Ależ Wy nadal nie rozumiecie czym jest kara. Kara musi mieć charakter nauczający i zniechęcający do ponownego oszustwa. Równie dobrze można karać wykluczeniem z gry za najdrobniejsze przewinienia, bo przecież "kogo to obchodzi, oszustów na pewno nie".
Odpalisz nielegalny skrypt - zyskasz przez jeden dzień maksymalnie 3x więcej surek. Następnego dnia budzisz się z banem i przez 7 dni Twoja farma wynosi 0, surki się przelewają itd. Oszustwo (nawet to niecelowe) jest wystarczająco karane, aby nauczyło gracza, że skrypty trzeba sprawdzać.
Pierwsze wykryte przewinienie = KARA, tj. ban na określony czas. Kolejne przewinienie tego samego rodzaju, czyli jak napisałeś "[...]
ponownego oszustwa" jest prawdopodobnie działaniem umyślnym, podjętym tylko w jednym celu - odniesieniu określonych korzyści. I tutaj ban globalny może mieć uzasadnione zastosowanie.
Nie prowadzę statystyk, ale wśród osób, które miałem przyjemność wirtualnie poznać w plemionach jest wielu graczy, którzy zostali zniechęceni do dalszego grania tylko i wyłącznie z powodu używania przez innych graczy wspomagaczy automatyzujących farmienie i możliwości powielania tego procederu przez te same konta na innych światach (oczywiście mnogość kont, powoduje, że problem stał się globalny i śmiało można założyć że spotykany jest na każdym świecie) Jest ich nieporównywalnie więcej, niż tych którzy zostali zmuszeni do zakończenia kariery decyzją administracji. Łatwo wywnioskować, że ten konkretny przykład banowania, zbyt łaskawy, działa na niekorzyść popularności gry Plemiona i utratę graczy.
"
Odpalisz nielegalny skrypt - zyskasz przez jeden dzień maksymalnie 3x więcej surek. Następnego dnia budzisz się z banem i przez 7 dni [...]"
Opowiem krótką historię, dotycząca bezpośrednio mojej osoby (powiem otwarcie, bowiem całkowicie zakończyłem zabawę w plemiona), która jest całkowicie sprzeczna z Twoim przekazem.
Otóż wróciłem do gry po wielu latach przerwy, ponieważ logując się na stary email, dostałem wiadomość od Plemion, by wrócić do przygody i walki. Tak też zrobiłem. Szybki start po tak długiej przerwie nie był tak udany jakbym sobie tego życzył. Nie zraziło mnie to absolutnie. W końcu po kilku miesiącach rozgrzewki postanowiłem się przyłożyć i zagrać tak, jak najlepiej potrafię. Jako amator doszedłem ciężką pracą do miliona punktów, lecz czułem wielki niesmak, bowiem zauważalne były nadużycia licznych graczy. Wierzę, że jest wielu zawodowych graczy czy fanatyków tej gry, lecz niektóre działania wychodzą poza skalę fanatyzmu i są niemożliwe do uzyskania czystą grą. Po wielu przemyśleniach, zadanych pytaniach i opiniach innych potężnych graczy, postanowiłem zaryzykować i zagrać nieczysto, godząc się na ewentualną kasację konta. Udało mi się uzyskać wyżej wspomniany wspomagacz i korzystałem z niego bez zahamowań. Ustawienie wszystkiego wymagało około 200 kliknięć po czym, jedynym wymogiem, by farmienie się odbywało był włączony komputer z odpowiednimi ustawieniami. A ja nie zaglądając przez ten czas do plemion zdobywałem surowce i wysyłałem ataki farmiące.
I tutaj najważniejsze... bez żadnej blokady, upomnienia, bana, etc. korzystałem przez ponad rok. Do zakończenia gry na danym świecie, kasując w ustawieniach kilkumilionowe konto.
Zatem wykrywalność takich działań jest w mojej opinii zwyczajnie kiepska, by nie powiedzieć nieudolna.
Witam.
Którko i na temat.
Wielu graczy teraz używa bota, tak teraz gdy wszyscy śpią oni smacznie sobie farmią na klikerze.
Proponuje zmienić punkt S.2 w regulaminie !!
2. Ponowne przewinienie skutkuje kasacją konta na danym świecie, poprzedzoną 14-dniową blokadą bez ochrony wiosek przed napadami.
To powinno brzmieć, "ponowne przewinienie skutkuje kasacją konta na wszystkich światach".
Podsumowując moje powyższe słowa, mogę tylko zaznaczyć swoją aprobatę dla tego pomysłu. I oddany głos TAK.
Sądzę, że gro osób rezygnuje z dalszego grania, bowiem nadużycia są nagminnie stosowane, a przez to renoma Plemion wiele traci.
Na koniec odniosę się krótko do słów
MainSin:
"A weźcie pod uwagę jeszcze sytuację kiedy na świecie X gracie z coopem a na świecie Y już sami, na świecie X Wasz coop odpali parę razy bota (to już jest ban), a wcześniej próbowaliście jakiegoś skryptu nie wiedząc że nei ma go w skryptotece no i w tej sytuacji global byłby w pełni sprawiedliwy?
Nie mówiąc już o tym że global to ostateczna ostateczność, której niechętnie używamy."
Co-operacja jest to swego rodzaju umowa pisana lub niepisana, stworzona dla uzyskania odpowiedniego efektu. Jeżeli gracz podejmuje decyzję, by zagrać z kimś razem musi przyjąć również odpowiedzialność i na swoje barki, bowiem jest on użytkownikiem konta w grze, a zatem też odnosi korzyści.
Jest bardzo prosty sposób, aby co-operant mógł dowiedzieć się o wcześniejszych nadużyciach właściciela. Np. w ustawieniach profilowych można dodać kategorię- lista kar. Gdzie będzie zaznaczony świat oraz dokonane przewinienia. I taki gracz albo się zgodzi na wspólną grę i podjęcie ryzyka albo nie, poprzez zastosowanie np. 48-godzinnego bufora decyzyjnego.