Ciekawy temat z francuskiego forum - świat międzynarodowy

  • Rozpoczynający wątek DeletedUser192125
  • Data rozpoczęcia

Co o tym sądzisz?

  • Jestem za.

  • Jestem przeciw.

  • Nie mam zdania.


Wyniki ankiety widoczne po oddaniu głosu.

Marseusz

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
600
Jasne, że nie zrobią. Mają nas gdzieś i to totalnie. 2 dni czekałem na odpowiedź od Kmica i jak się upomniałem to napisał "myślałem, że to pytanie retoryczne"... Napisałem kolejną wiadomość to już 1,5 dnia czekam znowu. Taka z nimi gadka.
 
Wynik reakcji
698
Pomysł pierwsza klasa, z przyjemnością zjednoczyłbym się z pozostałymi Polskimi plemionami żeby skopać tyłki innym nacjom :)

A jaki problem postawić serwer dla tylu graczy... 10 lat temu nie było to problemem to i teraz powinni zrobić to od ręki
 

DeletedUser192125

Guest
Pomysł pierwsza klasa, z przyjemnością zjednoczyłbym się z pozostałymi Polskimi plemionami żeby skopać tyłki innym nacjom :)

A jaki problem postawić serwer dla tylu graczy... 10 lat temu nie było to problemem to i teraz powinni zrobić to od ręki

Kiedyś nie było asystenta farmera, dlatego było wysyłanych do serwera o wiele mniej akcji na sekundę
Na s100 mimo iż nie było 100 000 graczy tak jak na starych serwerach tylko kilkadziesiąt tys. to był on o wiele bardzej obciążony niż stare światy z absurdalnie dużymi ilościami graczy. Jak grałeś zapewne pamiętasz te lagi na s100. Po paru tygodniach dokupili dla tego świata lepszą maszynę i wtedy lagi ustały - pojawił się o tym post na forum ze strony administracji.

Lecz tak jak pisałem, kupno odpowiedniego serwera dla takiego międzynarodowego świata to powinna być zwykła formalność - przecież zwróciłby się w mgnieniu oka ;)
 

MówMiTadzio

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
994
Kiedyś nie było asystenta farmera, dlatego było wysyłanych do serwera o wiele mniej akcji na sekundę
Na s100 mimo iż nie było 100 000 graczy tak jak na starych serwerach tylko kilkadziesiąt tys. to był on o wiele bardzej obciążony niż stare światy z absurdalnie dużymi ilościami graczy. Jak grałeś zapewne pamiętasz te lagi na s100. Po paru tygodniach dokupili dla tego świata lepszą maszynę i wtedy lagi ustały - pojawił się o tym post na forum ze strony administracji.

Lecz tak jak pisałem, kupno odpowiedniego serwera dla takiego międzynarodowego świata to powinna być zwykła formalność - przecież zwróciłby się w mgnieniu oka ;)
Albo zrobić międzynarodowy świat bez farmy, wtedy obciążenia byłyby dużo mniejsze ;)
 

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
Po paru tygodniach dokupili dla tego świata lepszą maszynę i wtedy lagi ustały - pojawił się o tym post na forum ze strony administracji.
I tak się rodzą miejskie legendy o mitycznym dokupywaniu serwerów... tymczasem topologia serwerów gry jest dość złożona i na pewno nie składa się z jednej maszyny, to co widzicie po zalogowaniu się na świat jest tak naprawdę efektem współpracy bardzo wielu pojedyńczych modułów obliczeniowych i elementów systemu, nad którymi i ich specyfiką nie mam zamiaru się rozwodzić, no ale nie można tego sprowadzić do "jednej maszynki" :p

znam kilka wyzwisk po angielsku i rosyjsku to mógłbym na FO trochę powalczyć
A ja znam kilka stopni warnów i banów za wyzwiska i wulgi, dla równowagi w przyrodzie ;)

,,-Użytkownik zaproponował, również by świat międzynarodowy był wyświetlany w każdej wersji językowej gry tj.
na polskiej wersji obok świat 137,świat 138, INTERNATIONAL 1
na niemieckiej wersji obok Welt 162, Welt 163, INTERNATIONAL 1
Jako rynek międzynarodowy, po zamknięciu Międzynarodowej Ligi Szybkich, wyznaczono tribalwars.net - każde z angielskojęzycznych mocarstw ma z kolei własne wydanie, niezwiązane ani z .net, ani często nawet ze sobą osobami w administracji. Coś takiego byłoby więc niezłym zduplikowaniem bytów ;)
Dochodzi jeszcze jeden, zasadniczy problem - ponieważ każda z wersji językowych jest (z punktu widzenia mechaniki gry) osobnym projektem, nawet tak prozaiczna rzecz jak numeracja Graczy jest rozłączna dla każdego z projektów. To doskonale uniemożliwia podejście jak zacytowane w poście - skąd serwer ma wiedzieć, że gracz o numerze 1234567 to gracz X z polskojęzycznej wersji, a nie gracz Y z niemieckojęzycznej albo Z z tureckojęzycznej, którzy mają "u siebie" taki sam numer?
 

DeletedUser192125

Guest
I tak się rodzą miejskie legendy o mitycznym dokupywaniu serwerów... tymczasem topologia serwerów gry jest dość złożona i na pewno nie składa się z jednej maszyny, to co widzicie po zalogowaniu się na świat jest tak naprawdę efektem współpracy bardzo wielu pojedyńczych modułów obliczeniowych i elementów systemu, nad którymi i ich specyfiką nie mam zamiaru się rozwodzić, no ale nie można tego sprowadzić do "jednej maszynki" :p

Oczywiście, że nie wiem jak to działa od środka, ale przecież nie zaprzeczyłeś faktowi, że została wydana jakaś inwestycja w to, żeby serwer mógł poprawnie funkcjonować. Czy źle to odebrałem :)?
Jeżeli tak było, to dużej różnicy nie ma w tym, czy zostały wydane pieniądze na "1 maszynkę" czy na "zespół wielu modułów obliczeniowych".
Sens tamtego argumentu miał stanowić o tym, że jeżeli jest potrzebna inwestycja do poprawnego działania serwera to takową wykonujecie.


A co do 2-giej kwestii, to osobiście się nie jestem ekspertem w takich kwestiach, ale ty jako obeznana osoba mógłbyś powiedzieć, czy nie istnieje żadne realne obejście takiego problemu z numerami graczy.
np. dostęp do tego świata może widnieć przy pozostałych światach danego państwa, lecz kliknięcie go i dołączenie do świata by było innym odnośnikiem jak zwyczajny "odnośnik do świata" tj. tworzyło by osobny numer gracza dla tego konkretnego świata.

Jak gadam głupoty tutaj to oczywiście mnie skoryguj.

Pozdrawiam
 

Hopperrr..Dx

Topornik
Wynik reakcji
301
X lat temu powstala gra przegladarkowa plemiona, to byly inne czasy, technologia dopiero sie rozwijala, teraz mamy 2019 i technologia sie rozwinela bardzo szybko i pozwala nam na wiecej rzeczy wiec i chyba zrobienie takiego nowego projektu nie bylo by problemem w dzisiejszych czasach. No chyba ze grupa która to tworzy zatrzymala sie w rozwoju :)
 

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
A co do 2-giej kwestii, to osobiście się nie jestem ekspertem w takich kwestiach, ale ty jako obeznana osoba mógłbyś powiedzieć, czy nie istnieje żadne realne obejście takiego problemu z numerami graczy.
np. dostęp do tego świata może widnieć przy pozostałych światach danego państwa, lecz kliknięcie go i dołączenie do świata by było innym odnośnikiem jak zwyczajny "odnośnik do świata" tj. tworzyło by osobny numer gracza dla tego konkretnego świata.

zrobienie takiego nowego projektu nie bylo by problemem w dzisiejszych czasach. No chyba ze grupa która to tworzy zatrzymala sie w rozwoju

No właśnie największy problem w tym, że tworzenie i wiązanie tu różnych projektów jest w Niemczech ograniczone prawnie. Taka "nowa wersja" gry byłaby prawnie zupełnie innym produktem firmy (tak jak poszczególne wersje językowe między sobą) i tu nawet przepływ danych osobowych z produktu do produktu nie może być dowolny - po prostu takie prawo ;)
No i wspomniana zasada brzytwy Ockhama - jeżeli teraz wersja .net jest uznana za międzynarodową, to stworzenie nowej "międzynarodówki" zdubluje istniejący byt, zupełnie niepotrzebnie :)
 

DeletedUser192125

Guest
No właśnie największy problem w tym, że tworzenie i wiązanie tu różnych projektów jest w Niemczech ograniczone prawnie. Taka "nowa wersja" gry byłaby prawnie zupełnie innym produktem firmy (tak jak poszczególne wersje językowe między sobą) i tu nawet przepływ danych osobowych z produktu do produktu nie może być dowolny - po prostu takie prawo ;)
No i wspomniana zasada brzytwy Ockhama - jeżeli teraz wersja .net jest uznana za międzynarodową, to stworzenie nowej "międzynarodówki" zdubluje istniejący byt, zupełnie niepotrzebnie :)

Wiesz, ta wersja .net jest bardziej pod kilka narodów - a nie rozgrywkę na skalę globalną.

Powiedz mi (tylko odpowiedz strikte na to pytanie, proszę - nie pomijaj go ;) ) czy zrobienie tak, żeby:

-Teoretyczny świat międzynarodowy z zamysłu przedstawionego w tym temacie tj. wyświetlany na każdej wersji obok pozostałych światów nie mogłby być podpięty do wersji tribalwars.net?
-Po kliknięciu w odnośnik świata INTERNATIONALE 1 działo się coś na zasadzie "automatycznej rejestracji" i przekierowania na ową wersję i świat z twojej regionalnej wersji?

Jeżeli nie jest to możliwe to szkoda. Tylko pewnie w momencie gdy opłacanie pojedynczych światów dla wersji niemieckich,polskich i innych najliczniejszych nie będzie już przynosić dochodów to nagle stanie się to możliwe, i będą istniały tylko jedne - międzynarodowe plemiona.
Albo to tylko moja teoria :).

Mimo wszystko po twoich wypowiedziach można wywnioskować, że teraz na pewno nic takiego nie powstanie, więc szkoda. Trochę przykra sprawa ;p
 

DeletedUser12829

Guest
Po co tworzyć taki świat skoro żaden serwer plemek tego nie wytrzyma i padnie tak jak na 100 i na każdym ze światów sprzed świata nr 100
 

DeletedUser198499

Guest
Jako rynek międzynarodowy, po zamknięciu Międzynarodowej Ligi Szybkich, wyznaczono tribalwars.net - każde z angielskojęzycznych mocarstw ma z kolei własne wydanie, niezwiązane ani z .net, ani często nawet ze sobą osobami w administracji. Coś takiego byłoby więc niezłym zduplikowaniem bytów ;)

Panie Łukaszu... skoro gracze na polskich plemionach, czy też francuskich nie mają o tym pojęcia to "produkt" jest kiepski, niedostosowany do oczekiwań graczy jak i chyba założeń Innogames (jesli to serio międzynarodówka dla wszystkich). Kogo to obchodzi czy to będzie tribalwars.net czy internationale1... Tu chodzi tylko o sam zamysł - umożliwienie gry/ułatwienie jej - graczom z różnych państw. Czy to jest możliwe prawnie/ technicznie / finansowo raczej leży w kwestii Innogames.



Przypomnę tylko że tematy zakładane tutaj muszą zawierać ankietę. Warto byłoby zebrać sporo głosów na tak, a sam pomysł dopracować...

Panie Łukaszu dodałbyś ankiete:3?
 

DeletedUser192125

Guest
Panie Łukaszu... skoro gracze na polskich plemionach, czy też francuskich nie mają o tym pojęcia to "produkt" jest kiepski, niedostosowany do oczekiwań graczy jak i chyba założeń Innogames (jesli to serio międzynarodówka dla wszystkich). Kogo to obchodzi czy to będzie tribalwars.net czy internationale1... Tu chodzi tylko o sam zamysł - umożliwienie gry/ułatwienie jej - graczom z różnych państw. Czy to jest możliwe prawnie/ technicznie / finansowo raczej leży w kwestii Innogames.



Przypomnę tylko że tematy zakładane tutaj muszą zawierać ankietę. Warto byłoby zebrać sporo głosów na tak, a sam pomysł dopracować...

Panie Łukaszu dodałbyś ankiete:3?

Niestety, trochę słabo zrobiłem, że zapomniałem dodać ankietę, ale dodawanie jej po czasie będzie zbyt nieobiektywne, bo większość osób, która miała tu zajrzeć, już to zrobiła - raczej nie mają powodu wracać do tego tematu, jeżeli nie mają w głowie myśli "o kurde, co jak ktoś dodał ankietę do tego postu - muszę to sprawdzić".

Moja wina, aczkolwiek i tak widać, że pomysł byłby ciepło przyjęty przez graczy - oraz, że jest negatywnie postrzegany przez osoby zarządzające - więc nie przejdzie.
Szkoda :p
 

DeletedUser198499

Guest
KLIK
Opiekun Projektu (OP)
41233480703f01d0gen.png

Osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie projektu Plemiona.pl jako całości. Zarządzają konfiguracją światów oraz oprawą językową gry, pomagają w problemach dotyczących płatności. Stanowią także kanał pośredniczący między społecznością gry oraz firmą InnoGames, poprzez bieżące zgłaszanie błędów i pomysłów rozwoju gry, a także w drugą stronę: informując graczy o wszystkich nowościach, zmianach czy wydarzeniach specjalnych. Zajmują się także rozpatrywaniem skarg na pracę Super Operatorów Gry.

Ja bym się nie poddawał. Tutaj nie ma osób które mogłyby zablokować pomysł... mogą nakierować tylko na właściwy tor, o ile w ogóle pomysł ma jakiś tam sens...
 

DeletedUser192125

Guest
W poście dlatego też poprosiłem by pisać swoje uwagi i sugestie, ponieważ wspólnie można wymyślić najbardziej optymalne zasady i rozwiązania.
 

Jacq

Rycerz
Wynik reakcji
1.279
Co wy xd Polski Team Plemion jest bardziej nastawiony przeciwko gracza niż dla graczy. Wszystkie pomysły maja gdzieś i robią swoje badziewia. Gierka upadnie w ciągu kilku lat i tyle :) A szkoda...
 

DeletedUser192125

Guest
Co wy xd Polski Team Plemion jest bardziej nastawiony przeciwko gracza niż dla graczy. Wszystkie pomysły maja gdzieś i robią swoje badziewia. Gierka upadnie w ciągu kilku lat i tyle :) A szkoda...
Bez przesady. Nie trzeba daleko szukać, żeby zauważyć działania zupełnie odwrotne niż w twojej teorii.

Przykład: s100 i społecznościowe głosowanie na ustawienia. Również głosowania co do giełdy premium, pomimo dogryzań ze strony społeczności typu "haha po co ta ankieta, skoro niezależnie od wyników giełda i tak będzie", "nigdy nie uwierzę w to, że nie dacie giełdy na s100, i odpuścicie sobie taki zarobek" itd. tak jak wyszło wg. ankiety - tak było. Giełda na s100 się nie pojawiła.

Oczywiście nie mogą iść zawsze graczom na rękę robiąc same rzeczy non-profit, bo w końcu pracuje się po to żeby zarobić.

Jedyne co można by im zarzucić to LEKKIE niesubordynacje w supporcie spowodowane czynnikiem ludzkim, nad tym by mogli trochę popracować ^^.

Co do mojego postu, nie siedzę w temacie zakładania serwerów i ich działania, więc jeżeli AUTENTYCZNIE zrobienie takiego przedsięwzięcia byłoby zbyt kosztowne(chociaż wątpię) przez komplikacje wypisane przez Łukasza (chociaż, nie odpisał jeszcze na mój ostatni komentarz z zasugerowanym rozwiązaniem) to nie ma sensu z ich strony przekazywać tej propozycji dalej.

Chociaż, w moje stanowisko obronne polskiego plemiona team wlewa się lekkie zawahanie zważywszy na to, że post zebrał liczną aktywność a nie zdecydowali się wdać z nami w dyskusję odnośnie tematu, poza 2 komentarzami od Łukasza ;)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser192125

Guest
Dodałem ankietę, jeżeli ktoś zagląda tutaj ponownie to zachęcam do scrollnięcia na górę i oddania głosu. Przepraszam, że zapomniałem ją dodać na początku :)
 

DeletedUser190024

Guest
Ja będę tutaj co tydzień zaglądał i to odświeżał chyba :p
 
Do góry