Analiza

osmiornica

Łucznik
Wynik reakcji
611
Analiza wschód :


Screenshot_13aaatrrlpkxx.jpg

TRR : s153,s163

Położeniem zagwarantowali sobie " przepustkę " do kolejnego etapu. Nikłe zagrożenie od centrum rekompensują ŁPK i Cosa Nostra/GSO po bokach. Bez głupstw, powinni zajść daleko. Jestem ciekawy, jak to rozegrają.

PS : Co autor miał na myśli "zajmując" plecy Łapance ? Szanse przy ewentualnym konflikcie do indywidualnej oceny :
Screenshot_13aaatrrlpk1234.jpg
NSR/ZI : debiuty ?

W rankingach ze świecą szukać. Kilku fajnych graczy. W sojuszu mogą coś ugrać, inaczej pewna śmierć. Hejki polecą aż strach

WaWi & JzK : debiut ?

Najpierw masa.. Przemieszani na krzyż z ŁPK znaleźli własny, pusty skrawek mapy. Na uwagę zasługuje fakt, iż otworzyli kolonię obok eMek. Przy dobrej dyplom... nie no, szanujmy się xD next

ŁPK : s88,s112,s126,s150

O swoich się nie pisze, ale..

Aktualny TOP1, dominacja w rankingach dziennych. Zapowiada się spokojny rozwój. Plecy w zasadzie otwarte, od centrum bufor w postaci FH. Pożyjemy, zobaczymy

FH : debiut ?

4 członowy gigant ( o glinianych nogach ? ) Zajmują ogromny teren, ale brak dostępu do obrzeży będzie brzemienny. Muszą szukać sojusznika na obrzeżach ( ŁPK, Dreams, Marzyciele ). Jedno wiem na pewno- nie skończą świata jako FH

Dreams : dużoo, ale nie wiem które dokładnie

Delikatnie wymieszani z FH od północy i Marzycielami od wschodu. Czujecie ten zapach ? Tak, to pon z Marzycielami. W najbliższej przyszłości skupią się na czyszczeniu podwórka i penetracji obrzeży, a co później ? Who knows

Marzyciele : s102,s118,s126,s138,s150,s155

Aktualnie skupieni na walce ze sztucznymi wyspami. Bardzo dobre położenie. Od zachodu graniczą wyłącznie z Dreams, ze wschodu z Kuzynami, abra oraz RA. Czuć niechęć do Kuzynów ( tym bardziej że kradną im kawałek zaplecza ) więc sztama z abra jak najbardziej możliwa.


Krótko i na temat. Ktoś musi przełamać pierwsze lody.. Druga połówka jest ( z zasady ) bardziej wymagająca dlatego potrzebuję więcej czasu xD

pobrane.jpg
 
Ostatnia edycja:

osmiornica

Łucznik
Wynik reakcji
611
Witam,
Postanowiłem napisać krótką analizę, dla mnie okazja do poskładania myśli w spójną całość, dla was - przyjemniejsze 5 minut na tronie. Chciałbym żeby temat trochę odżył. Świat wchodzi w decydujący etap, następne tygodnie będą kluczowe - szczególnie dla dyplomatów.


Co musicie wiedzieć przed przeczytaniem - świat podzielony jest na 2 obozy, łapankowy i konfederacji. Co prawda, wciąż istnieją " niezrzeszeni " jak TRR czy GSO, aczkolwiek kwestia czasu nim się określą.

Ważne założenie : 3 koalicja nie powstanie.

GSO aktualnie przegrywa ( mnie zaskoczyło ) w wojnie z TRR. Po solidnym 150 widziałbym ich w roli faworyta, a tu zonk. Walą się także z TT, które wylądowało na plecach i cóż, bez szału.
Rzut oka na mapę i widać wyraźnie że zamykają TT w kotle , co z pewnością dodaje otuchy, pytanie na jak długo.


TRR zagęszcza obrzeża, w międzyczasie bije GSO, (?)sojusznicze relacje z TT(?), pon z Łapanką. Zachowawcza dyplomacja w tym wypadku zdała egzamin i mimo późniejszego startu zajmują 8 pozycję w rankingu.
Obstawiam że w przyszłości na dyplomacji stracą najwięcej, ale to później..

TT sojusz z konfederacją, wojna z GSO- są na plus według tw-stats. Dali sobie wskoczyć na plecy. Kojarzę kilka nicków, nie są ogórasami do bicia. Za mali by dociągnąć świat pod własną banderą, ale z pewnością namieszają.

Co słychać na południu mapy ? :

Abra to plemie o którym zdecydowanie ciężko cokolwiek napisać. Wyszli obronną ręką z kotła na południowym-zachodzie, biją Wariatów i wspólnie z Kuzynami zajmują plecy Marzycielom. Są trochę zamknięci przez sojuszników i prawdopodobnie w przyszłości stracą front, co poskutkuje rozłamem, bądź fuzją do rodziny Konfedracji.

Wariaty, ah wariaty.. Kiedyś słyszałem że są jak karaluchy które przetrwają wszystko. Od początku wymieszani z konfederacją mocno obrywają, chyba najgorsza sytuacja na świecie. Tracą dużo wiosek, ale wspólnie z OSGH znaleźli własny kącik.

OSHG analogicznie do wariatów, oprócz tego dosyć długo trzymają wyspy wewnątrz konfy. W przyszłości, przy dobrze rozegranej dyplomacji mogą okazać się zabójcze.

Marzyciele, sojusz z ŁPK. Front dookoła zdecydowanie spędza sen z powiek, dali sobie zająć obrzeża, na zachodzie Kuzyni, od wschodu Dreams. Mimo problemów, co może zaskakiwać- radzą sobie nie najgorzej. Bardzo zależni od sojusznika.

Dreams, jeden do jednego Marzyciele, ale po przeciwnej stronie barykady. Również front dookoła i zależność od Konfy. Więcej w podsumowaniu...

* Analiza ŁPK I KONFY myślę zbędna*

Podsumowanie, najważniejsze tematy dla rozwoju s169 :

a) Dla losów świata, najważniejsze wydaję się " być albo nie być " Dreams i Marzycieli. Zarówno CSA i ŁPK nie może oddać tak rozległego terenu przeciwnikowi - zrobią wszystko by ratować TOWARZYSZY. Pytanie brzmi, kto da więcej i jak Dream/Emki wykorzystają otrzymane zasoby. Potencjał jest bardzo zbliżony, Dream dostało pierwszą dużą akcję, w wyniku której utraciło teren na północy ( po byłym FH ), ale no.. chłopaki z rekrutacji. Zobaczymy
czy 'main core' podoła wyzywaniu. Dostali ogromny zastrzyk deffa od sojusznika, czy to wystarczy ? Emki dalej czekają na pierwszą dużą akcję, dotychczas radzili sobie poprawnie.

b) Ile wytrzyma OSHG i Wariat ? Pomimo słabych wyników dalej stoją. Duże utrapienie dla Konfy, która jest poniekąd zablokowana. Nie wyślą pełnych 50 zagród deffa do Yume, bo przecież trzeba czymś bronić centrum,
nie poleci 500 offów na Emki, bo przy kontrataku będzie parowanko. Zdobywają cenny czas dla " swojej " koalicji ( o tym później ).

c) Dopięcie dyplomacji. Co z tym GSO i dlaczego TRR miałoby zostać wielkim przegranym? Bez owijania, aktualne dyplo, mimo że nie przypieczętowane w żaden sposób, wymusza pewną reakcję- nie można pozostać neutralnym. Interesy pewnych plemion po prostu się pokrywają. Jak to widzę ? Aktualnie :
ŁPK + Emki + OSHG + WARIAT ( 29 mln pkt ; niepisana koalicja ŁPK )
vs
CSA + KUZYNI + DCS + Dreams + TT + Abra (32 mln pkt ;ta chyba jest podpisana ale mniejsza bo mogę się mylić )

I tu zostaje kwestia TRR i GSO, które niedługo będą wybierać. Wydaje się oczywistym, że interes GSO jest zbieżny z ŁPK ( wspólny wróg [ Konfa+ TT ] ; odciążenie frontu z TRR ), natomiast TRR z obozem konfederacji łączy, ajaak, wspólny wróg [ GSO] + sojusz z TT. Kolejna sprawa, w przypadku sojuszu Konfederacji i GSO, świat najzwyczajniej straciłby na atrakcyjności ( 44 mln pkt dla obozu CSA vs 34 mln pkt dla obozu ŁPK [ tak to duża różnica, biorąc poprawkę na wyniki Wariat i OSHG ])

Dodając GSO i TRR do kolejno obozu ŁPK i KONFY, świat prezentuje się następująco : 41 mln pkt vs 38mln pkt, co wygląda dosyć sprawiedliwie, nie wskazując na żadną ze stron.

Dopinając kwestię TRR w ww. przypadku -spójrzcie na mapę, w jak fatalnym położeniu będą zmuszeni się odnaleźć ( nie skreśla, ale mocno komplikuje ), tym samym odciąży Dreams, ale tak można kalkulować w nieskończoność : )

Będzie się działo..


Analiza pisana - nie ukrywam - trochę na szybkości, nie ubierałem zdań w piękne futerko ale mam nadzieję, dosyć prosto i zrozumiale przelałem myśli na ekran.
 
Wynik reakcji
3.578
Witam,
Postanowiłem napisać krótką analizę, dla mnie okazja do poskładania myśli w spójną całość, dla was - przyjemniejsze 5 minut na tronie. Chciałbym żeby temat trochę odżył. Świat wchodzi w decydujący etap, następne tygodnie będą kluczowe - szczególnie dla dyplomatów.


Co musicie wiedzieć przed przeczytaniem - świat podzielony jest na 2 obozy, łapankowy i konfederacji. Co prawda, wciąż istnieją " niezrzeszeni " jak TRR czy GSO, aczkolwiek kwestia czasu nim się określą.

Ważne założenie : 3 koalicja nie powstanie.

GSO aktualnie przegrywa ( mnie zaskoczyło ) w wojnie z TRR. Po solidnym 150 widziałbym ich w roli faworyta, a tu zonk. Walą się także z TT, które wylądowało na plecach i cóż, bez szału.
Rzut oka na mapę i widać wyraźnie że zamykają TT w kotle , co z pewnością dodaje otuchy, pytanie na jak długo.


TRR zagęszcza obrzeża, w międzyczasie bije GSO, (?)sojusznicze relacje z TT(?), pon z Łapanką. Zachowawcza dyplomacja w tym wypadku zdała egzamin i mimo późniejszego startu zajmują 8 pozycję w rankingu.
Obstawiam że w przyszłości na dyplomacji stracą najwięcej, ale to później..

TT sojusz z konfederacją, wojna z GSO- są na plus według tw-stats. Dali sobie wskoczyć na plecy. Kojarzę kilka nicków, nie są ogórasami do bicia. Za mali by dociągnąć świat pod własną banderą, ale z pewnością namieszają.

Co słychać na południu mapy ? :

Abra to plemie o którym zdecydowanie ciężko cokolwiek napisać. Wyszli obronną ręką z kotła na południowym-zachodzie, biją Wariatów i wspólnie z Kuzynami zajmują plecy Marzycielom. Są trochę zamknięci przez sojuszników i prawdopodobnie w przyszłości stracą front, co poskutkuje rozłamem, bądź fuzją do rodziny Konfedracji.

Wariaty, ah wariaty.. Kiedyś słyszałem że są jak karaluchy które przetrwają wszystko. Od początku wymieszani z konfederacją mocno obrywają, chyba najgorsza sytuacja na świecie. Tracą dużo wiosek, ale wspólnie z OSGH znaleźli własny kącik.

OSHG analogicznie do wariatów, oprócz tego dosyć długo trzymają wyspy wewnątrz konfy. W przyszłości, przy dobrze rozegranej dyplomacji mogą okazać się zabójcze.

Marzyciele, sojusz z ŁPK. Front dookoła zdecydowanie spędza sen z powiek, dali sobie zająć obrzeża, na zachodzie Kuzyni, od wschodu Dreams. Mimo problemów, co może zaskakiwać- radzą sobie nie najgorzej. Bardzo zależni od sojusznika.

Dreams, jeden do jednego Marzyciele, ale po przeciwnej stronie barykady. Również front dookoła i zależność od Konfy. Więcej w podsumowaniu...

* Analiza ŁPK I KONFY myślę zbędna*

Podsumowanie, najważniejsze tematy dla rozwoju s169 :

a) Dla losów świata, najważniejsze wydaję się " być albo nie być " Dreams i Marzycieli. Zarówno CSA i ŁPK nie może oddać tak rozległego terenu przeciwnikowi - zrobią wszystko by ratować TOWARZYSZY. Pytanie brzmi, kto da więcej i jak Dream/Emki wykorzystają otrzymane zasoby. Potencjał jest bardzo zbliżony, Dream dostało pierwszą dużą akcję, w wyniku której utraciło teren na północy ( po byłym FH ), ale no.. chłopaki z rekrutacji. Zobaczymy
czy 'main core' podoła wyzywaniu. Dostali ogromny zastrzyk deffa od sojusznika, czy to wystarczy ? Emki dalej czekają na pierwszą dużą akcję, dotychczas radzili sobie poprawnie.

b) Ile wytrzyma OSHG i Wariat ? Pomimo słabych wyników dalej stoją. Duże utrapienie dla Konfy, która jest poniekąd zablokowana. Nie wyślą pełnych 50 zagród deffa do Yume, bo przecież trzeba czymś bronić centrum,
nie poleci 500 offów na Emki, bo przy kontrataku będzie parowanko. Zdobywają cenny czas dla " swojej " koalicji ( o tym później ).

c) Dopięcie dyplomacji. Co z tym GSO i dlaczego TRR miałoby zostać wielkim przegranym? Bez owijania, aktualne dyplo, mimo że nie przypieczętowane w żaden sposób, wymusza pewną reakcję- nie można pozostać neutralnym. Interesy pewnych plemion po prostu się pokrywają. Jak to widzę ? Aktualnie :
ŁPK + Emki + OSHG + WARIAT ( 29 mln pkt ; niepisana koalicja ŁPK )
vs
CSA + KUZYNI + DCS + Dreams + TT + Abra (32 mln pkt ;ta chyba jest podpisana ale mniejsza bo mogę się mylić )

I tu zostaje kwestia TRR i GSO, które niedługo będą wybierać. Wydaje się oczywistym, że interes GSO jest zbieżny z ŁPK ( wspólny wróg [ Konfa+ TT ] ; odciążenie frontu z TRR ), natomiast TRR z obozem konfederacji łączy, ajaak, wspólny wróg [ GSO] + sojusz z TT. Kolejna sprawa, w przypadku sojuszu Konfederacji i GSO, świat najzwyczajniej straciłby na atrakcyjności ( 44 mln pkt dla obozu CSA vs 34 mln pkt dla obozu ŁPK [ tak to duża różnica, biorąc poprawkę na wyniki Wariat i OSHG ])

Dodając GSO i TRR do kolejno obozu ŁPK i KONFY, świat prezentuje się następująco : 41 mln pkt vs 38mln pkt, co wygląda dosyć sprawiedliwie, nie wskazując na żadną ze stron.

Dopinając kwestię TRR w ww. przypadku -spójrzcie na mapę, w jak fatalnym położeniu będą zmuszeni się odnaleźć ( nie skreśla, ale mocno komplikuje ), tym samym odciąży Dreams, ale tak można kalkulować w nieskończoność : )

Będzie się działo..


Analiza pisana - nie ukrywam - trochę na szybkości, nie ubierałem zdań w piękne futerko ale mam nadzieję, dosyć prosto i zrozumiale przelałem myśli na ekran.
+ jedynie nie liczyłbym punktów bo one nie mają znaczenia a liczbę wiosek.
 

VN No Door

Zwiadowca
Wynik reakcji
918
Dopinając kwestię TRR w ww. przypadku -spójrzcie na mapę, w jak fatalnym położeniu będą zmuszeni się odnaleźć ( nie skreśla, ale mocno komplikuje ), tym samym odciąży Dreams, ale tak można kalkulować w nieskończoność : )
TRR ma narazie super sytuacje, jednak ŁPK już zagęszcza. Na lini PONu wszystkie barby są praktycznie przejęte. Jak rozwiną się do zadowalającego poziomu wydaje mi się że PON tak szybko jak został podpisany tak szybko zostanie wypowiedziany i na TRR spadnie fala offów.