Światy 107 i 108 - dyskusja przedstartowa

Status
Zamknięty.

kmic

Mamuś Plemion (III)
Plemiona Team
Opiekun Projektu
Wynik reakcji
12.962
Zapraszamy do dyskusji przedstartowej o światach 107 i 108 :).
Prosimy pamiętać o kulturze wypowiedzi, a także o przestrzeganiu pozostałych punktów Regulaminu Forum (zwłaszcza odnośnie osobistych rozmówek między graczami - prosimy o prowadzenie ich poprzez wiadomości prywatne).

Przypominamy, że do poszukiwania ekip służy wyznaczony dział Forum: klik!
 
Ostatnia edycja:

DeletedUser20770

Guest
Kmicu, drugi link, to page not found ;)

// ojtam ojtam... u mnie działa :p - kmic
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

YaqbC

Rycerz
Wynik reakcji
2.649
ale zainteresowanie swiatem XDD
Zainteresowanie plemionami drastycznie spada.. Coraz mniej osób gra, wystarczy spojrzeć na 105..


107
Jak dla mnie parametry fajne :) zawsze wolałem szybsze światy ale teraz mam mniej czasu więc git..
Poza tym wolę bez farmienia ale moje ludki wolą farmic więc jest kompromis :)
No i nareszcie technologia jednostek taka jak trzeba :)
 

Dooooonek

Dostojny Obywatel Forum
Wynik reakcji
907
107 aż sie prosi by wystartować...
Może se zbiorę ekipę na 2-3 miesiace, bez dyplo i napierdzielanie wszystkiego w kolo ;-)
 

Wolfik

Samiec Beta
Wynik reakcji
334
No bez kitu, zawsze jeden bez farmienia był! Człowiek czeka a tutaj lipa :/
 

DeletedUser144973

Guest
Wbija ktoś ciekawy/plemię na świat 108? Pozdrawiam.
 

DeletedUser190525

Guest
Zastanawiam się czy by nie było lepsze dla plemion jakby ruszał tylko 1 świat naraz. W sumie można by spróbować.:)

Bo to trochę droga do nikąd. Większość porządnych grajków już grywa. Na kolejne światy najczęściej idą maruderzy skaczący ze świata na świat. A tacy dość szybko się zniechęcają. Będzie coraz mniej ludzi - jak tak dalej pójdzie. ;/
 

tita5

Szlachcic
Wynik reakcji
2.301
Jak tak patrze na niektore nicki ze 107 to moge sie spodziewac ciekawej walki :)

Witam i pozdrawiam ;)
 

DeletedUser175544

Guest
Tak być nie może, farma do robienia pp musi prosperować. : D
 

DeletedUser175597

Guest
Gdyby ruszał jeden świat to z jednej strony byłoby lepiej, ponieważ grałoby na nim o jakieś 50% więcej graczy, jednak ustawienia takiego świata nie pasowałyby większej ilości osób. Tym samym zmalałaby ilość graczy ogólnie.

Ciekawy jestem, jak wpłynęłaby na grę koncepcja większej ilości wiosek barbarzyńskich przypadających na jednego gracza. Powiedzmy że na chwilę obecną na każdego gracza przypadają 2 wioski barbarzyńskie. Gdyby tą ilość zwiększyć cztero lub pięciokrotnie oraz zwiększyć współczynnik szybkości rozwoju takich wiosek Plemiona mogłyby zatrzymać a nawet zwiększyć ilość potencjalnych graczy. A dlaczego ? Po pierwsze, w ten sposób sprawimy że świat stanie się bardziej rozległy, tym samym plemiona nie będą ściśnięte, a co za tym idzie pierwsze wojny nie zaczną sie po dwóch tygodniach lecz po dwóch miesiącach przez co gracze mogą dłużej pograć w jednym plemieniu i nie martwić się, że szybko się ono rozpadnie.

Po drugie jeśli gracz będzie miał naokoło siebie barbarki to nie będzie się martwił, że przez trzy tygodnie na marne rozbudowywał wieś tylko po to aby ktoś po tym czasie go podbił - tym samym taki okres czasu wyrzucił w błoto. Jednak w tym momencie barbarki powinny być w taki sposób skonstruowane aby ich przejęcie w początkowej fazie gry nie ograniczyło rozwoju jednak dało kopa.

Po trzecie zwiększenie ilości barb oraz ich szybszy rozwój wpłynie na to, że rozgrywka stanie się ciekawsza. Pierwsze przejęcia graczt zaczną się, gdy każdy będzie miał po 3-4 wioski co sprawi iż każda strona pod względem militarnym będzie lepiej przygotowana oraz będzie istniało duże pole manewru dla różnorakich taktyk.


Z góry sory za błędy, pisane z tele.
 

YaqbC

Rycerz
Wynik reakcji
2.649
Jakby kogoś interesowało, na 107 startuje jedno z plemion które wraz z koalicją zamyka powoli świat 89 :)
Po więcej informacji, jeśli ktoś ma ochotę zagrać, zapraszam na PW :)
 

DeletedUser175544

Guest
Nie wiem czy ta koncepcja faktycznie przyniosłaby zamierzony efekt. Posłużę się tu przyrównaniem do gier posiadających otwarty świat, gdzie w różnych tytułach jest on rozbudowany na siłę, teoretycznie coś tam jest, ale nie jest to atrakcyjna zawartość dla gracza. Lepiej już grać na mniejszej mapie, ale z odpowiednimi proporcjami. Poza tym czy aby na pewno w sytuacji, w której na swoim kwadracie posiadamy graczy, zabierzemy się za wioski barbarzyńskie? Znacznie bardziej pociągającą akcją wydaje się pokonanie ewentualnych przeciwników i posiadanie danego pola na własność, co eliminuje jeden z punktów w tabeli plusów takiego rozwiązania. Z taktycznego punktu widzenia pozostawienie graczowi możliwości rozwoju do kilku wiosek jest strzałem w stopę, a i gra nabiera kolorowych barw, kiedy stykamy się z drugim człowiekiem, a nie beznamiętnym przejmowaniem pustych wiosek.
 

DeletedUser175597

Guest
Gdybys mial w okolicy 5 barb po 5k pkt oraz najblizszego powaznego gracza w odleglosci 10 pól to 90 % ludzi przejelaby najpierw barbe aby sie zabezpieczyc w razie straty jednej wioski. W ten sposob ludzie na nowy swiat nie wpadaliby pograc chwile (2-3 tygodnie) lecz z 1-2 miesiace az zaczna sie konkretene potyczki. Obecnie odnosze wrazenie ze na swiatach bez farmy/ograniczenie jest mniej barb niz bylo na swiatach 3-4 lata temu (mozna to zauwazyc na archiwalnych mapach). W tym miejscu warto porownac kilka statystyk. Dzis na strone plemion dziennie wchodzi okolo 20 k osob przy srednim czasie przegladania 28 min. 3-4 lata temu strona generowala 80-100 k wyswietlen przy czasie przegladania 14 min. Bez trudu da sie zauwazyc ze gra przyciagala wiecej ludzi i nie pochlaniala tyle czasu
 

DeletedUser175544

Guest
W takiej sytuacji, to zapewne ludzie przejmowali by barbarzyńskie, natomiast rzeczywistość, w której wioski barbarzyńskie posiadają tak znaczną ilość punktów względem obecnych gracza, byłaby moim zdaniem kompletnie patologiczna. Ucieka cały sens plemion budowany od tylu lat.

Co się tyczy zmniejszonej aktywności...grałem i gram w wiele gier tak zwanych przeglądarkowych i w każdej z nich statystyki znacznie maleją. I nie zmieni tego poprawienie mechaniki, zmniejszenie, zwiększenie poziomu trudności i tym podobne działania. To po prostu znak czasów, kiedy mamy od groma gier typu multiplayer, które oferują znacznie ciekawszą rozrywkę (z punktu widzenia graczy, o których tu mowa), niźli ikonki toporników, lekkiej kawalerii, taranów które zaatakowały daną wioskę. I jak uprzednio powiedziałem, w zasadzie żadne działania tego nie zmienią.
 
Status
Zamknięty.
Do góry