Światy wychodzące poza rutynę

Czy chciałbyś, aby raz na jakiś czas wystąpił świat odbiegający od rutyny?

  • Tak

    Głosy: 123 97,6%
  • Nie

    Głosy: 3 2,4%

  • W sumie głosujących
    126

Prokurator mamusiek

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.293
Witam :)
Od wielu lat wypuszczane są następujące rodzaje światów
1. Prędkość 1x z farmą
2. Prędkość 2x bez farmy
3. Prędkość 1,6

Ustawienia światów różnią się tylko szczegółami, takimi jak fejk limit, kościoły, morale, technologie, ilość graczy w plemieniu itd.
Światy są oczywiście piękne. Jednocześnie uważam, że trzeba iść naprzód i spróbować czegoś nowego.

Chciałbym, aby raz na jakiś czas startowały 2 bliźniacze światy (z farmą i bez farmy) z parametrami jakich jeszcze nie było :) Przykładowo jedna lub więcej z poniższych opcji:
- 3 wioski na starcie (automatycznie świat będzie większy)
- 3x więcej wiosek barbarzyńskich
- Inne zagęszczenie wiosek na mapie (obecnie centrum jest zawsze zagęszczone bardziej niż obrzeża. Mogłoby być ciekawie, jeżeli jedne rejony na mapie byłyby mniej zagęszczone, inne bardziej - całkowicie losowe plamy)
- Zwiększona prędkość (myślę, że śmiało można wyjść poza skalę x2 i przypisać 3x)
- Zwiększona pojemność zagrody (Przykładowo na 33000) miałoby to swoje plusy i minusy, a na pewno byłoby czymś nowym - ciekawym.
- Zwiększona pojemność spichlerza o kilkadziesiąt procent przy szybszych światach
- Bonusowe wioski (rzadko spotykanie, jednocześnie z lepszymi i innymi bonusami (np. zagroda +15%, Topornik +5% napadu, produkcja surowców i jednostek szybsza o 10% itp.)
- Ciężka jazda (skuteczniejsza = droższa = dłuższy czas produkcji)
- Startowa wioska, ok. 500 punktów.

Mam jeszcze kilka innych pomysłów, jednak liczę na kreatywność innych osób ;d


Myślę, że raz na 10 miesięcy mógłby wystartować taki świat (ewentualnie 2 światy), który odchodziłby nieco od rutyny, która tutaj panuje. Moja propozycja ma na celu sprawdzenie, czy są tutaj ludzie myślący podobnie do mnie :p Jeśli okaże się, że jest nas dość sporo to czemu by nie spróbować świata z nieco innymi ustawieniami.

Co do przykładów zmian - są one luźnymi rzutami. Nie chcę wymuszać konkretnie takich ustawień w takich proporcjach jak podałem. Zatem potraktujcie je jako ideę. Głos na tak nie będzie oznaczał, że koniecznie chcesz by na takim świecie zagroda miała 33000 pojemności. To kwestia gustu. Ten element może wystąpić, ale nie musi. Chodzi o ideę innych światów :d


PS: Kiedyś to były plemiona.
 
Ostatnia edycja:
Wynik reakcji
698
Pomysł ze zwiększeniem liczby wsi na start ekstraklasa. Nawet do 2 - to dwukrotnie zwiększy nasze malutkie światy, a co dopiero jak dostalibyśmy 3 wioseczki :)
Gra nabrałaby trochę kolorytu i wróciłyby w jakimś stopniu stare dobre czasy gdzie koniec świata nie był na K43 i było więcej
a) plemion
b) walki

Ogólnie idea bardzo na plus, czasami można coś zmienić
 

DeletedUser129074

Guest
pomysł super. po 3 wsie na start już dają ogrom możliwości czy dać 3 w offa czy 1;2 czy rozwijać każdą po równo czy pompować w jednej wszystko w pałac ito. no i wreszcie byłyby duże światy a nie że niektóre mają k44,45,54 i 55 i koniec i walka trwa pół roku a kkończy sie i tak koalicja wielką lub fuzja i czyms co ma 5 członów.
akurat prędkość wyżej niż 2x dla mnie za dużo bo off robiący się 4 dni to by była aż za duża intensywność (jedyne co by się liczyło to ile kto ma czasu a nie umiejętności, no chyba ze połączona z wiekszymi zagrodami to wtedy to ma sens).
startowa wioska wieksza tez fajnie, ciezka jazda tu akuat w nową jednostek bym nie szedl bo bedzie problem ją zbilansować i nie wiadomo czy dac ja bardziej w offa czy w deffa.
3x wiecej barbarek/wiosek bonusowych też pomysł super bo wszystko co powiększy świat to fjany pomysł.
oczywiście dać te swiaty bez handlu PP bo jak sie to połączy to i tak będzie lipa bo wbiją ludzie tylko tacy co kase mają.

Jeszcze np można by pomyśleć nad:
większy poziom muru np do 30 (zaraz będzie trzeba więcej pokombinować jak się przez niego przebiać).lub też innych budynków jak koszary stajnie itp.
prędkość podwójna jednostek bez większej prędkoci świata (np. x2) czego nigdy nie było bo zawsze niezależnie od prędkości mamy świat z jednostkami z prędkością 1.
rycerze w starym stylu z przedmiotami ale np. 10 (jak na swiatach z poziomami ryckow ) i przedmioty dające więcej i możliwość znalezienia po 3 przedmiotów takich samych czyli np. mamy 3 ognie na osobe (i wtedy mamy pole do popisu z katami) czy np. przedmiot do topów zwiększający o 200% siłe napadu i wtedy np. pojawia sie możliwość offa z samych toporów co nigdy sensu nie miało itp.

ale to wszystko powinno sie tyczyć światów tak jak wyżej napisałem bez handlu PP, zbieractwa poziomów rycerzy i plemienia bo te rzeczy są słabe i to bardzo ;p
 

DeletedUser194788

Guest
Bardzo dobry pomysł , na zagranicznych plemionach światy z prędkością 2 + funkcjami premium i farmą to normalka.. Ale Polska jak zawsze 100 lat za murzynami ;)
 

GreatGatsby

Lekki Kawalerzysta
Wynik reakcji
182
dawał ktoś kiedyś propozycję by plemiona zrobiły wspólny świat np dla nas i niemców? plemiona upadają,coraz mniej graczy jest a zostają tylko Ci którzy nie potrafią się z nimi rozstać . Stworzenie świata gdzie była by rozgrywka dwóch krajów możliwe że by dała powiew świeżości do gry ,światy były by zdecydowanie większe i walka też bardzo ciekawa.Oczywiście ustawienia świata bardzo do przemyślenia ale nie wierzę że nie da się coś takiego zrobić ,w końcu szybkie rundy takie były . Tym bardziej że na 15 urodziny powinni coś naprawdę ekstra wymyślić.
 

Prokurator mamusiek

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.293
dawał ktoś kiedyś propozycję by plemiona zrobiły wspólny świat np dla nas i niemców? plemiona upadają,coraz mniej graczy jest a zostają tylko Ci którzy nie potrafią się z nimi rozstać . Stworzenie świata gdzie była by rozgrywka dwóch krajów możliwe że by dała powiew świeżości do gry ,światy były by zdecydowanie większe i walka też bardzo ciekawa.Oczywiście ustawienia świata bardzo do przemyślenia ale nie wierzę że nie da się coś takiego zrobić ,w końcu szybkie rundy takie były . Tym bardziej że na 15 urodziny powinni coś naprawdę ekstra wymyślić.

Lepiej niech nie wymyślają czegoś extra, bo wyleci special, gdzie wioska barbarzyńska będzie rozwijać się do jakieś zmyślnej liczby, np. 1515 punktów (bo 15 urodziny) a reszta ustawień będzie przypominać "stare dobre światy" i znowu nuda z bezsensownymi dodatkami.

Tak na prawdę ciekawy świat można stworzyć dając 3 wioski na start, 3 razy więcej wiosek barbarzyńskich i limit członków plemienia do 30 (Jestem pewien, że nie będzie pierdyliarda członów plemion), brak farmy i prędkość 2x. Na takim świecie chętnie bym pograł, ale nigdy taki nie wyszedł i nie wyjdzie, ponieważ "kiedyś to były plemiona". Nie rozumiem po kiego kierować się tą sugestią, skoro ludzie tak naprawdę tęsknią za wielkością światów, różnorodnością plemion itd, a nie ustawieniami.
 

poxop

Szlachcic
Wynik reakcji
3.117
Lepiej niech nie wymyślają czegoś extra, bo wyleci special, gdzie wioska barbarzyńska będzie rozwijać się do jakieś zmyślnej liczby, np. 1515 punktów (bo 15 urodziny) a reszta ustawień będzie przypominać "stare dobre światy" i znowu nuda z bezsensownymi dodatkami.

Tak na prawdę ciekawy świat można stworzyć dając 3 wioski na start, 3 razy więcej wiosek barbarzyńskich i limit członków plemienia do 30 (Jestem pewien, że nie będzie pierdyliarda członów plemion), brak farmy i prędkość 2x. Na takim świecie chętnie bym pograł, ale nigdy taki nie wyszedł i nie wyjdzie, ponieważ "kiedyś to były plemiona". Nie rozumiem po kiego kierować się tą sugestią, skoro ludzie tak naprawdę tęsknią za wielkością światów, różnorodnością plemion itd, a nie ustawieniami.

limit 30 graczy na plemie + blokada, ze tydzien po opuszczeniu plemienia nie da sie nigdzie dolaczyc, do tego wsparcia tylko do plemienia ;d
 

GreatGatsby

Lekki Kawalerzysta
Wynik reakcji
182
limit troche wiekszy ale brak opuszczania plemienia i wsparcie tylko w plemieniu jak na szybkich oj wtedy by było ;D zadnych koalicji ;D
 

DeletedUser158318

Guest
Plemiona rozwijają się również za pomocą rekrutacji co stanowi nieodłączny element tej gry.Rozsądniej wg. mnie byłoby wprowadzić okienka transferowe np. przez pierwsze trzy dni każdego miesiąca gracze mogliby zmieniać plemię+limit członków 40 +oczywiście wsparcie tylko w plemieniu
 

Silent Shadow

Miecznik
Wynik reakcji
14
fajne by też było wprowadzenie maksymalnej liczby wiosek mogących istnieć na danym kontynencie. Raz, że pozbylibyśmy się tego chorego zagęszczenia centrum, tworzenia mulciaków z tora i innych udziwnień, a dwa że światy byłyby bardziej 'rozległe' i nie ograniczały się do max kilku kontynentów
 

Prokurator mamusiek

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.293
Wspaniały pomysł teraz nie będą ludzie mieć po 20 darm a po 60 ...:)

Nadal stosunek darm zostanie zachowany do ilości wiosek graczy :) Nic się nie zmieni.
Obrazując, teraz na świat o wielkości 10k wiosek przypada 100 darm. Po zmianie będzie 30k wiosek na 300 darm.

Potrojenie się liczby pijaków pod sklepem nie spowoduje, że każdy z nich wypije 3x więcej alkoholu.

Na sposób walki z darmiarzami należy wprowadzić osobne zmiany.
 

Frezee

Szlachcic
Wynik reakcji
3.903
Tylko jest różnica w tym że jak normalnie grasz to gracze mający 3 wsie beda dużo bardziej wymagający , a darma zaoszczędzi 3 offów na przejecie 3 wsi . :) Strasznie to rozpędzi osoby grające na darmach
 

Prokurator mamusiek

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.293
Tylko jest różnica w tym że jak normalnie grasz to gracze mający 3 wsie beda dużo bardziej wymagający , a darma zaoszczędzi 3 offów na przejecie 3 wsi . :) Strasznie to rozpędzi osoby grające na darmach

No nie bardzo. Z jedną wioską jak stracisz offa to jest po Tobie, musisz czekać kilka dni na odbudowę lub przejąć jakieś dziadostwo. Mając darmę po prostu podwaja się potencjał w mgnieniu oka. Przy 3 wioskach i 3 darmach również potencjał się podwaja.

Co do tego, czy gracze będą bardziej wymagający - na pewno. Jednocześnie Ty również będziesz dysponował większym potencjałem. Dodatkowo wymusi to zorganizowane uderzenia na bardzo wczesnym etapie gry. Wtedy to uważam, że to obrońca będzie miał większy problem, ponieważ zawsze trudniej jest zorganizować pomoc na "już" od sąsiadów niż przygotować ofensywne uderzenie. Więc jeśli ktoś miałby na tym ucierpieć to uważam, że właśnie obrońca (łatwiej będzie go przejąć). No chyba, że ktoś gra solo to wtedy de fakto obrońca może mieć przewagę. W końcu zachodzi synergia deffa.

Jak dla mnie te zmiany wpłyną pozytywnie na grę.
 

DeletedUser197737

Guest
Jak najbardziej za.Podoba mi się zwłaszcza większa liczba wiosek dla pojedynczego gracza na start.
 

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
12.987
Jak najbardziej za.Podoba mi się zwłaszcza większa liczba wiosek dla pojedynczego gracza na start.

Z góry muszę sprostować: pomysł więcej niż 1 wioski na starcie jest nierealny na "normalnych" światach, więc dyskusja na ten temat nie ma sensu.
Wyłącznie na Specialu taka konfiguracja wchodzi w grę.

Wszelkie pomysły typu większa zagroda/spichlerz, silniejsze bonusy czy zmienione parametry jednostek to NIE SĄ opcje konfiguracyjne, którymi można sobie żonglować i dobierać je dowolnie na takim czy innym świecie.
 

Prokurator mamusiek

Ciężki Kawalerzysta
Wynik reakcji
1.293
Z góry muszę sprostować: pomysł więcej niż 1 wioski na starcie jest nierealny na "normalnych" światach, więc dyskusja na ten temat nie ma sensu.
Wyłącznie na Specialu taka konfiguracja wchodzi w grę.

Wszelkie pomysły typu większa zagroda/spichlerz, silniejsze bonusy czy zmienione parametry jednostek to NIE SĄ opcje konfiguracyjne, którymi można sobie żonglować i dobierać je dowolnie na takim czy innym świecie.

Szkoda, że pomysł jest nierealny poprzez Wasze wewnętrzne reguły, ponieważ przez to cierpią gracze.

Od wielu lat plemiona idą w dobrą stronę z aktualizacji na aktualizację. Niestety, wszystko jest niszczone przez ustawienia światów, które nie dają tej grze tego czego trzeba (chociażby limit członków plemienia prowadzi do tego, że pierwsza wojna jaka nas czeka to wojna o świartkę)

Mam nadzieję, że odpowiesz mi na pytanie w jaki sposób zamierzacie stawić czoła oczekiwaniom od graczy, jakimi jest większy świat? 3 wioski na start nierealne z niewiadomego powodu... A obecną ilość graczy z jedną wioską nie rozciągnie się zbyt daleko, bo najbliższy sąsiad będzie kilometr od nas...

Uważam, że bardzo źle kombinujecie :)
 
Ostatnia edycja:

DeletedUser194511

Guest
Ej sorry jeśli się dubluję, bo nie czytałem nic prócz kilku zdań, ale imo np losowa pojemność zagrody w momencie tworzenia wioski barbarzyńskiej byłaby czymś równeiż fajnym. Dajmy na to każdy gracz zaczyna z 30k MAX na 30 poziomie (w momencie gdy już w końcu postawi zagrodę na ten poziom - wcześniej np proporcjonalnie by rosło x30/24=1,25) , a wahania takiej barby na 30-ym poziomie zagrody to 24-36k
 
Do góry