Światy wychodzące poza rutynę

Czy chciałbyś, aby raz na jakiś czas wystąpił świat odbiegający od rutyny?

  • Tak

    Głosy: 123 97,6%
  • Nie

    Głosy: 3 2,4%

  • W sumie głosujących
    126

Kanarinios.

Szlachcic
Wynik reakcji
7.175
Ale CO zostało olane? Tematów w stylu "ja chcę świat TAKI" mamy na forum kilkadziesiąt + setki takich zgłoszeń do supportu. Każdy zawiera całkowicie inną konfigurację i jednocześnie zapewnienia, że właśnie TAKI świat to to o czym marzą wszyscy gracze i tylko TAKI przyciągnie tłumy.
A tymczasem my musimy patrzeć na sprawę w szerszej perspektywie. Bo na świat składa się kilkaset parametrów (te strategiczne z punktu widzenia graczy to zaledwie parę procent z nich) i wszystkie one muszą być odpowiednio wobec siebie dobrane. Bo nie jest sztuką ustawić x losowych parametrów i wypuścić świat, na którym nikt nie będzie chciał grać, a jeśli nawet ktoś już zacznie to po paru dniach/tygodniach się zniechęci i będzie miał do nas tylko pretensje o "co to za głupie światy".

Ale czemu ma ktos miec o to pretensje skoro sami ludzie beda chcieli akurat taki swiat i na takich parametrach i ustawieniach. Trzeba jakos zachecic ludzi, zeby grali i zeby jak dawniej kontynenty byly zapelniane na swiatach 1-30.
Bo sami widzicie jak to wyglada, swiaty sa niestety coraz mniejsze.
 

Prokurator mamusiek

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.293
Ale CO zostało olane? Tematów w stylu "ja chcę świat TAKI" mamy na forum kilkadziesiąt + setki takich zgłoszeń do supportu. Każdy zawiera całkowicie inną konfigurację i jednocześnie zapewnienia, że właśnie TAKI świat to to o czym marzą wszyscy gracze i tylko TAKI przyciągnie tłumy.
A tymczasem my musimy patrzeć na sprawę w szerszej perspektywie. Bo na świat składa się kilkaset parametrów (te strategiczne z punktu widzenia graczy to zaledwie parę procent z nich) i wszystkie one muszą być odpowiednio wobec siebie dobrane. Bo nie jest sztuką ustawić x losowych parametrów i wypuścić świat, na którym nikt nie będzie chciał grać, a jeśli nawet ktoś już zacznie to po paru dniach/tygodniach się zniechęci i będzie miał do nas tylko pretensje o "co to za głupie światy".

Pan sobie nie zdaje sprawy, że większość takich zgłoszeń jest pisanych przez pajaców co potrafią powiedzieć tylko "kiedyś to były plemiona". Gracze nie chcą "starych dobrych" ustawień światów, bo są one nudne jak flaki z olejem i niezmienne od paru dobrych lat. Wszystkim tęskni się za wielkimi mapami i chcemy zmian, żeby tak właśnie było. Kilka wiosek na start, więcej wiosek barbarzyńskich i losowe zagęszczanie terenu to są właśnie te propozycje, które mogą powiększyć światy. Jednocześnie zmniejszenie limit członków plemienia do ~30-40 pozwoliłoby na stworzenie wielu plemion i wreszcie mielibyśmy rywalizację taką jak kiedyś w latach świetności tej gry.

Ale Wy nie widzicie problemu tylko czepiacie się "starych ustawień"... Przykładowo, limit członków plemienia ustawiacie na 80, bo kiedyś tak było. I co z tego, skoro światy są 5 razy mniejsze i wystarczy na starcie świata podpisać sojusz, aby mieć wygraną swoją ćwiartkę mapy. Nie daj boże przyjdzie Wam do głowy wypuścić specek w "starym dobrym stylu"... - brak łuczników itd. Nosz kuźwa, ludzie za tym nie tęsknią. Wręcz przeciwnie, łucznik to nowa strategia.

Skończcie wprowadzać jakieś pierdoły typu flagi, wieże, eventy, bo takie światy omijamy z daleka. Zamiast tego raz na jakiś czas niech wyjdzie całkowicie nowy świat z ustawieniami jakich jeszcze nie było.
Sam jestem zaskoczony wynikami tej ankiety, bo nikogo nie zmuszałem do głosowania na "tak". Po prostu rozesłałem link i prosiłem o opinię. Jak dla mnie jest to dość dobry wynik, aby przyjrzeć się sprawie bliżej.
 
Wynik reakcji
254
A przy okazji powinni promować tą gierke reklamy na youtube i innych pierdołach typu facebook a najlepiej wszędzie gdzie się da może by ściągneli więcej graczy
 

DeletedUser193526

Guest
Mnie osobiście najbardziej boli obstawianie frontu nie swoim defem dlatego tak ważne moim zdaniem jest tego ograniczenie. Dodatkowo sztuczne zagęszczenie na mapie poprzez darmy multikonta.

Pytanie czy można np wypuścić świat poprzedzony głosowaniem nad ustawieniami ?
 

DeletedUser196868

Guest
Proponuję światy : bez limitu członków w plemieniu (lub w ostateczności większy limit niż zazwyczaj np. 100-150), z wyłączoną opcją współdzielenia forum z innymi plemionami lub planeru podbojów (metoda przeciwdziałająca wieloczłonowości), z normalną szybkością świata (1-2) ale ze zwiększoną szybkością poruszania się jednsotek (szybkość jednsotek m.in. 2 ), z wyłączoną ochroną początkową i ochroną ze względu na stosunek punktów, bez misji początkowych i bonusów dziennych, tak zmodyfikować ustawienia szlachcica by im więcej szlachty było wysłane w ataku tym więcej punków poparcia byłoby zbijane, świat w którym aby zbudować pałac byłyby mniejsze wymagania budynkowe (np. kuźnia 15 , ratusz 15 , rynek 10), takie coś że jak dyplomata plemienia ustawi, że plemię ma sojusz lub pon z jakimś plemieniem to fizycznie żaden gracz z plemienia nie będzie w stanie zaatakować gracza z tego plemienia, bez możliwości dania zastępstwa w żadnym etapie gry , wojsko w wioskach barbarzyńskich na jakimś niskim poziomie które co 2 dni by się odradzało (mogło by to być tylko w wybranych wioskach barbarzyńskich)
 

DeletedUser192744

Guest
Mnie osobiście najbardziej boli obstawianie frontu nie swoim defem dlatego tak ważne moim zdaniem jest tego ograniczenie. Dodatkowo sztuczne zagęszczenie na mapie poprzez darmy multikonta.

Pytanie czy można np wypuścić świat poprzedzony głosowaniem nad ustawieniami ?

Taki świat właśnie wystartował s133 gdzie wsparcie jest możliwe tylko dla członków plemienia. Jeżeli osoba opuści plemię wojska na wsparciu u innych automatycznie wraca a wojsko w drodze automatycznie zawraca po dotarciu. limit graczy w plemieniu 50. Na takie ustawienia sam wróciłem po ponad rocznej przerwie. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze wyłączenie eventów i dobra reklama plemion żeby naprawdę te światy były znacznie większe, ale czy Innogames chce łożyć na najmniej opłacalną swoją grę? Wątpię :(
 

z0rd

Szlachcic
Wynik reakcji
5.068
Z góry muszę sprostować: pomysł więcej niż 1 wioski na starcie jest nierealny na "normalnych" światach, więc dyskusja na ten temat nie ma sensu.
Wyłącznie na Specialu taka konfiguracja wchodzi w grę.

niedasizm i tumiwisizm?

przyglądałem się dzisiaj temu wszystkiemu. mamy świat 133 wielkości ścisłego centrum któregokolwiek ze starszych światów, gdzie z kolei poziom gry będzie kosmicznie wysoki w porównaniu do rozgrywki 5-7-10 lat temu. zupełnie naturalnie wpadł mi do głowy pomysł z 3 bądź 5 wioskami startowymi rozwijanymi od zera. dopiero później tutaj zajrzałem, i jak się okazuje, nie jestem sam.

dlaczego pomyślałem akurat o tym?

zacznijmy może od nowych graczy. dlaczego nowy gracz nie zostaje stałym graczem? bo po kilku tygodniach klikania dostaje w łeb i może się pakować na Arkadię(gdzie gra jest nudna jak flaki z olejem), świat pay2win albo zacząć od nowa mając obok graczy bardziej rozwiniętych i znów dostać w łeb.
dlaczego taka smutna jest rzeczywistość nowego gracza? bo mamy jedną wioskę na start. nie ma marginesu błędu, przejmujesz albo jesteś przejęty. nie ma czasu na naukę, nie ma czasu na zgranie się z ludźmi i rozsmakowanie w społecznych aspektach gry. nie ma możliwości poznania gry.

gdy większość z nas zaczynała, można było logować się dwa razy dziennie i do czegoś w grze dojść. można było założyć plemię zbierając pod jego sztandarem okolicznych graczy albo dołączyć do czyjegoś. mieliśmy czas na to by grę poznać i polubić. dzisiaj takiej możliwości nie ma. na 133 mam w kwadracie 10 wiosek: barbarzyńską, nieaktywa, trzech graczy będących nieco z tyłu za mną oraz pięciu mniej-więcej na moim poziomie, a więc będących 24/7 pod grą ludzi którzy wiedzą co klikać, są doświadczeni. dodajmy, że mamy ekipę na ekipie i tylko będąc częścią którejś mamy jakąkolwiek perspektywę gry. nowy gracz ani plemienia nie zbuduje, ani do solidnej ekipy nie dołączy, ani nie nauczy się grać. on jest tylko karmą dla rekinów.

co dałoby nam zwiększenie ilości wiosek startowych? przede wszystkim gra w początkowej fazie wybaczałaby więcej błędów, byłaby mniej brutalna. łatwiej byłoby się utrzymać choćby w tej jednej wiosce, a zatem nie następowałby tak drastyczny spadek ilości graczy.
doświadczeni gracze już na starcie byliby wymieszani wioskami, co wymusiłoby na nich dobór strategii typowo pod eliminację największego zagrożenia. nowy gracz z pewnością nie jest największym zagrożeniem - czyli znów zyskuje.

większy świat, więcej graczy, szerszy wachlarz doboru strategii, ciekawsza rozgrywka przy jednoczesnym zwiększeniu przestrzeni dla nowego gracza oraz ludzi którzy po prostu chcą pograć na mniejszej intensywności. nawet gdy z pięciu wiosek stracą trzy to zostaną w grze, mocniejsi gracze odjadą, resztę zrobi morale. jeżeli nawet ktoś zostanie całkowicie rozebrany to z pewnością więcej z tego wyniesie niż z zalogowania się rano na konto i obejrzenia "ekranu pożegnalnego".

dyskusja na ten temat ma sens, uważam że warto się pochylić nad każdym dobrym pomysłem który mógłby tchnąć nieco życia w naszą powoli gasnącą grę.

oczywiście wszystko rozbija się o to, co znaczy "nierealny". jeżeli Niemcy mają już całkiem wyłożone na projekt to faktycznie, możemy sobie tutaj jedynie toczyć akademickie dyskusje i latać w obłokach.
 

Lukasz032

Kapitan Oczywisty
Plemiona Team
SuperMod
Operator Gry
Wynik reakcji
210
co dałoby nam zwiększenie ilości wiosek startowych?
Na ten aspekt trochę odpowiem - sama gra obsługuje więcej niż jedną wioskę startową (ba, nawet tak niektóre rzeczywiste Szybkie czy Speciale startują!), tyle że ta funkcja po prostu wyklucza się z wstępnym logowaniem i z zapraszaniem osoby na lokalizację obok kogoś czy obok plemienia. Żeby Gracze mieli więcej niż jedną wioskę, wstępne logowanie musiałoby być nieaktywne, a na coś takiego na "wolnych" światach nikt się nie zgodzi. Zresztą to nawet strasznie skomplikowałoby algorytmy - dla przykładu start "z zaproszenia na lokalizację" dwoma wioskami jest logicznie niemożliwy, bo w jednej lokalizacji musiałyby być dwie wioski, a to jest sprzeczność logiczna. A jak czterdziestu tysięcy Graczy zmieścić po dwie wioski "w centrum plemienia" tak, by nikt nie był pokrzywdzony mając dalej od reszty albo np. dwie wioski po dwóch różnych stronach swojego plemienia i odległość kontynentu pomiędzy nimi? ;)
 

z0rd

Szlachcic
Wynik reakcji
5.068
ta funkcja po prostu wyklucza się z wstępnym logowaniem i z zapraszaniem osoby na lokalizację obok kogoś czy obok plemienia. Żeby Gracze mieli więcej niż jedną wioskę, wstępne logowanie musiałoby być nieaktywne, a na coś takiego na "wolnych" światach nikt się nie zgodzi. Zresztą to nawet strasznie skomplikowałoby algorytmy - dla przykładu start "z zaproszenia na lokalizację" dwoma wioskami jest logicznie niemożliwy, bo w jednej lokalizacji musiałyby być dwie wioski, a to jest sprzeczność logiczna. A jak czterdziestu tysięcy Graczy zmieścić po dwie wioski "w centrum plemienia" tak, by nikt nie był pokrzywdzony mając dalej od reszty albo np. dwie wioski po dwóch różnych stronach swojego plemienia i odległość kontynentu pomiędzy nimi? ;)
nie oceniałem tej zmiany pod względem trudności wprowadzenia. nie wiem kto tu musiałby pogrzebać, gdzie i jak głęboko, to wiecie wy. my jako gracze nie proponujemy tu wyłącznie rozwiązań do zrobienia od ręki, z resztą - tych jest ograniczony wachlarz. jeżeli da się zrobić niewiele poza z "farmą/bez farmy", "szybszy/wolniejszy", "wolna wysyłka defa/brak" to właściwie można skasować ten dział forum. tu już się po prostu prochu nie wymyśli.

dla chcącego jednak nic trudnego.
lokalizacja - kwestia definicji. jest to punkt lub obszar. twoje sprzeczności logiczne wynikają z nieelastycznego podejścia. czasem trzeba nieco inaczej spojrzeć na dane zagadnienie, a problemy same się rozwiązują. opcji jest wiele. za lokalizację startową można przyjąć dowolny kwadrat (5x5?) lub odniesienie do "pierwszej" wioski(pozostałe nie dalej niż trzy kratki od niej w losowym kierunku). będziesz miał wtedy i wstępne logowanie, i zaproszenie na lokalizację obok. będzie dodatkowy element losowości (jak system konto rozrzuci), lecz możliwy do opanowania poprzez zmianę ustawień(np. zmniejszenie kwadratu do 4x4).
jedyne co bym przy takim rozwiązaniu wykluczył, to przesyłkę surowców pomiędzy wioskami. tak na 3-4 tygodnie. tutaj uważam, że doszłoby do zbyt dużego chaosu na początku gry, a nie taka jest idea.
 

BędeKozak

Szlachcic
Wynik reakcji
4.441
Żeby Gracze mieli więcej niż jedną wioskę, wstępne logowanie musiałoby być nieaktywne, a na coś takiego na "wolnych" światach nikt się nie zgodzi.

Niby dlaczego się nie zgodzą? Kiedyś tego nie było i się grało normalnie.


Zresztą to nawet strasznie skomplikowałoby algorytmy - dla przykładu start "z zaproszenia na lokalizację" dwoma wioskami jest logicznie niemożliwy, bo w jednej lokalizacji musiałyby być dwie wioski, a to jest sprzeczność logiczna.



Wystarczy wyłączyć opcję zapraszania obok siebie... dla mnie też mogło by tego nie być kompletnie
 
Wynik reakcji
2.578
Dzisiaj podobną dyskusję zawiązaliśmy na forum świata 133. zaproponowana tutaj idea też jest fajna, lecz ja poszedłbym dalej wyciągając rękę do nowych graczy.
Widziałbym to tak, że na świat wypełniony od k0 do k99 barbarkami rozwijającymi się do powiedźmy 1k logując się wyrzucałoby nas losowo na mapie. Dlaczego losowo? Utrudniło by to start ekipom, które teraz wbijają na świat i praktycznie wszystko kręci się wokół nich (bo mają najsilniejszą ekipę). Ekipy tworzyłyby się na mapie a nie jak teraz przed startem świata. Miałoby to większy sens bo mogłoby powstawać więcej równych drużyn, toczących między sobą lokalne wojny. Ograniczyłbym też liczebność ekip do powiedźmy 50 osób bez możliwości przesyłania surowców, wsparcia pomiędzy plemionami a gracze mogliby np. otrzymywać jakieś bonusy za określony czas przynależności do plemienia, przejęte wioski wroga etc. Co do warunku zwycięstwa to powinien on zejść na drugi plan. Taki świat powinien być w jak największym stopniu przyjazny dla osób bez doświadczenia. Dać taki świat powiedźmy raz na rok (jak by się sprawdził). Ogłosić go jako najlepszy dla nowych graczy. Wiadomo sporo szczegółów trzeba by było doprecyzować ale wg. mnie miałoby to ręce i nogi i sam bym na takim świecie zagrał.
 

darmiarz

super darmiarz
Wynik reakcji
2.275
Jak dla mnie start z więcej niż jedną wioską trochę niepotrzebny, ale z chęcią zacząłbym z większą ilością punktów. Typu 500 czy 1000. Urozmaiciło by to początkowy etap gry, który jest nudny jak flaki z olejem.
Tak samo dałbym więcej barbarek, dzięki czemu światy mogłyby być większe. A jak już dajemy nowe ustawienia, jakieś ciekawe to powinna polecieć wiadomość od Plemiona-Team do każdego gracza na każdym świecie w której byłoby coś w stylu "Nasz najnowszy świat z całkowicie nowymi ustawieniami, odbiegamy od reguły. Zapraszamy!" Po prostu w formie reklamy... gwarantuję kilka tysięcy graczy więcej. Serio.

Przyśpieszenie 1.6/2.0/3.0 (do wyboru) jak dla mnie obowiązkowe. Światy z 1.0 są nudne jak flaki z olejem. Oczywiście zostawić kilka fajnych rzeczy typu nowy rycerz z bonusami (moim zdaniem jedna z lepszych rzeczy jaka przytrafiła się tej grze, jest naprawdę fajny i można go wykorzystać na wiele sposobów).

Może zamiast świata z 30 czy 80 graczami w członie postawić świat z nieograniczoną liczbą osób w członie? Coś takiego kiedyś już było, dzięki temu przynajmniej byśmy nie musieli oglądać miliarda różnych plemion, tylko byłoby klarowne co jest czym. Byłyby pewnie jakieś masówki, ale co z tego? I tak by prędzej czy później wyparowały, a moim zdaniem fajna opcja.

Oczywiście jest tego dużo więcej, ale nawet nie wiem czy jest sens pisać.
 

stiv.ens

Szlachcic
Wynik reakcji
1.885
Na ten aspekt trochę odpowiem - sama gra obsługuje więcej niż jedną wioskę startową (ba, nawet tak niektóre rzeczywiste Szybkie czy Speciale startują!), tyle że ta funkcja po prostu wyklucza się z wstępnym logowaniem i z zapraszaniem osoby na lokalizację obok kogoś czy obok plemienia. Żeby Gracze mieli więcej niż jedną wioskę, wstępne logowanie musiałoby być nieaktywne, a na coś takiego na "wolnych" światach nikt się nie zgodzi. Zresztą to nawet strasznie skomplikowałoby algorytmy - dla przykładu start "z zaproszenia na lokalizację" dwoma wioskami jest logicznie niemożliwy, bo w jednej lokalizacji musiałyby być dwie wioski, a to jest sprzeczność logiczna. A jak czterdziestu tysięcy Graczy zmieścić po dwie wioski "w centrum plemienia" tak, by nikt nie był pokrzywdzony mając dalej od reszty albo np. dwie wioski po dwóch różnych stronach swojego plemienia i odległość kontynentu pomiędzy nimi? ;)


tl;dr temat ale moznaby druga wies potraktowac jako zaproszonego gracza i tak wlasnie rozmiescic (moze byc nawet troszke dalej, nie musi byc kratka w kratke)
mozna to tez rozwiazac na X innych sposobow - fajnie ze inno ma takich inzynierow ze wszystko ich przerasta i najwieksza rewolucja w grze byl fejk limit na wioski barbarzynskie (czyli to co juz i tak istnialo...) albo dzielenie komend (czyli zwykly CRUD rozwijajacy to co juz istnialo) a potem wieza czyli dzielenie komend ale z wrogiem <clap clap>
 

DeletedUser192744

Guest
Na s133 niema opcji zapraszania obok siebie ani przedmiotu w inwentarzu do przeniesienia wioski.
Wstępne logowanie przecież też można tak samo wyłączyć. Jedyne co mnie martwi to to że bez wstępnego logowania pierwszy dzień gry to będą katusze - problemy z logowaniem i płynnym działaniem gry, tak przynajmniej pamiętam start starych światów które startowały jeszcze bez wstępnego logowania.
 
Wynik reakcji
2.578
Na s133 niema opcji zapraszania obok siebie ani przedmiotu w inwentarzu do przeniesienia wioski.
Wstępne logowanie przecież też można tak samo wyłączyć. Jedyne co mnie martwi to to że bez wstępnego logowania pierwszy dzień gry to będą katusze - problemy z logowaniem i płynnym działaniem gry, tak przynajmniej pamiętam start starych światów które startowały jeszcze bez wstępnego logowania.

Wstępne logowanie może być ale bez możliwości tworzenia plemion. To będzie ciekawe :D A dla ekip "doświadczonych" co mają struktury będą przecież nadal normalne światy wychodzić :)

Albo jeśli miałyby być już plemiona na wstępnym to powiedźmy te 20-30 os. max. i losowo wywalone na jakimś kontynencie tak, żeby nie tworzyć po kilka członów które lądują obok siebie.
 

DeletedUser196868

Guest
Garść luźnych pomysłów na zasadzie burzy mózgów : 1) zwiększenie czasu ochrony początkowej do np. 14 dni. Zwiększyło by to szanse początkującym i nowym graczom w początkowym etapie rozgrywki. 2) Brak możliwości rozpoczęcia na nowo gry na danym świecie po przejęciu wszystkich naszych wiosek. Pozwoliło by to wprowadzić (oprócz odpowiedniego procentu dominacji i co najmniej roku istnienia świat) dodatkowy punkt konieczny do wygrania świata a mianowicie na świecie musiałaby pozostać odpowiednia mała liczba graczy (lub odpowiednio mała liczba plemion ) aby rozpocząć ostatnią fazę danego świata. Podobne rozwiązanie istnieje bodaj na grepolis. 3) Prędkość gry wydaje się parametrem, który ma największe szanse na możliwość zmian dlatego proponuję wypuszczenie jakiegoś normalnego świata o szybkości 3-4 . 4) Po odejściu z plemienia można by do Niego wrócić dopiero po 48 godzinach od opuszczenia go . 5) Start styl graficzny 6) zagroda na ostatnim poziomie mogłaby powiększyć większą liczbę mieszkańców niż aktualnie. 7) Powrót światów tandemowych (czyli Posiadając konto na jednym z nich nie można się zarejestrować na drugim!)
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Hopperrr..Dx

Topornik
Wynik reakcji
301
Jak tutaj support olewa takie tematy, pomysły, to trzeba napisać do głównej siedziby HQ InnoGames w Niemczech, I może wtedy coś się uda zdziałać, bo pisanie na takim forum i proszenie o inny lepszy świat jest stratą czasu.
 

Prokurator mamusiek

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.293
Na ten aspekt trochę odpowiem - sama gra obsługuje więcej niż jedną wioskę startową (ba, nawet tak niektóre rzeczywiste Szybkie czy Speciale startują!), tyle że ta funkcja po prostu wyklucza się z wstępnym logowaniem i z zapraszaniem osoby na lokalizację obok kogoś czy obok plemienia. Żeby Gracze mieli więcej niż jedną wioskę, wstępne logowanie musiałoby być nieaktywne, a na coś takiego na "wolnych" światach nikt się nie zgodzi. Zresztą to nawet strasznie skomplikowałoby algorytmy - dla przykładu start "z zaproszenia na lokalizację" dwoma wioskami jest logicznie niemożliwy, bo w jednej lokalizacji musiałyby być dwie wioski, a to jest sprzeczność logiczna. A jak czterdziestu tysięcy Graczy zmieścić po dwie wioski "w centrum plemienia" tak, by nikt nie był pokrzywdzony mając dalej od reszty albo np. dwie wioski po dwóch różnych stronach swojego plemienia i odległość kontynentu pomiędzy nimi? ;)

Algorytm jest logicznie niemożliwy, jeżeli źle się na to patrzy :d Przecież można zaprosić do lokalizacji jedną wioskę, a dwie pozostałe wygenerować w pobliżu i problem rozwiązany.
 
Do góry