Discord Q&A - Marzec 2025 - propozycje pytań

Kacperuro

Chłop
Wynik reakcji
7
Kilka fajnych kwestii się pojawiło, dlatego część powielę, żeby uwidocznić zainteresowanie. Część z nich może nie jest stricte pytaniami, ale kwestiami, do których fajnie byłoby otrzymać jakieś stanowisko. Wróciłem do gry po wielu latach przerwy i są pewne kwestie, które "bolą", ale też takie, które pozytywnie zaskakują, a mogłyby być jeszcze lepsze.

1. Czy i kiedy wrócą światy Szybkie? Pamiętam je z dawnych lat gry i mogą być znacznie bardziej przystępne dla graczy, którzy nie są w stanie grać całego klasycznego świata, a jednocześnie chcą pobawić się grą w krótszym okresie czasu.

2. Pojawiła się kwestia supportu i tempa odpowiedzi. Dlaczego pewne zgłoszenia są wręcz ignorowane, a inne faktycznie potrafią uzyskać szybką i sprawną odpowiedź? Sam zgłaszałem problem dotyczący działania Plemion na przeglądarce, z której korzystałem, co zmuszało mnie do otwierania gry na innej i nie byłem w stanie znaleźć odpowiedzi ani przyczyny problemu. Rozumiem, że support mógł stwierdzić: "To wina przeglądarki, a nie nasza. Zgłoś to do nich.", ale jednak problem występował tylko przy Plemionach, szczegółowo go opisałem i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, a moje zgłoszenie zostało zamknięte bez słowa.

3. Czy można edytować narzędzie dyplomacji plemion? (za @wolgen) Bardzo interesujący pomysł, który moim zdaniem może korzystnie wpłynąć na przejrzystość wszystkich umów i warto sprawdzić takie rozwiązanie. Może tak rozszerzyć funkcjonalność sojuszów i ponów o interfejs i możliwości podobne do tych z wypowiadania wojny + rzeczy, które opisał @wolgen. Określony czas trwania, przycisk wypowiedzenia z ustalonym czasem, umowa widoczna w panelu dyplomacji. Blokada ataków nie ma oczywiście racji bytu ze względu na odbitki, zbijanie popa itd. Tak czytelna dyplomacja byłyby czymś świetnym względem umów pochowanych na forum, nieczytelnych czasów wypowiedzenia i trwania sojuszów.

4. Czy jest możliwość dodania filtrowania do dziennika planera podbojów? W przypadku sporów naprawdę trudno tam cokolwiek znaleźć. Nie ma nawet opcji wyświetlania określonej liczby wpisów na stronę. Dodanie filtrów na gracza, wioskę, plemię czy datę byłby świetnym rozwiązaniem.

5. Czy jest możliwość zaimplementowania listy legalnych skryptów do gry? Obecnie mamy cholernie obszerny temat na forum z taką listą. Dlaczego nie zaimplementować tego do wnętrza gry dla osób z kontem premium. Twórcy skryptów jasno mogliby opisać specyfikację światów, na jakie nadaje się ich skrypt. np. z łucznikami/bez, z farmą/bez itd i każdy gracz na danym świecie mógłby mieć już w grze listę skryptów, które może wykorzystać na danym świecie.

7. Lepsze narzędzia dla administracji plemienia (za @Leszcz Kartograf). Popieram kwestię możliwości sprawdzenia - z poziomu zarządzania plemieniem - gdzie stacjonują dane wojska defensywne, ale ponadto również sprawdzenia aktywnych komend gracza, który je udostępnia. Weryfikacja wysyłek akcji u graczy byłaby znacząco uproszczona. Ale też nie pójdę z tym oczywiście za daleko i zdecydowanie na tej samej zasadzie nie powinny być wyświetlane ataki, które idą na graczy. Mogłoby to stworzyć patologie, gdzie administratorzy plemion czuwaliby dyżurami nad każdym krzyżykiem, który idzie na gracza, żeby go "etykietować".

8. Czy doczekamy się oficjalnej tabeli kar i większej przejrzystości regulaminu? I zazębia mi się to z "Czy zamierzacie surowiej podchodzić do botów, a mniej restrykcyjnie do kwestii wpisanych w grę (np. konkursy, żarty na forum)?" (za @Pan Owca x Buddy Greg). Absurdalne są dla mnie bany za nazwę wioski. Zwłaszcza w sytuacji, gdzie ktoś jakąś przejmie, nie zmieni nazwy i to on dostaje bana bez blokady na ataki. Czy nie można wprowadzić jakiejś formy cenzury na wulgaryzmy czy inne niestosowne wyrażenia, którą można sobie włączyć lub wyłączyć?

9. Czy zostanie wprowadzony większy przelicznik barba przypadającą na gracza? Szczególnie żeby wyrównać rozgrywkę centrum vs obrzeża (za @SurFer.RM). Nie wiem, czy chodzi tutaj o sam przelicznik, ale faktycznie uważam, że coś powinno być zmienione względem logowania wstępnego i centrum świata. Centrowe plemiona często mają rozpierdziel od samego startu i potężne zagęszczenie, a na obrzeżach czujesz się jak na leżaku pod palmą. Ujednolicenie rozłożenia byłoby również ciekawym pomysłem.

10. Ostatnia i dla mnie osobiście najważniejsza kwestia, która również poniekąd się przewija. Światy w "starym stylu". Obecnie, poza wstępnym logowaniem, nie ma absolutnie żadnej możliwości na grę ze swoimi kolegami obok siebie na światach parzystych, gdzie nie ma nielubianych przeze mnie wymysłów związanych z kupowaniem "lepszej gry" za punkty premium. Stworzyliście w ten sposób patologię, gdzie trzeba właściwie łamać regulamin, tworzyć X nowych kont, X razy zaczynać od nowa, żeby po X próbach wciąż nieszczęśliwie nie znaleźć się obok swojego kolegi. Gdzie jest w tym sens? Gdzie jest zachęta do gry? Dlaczego nie ma możliwości zaczęcia obok znajomego albo chociaż wyboru kierunku na światach parzystych? I oddajcie przedmioty rycerza albo chociaż te śmieszne poziomy, żeby też były na światach parzystych :(
 

Szari.

Rycerz
Wynik reakcji
4.689
@Kacperuro

Co do 10 to te patologie stworzyli sami gracze patrz cudowny swiat 152 , wystarczylo by ograniczyc ilosc osob ktore mozesz zaprosic do jednej + dodanie tego ze ta osoba juz nie moze zaprosic nikogo innego i problem by sie rozwiazal. Brak przedmiotu zabiera element strategiczny z tej gry , RNG znaczy wiecej bo czasem mozna dostac ,,respem w pysk'' no i mamy brak sytuacji gdzie jakies plemie wskakuje za inne i mamy ciekawa bitke.
 

lukasz9819

Chłop
Wynik reakcji
2
1. Kiedy wrócą szybkie?
2. Czy dodacie możliwość wklejania obrazów do wiadomości? Zwłaszcza screenów
3, Czy istnieje szansa żeby jakoś zablokować robienie wielu członów jednego plemienia? Po co są w ogóle ograniczenia członków w plemieniu?
 

Kacperuro

Chłop
Wynik reakcji
7
2. Czy dodacie możliwość wklejania obrazów do wiadomości? Zwłaszcza screenów

Props!

3, Czy istnieje szansa żeby jakoś zablokować robienie wielu członów jednego plemienia? Po co są w ogóle ograniczenia członków w plemieniu?

Nie unikniesz tego w żaden sposób. Powstawałaby plemiona pod inną nazwą, będące niby sojusznikami, a w rzeczywistości to jedno i to samo. Ograniczenia są irytujące względem blokowania składów, ale potrzebne. Spójrz, że gdyby nie było limitu, to trafisz na sytuację, gdzie jedno plemię ma, przykładowo, 100 osób, a drugie 200. Drugie może dostarczyć dwa razy więcej deffa na obstawy. Dzięki podziałowi przynajmniej w kwestii obstaw jest to wyrównane i sprawiedliwe. To bardziej blokowanie składów tworzy problemy. Można powiedzieć, że jednym pytaniem zaprzeczasz drugiemu :D
 

rotescorp

Szlachcic
Wynik reakcji
4.545
@Kacperuro

Co do 10 to te patologie stworzyli sami gracze patrz cudowny swiat 152 , wystarczylo by ograniczyc ilosc osob ktore mozesz zaprosic do jednej + dodanie tego ze ta osoba juz nie moze zaprosic nikogo innego i problem by sie rozwiazal. Brak przedmiotu zabiera element strategiczny z tej gry , RNG znaczy wiecej bo czasem mozna dostac ,,respem w pysk'' no i mamy brak sytuacji gdzie jakies plemie wskakuje za inne i mamy ciekawa bitke.
ja bym do tego dodał jeszcze to, że przez tego typu ustawienia zastosowana jest odpowiedzialność zbiorowa za coś co robi garstka. Okej znam osoby które potrafiły wywalić 50 mulciaków czy nawet więcej ale po to jest support żeby takie osoby banował a nie odbierał wszystkim którzy grają uczciwie istotną dla gry i wspólnej zabawy funkcjonalność.
Dla mnie item do przenosin to must have bo uważam, że rozstawienie to jeden z kluczowych elementów rozgrywki a tymczasem jest on tylko na światach z ppkami.
 

Kacperuro

Chłop
Wynik reakcji
7
ja bym do tego dodał jeszcze to, że przez tego typu ustawienia zastosowana jest odpowiedzialność zbiorowa za coś co robi garstka. Okej znam osoby które potrafiły wywalić 50 mulciaków czy nawet więcej ale po to jest support żeby takie osoby banował a nie odbierał wszystkim którzy grają uczciwie istotną dla gry i wspólnej zabawy funkcjonalność.
Dla mnie item do przenosin to must have bo uważam, że rozstawienie to jeden z kluczowych elementów rozgrywki a tymczasem jest on tylko na światach z ppkami.

Zgadzam się. Nie znałem sytuacji, o której mowa, bo nie grałem sporo lat, ale masz pełną rację w kontrze do tego. To rozwiązanie jest po prostu niesprawiedliwe wobec światów bez pp i większości graczy. Poza tym, w czym w takim razie tkwi różnica, że na światach z pp to ustawienie i zaproszenia może być włączone? Tam niby nie da się tego nadużywać, że ciągle to funkcjonuje?
 

Szari.

Rycerz
Wynik reakcji
4.689
Zgadzam się. Nie znałem sytuacji, o której mowa, bo nie grałem sporo lat, ale masz pełną rację w kontrze do tego. To rozwiązanie jest po prostu niesprawiedliwe wobec światów bez pp i większości graczy. Poza tym, w czym w takim razie tkwi różnica, że na światach z pp to ustawienie i zaproszenia może być włączone? Tam niby nie da się tego nadużywać, że ciągle to funkcjonuje?

Bo pushing na swiatach z gielda jes dobry bo daje im zarobic a pushing na swiatach bez jest zly.
 

rotescorp

Szlachcic
Wynik reakcji
4.545
Poza tym, w czym w takim razie tkwi różnica, że na światach z pp to ustawienie i zaproszenia może być włączone? Tam niby nie da się tego nadużywać, że ciągle to funkcjonuje?
Na światach bez pp gracz robił X mulciaków lub zapraszał kolegów gdzie jedynym ich celem jest oddanie Ci wioski lub dostarczanie surowców np. poprzez pozwolenie się sfarmić.
Na światach z giełdą zapraszasz normalnych graczy lub całe plemiona żeby rozbudowały Ci wioskę i dostarczyły na giełdę surowce, które potem kupujesz PP.

Różnica jest taka, że na światach bez pp gracz rozbudowuje dla Ciebie wioskę (tylko i wyłącznie) a na światach z pp rozbudowuje wioskę i dostarcza surowce a w zamian zarabia sobie pp. Różnicą jest więc tylko przepływ PP.

Zgodnie z tymi Zasadami globalnymi (które nie wiedzieć czemu służą do banowania graczy):
1741713354614.png

Według więc tego punktu podstawowym celem na światach z pp nie jest przynoszenie korzyści innemu kontu a zarobek pp na rzecz własnego konta. Zgodnie więc z tą teorią na światach z pp nie masz defacto pushingu, bo grasz dla siebie pod pp a oddanie darmy i surowców za pośrednictwem giełdy jest elementem ubocznym.
 

ww1910

Rycerz
Wynik reakcji
1.431
Na światach bez pp gracz robił X mulciaków lub zapraszał kolegów gdzie jedynym ich celem jest oddanie Ci wioski lub dostarczanie surowców np. poprzez pozwolenie się sfarmić.
Na światach z giełdą zapraszasz normalnych graczy lub całe plemiona żeby rozbudowały Ci wioskę i dostarczyły na giełdę surowce, które potem kupujesz PP.

Różnica jest taka, że na światach bez pp gracz rozbudowuje dla Ciebie wioskę (tylko i wyłącznie) a na światach z pp rozbudowuje wioskę i dostarcza surowce a w zamian zarabia sobie pp. Różnicą jest więc tylko przepływ PP.

Zgodnie z tymi Zasadami globalnymi (które nie wiedzieć czemu służą do banowania graczy):
View attachment 77237

Według więc tego punktu podstawowym celem na światach z pp nie jest przynoszenie korzyści innemu kontu a zarobek pp na rzecz własnego konta. Zgodnie więc z tą teorią na światach z pp nie masz defacto pushingu, bo grasz dla siebie pod pp a oddanie darmy i surowców za pośrednictwem giełdy jest elementem ubocznym.
ja mam wielu znajomych co lubią klikać domki i to jest ich głównym celem. a ze szybko im się nudzi i oddają darme to już inna sprawa, głównym celem jest poklikać chwilę domki (i oczywiście pograć choćby chwile ze mną w jednym plemieniu)
 

rotescorp

Szlachcic
Wynik reakcji
4.545
ja mam wielu znajomych co lubią klikać domki i to jest ich głównym celem. a ze szybko im się nudzi i oddają darme to już inna sprawa, głównym celem jest poklikać chwilę domki (i oczywiście pograć choćby chwile ze mną w jednym plemieniu)
No to jak tak faktycznie grają to niech sobie grają i kończą grę gdy im się to znudzi. Też są tacy ludzie i niech sobie będą. Ale jak ktoś wchodzi bez intencji gry to zaburza równowagę między innymi i użytkownikami i banowanie go jest jak najbardziej ok.

@edit a w sumie to ciul. Zamiast pisać na FO spytam bezpośrednio w Inno
 
Ostatnia edycja:

Kacperuro

Chłop
Wynik reakcji
7
Na światach bez pp gracz robił X mulciaków lub zapraszał kolegów gdzie jedynym ich celem jest oddanie Ci wioski lub dostarczanie surowców np. poprzez pozwolenie się sfarmić.
Na światach z giełdą zapraszasz normalnych graczy lub całe plemiona żeby rozbudowały Ci wioskę i dostarczyły na giełdę surowce, które potem kupujesz PP.

Różnica jest taka, że na światach bez pp gracz rozbudowuje dla Ciebie wioskę (tylko i wyłącznie) a na światach z pp rozbudowuje wioskę i dostarcza surowce a w zamian zarabia sobie pp. Różnicą jest więc tylko przepływ PP.

Zgodnie z tymi Zasadami globalnymi (które nie wiedzieć czemu służą do banowania graczy):
View attachment 77237

Według więc tego punktu podstawowym celem na światach z pp nie jest przynoszenie korzyści innemu kontu a zarobek pp na rzecz własnego konta. Zgodnie więc z tą teorią na światach z pp nie masz defacto pushingu, bo grasz dla siebie pod pp a oddanie darmy i surowców za pośrednictwem giełdy jest elementem ubocznym.

Czaję. Czyli zgodnie z założeniem, że jak nie wiesz, o co chodzi, to prawdopodobnie chodzi o pieniądze.

Niemniej wciąż uważam, że to wszystko jest dość absurdalne i niespójne, bo zawsze pozostaje Ci logowanie wstępne. Też możesz dołączyć ze znajomymi. Też mogą Ci zrobić darmę. Też mogą Ci oddać wioskę do farmienia. Tyle, że możesz to zrobić jedynie przed startem serwera. Przegapisz Ty albo jeden z Twoich kolegów? Nie ma już takiej możliwości i możecie się pocałować w 4 litery. Dlatego głupie jest dla mnie założenie, że funkcja zaproszenia znajomego obok siebie byłaby tylko w celu oddania wioski czy dostarczania surowców, bo równie dobrze można to zrobić wstępnym logowaniem. Także apeluję tutaj o poruszenie tematu, bo nie każdy chce czy zdąży pchać się we wstępne logowanie, a uniemożliwianie znajomym zaczęcia wspólnej gry to wyłącznie szkoda dla społeczności.

A abstrahując jeszcze, to jeśli chodzi o światy z giełdą, to jest to całkiem zabawne, bo to ja czuję się, jakbym na tym zarabiał. Przecież gracze światów bez pp wejdą pograć parę tygodni, sprzedadzą masę surki i masz tysiące darmowych pp na KP, MK czy AF na światach bez pp. Pod tym względem to wydawca sam sobie szkodzi, bo gracze na światach bez pp po prostu nie muszą kupować pp i to logiczne, że nic się na nich nie zarobi. Krótko mówiąc powstał system, który pozwolił na zdobywanie pp za darmo w ogromnej ilości, a teraz gracze światów bez pp są traktowani po macoszemu, bo z niego korzystają. To tak, jakby ktoś otworzył restaurację, w której można wziąć posiłek za darmo, ale jesz poza lokalem albo płacisz i jesz w środku, i jesteś obrażony, że ludzie wolą zjeść za darmo.
 

Polanek

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
683
1. Czy planowany jest dalszy rozwój gry przez dewelopera?
2. Czy PL support planuje rozszerzyć team? Mam wrażenie, że obecny nie wyrabia się z obsługą zgłoszeń lub po prostu je ignoruje.
3. Czy deweloper planuje wprowadzić nowe zabezpieczenia anty-botowe?
4. Czy PL support planuje umożliwić graczom wybieranie ustawień świata przez ankiety, które będą wiążące?
 

xUnc

Zwiadowca
Wynik reakcji
993
1. Czy mają w planach napisanie regulaminu w taki sposób, aby ograniczyć uznaniowość przy decyzjach supportu?
2. Czy mają jakiekolwiek plany na przyciągnięcie nowych graczy?
3. Czy mają jakiekolwiek plany na zmiany na korzyść graczy? (np. wprowadzenie większej automatyzacji)
4. Jak długo jeszcze pociągną przy stałym odpływie graczy?
 

Bozenadoboju

Chłop
Wynik reakcji
0
Także zapytam ,
Dlaczego regulamin jest uniwersalny i dostosowywany pod zachciewajki Pana Kmica??
Zależy od humoru. Obecny regulamin narusza normy prawne . Powinien być dokładnie doprecyzowany.
Czy coś zmieni się w tym temacie?
Ochrona praw konsumenta się kłania.
 

ogieR8

Chłop
Wynik reakcji
11
Flaga upadlińska nie powinna nigdy zawisnął na tle plemion, to splamienie zarządu i spolecznosci gry! ;) won mi z tym.
A dwa, co z światami szybkimi? Naprawde gracze muszą odchodzić na serwery zagraniczne, jak angielskie wersje..
 
Do góry