Analysis by Fabcio | 156

Gaunter o Dim

Chłop
Wynik reakcji
3
SAI się wysypało bo w wyniku łamania przez nich wypowiedzenia BL wcześniej zaczęło się z nimi lać. Ich radni wykopali głównego winowajcę ich problemów z BL, ale klamka zapadła, więc spróbowali się wyłamać, żeby spróbować coś ugrać, bo bez BL było wiadomo, że się wyłożą. Bardzo słabo zorganizowane plemię (jeśli w ogóle) i bardzo słabo prowadzona dyplomacja. Jeśli dodać do tego, że stracili kilkanaście wsi na rzecz NHH w podobnym czasie to dość normalne, że się posypali. Morale upadło.
Świetlik to trochę Ci tak od środka jak to było (po starej znajomości) SAI się rozpadło bo ludzie mieli dosyć beznadziejnego zarządzania przez jednego z założycieli... Radnym dobierał prawa bo taki miał kaprys... Jednym mówił co innego,a jeszcze innym co innego... No i na pewno brak odpowiedniej reakcji na ataki ze strony NHH... ani jednej akcji nie przeprowadzono na wroga... to tak od środka z grubsza info, aha i jeszcze jedno wioski z RONIN za darmo nie wpadają w ręce NHH, a przynajmniej na chwilę obecną :)
 

Świetlisty Władca

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.764
Świetlik to trochę Ci tak od środka jak to było (po starej znajomości) SAI się rozpadło bo ludzie mieli dosyć beznadziejnego zarządzania przez jednego z założycieli... Radnym dobierał prawa bo taki miał kaprys... Jednym mówił co innego,a jeszcze innym co innego... No i na pewno brak odpowiedniej reakcji na ataki ze strony NHH... ani jednej akcji nie przeprowadzono na wroga... to tak od środka z grubsza info, aha i jeszcze jedno wioski z RONIN za darmo nie wpadają w ręce NHH, a przynajmniej na chwilę obecną :)
Ale ja wiem jaki był Korall :D chodzi mi o to, że początek wysypywania się nastąpił mniej więcej w momencie kiedy zaczęły się problemy z nami i NHH zaczęło pisać akcje. Gdyby wychodziło mu na zewnątrz, to raczej nie miałby takich problemów od środka.
 

Gaunter o Dim

Chłop
Wynik reakcji
3
Ale ja wiem jaki był Korall :D chodzi mi o to, że początek wysypywania się nastąpił mniej więcej w momencie kiedy zaczęły się problemy z nami i NHH zaczęło pisać akcje. Gdyby wychodziło mu na zewnątrz, to raczej nie miałby takich problemów od środka.
Od środka to on miał jeszcze przed NHH problemy :) Inaczej... to on był problemem :) Nie chce mi się screenów wyciągać, ale tak zadufanego w sobie typka i tak nie udolnego to dawno nie widziałem ^^ W AA podobno jest sytuacja podobna jak do SAI, dlatego powstało RONIN :) Szkoda,ze nie udało się dogadać i tym razem po przeciwnej stronie barykady :) Niemniej tanio skóry nie sprzedamy :)
 

FabcioZiomekPL

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
2.927
Ćwiartka IV z IV | Północny-Zachód| North-West [NW]

analys.png
________________

Nazwa Plemienia: Kolorowe Misie [MIŚ]
Ilosc czlonow: 5
Ilosc Graczy + Darm: 149
Kolor: Lime Green

# Farmy w TOP200: [@Cookie13 , zostawiam to Tobie]
# Graczy w TOP200:

Zalety:
Ogromny potencjał wśród graczy
Wady: Lokalizacja, Brak potencjalnych sojuszników, Słaba organizacja (Tutaj znak zapytania)

Opis Sytuacji
: Zacznę może tak, pamiętacie [07/18/2020]? Głupie pytanie, napewno nie, ale spokojnie nie byliście sami, gdyż MISIE tego dnia zapomniały o przenosinach - cofnijmy się, więc kilka światów wstecz. Świat 145, skąd świeżutko przed s150 przyszły ekipy Szali, ZBT, ZABIJ, VeA, SPQR czy NHH, pamiętacie jakie plemię zapomniało się tam przenieść i pozostało w centrum? O własnie, było to plemię GŁÓD, o czym więcej wie napewno ZABIJ bo są swego rodzaju pochodną. Nie ukrywajmy faktu, że początkowy etap gry zdominowali oni kompletnie w takim samym stylu, ktory na dziś dzień prezentują Misie - kompletny pogrom wśród JA czy BzW, które swego czasu liznęły TOP25. Co do samego Early Game’u, Misiaczki wchłonęły w swoje szeregi także szare zabójcze OWCE - aż dwa człony. (Obrzeża i centrum). Sama dyplomacja plemienna od początku budowana była pokojowo, mimo największego objętego terenu na świecie. Obiło mi się o uszy, że MIŚ trzymane było w tajemniczej niepewności przez innego dyplomatę, co lekko zawirowało tamtejszym klimatem.

No dobra, to już było i minęło, ale co tam słychać u przytulasów dzisiaj? Po TW-statsach widać grubiutką wojnę z GT, i lekko mniejszą na obrzeżach z ALPAKAMI. Czy wygrywają? Ciężko stwierdzić bo narazie cała 3-ka rozwija się jak burza. To by było na tyle, co do Północy [North] i Południa [South] MISiów. Natomiast na Wschodzie [East] jak i Zachodzie [West] okoliczne plemiona zajęte są swoimi wojnami, więc skrzydła pluszaki mają na ten moment czyste.

Nie jestem zbyt wielkim fanem ich dyplomacji, i uważam, że wojna z G.T jest głupotą zdecydowanie za wczesną, gdyż zarówno jeden jak i drugi ma większe zmartwienia na swoich plecach, no ale kto im zabroni wzajemnie się wyniszczać.

Jeżeli śledzicie dyplomację ś156, to wiecie, że na każdym kontynencie plemiona dominujące podobierały się w pary, czy też trójki z prostym planem na przyszłość. Każdy kontynent z wyjątkiem jednego, ze względu na jego unikatowe rozlokowanie wywołane przez brak przenosin. W 90% przypadków plemiona uwięzione w centrum próbują dogadać się gdzieś z obrzeżami by zapewnić sobie jakieś szanse na Midgame/Lategame, lub tę drogę wywalczyć. Im większe jest plemię, tym większe te obrzeża musi zdobyć by przetrwać. Tutaj takiej opcji po prostu już nie ma, bo dyplomacja była na tyle odwlekana, że reszta kontynentów już stworzyła lepsze dla siebie opcje.

Cofnijmy się więc wstecz jeszcze raz i przeanalizujmy co tu nie pykło. Mamy dzień [07/18/2020], dzień jak codzień, TJMN śmieszkuje na FO, Koral powoli handluje sojusznikami. (Tak słyszałem o tym, i opowiem wam wkrótce jak to wyglądało od środka, bo przesłuchuję świadków), no i wszystkie plemiona pakują walizę na obrzeża. Wszystkie z wyjątkiem jednego twardziela z 154-go, który dostał kontynent na wyłączność totalnie za darmo. Doświadczeni radni/dyplomata, którzy już swoje przegrali z pewnością poruszyli by całokształt kolosa parę metrów na zachód by ustawić centrum (serce) plemienia na obrzeżach w celu gwarancji zaplecza deff’a i stabilnej pozycji na mapie niezależnej od nikogo, lecz nie oni. Przy takiej ilosci graczy, zarówno tych lepszych jak i tych słabszych dominacja kontynentu byłaby prawdopodobnie najszybszą, i to MISie rozdawałyby tam karty zamiast czekać w niepewności na odpowiedzi. Pamietajmy, że zawsze ten kto ustawia dyplo kontynentu robi to na swoją korzyść, i to zazwyczaj on z niego wychodzi.

Jak na moje to MISie dopiero debiutują jako poważniejsze plemię i nie wiedzą jak ważną rolę odgrywa proporcjonalne do rozmiaru zaplecze i stabilny sojusznik, którego tu brak. Do tego wysoka ilośc członów, przez co pewnie nadmiar roboty ich przytłoczył za czym idzie zaniedbanie pewnych elementów, które już wkrótce zaczną się na nich odbijać.

„miśki praktycznie padły, po co mieli siedzieć w plemieniu, gdzie organizacja nie istniała? Przez miesiąc wojny miśki zrobiły jedną akcję, ich obrona nie istniała.” ~ Założyciel DELMY o misiach z 154-go.

Czy kilka lepszych nicków, które tam widzę to odratuje? Potencjał był przeogromny, mimo tego - poziom świata jest stosunkowo niski i zdarzyc może się tu jeszcze wszystko.

________________

Nazwa Plemienia: Szaliki [Szale!]
Ilosc czlonow: 1 + 1
Ilosc Graczy + Darm: 66
Kolor: Sky Blue

# Farmy w TOP200:
# Graczy w TOP200:

Zalety:
Mocna ekipa, wysoka farma, niebawem obrzeża
Wady: Brak mocnego sojusznika (Względem innych kontynentow)

Opis Sytuacji: Sławny Szari i jego banda, patrząc na nicki to chyba przyszli tu nie tylko plądrować wioski, ale i gwałcić właścicieli. Skupieni od startu na 2-krotnie liczniejszym wrogu Charon utrzymują czysty rekord [22 do 0] za co respekt. Zadziwiające w ich obszarze jest natomiast sąsiadujące tam półczłonowe plemię ROE, które zabrało już im, aż 2 wioski za 0, czego nie udało się swego czasu 4-o członowym Charonom. Co do dyplomacji Szalików to na ten moment zbyt wiele nie wiemy, zapewne po Charon następne na celowniku będzie plemię MIS, gdyż stoją im na drodze rozwoju. W TW-statsach widnieje już nawet pojedyncze podbicie, ale nie traktujmy tego jeszcze jako wojny.

W przyszłości widzę Szaliki po stronie ALPAK lub EKIPA, wybór należy zapewne do Szariego.

________________

Nazwa Plemienia: Charon Norah [CharoN]
Ilosc czlonow: 3
Ilosc Graczy + Darm: 73
Kolor: Pusi Pink

# Farmy w TOP200:
# Graczy w TOP200:


Zalety: Obrzeża, dostęp do nowych graczy, który zasila to plemię.
Wady: Masa warzyw i kretów jak to na łapankę przystało - słaba weryfikacja.

Opis Sytuacji: Charon, czyli ostatnia nadzieja nowo-pojawiających się graczy z obrzeży. Podobno nie jest ciężko się tam dostać, więc swoich szans może spróbować każdy. Nie obiecuję tam wielkich sukcesów, bo plemię jest raczej spisane na straty w starciu z takimi weteranami, lecz kto wie, może ambitniejszym uda się zasilić szeregi bardziej doświadczonych i dumnie reprezentować pochodzenie. Wiem, że Szari jest otwarty na takie propozycje - głupotą jest kompletny brak rekrutacji, gdyż to właśnie w taki sposób plemiona wymierają.

________________
 

FabcioZiomekPL

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
2.927
________________

Nazwa Plemienia: Ekipa Sprzątająca [EKIPA]
Ilosc czlonow: 2
Ilosc Graczy + Darm: 74
Kolor: Bronze Brown

# Farmy w TOP200:
# Graczy w TOP200:

Zalety:
Dobra lokalizacja, własne obrzeża.
Wady: Na ten moment, brak dyplomacji.

Opis Sytuacji: Ekipa była dość długo tłumiona przeze mnie na Kartografi, aż wywalczyli oni na niej swoje miejsce w wojnie z ZZG.

Swoją drogą, wygląda mi to na trój-wojnę typu [1v1v1], gdzie EKIPA walczy także ze Strzelcami (Ci również walczą z ZZG). Na ten moment góruje tutaj właśnie EKIPA z największa ilością przejęć, lecz zaraz za nimi mamy Strzelców, którzy także utrzymują pozytywny bilans.

Co do samej miejscówki na mapce, to jest ona bardzo bezpieczna, najlepszą opcją byłoby dogadanie się z Szalikami i kontynuacja rozwoju w stronę południa w wojnie z S i centrum w wojnie z ZZG. Pytanie, czy są na tyle stabilnym sojusznikiem by Szale takowego przyjęły?


________________

Nazwa Plemienia: Zakon Zbieraczy Grzybów [ZZG]
Ilosc czlonow: 1
Ilosc Graczy + Darm: 34
Kolor: Purple

# Farmy w TOP200:
# Graczy w TOP200:


Zalety: Kilku lepszych graczy tworzących trzon.
Wady: Lokalizacja, nadmiar wojen.

Opis Sytuacji: Znakomity start, lecz później już tylko gorzej. Największym błędem tego plemienia było oddanie obrzeży, na których już po miesiącu wyrosły dwa silniejsze od nich plemiona. Niestety już dzisiaj odczuwają tego skutki i nie wróżę tu świetlistej przyszłości. Sytuacja analogiczna do Charon, ostatnią deską ratunku jest poświęcenie tego co ciągnie ich na dno by oszczędzić im czasu, a lepsi gracze zasilą szeregi Ekipa/Strzelcy. No, a przecież tacy gracze tam są bo w wojnie widać obustronne przejęcia.


________________

Nazwa Plemienia: Strzelcy [-S-]
Ilosc czlonow: 2
Ilosc Graczy + Darm: 68
Kolor: Grey

# Farmy w TOP200:
# Graczy w TOP200:

Zalety:
Własne obrzeża
Wady: Brak stabilnego sojusznika, zagrożenie od południa.

Opis Sytuacji: Strzelcy, czyli ostatni z wojowniczej trójki, z której tylko jeden może wyjść z tarczą, zamiast na niej. Tak samo jak o reszcie wrogów nic nie wiadomo, gdyż Marki są świeżutkie. Początkowo podbicia były ukierunkowane głównie na barbach, lecz z czasem przekierunkowane zostały głównie w ZZG. [Stąd moja myśl, że S i EKIPA to jedność, ze wspólnym celem, aż do momentu podbicia S, przez Izideva (Ekipa)]. Co do pozycji, to jest ona stosunkowo gorsza od tej poprzednika, ponieważ od południa sąsiadują oni z rozwijająca się w każdym możliwym kierunku Tajemnicą - co uniemożliwia ustawienia defensywy wyłącznie na północy.


________________

No i tak procentowo, jako streszczenie:
90%
do 10% (Szaliki vs Charon)
70% do 30% (MIŚ vs Alpaki)
50% do 50% (MIŚ vs GT)
50% do 35% do 15% (EKIPA vs STRZELCY vs ZZG)

Prediction:
80%
do 20% (Alpaki + GT + Szalik + Ekipa vs MIŚ)
65% do 35% (Alpaki + Szalik + GT/Ekipa vs MIŚ)


________________
 

DeletedUser177134

Guest
Nie mam już tyle czasu, co poprzednio, dlatego bez zbędnych ozdób i udogodnień.

TOP200 punktów (liczba graczy kwalifikujących się pod skrótem nazwy plemienia):

MIŚ/
10

MIŚ-
4

MIŚ+
4

MIŚ
9

Szale!
10

Char0N
0

-S-
0

-S-.
0

ZZG
1

EKIPA
2

EKIPA*
0
 

DeletedUser177134

Guest
TOP200 farmy za dzień 24.08.2020 (próg 203 113) (liczba graczy kwalifikujących się pod skrótem nazwy plemienia):

MIŚ/
7

MIŚ-
6

MIŚ+
3

MIŚ
1

Szale!
11

Char0N
0

-S-
2

-S-.
0

ZZG
2

EKIPA
3

EKIPA*
1
 

FabcioZiomekPL

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
2.927
Jakis czas temu napisalem do 26-ciu dyplomatow z Świata 156. Niestety, od 5-ciu z nich odpowiedzi nie otrzymalem, co mogloby tutaj nam zdecydowanie pomoc w wylonieciu faworyta. Zasada byla prosta, kazdy otrzymuje 4 glosy, i kazdy moze oddac glos na siebie. O dziwo, nie kazdy ten glos oddal na samego siebie, pewnie spowodowane tym ze vote'owanie zrobilem anonimowe.

W takim rozwoju spraw faworytow mamy dwoch - ZBT & NHH - 12 z 21 plemion oddalo wlasnie tak swoj glos.
Zaskakujacym jest tez fakt, ze drugie miejsce egzekwo po 10 glosow zdobyly Szale i TJMN, a na trzecim MIS & ZABIJ - 8. Underdogiem, czy tez czarnym koniem jest napewno plemie ALPAK z 1 glosem.

Co prawda, mozna tu zliczyc glosy sojuszy i mierzyc siusiaki jako zwyciezcy, ale to zwykla statystyka oparta na opinii dyplomatow, glownie bazujacych na nick'ach w skladzie, dyplomacji, farmie czy miejscu na mapie, a moze nawet i sympatii.

111.png
 

FabcioZiomekPL

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
2.927
Na Vea to chyba tylko makseno głosował XD to plemię to może zdominować kloca w kiblu co najwyżej, i to jak Liptonki najpierw im tego kloca szczotką zdefragmentują.
Niestety obiecałem, że nie zdradzę nicków osób, które oddały na kogoś swój głos, lecz pozwolę zacytować sobię jedną z nich pomijając oczywiście jej Nick:

„Doświadczenie podpowiada że skuteczność jest ważna więc stawiałbym na tych którzy dobrze sobie radzą w wojnach i już zdobywają jakieś wsie czyli z rankingu wojen:

-NHH/WL
-ZABIJ/VeA

Jak się tak rozpędzą to dużo ugrają”

Kto to był możesz jedynie przypuszczać, choć podpowiem Ci, że nie jest to makseno.
 

ZawodowyESLowiec

Miecznik
Wynik reakcji
150
Niestety obiecałem, że nie zdradzę nicków osób, które oddały na kogoś swój głos, lecz pozwolę zacytować sobię jedną z nich pomijając oczywiście jej Nick:

„Doświadczenie podpowiada że skuteczność jest ważna więc stawiałbym na tych którzy dobrze sobie radzą w wojnach i już zdobywają jakieś wsie czyli z rankingu wojen:

-NHH/WL
-ZABIJ/VeA

Jak się tak rozpędzą to dużo ugrają”

Kto to był możesz jedynie przypuszczać, choć podpowiem Ci, że nie jest to makseno.
Faktycznie, aż sprawdziłem jak sobie radzi ZABIJ i VeA i trzeba im przyznać, że ZABIJ bardzo ładnie radzi sobie z ZABIJ/ZABIJ!/ZABIJ., tak samo VeA z VeA.
 

rotescorp

Szlachcic
Wynik reakcji
1.609
Faktycznie, aż sprawdziłem jak sobie radzi ZABIJ i VeA i trzeba im przyznać, że ZABIJ bardzo ładnie radzi sobie z ZABIJ/ZABIJ!/ZABIJ., tak samo VeA z VeA.
Vea to jeszcze nie ma źle, ale ZABIJ to patrząc po mapie nie ma zbyt wiele celów do podbijania. Połowa plemienia jest zablokowana przez sojusz z VEA. Rozwój w lewa strone mapy blokuje SPQR. W góre są tylko wioski 40stu lub spora dziura na której nie ma wiosek innych niż szaraki. Na dole tez 40stu, które nie dość ze (według statystyk) wygrywa w wojnie to ma jeszcze topke RO więc tam o łatwe wioski raczej trudno. Efekt taki ze trzeba jeść graczy, którym znudziła się gra bez większych możliwości rozwojowych
 

FabcioZiomekPL

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
2.927
Sluszna uwaga Ciastek, zapewne nie uwierzycie, ale polski to na ten moment moj drugi jezyk. Uzywam go tylko na plemionach i do rozmowy z rodzina/przyjaciolmi. Trzecim jest rosyjski, ktorego uczylem sie przez 8 lat, a czwartym hiszpanski z wynikiem 3, w serduszku pierwszym jest PL.

Oczyść mnie z grzechów i wybacz moje winy
To wszystko dla rodziny, to wszystko dla rodziny
 

Ponury Żniwiarz

Miecznik
Wynik reakcji
91
Kupryt, jak Ty widzisz tu sytuację kropka w kropkę ze 145 to ewidentnie potrzebujesz lepszych okularów.
Głód na 145 walczył z właściwie każdym. ZABIJ może i jest trochę pozamykane natomiast jeszcze jakiś czas temu biliśmy się prawie z każdym i na mapie było więcej czerwonego niż błękitnego. Sytuację tą zmienił fakt, że zjechaliśmy Orły ;)
Mamy otwarte trzy kierunki, centrum, wybrzeże i calutki zachód. Kwestia po przenoszenia graczy.:)
Orly to same padly przez rade <beczy> Gdyby nie zdrajcy ahh. Mozna tylko gdybac :(
 

Świetlisty Władca

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.764
Mówię o początkowych miesiącach gry gdzie Głód walczył z EZ, TDP, Fast i trwało wypowiedzenie z Jutrem.
Nadal nie mieliście wojny od góry, od Jutra Was oddzielało VeA, od lewej jakąś Gwarę mieliście i z nią sojusz chyba, a za nią Espadę. Czyli mieliście front na południu i południowym wschodzie, a od wschodu tarczę i wypowiedzenie.