Analiza 156

Micha$o

Łucznik
Wynik reakcji
341
Mam już szkic tego co się dowiedziałem ,ale bez przenosin to na razie nie ma sensu .
Czekam aż plemiona top 25 się przeniosą i dopiero wleci bo teraz nie mam nawet co opisać :p

Jutro rano dopisuje co mi brakuje i jakoś po południu powinna być .

Witam wszystkich .
Od razu mówię ,że analizę pierwszy raz i mogę robić jakieś błędy :} Prosze o wyrozumiałość :D



Ćwiartka Północno-Zachodnia
Wódz
-LelusDT lub wajdzik23
człony-1
Wcześniejsze światy - Niestety nie mam info

PW-Niestety za dużo nie wiem o tym plemieniu ,lecz analizując rankingi dzienne [farmę] to coś muszą potrafić .
Zapowiadają się naprawdę dobrze . Jednak patrząc na ich położenie to są lekko rozrzuceni co nie poprawia ich sytuacji .
Jednak mają dostęp do obrzeży co da im przewagę nad wrogami z centrum .

=============================================================================================

Wódz-PaBloo123,Diablo 90,Labotas
człony-4
Wcześniejsze światy-154


Miś-Plemię to zaistniało już na innych światach [Nie wiem gdzie najpierw] udało im się kilka razy zdobyć topkę ,ale po za tym bez większych rewelacji , odpadali w pierwszej fazie . Może tutaj będzie inaczej ?
Patrząc na mapę są dość mocno zagęszczeni . Jeżeli rozegrają to dobrze to mają na drodze PW ,które mogą pokonać i mieć dostęp do obrzeży .

=============================================================================================

Wódz-Sugalak,dawid.777,YaYebie
człony-1
Wcześniejsze światy-Niestety nie mam info


ZZG-Pierwszy raz słyszę o tym plemieniu . Nie startowali nie wstępnym logowaniu . Na ten moment są bardzo dobrze zagęszczeni co może dać im przewagę nad przyszłymi przeciwnikami {MISIAMI,PW} Choć na ten moment jest ich mało i niestety masa może ich pokonać .


=============================================================================================
Podsumowując Moim skromnym zdaniem ćwiartkę Północno-Zachodnią wygra mimo wszystko plemię MIŚ przez ich wielkość i mimo wszystko jakieś doświadczenie choć nie wykluczam ,że inne plemiona nie mają szans .










Druga ćwiartka za 30min-1h

Część II



Ćwiartka Północno-Wschodnia

Wódz
-aszxqw92
Człony-2
Wcześniejsze światy-147,152


AG-Na ten moment top2 plemię na świecie . Ag powstało już na świecie 147 i ma w swoich szeregach kilka ciekawych nicków .
Są lekko rozrzuceni ,ale wydaje mi się że i tak opanują szybko swoje podwórko .


=============================================================================================

Wódz--RachCiachCiach-
Człony-1
Wcześniejsze światy- Niestety nie mam info


ZBT-Plemię typowane do wygranej . Nie startowali na wstępnym logowaniu . Mają w swoich szeregach bardzo dużo doświadczonych graczy .
Jeżeli będą grać,farmić to jest szansa wygrania tego świata bo mimo wszystko nie ma tu dużo doświadczonych ekip .



=============================================================================================

Wódz- Galaxy Slayer.
Człony-2
Wcześniejsze światy-154

PKP-Jest to plemię ,które przychodzi do nas ze świata 154 . Zostali tam pokonani przez Badge ,ale osobiście obserwowałem poczynania tej ekipy i mimo ,że pierwszy raz grali i trafili na dość zgraną ekipę to postawili im opór. Przegrali ,no cóż czasem się przegrywa czasem się wygrywa.
Na ten moment są Dość wymieszani z ZBT i tutaj może toczyć się naprawdę ciekawy pojedynek między tym dwojgiem .



=============================================================================================

Podsumowując ćwiartkę Północno-Wschodnią Zdominują moim zdaniem ZBT wraz z AG i liczę ,że będą ze sobą walczyć bo dzięki temu już w pierwszych tygodniach będzie o czym rozmawiać







Trzecia część za 30min

Część III



Ćwiartka Południowo-Zachodnia


Wódz
-Ponury Żniwiarz
Człony-1
Wcześniejsze światy-Niestety nie mam info


40- Plemię zajmujące chwilowo pierwsze miejsce na świecie . Jest tam na pewno kilka interesujących graczy . Są zagęszczeni ,zgrani i mają szansę ,ale może ich zgubić to ,że niestety grają tylko jednym członem .


=============================================================================================


Wódz-Liptonek?
Człony-2
Wcześniejsze światy-Niestety nie mam info

Zabij-Zamykają 40 od pleców . Jest to super zagranie bo mogą mieć naprawdę przewagę . Jeżeli się dogadają z 40 na Tajemnice to mają fajne zaplecze pod deff . Lecz jeżeli będą walczyć z 40 to mimo wszystko mają też przewagę .
Potencjał jest ogromny . Pytanie czy tego nie zepsują?



=============================================================================================

Wódz-Po co mi paka?
człony-5
Wcześniejsze światy - 152


:]-Jest to plemię ,które przychodzi do nas ze świata 152 gdzie zostali pokonani . Pokazali tam jednak siłę ,że potrafią grać . Zostali tam pokonani przez masę i podejrzewam ,że właśnie dlatego tutaj mają aż 5 członów . Choć wiem ,że na pewno jest w tym pełno darm .


=============================================================================================

Podsumowując moim zdaniem ćwiartkę Południowo-Wschodnią zdominuje plemię Tajemnica przez swoją masę i mimo wszystko też doświadczenie .








Czwarta część pojawi się dopiero wieczorem
 

pawelgrom1

Rycerz
Wynik reakcji
1.574
Część III



Ćwiartka Południowo-Zachodnia


Wódz
-Ponury Żniwiarz
Człony-1
Wcześniejsze światy-Niestety nie mam info


40- Plemię zajmujące chwilowo pierwsze miejsce na świecie . Jest tam na pewno kilka interesujących graczy . Są zagęszczeni ,zgrani i mają szansę ,ale może ich zgubić to ,że niestety grają tylko jednym członem .


=============================================================================================


Wódz-Liptonek?
Człony-2
Wcześniejsze światy-Niestety nie mam info

Zabij-Zamykają 40 od pleców . Jest to super zagranie bo mogą mieć naprawdę przewagę . Jeżeli się dogadają z 40 na Tajemnice to mają fajne zaplecze pod deff . Lecz jeżeli będą walczyć z 40 to mimo wszystko mają też przewagę .
Potencjał jest ogromny . Pytanie czy tego nie zepsują?



=============================================================================================

Wódz-Po co mi paka?
człony-5
Wcześniejsze światy - 152


:]-Jest to plemię ,które przychodzi do nas ze świata 152 gdzie zostali pokonani . Pokazali tam jednak siłę ,że potrafią grać . Zostali tam pokonani przez masę i podejrzewam ,że właśnie dlatego tutaj mają aż 5 członów . Choć wiem ,że na pewno jest w tym pełno darm .


=============================================================================================

Podsumowując moim zdaniem ćwiartkę Południowo-Wschodnią zdominuje plemię Tajemnica przez swoją masę i mimo wszystko też doświadczenie .








Czwarta część pojawi się dopiero wieczorem
A orły? Na prawo od 40 i zabij ta sama ćwiartka
 

FabcioZiomekPL

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
2.927
@Micha$o Koleżka chyba ze światów z Farmienie Aktywne - PREMIUM, bo moim zdaniem skład ZBT mocno niedoceniony. Wciągnął by te BADGE dupkom śmiem twierdzić, tak samo niedocenione będzie NHH.

Poza tym, to czytało mi się naprawdę fajnie i dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy o ekipach właśnie z tamtych światów, które śledziłeś.
 

Micha$o

Łucznik
Wynik reakcji
341
@FabcioZiomekPL
Przepraszam robię to pierwszy raz . Następnym razem spróbuję rozwinąć / napisać o większej ilości ekip .
Będę również tworzył statystyki gdzie będę uwzględniał plemiona top 25 co da też większy pokaz mniejszym plemionom ,ale poczekam do pałaców .
 

FabcioZiomekPL

Łucznik na koniu
Wynik reakcji
2.927
@Micha$o
Przepraszam za krytykę robię to pierwszy raz. Następnym razem spróbuje zrobić to sam, aniżeli siedzieć na pupce. Będę również bacznie śledził statystyki gdzie będziesz uwzględniał plemiona top 25 co da też większy pokaz mniejszym plemionom.
 

DeletedUser177134

Guest
Oj tam, będzie ciekawie bez takich właśnie mocarnych faworytów.
 

Worms

Chłop
Wynik reakcji
3
Wypisać nicki multi kont z czołówki czy sobie z tym sami radzicie ??? Dawny ?
 

rotescorp

Szlachcic
Wynik reakcji
1.636
Okej, by nie zakładać nowego tematu posłużę się tym. Jako, że gram na tym świecie to moja analiza może być nieco subiektywna aczkolwiek postaram się zachować obiektywizm xd


więc zaczynamy:

Dominacja liderów:
1604952624389.png

Topka plemion:
1604952779180.png

Mapka by stuknięty:

1604953147094.png


Wstępniak:
Każda dobra opowieść zaczynać się powinna od wstępu tak i tutaj ten wstęp powinien jakiś być. Dawno, dawno temu... Za ścianą płaczu o Nofarm, za hejtami o ustawienia narodził się świat 156. Początkowo nic nie zapowiadało jego wyjątkowości aczkolwiek mnie osobiście on zaskakiwał od początku. Dlaczego? Otóż na świecie mającym 4 kontynenty pojawiać się zaczęły ekipy. Początkowo nic niezwykłego. Start ze wstępnego, wybór kierunku, rozlokowywanie się. Spoko. I wtem zaczął się kogiel mogiel. Zaczęły wychodzić na światło dzienne pierwsze koligacje plemienne. Świat dowiedział się najpierw o Koalicji Tajemnica-ZABIJ-VeA. Na tak małym świecie zawiązanie tak sporych rozmiarów koalicji co by nie mówić było zaskakujące, przynajmniej dla mnie. Ekipy rozłożyły się na tyle blisko, że problemy pojawiły się już na etapie rozlokowywania się. Cóż... No koalicja nie potrwała długo. BENG! Kosa!. Kto komu, za co i czemu nie wie nikt.
Kolejny strzał. Koalicja na południ zawiązana między ZBT a Alpakami. Nie wiem czy pamięć nie zawodzi ale koalicja zawiązana przed startem świata (lub tuż po jego starcie). I kolejne zaskoczenie. Do koalicji dołącza plemię Powal. Powale było to plemię położone pomiędzy ZBT a Alpakami. W sumie chyba większość osób, które zwracały uwagę na tą ćwiartkę zakładałaby, że będzie to swego rodzaju dostawca wiosek dla większych i niewątpliwie silniejszych sąsiadów. No cóż... Życie lubi zaskakiwać i tak powstało ZBA. Kosy nie było. plemiona były rozłożone bardziej równomiernie i każdy miał jakieś tam pole rozwojowe. Pewnie duży wpływ miała tutaj też różnica charakterów wodzów ww. plemion i dziś ten twór trzyma się tak jak trzymał się wcześniej.
Kolejno utworzyła się kolejna potężnych rozmiarów Koalicja NHH + BL/WL. Tutaj bez większych historii. Sojusz, potem fuzja i mamy NBNW.
W regionie Szali! spokojnie. Nic się nie dzieje. Wszyscy się nudzą itp.

W tym miejscu warto również wspomnieć o tym, że absolutnie wszystko na tym świecie działo się bardzo dynamicznie. Na świecie bardzo szybko wyklarowały nam się ekipy. Większość plemion postawiło na masę. 2, 3, 4, 5, 6 członów... Jedno plemię zainwestowało w masę to potem kolejne. No i poszedł efekt domina a z tyłu zostały jedynie Szale! (tutaj małe PS - na początku "rdzenne człony" liczyły po mniej więcej 3 człony. Jak do tego doliczymy koalicje to wychodzi ich więcej). Największym molochem zostały Misie! które zamiast tworzyć koalicje robiły kolejne człony. Potem już było spokojnie, ale dyplomacja nie przestawała zaskakiwać. Czemu? Ano dlatego, że plemiona to mały półświatek. Każdy każdego zna, każdy z kimś grał lub ktoś tam grał przeciwko komu. W skrócie: tego kocham, tej nie lubię. W cieniu wzajemnych animozji lub podejrzeń rodziły się układy i układziki lub przynajmniej jakieś tam uprzedzenia wzbudzające czujność.
Ten świat od początku chyba kierował się zasadą najlepsza akcja to akcja-rekrutacja. Plemiona zamiast się ze sobą bić to przyjęły taktykę jak najszybszego zdobywania terenu. Tutaj Hejka, tutaj "wymiana Passata", tutaj znowu jakaś fuzja... Plemiona raczej albo szybko upadały albo po prostu były rekrutowane.
Myślę, że z tego powodu pewne logicznie wyciągane z mapy wnioski i próby jakiegoś przewidzenia rozwoju wydarzeń z punktu widzenia szarego gracza mijały się z celem a świat rządził się swoimi prawami.

Kończąc ten przydługi wstęp brzmiący chyba trochę jak coś w stylu "kiedyś to były czasy a teraz nie ma czasów" czas przejść do analizy:


1. ZABIERZ BABCE ALPAKE

Pierwsze w poddawanych omówieniu plemion leży w prawym górnym rogu mapy. Obecnie składa się z 4rech członów. Człony powstały z połączenia plemion: Alpaki, Powale i ZBT. Przez wielu typowane jako faworyt świata. Główny człon sprawia wrażenie zdecydowanie silniejszego niż pozostałe. Po utworzeniu wspólnego plemienia - ZBA - front na całej długości mapy. Początkowo z Szale!, AG oraz MIŚ a obecnie NBNW, MIŚ oraz Szale!.
Po stosunkowo szybkim rozprawieniu się z AG siła uderzenia została skumulowana na Miśkach, które pomimo twardego oporu to powoli zaczynają tracić wioski. Jeśli chodzi o wschodni front to na chwilę obecną wygląda to bardziej na wzajemne badanie się niż na jakąś bardziej spektakularną walkę. Jeśli się nie mylę to jedyna akcja przeprowadzona na NBNW to była akcja na post graczy AG. Co by nie mówić to jednak największą część tego tortu przypadła właśnie ZBA. Kilka strzałów i rozpad AG połączony podziałem niedobitków pomiędzy sąsiadów. W między czasie uderzenia z jeden z dwóch pozostałych członów miśków i szybkie rozbicie ich do spółki z NBNW. Później dwa silne ciosy na ostatnie plemię centrum czyli właśnie Miśki. Na miśkach zostało nabite top1 i top2 RO więc te ciosy były solidne:

1604956380149.png
1604956407042.png


wklejam tutaj różnicę pomiędzy graczami na wczoraj. Pomijam tutaj Gargiza na którego spadła dzisiaj akcja oraz 13kuba97, który heroicznie broni się przez własnym plemieniem już trzeci dzień ;)
Statystyki z wojny z ostatnim z członów miśków prezentują się następująco:

1604956696838.png

Jasne, czyste i klarowne 50 na plus.
Jak mowa o NBNW to:
1604956811253.png

Jeśli chodzi o front zachodzi to jak do tej pory tendencja była odwrotna. Regularne straty niewielkiej ilości wiosek, brak większych korzyści na akcjach i coraz więcej graczy kończących grę. Szale mimo niewielkich rozmiarów obiły kilka pierwszych akcji ZBA po czym większych z wymienionych oponentów skupił się na potencjalnie łatwiejszych celach co jest w pełni zrozumiałym posunięciem. Aktualnie stan wojny wygląda w ten sposób:

1604957271808.png

Aktualnie brak potwierdzonej dyplomacji. Wspólne cele zapewne pchną ich w kierunku układu z Tajemnicą i GT, ale ten świat rządzi się swoimi prawami więc w zasadzie nie ma co spekulować.


2. NI BLACK NI WHITE

Kolejny z pretendentów do wygranej. 4 człony. Zajmują prawy dolny róg mapy. Front dookoła od dzisiaj. Jak dotąd poważniejsze ich fronty to było Zabij i VeA. Pozostałe plemiona bez większych szans. Obecnie fronty z GT i ZBA. Plemię swój trzon wywodzi ze świata 145 i plemienia FORZA. Mowa tutaj oczywiście o NHH, które później połączyło się z Lotusami. Od początku stosunkowa mocna pozycja w swojej części mapy i poważna dominacja nad rywalami. Praktycznie dopiero teraz powstały im poważne fronty w skutek wypowiedzenia wojny GT. Wcześniej szybko rozjechane VeA, OFFICE oraz Zabij. Apropo dzisiaj to specjalnie czekałem by zobaczyć akcje na GT. Statystyki:
1604958681748.png

Pierwsze solidniejsze uderzenie przyniosła zysk w postaci 14 wiosek. Czy to dużo czy to mało? Nie wiem. Choć się domyślam. Na pewno GT nie jest i nie było przez nikogo uważane za faworytów. Podejrzewam, że gdyby nie spokojny teren z Tajemnicą to by maleli w oczach. Podejrzewam, że NBNW przekalkulowało ewentualne szanse i zagrożenia i wybrali potencjalnie łatwiejszego wroga jakim jest GT a nie ZBA. Co przyniesie dalszy etap wojny? Zobaczymy.

Nad frontem z ZBA nie będę się rozwodził. opisane wszystko jest powyżej :)
 

Załączniki

Ostatnia edycja:

rotescorp

Szlachcic
Wynik reakcji
1.636
3. TAJEMNICA + GROUP THERAPY

Ze względu na bliskie więzi łączące oba te plemiona to zaoszczędzę sobie czasu i opiszę je łącznie. plemię zajmujące lewy dolny róg mapy. Członów: pięć. Bardzo dziwny to romans. GT walczy z NBNW z którym tajemnica się nie bije. Wspierają oni natomiast GT, bo walczą z NBNW. W konsekwencji tych przejść NBNW może bić graczy Tajemnicy, którzy przeszli do GT bo w sumie to ich układ nie obowiązuje tak samo jak defa stojącego tam od rdzennych graczy Tajemnicy. GT ma PON'a z MIŚkami podczas gdy MIŚków bije Tajemnica. Oba plemiona natomiast walczyć będą z Szale!. Jakby ktoś się pogubił to nie martwcie się. Ja też nie wiem o co chodzi. Ale jak nie wiadomo o co chodzi to zapewne długo wszystko nie ustoi.
Tajemnica po stosunkowo burzliwych pierwszych dniach czyli po banach za pushing, po wojnie z Zabijami i ogólnie chyba nie najlepszych czas wyszła na prostą. Po pokonaniu Zabijów wspólnie z Szale zjedli plemię EKIPA. Potem długi okres marazmu bez żadnych poważniejszych frontów i dopiero teraz zbliżająca się wojna z Szale!
Jeśli chodzi o GT to takie typowe plemię z centrum. Aktualnie widzę, że bez dostępu do obrzeży. Niby suwerenne a jednak mocno zależne od Tajemnicy.
Statystyki wojny z NBNW załączyłem powyżej.
Jeśli chodzi o wojnę Tajemnicy z Miśkami to Tajemnica wychodzi 17 wiosek na plus. No i to w sumie tyle co można powiedzieć o wojnach bo więcej statystyk wkleić zbytnio nie ma z nim.


4. SZALE!

No i ostatnie z "wielkiej" czwórki tego świata. Plemię, które gra od początku na jeden człon grajków i drugi darm/graczy którzy zaczęli później. Na początku się im udało. Łatwa ćwiartka bez żadnych większych rywali. Stosunkowo szybko upadło plemię CharoN, RoE... Generalnie nie ma o czym mówić. Pierwszy większy rywal (oprócz alpak) pojawił się pomiędzy nimi a Tajemnicą. Ekipa nie stawiła oporu i praktycznie rozsypała się po jednym uderzeniu. Potem Tajemnica dobiła rozsypującą się EKIPĘ i koniec frontu. Małe rozmiary plemienia nie pozwalają na bardziej spektakularne akcje więc uderzenia w ZBA bardziej przypominają skubanie niż jakieś większe zdobywanie terenu. No cóż... Uroki małej ilości graczy.
Dyplomacja tego plemienia była trudna. Z jednej strony koalicja ZBA, z którymi założyciele Szalików nie rozstali się w dobrych relacjach a z drugiej Tajemnica, która się nawet nie próbowała kryć ze swoimi planami po upadku EKIPY. Nie ma co się dziwić skoro całe plemię z aspiracjami do wygranej zostało odcięte od wszelkich frontów a małego zawsze się łatwiej bije. Tak czy inaczej sytuacji nie ułatwiał fakt, że chyba każdy myślał, że od początku istniał układ NHH+Szale z uwagi na wspólną grę części osób na 145. No cóż. Taktyka ucieczki na drugi koniec świata aby uniknąć tego typu podejrzeń skutku nie przyniosła.
Idea podpięcia się w późniejszym etapie gry do jednego z sąsiadów również nie wypaliła w skutek awersji ZBA oraz wypowiedzenia PON'a przez Tajemnice i tak sobie grają Szaliki w lewym górnym rogu mapy. Na pewno jednak Szale mają w swoim składzie mocne jednostki.
Od początku świata praktycznie podpisane układem z Miśkami.




I to chyba tyle z tej analizy. Podsumowując na chwilę obecną wygląda to na wojnę wszystkich ze wszystkimi. Miśki przewijały się podczas omawiania każdego z plemion więc opisywać chyba raczej nie ma sensu. W skrócie to na początku zrobiły solidną masę w centrum przez co bite były z każdej strony. Obecnie trzeba przyznać, że po ciosach od strony NBNW potem Tajemnicy i potem od ZBA to trzymają się i nadal grają czym chyba zaskoczyli, że nadal stoją na mapie.
Generalnie uważam, że świat jest wyrównany i na chwilę obecną każdy ma podobne szanse na końcowy sukces

Dziękuję za uwagę.
 
Ostatnia edycja: