Balans między atakującym a obrońcą - dyskusja

Status
Zamknięty.

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
12.987
Drodzy Gracze,

przy okazji różnych dyskusji słyszymy czasem od Was opinie, że gra w dużym stopniu preferuje/ułatwia grę obronną kosztem utrudnienia życia agresorom. Chcielibyśmy przyjrzeć się temu tematowi bliżej, dlatego zapraszamy Was do wspólnych rozważań na ten temat, skupionych w jednym wątku, aby łatwiej było Wasze opinie później przeanalizować.

Aby ułatwić Wam nieco, prosimy o rozpatrzenie m.in. takich kwestii:
  • Jak byście ocenili całkowitą równowagę między ofensywnym a defensywnym stylem gry?
  • Czy uważacie, że obrońcy zyskali w ostatnim czasie jakąś znaczącą przewagę?
  • Jeśli tak, to jakie są najważniejsze składniki tej przewagi?
  • Jak silna wg Was jest różnica w balansie agresor/obrońca i jak wpływa ona na całkowity wygląd gry?
  • Czy widzicie jakieś aspekty w grze defensywnej które powinny/mogłyby zostać zmienione?
  • Czy widzicie jakieś aspekty w grze ofensywnej które powinny/mogłyby zostać zmienione?
  • Czy macie jeszcze jakieś inne pomysły czy uwagi, dotyczące tematu równowagi agresor/obrońca?
Pamiętajcie, że Wasze opinie są dla nas cennym źródłem informacji, dlatego czekamy na Wasze uwagi!

Wasz Plemiona Team
 

KACZELNIK

Rycerz
Wynik reakcji
2.306
  • Czy widzicie jakieś aspekty w grze defensywnej które powinny/mogłyby zostać zmienione?
1. Powrót reguły zagrody, bo chyba całkiem to ustawienie umarło.
2. Zmiana nowego systemu rycerzy, który jest zupełnie odrealniony i te bonusy do deffa są kosmiczne w porównaniu z tymi do offa. Głównie o to chodzi, że twórca zapomniał, że rycerz deffensywny broni wioski do momentu śmierci i jest w stanie wybronić nawet wszystkie idące ataki na jakąś wioskę, a rycerz offensywny zaatakuje tylko raz. Jak zmienić? Ja widzę 2 rozwiązania albo obniżyć znacznie siłę bonusów deffensywnych by stanowiły około 1/5 tego co jest teraz. A drugie to zmiana sposobu atakowania rycerzem, by mógł on i jego bonusy wpływać na wszystkie ataki idące na daną wioskę.
 

DeletedUser190957

Guest
Obrona jest teraz bardzo ułatwiona dużą ilością bonusów czy to od rycerza czy to z jakiegoś bonusu z inwentarza których z uwagi na bonusy dzienne i częste ewenty dostaje się naprawdę sporo, w rezultacie wojska broniące wiosek są nieustannie wzmocnione. Kolejnym ułatwieniem obrony jest wieża strażnicza, jest to fajny element strategiczny ale aktualnie zbyt mocny, odpowiednie jej wykorzystanie niemal uniemożliwia odebranie wioski sprawnemu obrońcy gdyż w zasadzie całkowicie eliminuje możliwość skutecznego fejkowania itd, może wprowadzenie takiego limitu jak w nowym systemie rycerzy (max x wież przy y wioskach) coś by pomogło tak żeby nie można było sobie rozciągnąć wież na cały front.

Edit: Może tak jak flagi obrony działają na wszystkie ataki na daną wioskę może dało by się wprowadzić możliwość ustawienia flagi ataku na wioske przeciwnika tak że wszystkie nasze ataki na tą wioskę były by wzmocnione?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser190957

Guest
Po drugie, zasoby, trzeba mieć przewagę mniej więcej 3:2, żeby obstawić większość wiosek, które tego wymagają, ale taka różnica wymusza inną grę na "mniejszej" stronie.
Wcale nie trzeba wiosek obstawiać, można się skutecznie bronić klinując i odbijając wioski nawet mając o wiele mniej wojska od agresora a dzięki wieży strażniczej dokładnie wiemy np. jakie są obstawy szlachciców itd. co jeszcze minimalizuje nasze straty

Prosto stwierdzić, kto ma przewagę off, czy deff, po tym co wybierają doświadczeni gracze na starcie rozgrywki. Większość wybiera grę off, jeżeli ktoś gra deff to robi to dla plemienia przeważnie i wiąże się to z poświeceniem swojego tępa rozwoju dla dobra plemienia.
Off jest najlepszy na start to prawda, na początku off musi być silniejszy bo inaczej na początku świata podbijalibyśmy same barby. Tutaj mówimy raczej o równowadze w dalszej fazie gry gdzie kwestia tego co miało się w pierwszej wiosce nie ma takiego znaczenia.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

DeletedUser190957

Guest
Jak ktoś leci grubymi z pełnym offem to zbijasz poparcie, koleś sam zabija własne offy a ty odbijasz wioskę, 4offy uwalone i ani 1 pikinier nie padł :D
 
Wynik reakcji
1.062
światy trwają kilka miesięcy teraz, więc uważam, że gracze bez skilla tylko się burzą i są poszkodowani, bo nie potrafią myśleć ;-)
Jest wszystko ok nic nie zmieniajcie, przynajmniej na światach bez bonusów, ale i tak ta gra niedługo upadnie. Niestety coś się kończy a pewnie coś innego zacznie jak z każdą grą skazaną na pożarcie.
 
Status
Zamknięty.
Do góry