Analiza świata

Wynik reakcji
258
Z góry chciałbym napisać, że temat relacji dyplomatycznych opierałem na posiadanych informacjach + logicznych wnioskach, jeśli któreś plemię czuje się skrzywdzone poprzez błędne przypisanie proszę o pw na plemionach :)

No i apropo koalicji, nie wiem czy są to już oficjalne koalicje, czy po prostu na ten moment sojusze, więc póki co pisząc "KOALICJA" mam na myśli dogadane ze sobą plemiona w danym punkcie mapy, plemiona przy których dodane jest (???) to plemiona co do których nie mam na ten moment pewności.

STRACH:

298graczy 4902 wiosek (7.81%)

Wiosek na gracza: ~16

DKP:

163 graczy 1653 wiosek (2.63%)

Wiosek na gracza ~10

Koalicja PK:


758 graczy 7215 wiosek (11.38%)

Wiosek na gracza ~10

w tym:

PK - 226 graczy 3343 wiosek (5.33%)
KKR - 126 graczy 1389 wiosek (2.21%)
WKG - 110 graczy 786 wiosek (1.25%)
hunter - 98 graczy 422 wiosek (0.67%)
IMT - 54 graczy 495 wiosek (0.78%)
HOB (???) - 116 graczy 643 wiosek (1.02%)
BTM - 28 graczy 137 wiosek


Koalicja wschodnia:
433 graczy 4129 wiosek (6.58%)

Wiosek na gracza ~10

W tym:

BUNT - 135 graczy 1100 wiosek (1.75%)
Bez sensu - 63 graczy 490 wiosek (0.78%)
RC - 68 graczy 284 wiosek (0.45%)
Gh - 40 graczy 621 wiosek (0.99%)
OZP - 127 graczy 1634 wiosek (2.60%)


NP:

68 graczy 1314 wiosek (2.09%)

Wiosek na gracza ~19


Watch:

68 graczy 597 wiosek (0.95%)

Wiosek na gracza ~9


Z stosunków dyplomatycznych z tego co wiem to:

Koalicja PK nie walczy w żaden sposób z koalicją wschodnią, można zgadywać że w jakiś sposób się dogadują jednak to tylko moje domysły

NP walczy z koalicją PK, jednocześnie mając PoN z OZP zabezpieczający ich od strony koalicji wshcodniej

Watch walczy z koalicją wschodnią

DKP walczy z koalicją PK


Nie dodawałem tutaj mniejszych plemion które zapewne w większości dołączą do któreś koalicji (pk lub wschodniej) z tego względu że na ten moment za mało o nich wiem
 
Wynik reakcji
2.425
Nie jesteśmy w żadnej koalicji chiński hakerze
wszystkie plemiona które wymieniłeś zewschodniej są nam neutralne :p
 
Ostatnia edycja:
Wynik reakcji
2.084
Po wielu prośbach i namowach zdecydowałem się napisać analizę tego co się obecnie dzieje na tym świecie i przedstawić swoje predykcje na przyszłość.
Zacznę od tego, że nie formułuję tej wypowiedzi jako gracz strachu. Można powiedzieć, że na potrzeby w miarę obiektywnej oceny wyszedłem z siebie i stanąłem obok. Jeśli ktokolwiek poczuje się urażony to trudno, jeśli narażę się dowództwu swojego plemienia to najwyżej będę miał więcej czasu na życie.

Będę opierał swojego wnioski na statystykach w tym również tych przygotowanych przez @Gawryluk.

Miejsce (punktowe)PlemięSkrót plemieniaLiczba punktówWzrost punktówLiczba wiosekWzrost wiosek
1.Czujesz Strach??!STRACH143,7 mln+16,5%16509 / +2007+13,8%
2.Nowy ProjektNP43,5 mln+14,2%5054 / +595+13,3%
3.Nie zwracaj uwagi......37,42 mln+39,1%5149 / +1211+30,8%
4.Dotyk Księdza ProboszczaDKP37,40 mln+4,5%4142 / +98+2,4%
5.Krwiożercze KrólikiKKR37,3 mln+6,9%4665 / +255+5,8%
6.Wielkie Królestwo GrolasaWKG25,0 mln+12,6%3375 / +234+7,4%
7.My się strachu nie boimyBuu!22,8 mln+18,1%2861 / +394+16,0%
8.BuntownicyBUNT20,7 mln+11,9%2360 / +203+9,4%
9.RenovationCrew/RC/18,0 mln-3,7%2655 / -216-7,5%
10.Grupa Trzymająca Władzę-GTW-14,7 mln+18,5%2010 / +290+16,9%
11.-SAS--SAS-14,4 mln+1,4%1677 / +20+1,2%

Zacznę od mojego ogólnego wyobrażenia końcowych losów świata.
Ostateczne starcie odbędzie się między NP, a STRACHEM.
Plemię prowadzone przez Chinahackera będzie miało ogromną przewagę 70% do 30%. Mimo to początkowo NP będzie się dzielnie opierało akcjom strachu i wychodziło na 0. Po pewnym czasie obciążenie będzie jednak zbyt wielkie, a szanse na zmianę sytuacji na tyle małe, że zdecydują się zakończyć grę na tym świecie podobnie jak Beta na 126. W STRACHU może dojść do drobnych scysji, ale raczej obędzie się bez większych spin. Z połowę blach dostaną darmiarze z dużą liczbą punktów, którzy na front z NP wejdą po skończeniu przez tamtych gry.

1. STRACH jako całość jest oczywistym faworytem do wygrania świata.
Szybki rozwój w każdym kierunku, sukcesy na każdym froncie. Bardzo niewielu graczy kończy grę, dzięki czemu szlachta może latać na wroga.
Osobiście spodziewałem się szybszej redukcji masy. Jest wielu dobrych graczy, ale jest też wielu takich, którzy dzięki przewadze liczebnej nie zostali przetestowani. Tylko czy świat w ogóle będzie tego wymagał?
Moim zdaniem, w którymś momencie tak. Wielu już teraz nie potrafi zalać masą takiego gracza jak Mchamer, który przewyższa ich aktywnością to co będzie z Miksą, Apisiem czy kilkoma innymi graczami NP. Wtedy niektórych wyrośnięte ego zacznie pikować w dół i kilku graczy może chcieć kończyć, zacznie obwiniać plemię i robić kwasy.
Ze STRACHu pod tym względem należy wyróżnić AWW, które po pierwsze zna wielu graczy NP, a po drugie jest bardziej testowane przez ekipy takie jak RC.
STRACH będzie maszerował do przodu po kolei zjadając raz część obrzeży, a raz front.

Mocne strony:
-Potężna masa i ogromna przewaga nad resztą stawki
-Wielu dobrych graczy, którzy znają się z poprzednich światów
-Niezależni od dyplomacji
-AWW

Słabe strony:
-dużo różnych stron interesów
-dużo graczy- wiele opinii
-jest trochę przypudrowanych warzyw (efekt cheerleaderki)
-czasami zbyt pobłażliwe podejście do graczy
-jak na razie idzie łatwo zachodnim stronom przez co mogą poczuć się zbyt pewnie


2. Nowy Projekt jako indywidualne plemię licząc średnią jakość gracza jest prawdopodobnie najlepszą ekipą na tym świecie. Jak dobrze wiemy: każdy wojak pupa, kiedy wrogów kupa. Podstawowym problemem NP jest dyplomacja. Jedyny sojusznik czyli Gotham zniknął z mapy świata, a istniejące układy sprawiają, że ciężko będzie im osiągnąć taki kompromis, które będzie spełniał ich ideały i zadowoli graczy.
O czym @Małpiake pisze?
O ile mi wiadomo to obecnie NP nie ma żadnego sojuszu. Mają pozytywne relacje z RC, ale dzieli ich kwestia kropek.
Znalezienie jakiegoś sensownego partnera będzie wyzwaniem dla Lorda Miksy i testem jego kompetencji jako wodza.
Koalicja z DKP, KKR czy WKG nie przejdzie u graczy NP, którzy niespecjalnie cenią tego wroga. Taka współpraca polegała by na tym, że beciarze siedzieliby na zastach frontowych i czekali aż gracze pokończą, żeby mogli ich pozjadać. W takim scenariuszu połowa plemienia skończyłaby grę, dlatego nie biorę takiego rozwiązania pod uwagę.
Sojusz z Buntem jest raczej nierealny bez dogadania się z kropkami.
Sojusz z kropkami? Prawdopodobnie najsensowniejsze rozwiązanie, jednak 3 graczy NP będzie niezadowolonych. Zamknęliby w ten sposób jeden front, ale też potencjalnie ogromny teren. Taki ruch z pewnością spowolniłby natarcie wschodniej flanki strachu.
W mojej opinii najlepszym rozwiązaniem dla Nowego Projektu, jeśli chcą zmniejszyć przewagę liczebną graczy jest rekrutacja wyróżniających się graczy wroga. Tu pojawia się taki problem, że prawdopodobnie wymagałoby to utworzenia trzeciego członu, a na własne uszy słyszałem, że część graczy chciałaby wtedy zakończyć grę.

Mocne strony:
-jakość poszczególnych graczy
-wielu graczy może pełnić funkcję KO lub KD
-dobre morale i zgranie
-otwarta droga do rekrutacji
-brak zobowiązań dyplomatycznych
-otwarta droga do rozwoju

Słabe strony:
-brak sojuszników
-brak masy

3. Nie zwracaj na nas uwagi... to nieoczekiwanie czarny koń tego świata. Dosyć niespodziewanie wyrośli na trzecią siłę tego świata. Są bardziej stabilnym plemieniem niż DKP i mają dobre położenie w rogu mapy. Od południa są zabezpieczeni dyplomacją i jedynym realnym frontem jest ten z NP. Jeśli nie zaczną go przepychać, albo wchodzić wrogowi na plecy od obrzeży mogą zostać zamknięci i zablokowani w rozwoju.
Nie mogę nic powiedzieć o jakości graczy, ale czas to zweryfikuje.

Mocne strony:
-dobre położenie
-niezła dyplomacja

Słabe strony:
-ekipa z łapanki
-potencjalnie zablokowany rozwój przez NP


4. Dotyk Księdza Proboszcza wraz z KKR i WKG tworzy koalicję przeciwko strachowi i NP.
Jeśli liczyć ich razem to wyglądają mocno pod względem punktów i terenu, ale jaki to jest teren? Poza WKG są otoczeni z każdej strony przez wrogów. Na południ STRACH, na północy NP, a na wschodzie BUNT. Moim zdaniem nie wytrzymają tego naporu. Gracze to zbieranina różnych ekip z wieloma warzywami. Oczywiście znajdzie się kilku graczy, ale czy zdołają oni ogarnąć resztę? Czasu mają niewiele. Na obecną chwilę dostają łomot na północy, jest to główny front dla NP.
Dyplomację mają już raczej ułożoną, ale moim zdaniem te wszystkie sojusze nie przyniosą oczekiwanych efektów.
Co ciekawe WKG jest mocno defensywne i NP raczej unika akcji na nich, bo są mocno zabunkrowani.

Mocne strony:
-@Mchamer
-stosunkowo duża masa

Słabe strony:
-zbieranina wielu różnych graczy
-znajdują się między młotem a kowadłem
-chaos organizacyjny
-stosunkowo słabi gracze

5. My się strachu nie boimy nie wróżę im przyszłości. Goku po kolejnych banach raczej przymierza się do zakończenia gry. Słabe położenie spowoduje, że prędzej czy później STRACH zajmie ten teren. Na ile mogę zaobserwować to mają neutralne bądź przyjazne stosunki z koalicją DKP. Raczej plemię do zapomnienia.

Mocne strony:
-możliwe, że w miarę zgrana grupa graczy

Słabe strony:
-koniec gry lidera
-brak perspektyw
-słabe położenie
 
Wynik reakcji
2.084
6. Buntownicy dosyć niespodziewanie wyszli zwycięsko z walki przeciwko Gotham i Watch, mimo że większość skazywała ich na pożarcie. Co można o nich powiedzieć? Mają zabezpieczony wschód, ale wojny na zachodzie i północy. Tym razem zamiast gotham nadeszło wyzwanie w postaci NP. Tak długo jak nie walczą ze strachem mają sporą szansę na utrzymanie swojego terenu. Sojusz z kropkami. Wojna przeciwko gotham i watch na pewno ich trochę zgrała.

Mocne strony:
-zgranie
-zabezpieczenie wschodniej flanki

Słabe strony:
-szeroki front
-brak obrzeży
-mała elastyczność dyplomatyczna
-w walce z mocniejszymi przeciwnikami jak strach czy np wychodzą wyraźnie słabsi pod względem jakości pojedynczych graczy

7. RenovationCrew włożyli sporo PP, narekrutowali graczy na obrzeżach, ale skutek jak na razie mizerny. Zostali okrążeni przez STRACH i mogą gdzieś latać karetami na obrzeża. Stary sens, który częściowo wchłonęli jest coraz mocniej przepychany, a oni na akcjach nic nie zgarniają. Możliwe, że dede i czopek wrzucili pieniądze w błoto. Mając jeden stosunkowo mały front ze strachem są upokarzani na każdym kroku.
Dzięki ogromnym funduszom pieniężnych mogą się całkiem długo bronić, pytanie czy ma to sens i czy będzie im się chciało?
Znając życie to kilku graczy będzie niedługo chciało dołączyć do strachu.

Mocne strony:
-ekipa grała już ze sobą niejednokrotnie
-duże zapasy PP
-zabezpieczona północ

Słabe strony:
-zamknięta droga rozwoju przez strach
-niskie morale ze względu na utratę wielu wiosek podczas poprzednich akcji (wyrzucili co najmniej kilkunastu graczy i stracili mnóstwo terenu)
-słaba psycha

8. Grupa trzymająca władzę niewiele robi na tym świecie. Prawdopodobnie coś tam pomaga strachowi, ale nikt by nie zauważył jakby nagle zniknęli. Plemię, które w jakiejś przyszłości zniknie. Nie znam ich graczy, nie znam ich pomysłu, ale nie widzę szerokich perspektyw. Mają trochę obrzeży.

Mocne strony:
-brak wojny ze strachem
-mają dostęp do obrzeży

Słabe strony:
-brak wizji
-brak dyplomacji, który umożliwiałaby im podjęcie walki o zwycięstwo
-nieprzetestowani w boju

9. -SAS- jest jednoczłonowym plemieniem w przyjaznych relacjach z DKP. Znajdują się w środku mapy i nie widzę przed nimi jakiejś ciekawej przyszłości.
Jeśli mają dobrych graczy mogą się trochę pobronić, ale klęska jest nieunikniona.

Mocne strony:
-nie są masówką

Słabe strony:
-położenie w centrum
-brak perspektyw rozwoju
-napór strachu

To moja analiza na podstawie obecnej sytuacji. Wiadomo, że to tylko moje spojrzenie i sytuacja może się diametralnie zmieniać.
Jest to tylko i wyłącznie moje opinia, która w żaden sposób nie reprezentuje oficjalnego stanowiska plemienia STRACH.
Jestem tylko szeregowym graczem bez żadnego wpływu, a może i nawet jeszcze niżej.

Pozdrawiam,
Małpiake


1583276812540.png
 
Ostatnia edycja:

Tryup

Topornik
Wynik reakcji
77
Mieliśmy rozmawiać o Hucie żelaza...

No ale fajnie zrobione . :)
Tyle że Bunt nie wygrał z GH.
Wojna wygrana to Wioska Zabrana!(w l. Mnogiej się nie rymuje)
A tu co najwyżej remis, tyle że GH nie ma no ale i tak mieliśmy grać razem do końca tyle że pod banderą GH :)

Teraz może jakaś analiza z północnego punktu widzenia :)


@Lord Miksa ???
 
Wynik reakcji
2.425
Wleciała akcja na GH od Buntu, stracili kilkanaście wiosek i wszyscy zaczęli cofać defa z wysp

W ogóle gh to chyba najsłabsza ekipa jaką kiedykolwiek widziałem

Ciekawostka: jak dołączyli do wojny z OZP (chyba trzeci albo czwarty dzień walk z NP) to ostatecznie wyszli na minus mimo ataku znienacka. Co prawda w następnych dniach nadrobili no ale szanujmy sięD:
 

Tryup

Topornik
Wynik reakcji
77
Wleciała akcja na GH od Buntu, stracili kilkanaście wiosek i wszyscy zaczęli cofać defa z wysp

W ogóle gh to chyba najsłabsza ekipa jaką kiedykolwiek widziałem

Ciekawostka: jak dołączyli do wojny z OZP (chyba trzeci albo czwarty dzień walk z NP) to ostatecznie wyszli na minus mimo ataku znienacka. Co prawda w następnych dniach nadrobili no ale szanujmy sięD:
Już tak mówiłeś o KKR zdecyduj się :D