Analiza

Qorny v2

Lekki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.891
Analiza by Qorny ©

[ część 3]

Mapa:

https://forum.plemiona.pl/index.php?threads/gdzie-jest-top1-of-cartography-usa.128187/

[ Południowy wschód ]

TD
- plemię dowodzone przez OverLorda i Kenseya. Jest to nowy twór, a obaj prowadzą plemię po raz pierwszy (z tego co wiem). Mimo to zebrali naprawdę pokaźną ekipę dobrych graczy, która rozwojowo okupuje chwilowo 1 i 2 miejsce rankingu. Ich rozmieszczenie na mapie można śmiało nazwać wygraną w Totolotka, chociaż jeśli miałbym wybierać to wolę parę milionów, a nie pozycję na mapie <tanczy> To co można o nich powiedzieć to to, że od startu jest o nich głośno. Może jest to spowodowane przez zaczepki Fabcia, a może po prostu tym, że chłopaki chcą zrobić coś z niczego. Mają w swojej ekipie wielu temperamentnych graczy którym ciężko dogodzić, co w przyszłości może rodzić większe problemy organizacyjne, lecz chwilowo mogą cieszyć się chwilą i praktycznie nieograniczonym rozwojem, gdyż otaczają ich tylko słabsze ekipy. Jeśli przetrwają dłużej na mapie to mogą stanowić poważne zagrożenie dla nie jednej doświadczonej ekipy. Osobiście bardzo kibicuję, jak każdemu nowemu projektowi ;)

BORN - plemię prowadzone przez NeverGiveUp. Ich rozwój chwilowo jest raczej przeciętny, nie widzę tam również dużego potencjału militarnego. Razem ze Smile oraz Moon są przemieszani na dość małym terenie. Uważam, że przetrwa to z nich które najlepiej rozegra dyplomację z większymi plemionami jak 90tki czy TD. I to też tylko do czasu, aż to właśnie te plemiona będą zainteresowane obrzeżami. W skrócie - bij i zabijaj, po to by pograć chwilę dłużej ;/

SMILE - wydaję mi się, że gdzieś już kiedyś je widziałem i również nie pograli tam długo. Mimo paru grajków która stara się nie odstawać z rozwojem, większość graczy jest po prostu przeciętna. Nie pomaga również ich rozstawienie gdyż wbijają się w teren równocześnie TD co 90tkom co może szybko doprowadzić do zamknięcia w kleszcze i strzelaniu jak do kaczek. Życzę by tak nie było, ale plemiona to brutalna gra ! <help>

MOON - 40tka graczy prowadzona przez BigBellyBandit z którym miałem przyjemność współpracować już w przeszłości. Gdyby nie pozycja startowa to uważałbym, że mogą pograć nawet dłużej niż pierwsze 2 miesiące. Wszystko zależne jest od prowadzonej przez nich dyplomacji, ale uważam, że są najmocniejsi z trójki Moon, Smile, Born. Ich rozwój nie jest zły, a doświadczenie plemienne myślę, ze pozwoli wytrwać minimum parę akcji większego plemienia. Z tego co wiem to któreś plemię Bandita, jak na razie nie szło dobrze, ale to może czas na przełamanie i ugranie czegoś większego? <boks>

90N - plemię dowodzone przez Artemidę i Lewego oraz Krajta (poprzedni nick Sir Lord Krecik). Po wydarzeniach ze 145 gdzie startowali jako fasty postanowili spróbować swoich sił tutaj. Mylnie i żartobliwie można nazywać ich kolejnymi Stefanami, jednak właściwe pojęcie to Stefany pod nowym dowództwem. I może dobrze, bo według mnie tego brakowało tym graczom na poprzednich światach. 90tka okupuje tereny centrum, więc logicznym jest, że będą próbowali przebić się na obrzeża. Uważam, że jest to plemię które powalczy dłużej na mapie. Mają do tego wszystkie potrzebne narzędzia - doświadczone dowództwo (Artesia grała chociażby w Minionkach które ugrały 129) oraz dość mocnych graczy. Sporym minusem tego plemienia jest położenie, lecz jeszcze większym - brak gotowych rozwiązań na to co ma nastąpić po 3 miesiącach gry. Uważam, że 90tki (tak jak wiele ekip) same do końca nie wiedzą jak rozegrać to, że mają 3 człony, walkę w centrum, a do 3 miesięcy nie zdążą dojść do obrzeży by spokojnie się zredukować. Jest to kluczowy problem dla tego plemienia który rozwiązać może tylko stabilne dowództwo. Mam nadzieję, że pomogłem, bo lubię Was, Waszą nazwę i Stefanki też ! Powodzenia ! :eek:

Bigos - plemię położone praktycznie idealnie w centrum świata, 2 człony. Rekrutuje Senty, a dyplomację prowadzi Juniorek. Mimo słabego położenia....

dobra, dosyć jaj, wiadomo, ze to plemię to jak w nazwie: Przepompownia Bigosu. Dodałem ich tutaj, żebyście nie mówili, że tak krótko, a tak pięknie <lol>
Typowe plemię w centrum, padną i nawet się nie zorientujesz, dawaj lajka i lecimy na kolejną ćwiartkę <lol>


Chcesz kolejną ćwiartkę jeszcze dzisiaj? Strzel lajka, zobaczę co da się zrobić <piwo>

Trochę źle mnie zrozumiałeś, absolutnie nie czuję się urażony czy jakkolwiek umniejszony

Piszę to właśnie po to, aby nie było takich skojarzeń, a to chyba pierwsza dobra okazja na FO - Kuosik nie podejmuje autonomicznych decyzji, a oprócz chwały z byciem wodzem idzie też odpowiedzialność za błędy której On wcale nie decydował się brać tylko i wyłącznie na siebie

W kontakcie wpisany jest ponieważ jest dyplomatą a rekrutacji nie prowadzimy ;)

Także absolutnie nie musisz się przejmować że zostałeś mylnie zrozumiany, po prostu wykorzystałem subiektywnie dobrą okazję ^^
Porównałbym Wasze zarządzanie do tego które prowadzi SARIN (?). Grupa Rady która dokonuje decyzji oraz brak jednego silnego dowódcy, który decyduje o wszystkim. Słyszałem, ale nie byłem pewny bo nie grałem w tych plemionach. Można kiedyś pokłócić się w osobnym temacie o + i - obu stylów zarządzania.
 
Ostatnia edycja:

Szari.

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
3.075
Porównałbym Wasze zarządzanie do tego które prowadzi SARIN (?). Grupa Rady która dokonuje decyzji oraz brak jednego silnego dowódcy, który decyduje o wszystkim. Słyszałem, ale nie byłem pewny bo nie grałem w tych plemionach. Można kiedyś pokłócić się w osobnym temacie o + i - obu stylów zarządzania.
co ci zrobilismy ze az tak obrazasz?
 

Qorny v2

Lekki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.891
Analiza by Qorny ©

[ część 4 - ostatnia]

Mapa:

https://forum.plemiona.pl/index.php?threads/gdzie-jest-top1-of-cartography-usa.128187/

[ Południowy zachód]

WITAMY
- nowy projekt prowadzony przez Pietrka z Sosnowca. W 2 członowej ekipie zobaczymy chwilowo 2 wymiary. Główny człon stanowią bardzo doświadczeni gracze, którzy chwilowo kręcą się cały czas w top3-top10 świata w rankingu jako plemię. Każdy kto spojrzy na listę nicków będzie wiedział, że nie należy ich lekceważyć. Ich drugi człon stanowi rekrutacja, głównie z obrzeż. Zajmują południowe tereny obrzeż odcinając od nich Iksy. Walka z nimi patrząc na samą mapę wydaję się być nieunikniona. Jeśli ich pokonają dojdą do Kartonów, a od prawej spotkają ekipę OverLorda. Osobiście kibicuję, jako nowy projekt szanuję, za samą organizację całości, ale jako przyszłemu potencjalnemu wrogowi mogę życzyć tylko: powodzenia :x

Projekt X - jako założyciel i chwilowy dowódca tego tworu, uważam, że nie ocenię go obiektywnie i na pewno znajdą się inni analitycy, którzy go oplują albo polubią <piwo> A tak naprawdę to stary trick analityków, wiecie... mamy chociaż jedno plemię mniej do opisywania <lol> Jak ktoś będzie pisać to mogę tylko powiedzieć, że zbieraliśmy się tylko 3 dni ;/ Ale pewnie wiele ekip tak miało patrząc na ustawienia ! <czytaj>

Poliż - plemię prowadzone przez Tracimy kontrolę, który był radnym na jednym z ostatnich światów gdzie grało LEGEND. Okupują około 25 lokatę w rankingu patrząc na sam rozwój. Ich położenie nie jest za ciekawe, ponieważ żyją w trójkącie Bermudzkim pomiędzy TD, Iksami, a Kartonami. Dodatkowo są wymieszani z plemieniem Horda. Jeśli wyjdą z tego combo cało, to będzie można mówić o wyjątkowych umiejętnościach dyplomatycznych tego plemienia, ale zobaczymy ! :O

Kartony - powrót Kartonów prowadzonych przez Poxopa. W zasadzie umieszczałem już ich tyle razy w swoich analizach, że zastanawiam się powoli co nowego można dodać o tym plemieniu by było ciekawie. Większość graczy ich zna, a większość z tej większości ich nie docenia. Pomimo braku wygranych światów (nie wiem jak liczyć 141... okej, powiedzmy, że liczę ]:->) to wciąż są ekipą, która nie daje się łatwo obejść. Im dalej w las tym ciężej przejść przez Kartony co pokazał ostatni 141. Ich położenie nie jest złe. Od dołu graniczą z Iksami, a od północy z 1 członem Markopolo oraz BadB. Uważam, że ich priorytetem będzie dostanie się do obrzeż, gdzie zaczęli już rekrutować. Odgraniczają ich od nich Fochy oraz Kreciki. O Kartonach można powiedzieć dwie rzeczy, mają wiele opcji na start i szybko nie odpuszczają, zdecydowanie w początkowych etapach rozgrywki <luzik>

FOCH - ekipa znana ze świata 141 na którym dostała spektakularny lanie]:-> Nie zrażeni tą porażką rozpoczęli swoją przygodę na świecie 158. Niestety ich dotychczasowy rozwój daje wiele do życzenia. Uważam, że historia zatoczy koło i tym razem również będą mięsem armatnim po którym przejadą się choćby Kartony.

Kreciki - Kreciki które możemy obserwować na s152. Mają dobre położenie na szybkie zajęcie obrzeż, ich początkowy rozwój jest bardzo dobry. Zobaczymy czy się utrzymają na obrzeżach czy już niedługo zjedzeni staną się częścią większej ekipy <oczy>

___________________________________________________________________

Faworytów ćwiartek i świata wyjątkowo w tej analizie nie podaje, gdyż sam startuje tutaj z własnym plemieniem.

Iiiiii - tyle. To mniej więcej cały świat 158 chociaż możliwe, że o kimś zapomniałem (GNG? :eek:). Na pewno trzeba podziękować wszystkim ekipom, które pomimo dziwnych ustawień zdecydowały się tutaj jednak wystartować czyniąc rozgrywkę nieco ciekawszą (chociażby Forza czy AK). Osobiście mam parę początkowych spostrzeżeń co do tego świata.

Jeśli chodzi o mapę to południe jest o wiele spokojniejsze, północ jest bardzo wymieszana i mniejsze plemiona będą musiały grać tam ostro dyplomacją by coś ugrać. Na południu jest po prostu "więcej miejsca". Co do ekip uważam, że świat nie jest tak źle obsadzony, myślałem że będzie gorzej po tym jak zrezygnowało choćby SPEED. Dla mnie będzie w miarę poziom, ale będzie nudnie i to nie ze względu na ustawienia dodatkowe. Po prostu z samej mapy jest skończona liczba ekip z którą "ewentualnie chcesz się dogadać", dlatego dyplomacja na tym świecie będzie raczej ostrożna, nudna, a większe dymy na FO zaczną się dopiero na etapie pierwszych wojen. Ale to tylko osobiste zdanie na koniec tej analizy <przytul>

_______________________________________________________

Czas pracy i środki: 3,5 godziny z życia wyjęte, woda mineralna marki nie podam bo ban, oraz miska spaghetti.

Podziękowania dla wszystkich informatorów w napisaniu analizy. Czekam na kolejne, ktoś podbija? Ktoś coś? <boks>
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

markopolo19

Rycerz
Wynik reakcji
1.305
Kartony i win 141?

Czysto z ciekawości, bez spiny.. kto z obecnych kartonów dograł do końca na 141?

Analizy jak zawsze na wysokim poziomie!

Co do nas to przyznam że trochę podłamałem się fail'em startu xd
 

Qorny v2

Lekki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.891
Nie mój świat, nie moja para kaloszy, dałbym 0,5 pkta w tej konkurencji na 141 <lol>
 

Świetlisty Władca

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.800
A ja Ci powiem Qorny, że Cię stać było na więcej, brakuje okropnie analizy warunków świata, wiadomo, grasz jako założyciel, ale jednak... Bo tu bezfarma pewne reguły wyrzuci do kosza, na palcach jednej ręki można zliczyć ekipy z ugranym na już terenem. Grać defensywnie po prostu ciężko, bo nie możesz mrozić frontu czekając na zmianę dyplomacji na świecie. Jako kd nie wyobrażałbym sobie gry tutaj, bo zwyczajnie nie mam żadnego idiotoodpornego pomysłu na bronienie się tu - mamy klasyczne "kto szybciej walnie" co ogranicza możliwe do zastosowania taktyki. Dopiero po ugraniu bezpiecznego terenu masz jako takie opcje, a i wtedy pamiętać trzeba, że na granicach plemienia czasami może Ci wyrzucić warzywko (jak np. ja), które nie wiadomo gdzie ani jak przenieść bo to kolega szwagra teścia od strony ciotecznej babki. RNG na tym świecie odegrało (i śmiem twierdzić, że jeszcze odegra) potężną rolę.
 

LBO.

Miecznik
Wynik reakcji
70
Bardzo fajnie się czyta takie analizy! Oby pojawiało się ich jak najwięcej w miarę rozwoju wydarzeń!
 

Qorny v2

Lekki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.891
A ja Ci powiem Qorny, że Cię stać było na więcej, brakuje okropnie analizy warunków świata, wiadomo, grasz jako założyciel, ale jednak... Bo tu bezfarma pewne reguły wyrzuci do kosza, na palcach jednej ręki można zliczyć ekipy z ugranym na już terenem. Grać defensywnie po prostu ciężko, bo nie możesz mrozić frontu czekając na zmianę dyplomacji na świecie. Jako kd nie wyobrażałbym sobie gry tutaj, bo zwyczajnie nie mam żadnego idiotoodpornego pomysłu na bronienie się tu - mamy klasyczne "kto szybciej walnie" co ogranicza możliwe do zastosowania taktyki. Dopiero po ugraniu bezpiecznego terenu masz jako takie opcje, a i wtedy pamiętać trzeba, że na granicach plemienia czasami może Ci wyrzucić warzywko (jak np. ja), które nie wiadomo gdzie ani jak przenieść bo to kolega szwagra teścia od strony ciotecznej babki. RNG na tym świecie odegrało (i śmiem twierdzić, że jeszcze odegra) potężną rolę.
Czysta analiza, nie, nie kusiło mnie napisać nic czego nie musiałem :p Nie będę omawiał warunków świata na którym gram bo tylko mi to bardziej przeszkadza, niż pomaga :p
 

Qorny v2

Lekki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.891
Fajnie, że udało Ci się wspomnieć o GNG. Miło się to czyta <jupi>
Wypadło mi gdzieś, a nawet dostałem o Was tekst :/ Tak samo OS ominięte. Ale to i tak bez znaczenia bo pewnie będę jeszcze coś pisał z czasem, więc wystarczy że plemionka nie padną do tego czasu ]:->
 

E-lliP...sis

Lekki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.400
Może po prostu dodaj krótką analizę na te dwa plemiona.
Niezmiernie jestem ciekawa Twojego spojrzenia na O-S.
Fajnie się czytało :)
 

byczos

Pikinier
Wynik reakcji
40
A jednak powstała 1 pożądna analiza na tym świecie. :( Luźnie patrząc na to jak wygląda świat i mapa stwierdziłbym że albo połnoc się dogada(głównie zerkam na FORZE i to co wymyślą), albo dominacja na swojej darmowej ćwiartce rozpędzi się tak bardzo że nie będzie dało rady tego zatrzymać(chyba że turboproelo krety po 90 dniu), ale to tylko takie moje subiektywne spostrzeżenie żeby gdzieś ta myśl pozostała jak będzie końcówka świata. :D