajnia, warsztat, budynki)

Od tego momentu rozwój zależy od okolicy. Jeśli masz kogoś do przejęcia - idziesz w pałac, jeśli nie - podnosisz stajnie, koszary,zagrodę i na końcu eko.


Rekrutujemy tylko lekką + toporki wymieszane z defem. Często 300/300 jest wystarczające na odpowiednim murku(nie zapominać o nim !!) na większość zawodników.

Ważny jest też zwiad. Pilnuj swojej okolicy. Nad nią pracujesz cały czas. Czasem warto poświęcić pół wojska, ale mieć z głowy inna osobę, która podbierała nam farmy/czyhała na nasze wojsko.

Szczególnie niebezpieczni są inni ofiarze. Tych powinieneś wyeliminować za wszelką cenę. Jeśli nie jesteś w stanie - dogadaj się. Czasem lepiej zawęzić pole farmienia, ale przeżyć, niż stracić całe wojsko.
 

Davideus.

Ciężki Kawalerzysta
Zalecam odwiedzić dział "poradników" - tam na serio znajdziesz sporo mega przydatnych informacji, które użyjesz od razu logując się na serwer. Tak czy siak będziesz musiał wszystko przetestować empirycznie, tzn. grając będziesz łapał doświadczenie i wszystkie schematy będą po prostu naturalne i oczywiste.