Analiza

krystianjanek

Miecznik
Wynik reakcji
145
Widzę że troszku macie tutaj nudnowo więc dam Wam małą lekturę do poczytania.
Czysto subiektywna ocena bez większych informacji na temat świata więc nie szaleć w wytykaniu błędów :)
Nadmieniam że nie jestem wielkim pisarzem i znawcą interpunkcji, można zwrócić uwagę na jakieś rażące błędy składniowe, które postaram się poprawić.

PÓŁNOCNY-ZACHÓD

Zrzut ekranu (25).png
(15.11.2020)

Bazuję tylko na powyższej mapie, na ten moment nie są mi znane żadne oficjalne stosunki dyplomatyczne.
Na K44 widzimy siedem Plemion mających szanse COŚ zwojować, reszta - jak można się spodziewać - zniknie do kilku tygodni.

GG-WP
2 człony ulokowane po obrzeżach praktycznie na całej długości, jedna z trzech widocznych na pierwszy rzut oka sił ćwiartki północno-zachodniej.
Bezpośrednią przeszkodą jaka stanie im na drodze do rozwoju jest Plemię Good, które wręcz otoczyli i nie spodziewam się między stronami przyjaznych stosunków.
Oprócz tego na swojej granicy będą mogli spotkać graczy z ACC od południa, ZC od wschodu i w końcu Świry wraz z LGBT na północy.
Jeśli dyplomacja będzie rozsądnie prowadzona i nie ukrywajmy systematycznie zmieniana szybko pozbędą się wszystkich zagrożeń dookoła i zdobędą błyskawicznie zaplecze z barbkami do farmienia.
Główny człon zajmuje 3 pozycję w rankingu.

X-MAS
Plemię złożone z 2 członów znalazło sobie główne lokum na północnej części świata i ciągnie się prawie do jego centrum zakrawając spory kawałek tortu już na starcie.
Duże znaczenie jak zawsze będzie miała dyplomacja a bez tego ciężko będzie utrzymać MAS-om bez strat tak duże tereny zdobywając jednocześnie obrzeża. Na północy jest bardzo ciasno i roi się od mniejszych plemion, które będą chciały tamte tereny wywalczyć dla siebie - Świry szaleńczego oporu nie stawią ale jest jeszcze LGBT, które coś tam podskakiwać może zechcieć, nie zapominajmy że na K45 także są plemiona, z którymi trzeba będzie coś pomyśleć.
Idąc dalej na południe, po lewej stronie mamy kilku graczy z GG-WP jednak wątpię żeby doszło między tymi Plemionami do jakiejkolwiek walki - więcej ich łączy niż dzieli że tak to nazwę - niemniej to się jeszcze okaże zwłaszcza w późniejszej fazie gry, ZC - raczej nie stawi wysoko poprzeczki o czym później - przechodząc jeszcze niżej pojawia nam się ACC oraz drugi człon LGBT, pojedynczy gracze X-mas mogą mieć z nimi niemały problem z uwagi na zdecydowanie mniejsze zagęszczenie współplemieńców, sądzę że kluczowa w tym miejscu będzie zachowanie ACC.
Główny człon zajmuje 1 pozycję w rankingu.

ACC!
Plemię 3-członowe gości centrum świata, jak zawsze w takich sytuacjach możliwości sojuszu jest tyle samo co i potencjalnych wojen, w pierwszej kolejności prawdopodobnie skupią się na swoim podwórku eliminując pomniejsze plemiona, nie sądzę żeby ktoś chciał im na wczesnym etapie przeszkadzać, większość przedstawionych plemion skupi się na zdobyciu obrzeży. Bardzo możliwy konflikt z LGBT ale nic poza tym i uważam że jeśli do niego już dojdzie to z inicjatywy właśnie ACC. Domyślam się że aktualnie przebierają w ofertach dyplomatycznych co oczywiście pozwoli im jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję i zagwarantować stabilny rozwój przez najbliższe tygodnie/miesiące, muszą być jednak bardzo ostrożni i mieć z tyłu głowy że w pewnym momencie, dominująca strona będzie chciała przez centrum sobie przemaszerować co odwróci ich sytuację o 180 stopni.
Od południa mają styczność jeszcze z Plemieniem AW(nieoznaczeni), może to być ich główny rywal na początku ale w cale nie musi, również sądzę że będzie to kwestia decyzji obranej strategii ACC.
Główny człon zajmuje 11 pozycję w rankingu.

LGBT
Nie ukrywam że ciekawie się rozstawili... jeden człon znajduje się na skrajnej północy zaraz za X-Mas natomiast drugi człon jest w centrum świata tuż obok ACC, nie wiem czym kierował się zarząd obierając właśnie taką taktykę.
Człon na północny będzie musiał od początku toczyć ciężką batalię o obrzeża, w centrum wcale nie będzie milej patrząc na to jak są wymieszani z ACC. W mojej ocenie kluczowe powinno być dla nich nastawienie jak największą ilość Plemion wrogo do X-Mas-ów, jeśli uda im się ponadto przekonać ACC do zawarcia relacji ich szanse na przetrwanie znacząco wzrosną.

Świry
Mniej znaczące Plemię, coś tam popróbować mogą ale raczej niewielu weźmie ich za coś więcej jak mięso armatnie. Na ich miejscu starałbym się połączyć siły z LGBT i być może wtedy razem zdołają dłużej utrzymać obrzeża dla siebie.

Good
Ciężkie boje przed nimi, wiele zależy od ich wytrwałości i zaangażowania. Jeśli systematycznie będą odpierać ataki GG-WP jest szansa że jakieś inne większe Plemię z południa czy z centrum pospieszy im na ratunek. Bez tego będzie ciężko bo takie ZC za wiele im nie pomoże skupione na grze obronnej.

ZC
Wzięci w mocne kleszcze, z jednej strony GG-WP a z drugiej X-Mas. Małe szanse, że któraś z tych stron tak po prostu pozwoli im się swobodnie rozwijać dlatego nie wróżę im przyszłości. Mogą próbować szukać sojuszników w myśl zasady że wróg mojego wroga jest moim przyjacielem niestety w moim odczuciu ich koniec będzie tylko kwestią czasu.

------------
Najbardziej prawdopodobnym scenariusz jest taki że GG-WP opanuje sobie większość obrzeży, z drugiej strony X-mas po większych lub mniejszych trudnościach zdobędzie środek ćwiartki i kawałek obrzeży z północy, natomiast ACC zdominuje centrum.
------------

Może na dniach rozpiszę się o kolejnych ćwiartkach, jeśli nie znajdę czasu ktoś może kontynuować i przedstawić swoją dalszą wizję.
Mimo wszystko dobrze by było zapoznać się z dyplomacją między Plemionami - dlatego jeśli ktoś ma ochotę podzielić się posiadaną przez siebie wiedzą to zapraszam na pw :)
Wystarczy mi info nawet szczątkowe kto ma jakie stosunki wtedy potencjalne opisy będą dużo bardziej klarowne.

Pozdrawiam
 

krystianjanek

Miecznik
Wynik reakcji
145
POŁUDNIOWY-ZACHÓD
Zrzut ekranu (27).png
(16.11.2020)

Na K54 widzimy sześć Plemion mających szanse przetrwać do kolejnej fazy.

AW
Dwa człony zajmują spory kawałek terenu bez większej konkurencji w centrum, daje im to wiele możliwości jeśli chodzi o spokojny rozwój. Jest kilka drobnych plemion między nimi ale żadne się mocno nie wyróżnia dlatego sądzę że szybko się z nimi uporają. Mogą zdecydować się na kilka opcji dyplomatycznych i każda z nich powinna pozwolić im przebić się do kolejnej fazy rozgrywki. Najwięcej na tej ćwiartce co z resztą widać będzie się działo na obrzeżach. Podejrzewam że wiele plemion chcących je zdominować swoją dyplomację zacznie lub już zaczęło od rozmów właśnie z AW aby mieć przynajmniej na razie spokój od strony centrum. Gdybym jednak był dyplomatom AW pokusiłbym się o zawarcie jakiegoś paktu z plemieniem ACC(nieoznaczeni), z którymi bezpośrednio graniczą od północy. Dzięki temu wzajemnie mogliby sobie zabezpieczyć plecy i tym samym rozpocząć podboje w przeciwnych kierunkach ku obrzeżom gdzie napsuliby sporo krwi dominującym (w przypadku południa) - TWA oraz PPU, czy północy - X-Mas oraz GG-WP.
Główny człon zajmuje 24 pozycję w rankingu.

TWA
Zdecydowanie najliczniejsza strona konfliktu składająca się z trzech członów, widać że nie boją się twardej walki o obrzeża rozstawiając się na całej ich długości. Z pewnością stoczą bój o zaplecze z plemieniem PPU i to jest ich najgroźniejszy rywal. Z tego co widzę ich sytuacja może być bardzo ciężka, jedynym plemieniem, któremu nie wleźli między wioski jest AW i tutaj mogą szukać realnej szansy w dyplomacji. Jeśli zostaną sami ich przewaga liczebna nie będzie mogła się równać liczbie przeciwników do pokonania, gdyby jednak udało im się stworzyć silną współpracę ze wcześniej wymienionym AW stawiałbym ich wtedy jako faworyta do wygrania ćwiartki.
Główny człon zajmuje 16 pozycję w rankingu.

PPU
Główny konkurent TWA, jednoczłonowe plemię mające swoje tereny od centrum kontynentu do jej zachodniej granicy, wyraźnie ponadprzeciętna aktywność indywidualnych graczy. Spore możliwości dyplomatyczne praktycznie ze wszystkimi innymi stronami barykady i co ważne większość ma interes się z nimi dogadać. EVR, WSZ czy Dresik bardzo chętnie przyjęliby propozycję Pon-u czy sojuszu mogąc się tym samym skupić na liczniejszym rywalu. Gwoździem do trumny dla TWA byłoby sprawienie aby AW nie było zainteresowane dyplomacją z nimi.
Główny człon zajmuje 2 pozycję w rankingu.

DRESIK
Jeden człon na południowej części obrzeży. Mają styczność głównie z TWA oraz EVR. Nie powinni sobie szukać wroga wśród tych drugich jeśli chcą być niezależnym plemieniem jak najdłużej. Ich być albo nie być zależy głównie od przetrwania na kontynencie dominującego TWA, jeśli im się poszczęści i będą prowadzić strategię defensywną w kolejnej fazie rozgrywki utrzymają swoje tereny ale prędzej czy później będą musieli zmierzyć się z plemieniem chcącym dokończyć dzieła i zdobyć całość obrzeży dla siebie. Jeśli są pewni swojej gry na tym świecie i planują przyszłość, powinni odezwać się do AW w sprawie sojuszu - jest realna szansa że się na taką propozycję zgodzą ponieważ jak widzimy, AW zanim będzie chciało poszerzyć swoje tereny o jakiekolwiek obrzeża będzie musiało zagęścić sporo terenu w centrum a niedominujący sojusznik już na obrzeżach pomoże im w walce w kolejnej fazie już o zwycięstwo na całej ćwiartki.

WSZ
Odnoszę wrażenie że to zwyczajnie inaczej nazwany człon PPU, dlatego nie będę się rozpisywał - tam gdzie PPU tam i oni. Jeśli się mylę proszę o pw :)

EVR
Rozłożeni na południu ćwiartki i ciągną się do mniej więcej środkowej części obrzeży. Generalnie są wymieszani z TWA z tym że dodatkowo lekko wchodzą im na plecy. Analogiczna sytuacja co z plemieniem Dresik. Z całą pewnością znajdą się natychmiast na celowniku większych od siebie. Aby przetrwać powinni spróbować nawiązać przyjazne kontakty z PPU oraz Dresik.


------------
Ćwiartka będzie bardzo ciekawa, tak naprawdę nie wiadomo kto będzie górował nad resztą, niby PPU jest w mniejszości ale możliwości dyplomatyczne jak i sama aktywność graczy stawia ich na szczycie rankingu K54. Jeśli zarząd TWA zdaje sobie sprawę że nie mają do czynienia z łapanką tylko ze zgranym zespołem i jednocześnie nie stawiają się od razu jako zwycięzcę ćwiartki - co mogłoby ich bardzo szybko zgubić - są w stanie tak podziałać dyplomacją że finalnie zdobędą większość obrzeży.
Jedyne co jest dla mnie najbardziej prawdopodobne to to, że AW mimo słabej pozycji w rankingu szybko się rozwinie właśnie z tego powodu że nie są dla żadnej strony priorytetowym celem.
Wybiegając naprzód - najgorsze dla siebie co może zrobić centrum świata czyli AW, ACC oraz LGBT to bić się ze sobą. Mają szansę się dogadać i skupić póki co na zrównoważonym rozwoju patrząc jak sytuacja się będzie rozwijać na obrzeżach całego świata. Każda walka zużywa zasoby a co za tym idzie blokuje rozwój, lepiej teraz się skupić na swobodnym podbijaniu wiosek żeby w przyszłości mieć czym walczyć z plemionami idącymi już po zwycięstwo ze wszystkich możliwych kierunków - ale to tylko moja subiektywna opinia :)
------------

Zapraszam do pw jeśli ktoś ma jakieś informacje na temat dyplomacji świata :)

Pozdrawiam
 

Bigotka

Miecznik
Wynik reakcji
60
W dalszym rozwoju niech wszyscy spodziewają się sojuszu X-MAS + GG-WP do końca świata. Każdy inny PON/Sojusz będzie nawiązywany tylko w celach egoistycznych. Jesli ktoś tam z jednej strony obieca coś od siebie i nie przyzna się do sojuszu z drugimi, naiwniak by tylko uwierzył.
Piszą to wprost u siebie na forum, prawda Imso? :)

Posiadam informacje na temat jednych i drugich wraz z dobrymi i złymi stronami. Pozdrawiam znajomych, którzy już poprosili mnie o pomoc we wprowadzeniu zamętu w ich szeregach. Jednocześnie zapraszam do kontaktu na pw jesli ktoś jeszcze będzie miał jakiś dylemat/pytania.

To tak za obsmarowanie mnie na Waszym forum, postanowiłam się zabawić. Pozdrawiam cieplutko :)

PS. Za ewentualne wywołanie kupoburzy bardzo przepraszam :(
 

Haarald

Miecznik
Wynik reakcji
93
Ja to myślałem ze oni bez dyplo grają (oprócz sojuszu ze sobą oczywiście )
Z kim jeszcze trzymają ?
 

ImSoFreakinLow

Topornik
Wynik reakcji
145
Widzę, że faktycznie zabolał Cię fakt, że po roku wspólnej gry na s143 nikt z Twoich byłych współplemieńców nie chce z Tobą grać. Nie mam pojęcia jaki mógłby tu być powód, że jesteś tak nielubiana przez współplemieńców, sojuszników i jak i wrogów... :)

Rób dalej to co robisz, bo nie ukrywam - jesteś w tym dobra, a efekty Twoich działań widać w naszej wspólnej grze na S160 pod szyldem GG-WP. Jestem Ci osobiście bardzo wdzięczny że doprowadziłaś do tego, że teraz możemy wspólnie wszyscy razem zagrać w tak wspaniałej ekipie :)

Kto chce niech korzysta z informacji i rad Bigotki - im bardziej się dziewczyna postara tym lepszą będziemy mieć zabawę i satysfakcję, a z tylu głowy warto mieć, że nie bez powodu nikt z jej plemienia nie chce grać ze swoją radną/szefową :)

A prywatnie ciekawi mnie czy po zakończeniu świata w końcu znalazłaś sposób na pokonanie mnie :D

Miłego dnia wszystkim życzę!
 

Mr.X

Pikinier
Wynik reakcji
31
z tym porównaniem 50ms z s143 i tymi na s160 160ms to masz rację :D przecież to klinowanie będzie najłatwiejsze odkąd gram "D
Na początku trzeba się przestawić i wyczuć na nowo, paradoksalnie nie jest to tak proste, po nawyku klinowania na 50ms. Na 154 raz klinowałem komuś karete, to było dziwnie... xD za szybko chciałem :/ ale fakt, z czasem stanie się to pewnie łatwiejsze, niż na 143.
 

Boss Adrian

Miecznik
Wynik reakcji
53
Nie uwzględniajcie przypadkiem beciarzy w swoich analizach, bo tylko stracicie czas a oni i tak nie mają szans.